Archief - Het kot-topic

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

VinceFeet

Legacy Member
Als ik geslaagd ben (maandag weet ik dat) moet ik ook op zoek naar een kot in Leuven hoogstwaarschijnlijk.

Thales

Legacy Member
ikbenslim zei:
variabele kosten inbegrepen??

normaal heb je rond sint pietersplein, dus over blandijn goedkope koten

en qua peda welja
een maat van me heeft em ingeschrijven en der was nu al eenhele wachtlijst van hier tot in china

Saint

Legacy Member
Ik heb wrs mijn kot gevonden (aan het twijfelen tussen 2) in Gent 10min van mijn school (artevelde), Mariakerke. Ik ga denk ik voor het kot met gemeenschappelijke keuken, zo aparte lijk mij maar heel eenzaam. Maar ik ken het studentenleven nog niet :p. ik betaal 200-250€ (alles inbegrepen) dacht ik als ik daar naartoe kan gaan. Heb individuele douche en wc.

Vlees

Legacy Member
Moest er toevallig iemand een appartement / huis voor 2 à 4 personen in de buurt van het station in Gent verlaten, pm me :)

Grutman

Legacy Member
Ik zoek ne studio/appartement voor 2 personen (2 kamers, 1 living met keuken, plaats voor tafel, zetel, bureau en de ander een slaapkamer, die groot genoeg is voor bureau + dubbel bed)

Ma zoek ik nu ni goe of wa is da,
want ik kom alleen maar appartementjes tegen die voor 1 jaar verhuren (of zelfs minimum 3 jaar!), en geen enkel voor 10 maanden!

Is da normaal?
Iemand in het zelfde geval?

Grutman

Legacy Member
ook voor kleinere studio's?

want da maakt wel veel verschil in €'s

metaphore

Legacy Member
appartementen worden zowizo bijna altijd per jaar verhuurd zenne

studio's daar kunt ge mss nog geluk mee hebben...
maar over het algemeen worden die ook vaker per jaar verkocht dan een gewoon kot

Fighting Hobbit

Legacy Member
Ik heb besloten om niet op kot te gaan. Woon op 5 minuutjes van het station en dan is het gewoon 10 min trein en ik ben in leuven. Dan nog de bus naar Heverlee pakken en ik ben er. Zien hoe dat meevalt.
Zij er hier trouwens mensen die ervaring hebben met het huren van een huis met een groep, als alternatief op een kot? Want dat interesseert me wel, maar aangezien ik weinig mensen ken die en naar heverlee gaan en waar ik bij zou willen wonen ga ik dat voor volgend jaar ofzo houden.

spoelworm

Legacy Member
/
Ik heb besloten om niet op kot te gaan. Woon op 5 minuutjes van het station en dan is het gewoon 10 min trein en ik ben in leuven. Dan nog de bus naar Heverlee pakken en ik ben er. Zien hoe dat meevalt.
Zij er hier trouwens mensen die ervaring hebben met het huren van een huis met een groep, als alternatief op een kot? Want dat interesseert me wel, maar aangezien ik weinig mensen ken die en naar heverlee gaan en waar ik bij zou willen wonen ga ik dat voor volgend jaar ofzo houden.
/
Ik heb juist hetzelfde gedaan mijn eerste jaar 5 min van station +15 min rijden +dan nog de bus naar heverlee.
En dit is toch niet aan te raden, 40 min op de bus van station naar heverlee campus is geen uitzondering.Daarenboven rijden de meeste treinen maar om het uur wat dus wilt zeggen als de prof zijn les een kwartier uitloopt dat je een uur mag wachten.
Als je toch gaat pendelen maak dan dat je fiets aan het station hebt zodat je toch mobiel bent en alles wat zelf kan plannen want de bus in leuevn is gewoon hel.

Messias.

Legacy Member
Och, de keuze hebben om op kot te gaan als je alsnog zo dicht bij je school woont, wat een luxe. Eerst 20 minuten op de trein of bus zitten om naar het dichtsbijzijnde station te gaan waar een trein naar Gent rijdt, vanaf daar meestal een halfuur wachten, soms meer. Dan een 20 à 40 minuutjes op de trein zitten, afhankelijk of het een rechstreekse is danwel stoptrein.

Sommigen onder ons hebben nu niet die luxe om op kot te mogen.

Fighting Hobbit

Legacy Member
Ik heb juist hetzelfde gedaan mijn eerste jaar 5 min van station +15 min rijden +dan nog de bus naar heverlee.
En dit is toch niet aan te raden, 40 min op de bus van station naar heverlee campus is geen uitzondering.Daarenboven rijden de meeste treinen maar om het uur wat dus wilt zeggen als de prof zijn les een kwartier uitloopt dat je een uur mag wachten.
Als je toch gaat pendelen maak dan dat je fiets aan het station hebt zodat je toch mobiel bent en alles wat zelf kan plannen want de bus in leuevn is gewoon hel.
Ik heb nu wel normaal gezien om het half uur een trein,d us dat valt nog mee. Maar van die bus, dat wist ik niet, heb van veel mensen horen zeggen dat je daar vrij vlot bent met de bus. Ik wist dat ik beter bij mijn eertse gedacht gebleven was, maar nu is het toch te laat, ze willen hier thuis toch geen kot betalen en nu ik geen vakantiejob heb denk ik dat nik niet genoeg centjes ga hebben om dat zelf te betalen...

Deefees

Legacy Member
Ik heb eiglijk wa vragen omtrent het openbaar vervoer in Gent enzo, het was dan ook ni nuttig vond ik om een nieuwe thread hierover te maken..

Omdat ik dus een kot in gent wil, en mijn school in Mariakerke gelegen is, is het dus de bedoeling een kot dichtbij een bushalte (die naar mariakerke - VISO rijdt) te hebben.
Gisteren kreeg ik een planning van Lijn 65 in Gent. Daar staat dus wanneer de bussen rijden en van waar, wat op zich wel handig is, maar nu heb ik toch nog wa vragen.

Er vertrekt dus een bus van Gent St.-Pieters (da station zeker?) en rijdt in +- 20 minuten naar mijn bestemming, het VISO (industrieweg), nu vroeg ik mij af, is dat via de groote baan, want dit lijkt me heel vlug, daar de bus die in Rabot vertrekt er langer overdoet (waarschijnlijk dan door het vastrijden in het verkeer daar).
Da zou wel zalig zijn, dan kan ik een kot dichtbij overpoort en den unief zoeken, waar bijna alle oude school-maten en lief rond zitten!

Kheb dus alleen een kleine bevestiging nodig, of iemand die lijn kent :) Of weet iemand een site van het openbaar vervoer daar? Kvind nie direct iets nuttigs.
En vooral, hoeveel kost het voor een jaar openbaar vervoer als student, is er zo iets als een busy pass-systeem?

Het zijn misschien domme vragen, maar kwil het zeker zijn :)
Bedankt,
Gil.

Dr_pimpie

Legacy Member
Fighting Hobbit zei:
Ik heb nu wel normaal gezien om het half uur een trein,d us dat valt nog mee. Maar van die bus, dat wist ik niet, heb van veel mensen horen zeggen dat je daar vrij vlot bent met de bus. Ik wist dat ik beter bij mijn eertse gedacht gebleven was, maar nu is het toch te laat, ze willen hier thuis toch geen kot betalen en nu ik geen vakantiejob heb denk ik dat nik niet genoeg centjes ga hebben om dat zelf te betalen...

zet gewoon een fietske aan het station en ga met de fiets naar de campus in heverlee, is zeker en vast goed te doen en ge zijt veel minder afhankelijk van de bus

TiBasco

Legacy Member
Als iemand een appartement van +-40m² zoekt om te huren in centrum Brussel (vlak aan Beurs) vanaf augustus...

2 slaapkamers, zeer moderne keuken, idem badkamer, overal dubbele beglazing, en flexibele huisbaas. Prijs: 540€ per maand (bedoeling om er met 2 te wonen, of alleen als je veel geld hebt).

Fighting Hobbit

Legacy Member
Dr_pimpie zei:
zet gewoon een fietske aan het station en ga met de fiets naar de campus in heverlee, is zeker en vast goed te doen en ge zijt veel minder afhankelijk van de bus
Ik denk dat ik het eerst met de bus ga proberen en als dat tegenvalt zal ik daar wel een fiets zetten...

killgore

Legacy Member
Fighting Hobbit zei:
Ik heb nu wel normaal gezien om het half uur een trein,d us dat valt nog mee. Maar van die bus, dat wist ik niet, heb van veel mensen horen zeggen dat je daar vrij vlot bent met de bus. Ik wist dat ik beter bij mijn eertse gedacht gebleven was, maar nu is het toch te laat, ze willen hier thuis toch geen kot betalen en nu ik geen vakantiejob heb denk ik dat nik niet genoeg centjes ga hebben om dat zelf te betalen...
Ik kan ook bevestigen dat het in het algemeen nooit echt te doen is om te pendelen, ookal woon je vrij "bereikbaar". Ik sta met de trein op een 25 mins in gent (op zich niet veel en er is minstens om het half uur een trein). Dit semester gemiddeld 2u30 per dag gependeld :niceone: . Rond 7.10 vertrekken 's ochtends en rond kwart na 6 's avonds thuis (op zen vroegst). Ik kon heel wat beters met die tijd gedaan hebben. Volgend jaar hoogstwrsch wel op kot, kheb het mijn ouders iets te vaak duidelijk gemaakt dak et beu ben om ze nog aan da stom argument "als ge der van den eerste keer door zijt" te houden.
Natuurlijk, als je op een bus-afstand ofzo woont is dit nog wat anders :p.

the boogyman

Legacy Member
duplex-studio voor 2p in kortrijk voor mij en ne maat=>loncinstraat,uiterst rustig gelegen(kdenk de rustigste wijk van kortrijk :eek: ) en in een doodlopende straat,overal bomen rond ons heen,hebben balkon langs achterkant dus chill! :applause: :cool:

Betalen elk 185€p/m,elektriciteit en zo is op individuele teller.Studio is volledig gemeubileerd en 2 frigo's aanwezig op beide etage's van onze studio.

site van ons kot

Is een nieuwbouw dus we kunnen al nie klagen over ons voorgangers! :woohoo:

Onze studio is in 2 etages verdeeld;op het 1ste onze keuken,badkamer met douche,bad,bureau en op het 2de nog een bureau en plaats voor zetels,tv,etc,slaapkamers apart :) Tevens hebben we achteraan een fietsenhok zodat we onze fiets gerust kunnen achterlaten.

Internetaansluiting is van telenet met het zwaarste abonnement en alle bandbreedte wordt per kamer in het oog gehouden door een server zodat eventueel zwaardere downloaders gelimiteerd zijn en de rest ook van de snelheid kan profiteren.

Begin september zou alles afgewerkt zijn en kunnen we er intrekken :)

Stimpy

Legacy Member
of er in trekken

:evil:

nuja succes in kortrijk, heb er 3 jaar gezeten, saaie stad :p

Psychodweep

Legacy Member
sudden_striker zei:
daar de bus die in Rabot vertrekt er langer overdoet (waarschijnlijk dan door het vastrijden in het verkeer daar).
....
En vooral, hoeveel kost het voor een jaar openbaar vervoer als student, is er zo iets als een busy pass-systeem?

De bus naar Mariakerke bijna aan Rabot (aan Opel garage) is waarschijnlijk trager omdat em altijd stoempevol zit (em passeert eerst aan korenmarkt).

Een Buzzy pass kost 157 EUR / jaar.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan