Archief - Ik praat geen AN omdat...?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Lord Seth

Legacy Member
nielseke zei:
Ik praat geen AN zodat mijn school me hieromtrent belachelijke opdracht geeft.
Je zin is niet in orde.

Het zelfs niet proberen om AN te praten, getuigt van geen respect of wil om iets te bereiken in je leven. Ik vind het een beetje zielig als je geen AN kunt praten, of als je alleen maar dialect kunt praten.

iterums

Legacy Member
Lord Seth zei:
Je zin is niet in orde.

Het zelfs niet proberen om AN te praten, getuigt van geen respect of wil om iets te bereiken in je leven. Ik vind het een beetje zielig als je geen AN kunt praten, of als je alleen maar dialect kunt praten.
Het is al even zielig om je beter te voelen dan iemand anders omdat jij AN kunt spreken en hij niet.

Grayfox

Legacy Member
Mja makkelijk gezegd voor de andere vlamingen hé, AN is zon beetje gebaseerd op het antwerps en limburgs dialect... allesinds niet op het westvlaams, voor ons w-vlamingen is da bijna alsof het een andere taal is qua uitspraak. Probeer als antwerpenaar maar eens westvlaams te praten.. of te verstaan :D

Boukreev

Legacy Member
ik denk dat mijn vrienden en ik AN praten, maar anderen zeggen soms wel is da ze horen dat we van aalst zijn. dusja, das onbewust

Gavin

Legacy Member
nielseke zei:
Ja, 'k ben plots tegen lidwoorden:woohoo:

Heeft u daar probleem mee?
Jongjong toch..


*maar wat is dat voor een forum, iedereen neemt alles zo persoonlijk, jeeeeezus!*



Jaja, we weten het al.

Spectre

Legacy Member
West-Vlaams is zo onlogisch. Hebben die gewoon geen zin om woorden uit te spreken zonder een vreselijke kreun aan het einde van elk woord?

Moloch

Legacy Member
...omdat ik opgegroeid ben met een gents dialect en mooi nederlands spreken gewoon belachelijk klinkt

dialect ftw!

enZiiime

Legacy Member
AN vind ik soms "te deftig" klinken, kvoel mij belachelijk als ik echt moeite doe voor perfect AN te spreken.

Ik spreek AN/Antwerps, af ne toe een platte A, en altijd gij,ge, ipv jij, je.

Of ik moet tegen iemand spreken die last heeft met het antwerpse accent dan probeer ik heel deftig te spreken, maar zolang iedereen mij verstaat is er ook geen probleem e :D

Ergste was vroeger op school, dat ze soms niet beseffen dat je het niet onder controle hebt, roepen ze tegen mij omdat ik perongeluk ge gij zegt, of met een platte A spreek of DUUZEND ipv DUIZEND.

Sorry dat ik men eige district zo spreek hoor sigh :D

sneax

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Trust me, een Oilsjters dialect kunt ge nie weg steken ^^

Haha ik heb dat dus ook, als ik volgens mij mijn min of meer deftige 'tussentaal' spreek dan nog vragen de mensen soms: ah ge zijt zeker ene van aalst?

Aja en ik spreek geen AN omdat ik veel meer gevoel kan leggen in het dialect.

Allé dit klinkt toch veel beter: '... sebiet ne skip onder a ol' ipv '... straks een trap op je poep!' :lol:

Pol

Legacy Member
Ik praat wel AN op school.
Ik praat geen AN op andere gelegenheden omdat ik trots ben op mijn dialect en ik vind dat dit gemakkelijker en vlotter praat.

Bose

Legacy Member
op school en als het echt moet probeer ik wel AN te spreken.

proberen is het juiste woord want ik kan het eigenlijk niet :p

opgegroeid bij grootouders en mijn ouders spreken zelf dialect, dusja, naar de kloten he :p
Probleem is wel dat ik in Balen woon en bijgevolg tot mijn 12de Balens sprak, maar in Mol naar het middelbaar ga en bijgevolg ne mottige mengelmoes als dialect heb :)

Darks

Legacy Member
Ik praat meestal AN op school. Hangt af met wie. Thuis opgevoed in het maaslands dialect. Als ik met iemand praat schakel ik automatisch om naargelang die zijn taalgebruik :)

Woorden die ik echter vrijwel nooit uitspreek zijn bv je of jij, of iets. Daar gebruiken we mooi ge of get voor :p

demon326

Legacy Member
Darks zei:
Ik praat meestal AN op school. Hangt af met wie. Thuis opgevoed in het maaslands dialect. Als ik met iemand praat schakel ik automatisch om naargelang die zijn taalgebruik :)

Woorden die ik echter vrijwel nooit ikspreek zijn bv je of jij, of iets. Daar gebruiken we mooi ge of get voor :p

zelfde hier :D ,thuis altijd dialect en op school AN :) ,tis wel grappig als de leerkrachten in het dialect beginnen te praten tegen elkaar in de hoop dat de leerlingen het niet verstaan :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan