Archief - Ik praat geen AN omdat...?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

WolCoM

Legacy Member
night ghost 128 zei:
Kussers, zoeners.

Ah, wij spreken dat nog iets platter uit. Iets meer in de volgende vorm : 'tóóten'.
Maar dat is echt wel al een vrij plat woord ze imo.

Garmir

Legacy Member
waparopom zijpijn depe bapannapanepen kropom?

Neen ik spreek geen west-vlaams maar wel de p-taal :unsure:

Ironpole

Legacy Member
Ik wil jullie efkes dit tonen. Is nog duizend keer erger dan dialect vind ik.

okeee;; frans doorstrn die handel;; kvind er eiglk nix over;; :o stom fzoo;;

dus euh... als iemand IETS heeft... gwn ff doorstren nr iedereen fzoo.. ik zoek ook nog voort zne;; :p
Leeftijd: 16, geslacht: V

dit is het document met alle tijdslagen op + fotos

het gene dat vetgedrukt onderlijnd ismoeten we kennnen.
Leeftijd: 16, geslacht: M


Hoera... :doh:

Mr.Anderson

Legacy Member
Het is overduidelijk waarom den elft in Vlaanderen geen AN kan toch?
Den elft zijn geen belgen :rofl:

WolCoM

Legacy Member
Lol, nu ge et zegt. Kheb ook nog tegen u gespeeld iTeRuMs. ;p
Speelde toen bij Gullegem ( ook lang bij Kortrijk Sport gespeeld ).

Mr_Larsman

Legacy Member
Ik kan redelijk goed AN (zelfs m'n leerkracht Nederlands, die ik nog nooit heb betrapt op een of ander klein foutje in z'n uitspraak) is het daarmee eens :p
Maar ik gebruik het vrijwel nooit. Onder vrienden enzoverder spreek ik ook wel praktisch AN, ik wijzig enkel gij en ge en 'da' en het hangt er ook een beetje vanaf hoe m'n stemming die dag is :)

Maar ik spreek nooit volledig plat dialect, en praat AN wanneer ik dat nodig acht.

Licargon

Legacy Member
Ironpole zei:
Leeftijd: 16, geslacht: V

Die schrijfstijl herken ik meteen, kan maar van 1 iemand zijn :rofl: (+ het feit dak juist hetzelfde bericht heb staan in menne inbox :unsure: )

www.kaboem.nl --> forum , daar is het niets anders dan zo'n berichten, om ziek van te worden af en toe. Hoe kunt ge zo typen? Ge zout denken dat da veel trager gaat, maar kheb het al eens in actie gezien, da gaat wreed snel, nie normaal.

Nubspeak is NOG erger:

hai r u ziezma cus u r lyk kul irl n im hawt

Urgh -_-

Karre

Legacy Member
Mensen zoals die Nubspeak verdienen om gemarteld te worden met duizenden spellingsoefeningen.

Messias.

Legacy Member
AN bestaat ook helemaal niet meer, en ABN zeker niet meer. Hoedanook, ik hanteer het Standaardnederlands in een professionele omgeving (dus ook op school) en een tussentaal met Brabantse invloeden (tussen Denderstreek en Waasland) thuis en in m'n vrije tijd.

DogFacedGod

Legacy Member
Eagle-Eye zei:
Totters, is dat niet zoenen? 'kgoj kir e tot gevn' => "Ik zal je eens een zoen geven." :unsure:[/spoiler]

Is het niet meer "e tote geven" (lange o ipv korte o)
nuja ik gebruik liever "e pieper geven"

WVL's typen, dat is wel hel. Dat probeer ik zo weinig mogelijk te doen.

Sharky

Legacy Member
Mr.Anderson zei:
Het is overduidelijk waarom den elft in Vlaanderen geen AN kan toch?
Den elft zijn geen belgen :rofl:

Eerst en vooral : /strijk :p

Ten tweede,

Ik kies ervoor om af en toe geen AN te praten omdat ik trots ben op mijn afkomst.
Dit wil zeker niet zeggen dat ik het AN niet beheers.

Maar in het middelbaar is dit veelal, gemakqzucht.

Mijn persoonlijke mening : Ik praat geen AN wanneer ik daar geen behoefte aan heb, omdat ik trots ben op mijn afkomst.

OT mening : Ik praat geen AN omdat ik lijd aan accute gemakszucht.

Heb ik de vorige pagina's gelezen? : Neen
Ben ik dit van plan? : Neen

Om overbodige discussies uit de weg te gaan weliswaar :)

Parnakra

Legacy Member
Hij heeft het herhaald of hij heeft het 2 keer gezegd.

In dit specifieke geval bevat jouw zin een pleonasme.

En dit is allemaal on-topic!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan