Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
sneax zei:Haha ik heb dat dus ook, als ik volgens mij mijn min of meer deftige 'tussentaal' spreek dan nog vragen de mensen soms: ah ge zijt zeker ene van aalst?
Aja en ik spreek geen AN omdat ik veel meer gevoel kan leggen in het dialect.
Allé dit klinkt toch veel beter: '... sebiet ne skip onder a ol' ipv '... straks een trap op je poep!'![]()


) en tegen de mensen die tegen mij AN spreken. De leerkrachten zelf gebruiken hier soms ook dialecte uitsrpaken, behalve die van nederlands 
GenesisX zei::ironic:
I beg to differ!


night ghost 128 zei:@genesisX
Wat wilt uw zin eigenlijk zeggen?
Iets van "heb je die geslagen" ofzo?
Indien ja, nee dat betekent het niet.
@preske
sms/chattaal is dan vrij stom. Maar die echte dialecten en accenten zijn toch veel beter dan dat stijve AN.

(oh yeah, i went there)Same here[B!'X!R']['@(V);9346963 zei:Ik praat AN enkel als het moet, dus in school tegen de leerkrachten (met sommige dialecte uitspraken makom, da kan ne kji gebeurn e) en tegen de mensen die tegen mij AN spreken. De leerkrachten zelf gebruiken hier soms ook dialecte uitsrpaken, behalve die van nederlands
![]()


preske zei:Maar als je geen AN kunt/wilt spreken ben je imo even erg als die walen die geen nederlands willen spreken(oh yeah, i went there)
. Leuven wordt precies ook al gekoloniseerd door West-Vlamingen. Gent moet vol zitten zekers. 

Lord Seth zei:Met uw attitude wel ja.
Gavin zei:Jongjong toch..


Dat vind ik nu zo'n dik gezever eh.neomitochondria zei:west vlaams is zalig vind ik, wij kunnen zogoed als alle andere dialecten min of meer verstaan, maar bijna niemand kan west vlaams verstaan![]()
WolCoM zei:Ik praat geen AN omdat ik het alleen maar kan deftig kan typen, wanneer ik het spreek voel ik mij compleet belachelijk en ongemakkelijk.
En nee, ik ben daar niet ubertrots op, ik zou graag wel iets beter spontaan AN kunnen spreken maar ik ( samen met zovelen ) ben gewoon zo niet echt opgevoed.![]()

cura zei:dus als een antwerpenaar in antwerpen weigert AN te spreken ipv antwerps issem even erg als een waal die geen nederlands wil spreken?
uhu.. :doh: