Archief - Het kot-topic

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Darkness

Legacy Member
zoek ook nog een kot, liefst id buurt van de vesaliusstraat/parkstraat (pol&soc, leuven), liefst >15m² en zo rond de 250 a 260 euro...

-etienne-

Legacy Member
sudden_striker zei:
Ja is da eiglijk een grote last om gemeenschappelijk sanitair te hebben? Tlijkt me nie zo leuk.. aangezien ik graag douch met muziek blokluid :unsure:


Ik wou dat eerst echt niet zo graag, vandaar dat mijn kot van eerste jaar een eigen badkamerke had. Maar dit jaar zit ik op kot met gemeenschappelijke douche en toilet. Dit is niet alleen een pak goedkoper maar echt handig omdat een kuisvrouw dit dan komt kuisen :)

Darkness zei:
zoek ook nog een kot, liefst id buurt van de vesaliusstraat/parkstraat (pol&soc, leuven), liefst >15m² en zo rond de 250 a 260 euro...


Wie niet ;-)

Nee, dat is zo beetje in de ideale studentenbuurt, kort bij alles enz. Als je een beetje zoekt moet dat wel lukken hoor.

Exorikos

Legacy Member
Heverlee, 210€/maand 12m² gemeenschappelijke keuken (veel socialer imo) en gemeenschappelijk sanitair en douches. Een privékot met 56 studenten. Grote tuin. Ik zit aan de noordkant <o/

Exorikos

Legacy Member
Darkness zei:
zoek ook nog een kot, liefst id buurt van de vesaliusstraat/parkstraat (pol&soc, leuven), liefst >15m² en zo rond de 250 a 260 euro...
Leuven is nu niet zo groot dat je moet kijken waar je op kot zit. Maar dat wist je zelf ook al wel zeker? :p

Darkness

Legacy Member
Exorikos zei:
Leuven is nu niet zo groot dat je moet kijken waar je op kot zit. Maar dat wist je zelf ook al wel zeker? :p
dat weet ik ja, maar als ik geen fiets hoef te gebruiken kan die ook niet gepikt worden :p

virox

Legacy Member
ik zit in de nederkouter in gent, echt massa's goe. Tramhaltes vlakbij om nor station of hogent te gon. Spar op minder dan ne minuut wandelen. Bakker, kruidenierszaakje, ... recht voor m'n deur. Koten zelf z'n dik in orde.
Gemeenschappelijke keuken is een pluspunt zo kom ik veel in contact met m'n kotgenoten. Regelmatig samen eten enzo.
In't begin was da nog rustig ma nu zitten we al dikwijls op mekaars kot als we nie weten wa te doen is wel fun. Nu volgend jaar komt er al een vriendin op et zelfde kot zitten verdiep eronder gaat nog schieker worden. Kotleven is toch zalig :woohoo:

Hellrabbit

Legacy Member
Darkness zei:
dat weet ik ja, maar als ik geen fiets hoef te gebruiken kan die ook niet gepikt worden :p

goh, als ge ne fiets bij velo gaat huren dan krijgt ge daar een gigantisch buisslot bij, zoiets wordt immers nie veel gepikt :)

Dennoman

Legacy Member
Ik zit op kot in Leuven, in de Maria-Theresiastraat (dichterbij overal waar ik les heb kan ik niet zitten eigenlijk :)). Ik zit op ong. 7-8 minuten wandelen van het station en op ong. 2 minuten van mijn lesgebouwen (Centrum voor Levende Talen en de fak Letteren), op ongeveer 4 minuten van het Ladeuzeplein en voor de rest is alles i.v.m. eten en drinken ook binnen handbereik (frituur, pizzeria op 3 huizen van mij, broodjesbars, bakker, ...)
Ik heb ferm veel geluk met mijn kot, ik betaal 185 per maand (excl. verwarming) met een tienmaandencontract. Mijn kot is 9,5 m², dus niet zo heel groot, maar is eigenlijk genoeg voor mij, vooral omdat het vrij hoog is. Er komen 2 of 3 kamers vrij dit jaar, dus als iemand geïnteresseerd moest zijn kan ik de nummer van de kotbaas wel doorspelen :) PM voor aanvraag ;)

crOss_

Legacy Member
Alles wat hier aangehaald wordt, verschilt ENORM van kot tot kot. Ik heb bijvoorbeeld 6 maand lang een dakloze vriend op mijn kamer laten inwonen, nooit klachten gehad. Op mijn zus haar kot daarentegen mag zelfs haar lief niet blijven slapen, daar staat een boete op o_O

Ook qua kotgenoten, ze kunnen meevallen, ze kunnen tegenvallen, maar je hebt er zoveel contact mee als je zelf wilt natuurlijk.

TiBasco

Legacy Member
Momenteel woon ik op een appartement op 5 minuutjes van de Dansaertstraat te Brussel. 40m² in totaal; eigen moderne keuken; idem badkamer; en elk (we zijn met 2) 2 kamers van +- 12m²; ook overal parket trouwens. Nu betalen wij 290€ per maand incl. elektriciteit en internet.

Volgend jaar ga'k op een appartement wonen niet ver van't Zuidstation hier in Brussel. 't Is een appartement met 3 slaapkamers (waar we met 3 gaan wonen), waar elke kamer ongeveer 35m² groot is, met een mooie houten vloer. Onvoorstelbaar gigantisch appartement voor...220€ per persoon (incl. elektriciteit, internet, verwarming e.d.).

Ik kijk er al naar uit :).

viewer

Legacy Member
Heverlee, kotstones.

Zag er wel ok uit, vrij prijzig though (230 per maand all in).

Als ge dan bekijkt wat de mensen in diepenbeek moeten betalen, das bekans 100 euro minder!

Nuja, ik word nog gesponserd, dus :p

Project Loony

Legacy Member
-etienne- zei:
handige links:

www.opkotinleuven.be => echt heel goeie site!
www.woohoow.be => alles ivm studentenleven in Leuven!
Lol man, www.opkotinleuven.be zuigt gewoon. Bijna alles wat eropstaat is verouderd en er is bijna geen enkele juiste referentie op terug te vinden.

Als je in Leuven naar een degelijk kot zoekt, ga dan kijken op de Kotwijs database van de K.U.Leuven.

Ik moet er trouwens aan toevoegen dat de prijzen voor privékoten in Leuven weeral gestegen zijn. Ik heb geluk dat ik volgend jaar in het huis van VTK terechtkan (tegen sterk verminderde prijs), want momenteel betaal ik hetzelfde als volgend jaar voor een kruipkot van 7.5m² (van www.opkotinleuven.be gehaald vorig jaar trouwens >_>), namelijk 230&#8364;. Voor een fatsoenlijk privékot in Leuven mag je over het algemeen al minstens 250&#8364; rekenen, misschien met uitzondering van de verafgelegen locaties. (Het noorden en het oosten van Leuven, Heverlee-dorp.)

metaphore

Legacy Member
die prijzen da loopt op den duur gewoon uit de hand...
die zijn op 5 jaar tijd naart schijnt echt al massas gestegen...

vuile melkers die het geld uit de studenten zuigen...
bijna geen enkel kot is zijn geld ook echt waard.
allemaal +- &#8364;50 in de maand te duur ... Maarja wa kunt ge eraan doen?

murdoc

Legacy Member
Ik zit op peda van ugent. Ik betaal 178€ all in (internet ook enzo). Contract van 9 maanden (=extra besparing). Ik heb dus niet te klagen van de prijs :) .

-etienne-

Legacy Member
Project Loony zei:
Lol man, www.opkotinleuven.be zuigt gewoon. Bijna alles wat eropstaat is verouderd en er is bijna geen enkele juiste referentie op terug te vinden.

Als je in Leuven naar een degelijk kot zoekt, ga dan kijken op de Kotwijs database van de K.U.Leuven.

Ik moet er trouwens aan toevoegen dat de prijzen voor privékoten in Leuven weeral gestegen zijn. Ik heb geluk dat ik volgend jaar in het huis van VTK terechtkan (tegen sterk verminderde prijs), want momenteel betaal ik hetzelfde als volgend jaar voor een kruipkot van 7.5m² (van www.opkotinleuven.be gehaald vorig jaar trouwens >_>), namelijk 230€. Voor een fatsoenlijk privékot in Leuven mag je over het algemeen al minstens 250€ rekenen, misschien met uitzondering van de verafgelegen locaties. (Het noorden en het oosten van Leuven, Heverlee-dorp.)
dat gij u laat in 't zak zetten door kruipkot te huren aan prijs van gewoon kot is niet de schuld van de website he...

Obi-Jan

Legacy Member
murdoc zei:
Ik zit op peda van ugent. Ik betaal 178€ all in (internet ook enzo). Contract van 9 maanden (=extra besparing). Ik heb dus niet te klagen van de prijs :) .

tzelfde, alleen moet ik maar 114€ betalen :unsure:
ik huur mijn kot wel altijd door in de vakantie, is gemakkelijk vind ik, kan ik altijd naar gent vluchten als ik het thuis beu ben (of als ikdichter bij mijn vriendin wil zijn :D )

BamBamsChica

Legacy Member
punkrockdude zei:
zus zit op kot

ouders vinden mijn school te dichtbij (35 min met de bus, les om 8.30 betekent dus opstaan om 6.35 (bus komt aan om 8u))
als punten goed zijn dees exames mss klein kansje dat'k op kot mag...

ik zit dus op kot in antwerpen, al 3 jaar.. vlak in't centrum, groot kot met badkamer gedeeld met 2 man (bijna prive dus), 260€ en dan nog es 40€ telenet... en 12 maanden huren.. redelijk duur dus, vooral als ge weet dat alles met water op mijn verdieping (de bovenste) niet zo goed werkt (soms geen water in de douche enzo).. maar ik zit hier goed, wil niet verhuizen.. + amazing view up here :)

hieronymuss

Legacy Member
Ik zit in Gent, Brugse poort. Kdeel er een rijhuis met twee vriende, we zitte op ne hoek dus hebbe we wa meer ramen en aan de zijkant een poort naar een achterkoerke waar we ons fietse kunne zette. We hebbe ne gigantische partyzolder, keukentje met oven, badkamer met bad. Kheb zelf voor internet op ons slaapkamers en in de keuken gezorgd (academic broadband:27,5euro/maand) met routerke (minilan!), gasverwarming. Kmoet wel op blandyn zijn om naar te les te gaan maar op 10 min. ben ik met velo de coupure afgeraced en sta ik in de les. Gb vlak om de hoek, turkse bakker en groentewinkel op 50meter, goedkope pittaboer wat verder, al wat een student begeert ;P. 280 euro per maand all incl.

schep

Legacy Member
BamBamsChica zei:
ik zit dus op kot in antwerpen, al 3 jaar.. vlak in't centrum, groot kot met badkamer gedeeld met 2 man (bijna prive dus), 260€ en dan nog es 40€ telenet... en 12 maanden huren.. redelijk duur dus, vooral als ge weet dat alles met water op mijn verdieping (de bovenste) niet zo goed werkt (soms geen water in de douche enzo).. maar ik zit hier goed, wil niet verhuizen.. + amazing view up here :)

Waar zit ge juist? Voor 't amazing view daar te weten he ;)

DGEN

Legacy Member
atm 250 de maand voor 2 kamers van 3x3 en 3x4
wel gedeelde keuken/toilet/keuken....waar ik dus de keuken nooit gebruik...why?
k koop gewoon diepvriesvoer :p. Anders koop ik pizza of patat downstairs :p
maar ja...het is er verdomd smerig..ze maken alleen schoon als er inspectie is (let op....ik woon met 4 meisjes en 1 gast op kot :ironic: )

nu ja...als ik deze examens door ben, verhuis ik naar amsterdam..weg uit smerig roffa (r'dam voor de leken :p )
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan