Jurgenv1
Legacy Member
Lord Seth zei:Excuseer mij? Ben jij wel zeer beledigend he![]()
Hoezo? Maar als West-vlaams als een handicap wordt aangezien dan is het plots niet beledigend?

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Lord Seth zei:Excuseer mij? Ben jij wel zeer beledigend he![]()

idd da snap ik dus ook ni, heb nog nooit iemand tegengekomen die volledig zonder dialect praat en dak dus ni kan zeggen van welke streek in vlaanderen dat die komt.. wel veel mensen die verschillende dialecten kunnen spreken, maar mensen die echt AN spreken in een niet formeel gesprek kom je haast niet tegen..KlAzOiD zei:Wel grappig om hier zo alle moraalridders te horen beweren dat ze AN spreken en dat dialect onrespectvol is etc.
Verkavelingsvlaams tot daar aan toe, maar AN spreekt misschien 3% van de Vlaamse bevolking waar dan een groot deel dit dan nog beroepshalve verplicht is om dit te doen. AN = Hollands en zo spreken er hier in Vlaanderen maar weinig.
Dan liever verkavelingsvlaams kunnen spreken en in staat zijn een informeel gesprek te voeren zonder dat ik zo stijf als een hark overkom.
Lord Seth zei:SCSI ?
AN = Hollands ?![]()
Dat is hetzelfde als een Engelsman horen zeggen dat nederlands en duits hetzelfde is ?
De streektaal die gesproken wordt in de plattelandsgebieden van het zuidelijke deel van de provincie Noord-Holland en de provincies Zuid-Holland en Utrecht en flevoland komt het meest overeen met het Standaardnederlands.
Antwoord EN bewijs in een zin van vier woorden.jannos zei:Ik gebruikt geen AN
!
kheb al vaak gehoord dat ik mooi en deftig praat, maar kdoe dat niet eens bewust 
KlAzOiD zei:Volgens hem is de uitdrukking "er was geen kat" verkeerd omdat men in Holland "er was geen kip" gebruikt...
'Facteur' is bij mijn weten geen typisch West-Vlaams 'dialectwoordje'/leenwoordje. Ik ben van het oosten van Oost-Vlaanderen en hier wordt dat aan de lopende band gebruikt. Imo is 'facteur' eerder een algemeen Vlaams 'dialectwoord'/leenwoord.Jurgenv1 zei:West-vlaams gebruikt ook veel leenwoorden uit het Frans. (zeg eens "postbode" zonder de letters "o"?)
night ghost 128 zei:Je moet postbode zonder de o's zeggen. Niet facteur.
Al heb ik geen flauw idee wat het eigenlijk betekent.
Dunno, zou kunnen.Huasheng zei:Facteur' is bij mijn weten geen typisch West-Vlaams 'dialectwoordje'/leenwoordje. Ik ben van het oosten van Oost-Vlaanderen en hier wordt dat aan de lopende band gebruikt. Imo is 'facteur' eerder een algemeen Vlaams 'dialectwoord'/leenwoord.
Jurgenv1 zei:Het is dus wel degelijk "facteur"...![]()
Dunno, zou kunnen.
Cryptische omschrijving enzo.night ghost 128 zei:Ach zo, waarom was je dan bezig over postbode zonder 'o'?
straatloper zei:ik uit West-Vlaanderen kom
ik onverstaanbaar wil zijn
mij ouders geen AN praten
Sterker nog Iterums. Ik heb dit 'woord' al op een DVD-hoes zien staan.iTeRuMs zei:Wat ik meer en meer zie, is het gebruik van het woord 'is' voor 'eens'. Bijna even storend als dt-fouten imho.