Archief - Het kot-topic

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ikbenslim

Legacy Member
Nog mensen die op zoek zijn naar een kot voor volgend jaar? Ik ga eens deftig beginnen zoeken na m'n examens begin juli dus.
Waar gaan jullie op kot? Al een kot gevonden? Nog op zoek? Welke prijsklasses etc.
Discussier er hier over.

Feignasse

Legacy Member
Ik moet opnieuw op zoek naar een kot in Leuven want voor m'n huidige is het huurcontract niet verlengbaar. Dat zal voor na de examens zijn, na 3 juli dus :(

Prijsklasse max 270€ per maand, liefst met alle kosten inbegrepen of course...

Timmie

Legacy Member
Ik heb vorige maand een nieuw kot gevonden in Leuven.
Mijn huidig voldeed niet echt voor de prijs die ik betaalde.

Nu geef ik 20 euro/maand meer en heb ik zelf een douche, toilet, keuken, etc...
+ ik zit bijna midden int centrum (20m van alma1)

Massis

Legacy Member
zus zit op kot

ouders vinden mijn school te dichtbij (35 min met de bus, les om 8.30 betekent dus opstaan om 6.35 (bus komt aan om 8u))
als punten goed zijn dees exames mss klein kansje dat'k op kot mag...

NeFerMeTu

Legacy Member
Als er iemand een appartement te huur heeft in Leuven, let me know. Moet geschikt zijn voor 2 personen (dus ruimte voor 2 bureau's, tweepersoonsbed etc), liefst in de buurt van de Tiense (aangezien onze faculteiten daar liggen) en ongeveer een 700€ maximum (huurprijs+gemeenschapskosten+water+verwarming inclu. dus, electriciteit is meestal apart).

Obi-Jan

Legacy Member
voor mensen die in gent een kot zoeken: http://www.kotatgent.be/

en verder zijn er nog de homes, maar ik denk dat het al bijna te laat gaat zijn om daar nog een aanvraag in te dienen.

metaphore

Legacy Member
In leuven op "craenendonck"
eigelijk is da nog half op de vismarkt, vlak bij het centrum dus..
te voet een minuutje tot aan de grote markt
met de fiets in no-time :p

qua lokatie zit ik perfect, ik zou niet verder van het centrum willen zitten..
kzit samen met ne maat in hetzelfde gebouw
en veel vrienden wonen vlakbij

mijn kot is vaak the place to be voor de preparties etc :p

Parnakra

Legacy Member
Twee weken geleden op jacht geweest m.b.v. enkele adressen die ik gevonden had op kotatgent.be. Naar die adressen geweest, bij 4 v/d 5 wou de kotbaas/bazin niet afkomen omdat de studenten in den blok zaten. (diezelfde studenten zaten wel in de doorgang met een fris pintje in hun handen)

Dan maar wat rondgelopen en telefoonnummers genoteerd, uiteindelijk kwamen we bij een kot dat in dezelfde straat als m'n campus lag, op 10min wandelen van het station, 5min wandelen van m'n campus en alle voorzieningen (winkels, tram- en bushalte) op nog geen 100m.

Gebeld naar de kotbazin, die vrouw was zo vriendelijk om van ergens in West-Vlaanderen (niet ver van mijn huidige woonplaats, dus) naar Gent te komen. Er waren daar drie koten vrij, waarvan 1 een gigantisch groot was. Keuze was snel gemaakt. :p

Één ding dat ik geleerd heb is dat als je een ietwat deftig kot wil vinden in Gent, je rekening moet houden met minstens 200€ per maand.

Ether

Legacy Member
Ja deuh, 200€ per maand is zelf nog heel goedkoop.. Ik betaal 270€, wel iets te veel maar kwas te lui om een ander kot te zoeken, en qua ligging zittek ook ideaal (4min wandelen naar overpoort, 2min naar m'n faculteit, op 1min een spar,...)

site voor mijn kot (moesten er mensen nog kamers zoeken, er komen er wel wa vrij dachtek):
http://users.pandora.be/studentenkamer/

(m'n kotbaas ziet et groots precies :p )

crOss_

Legacy Member
Ik heb 3 jaar op een geestig kot gezeten voor 250eur alles inclusief, nu verhuis ik naar een huisje dat ons met 4 man 750 euro de maand kost. Met andere woorden, ik ben goedkoper af en ik heb een volledig fuckin' huis met alles d'r op en d'r aan.

Mijn advies: ga 1 jaar alleen op kot om de ervaring, en ga dan samenwonen met vrienden of vriendinnen.

Timmie

Legacy Member
Dat waren wij komend jaar van plan cross, maar het probleem zat vooral in de contracten.

Bij koten hebt ge meestal een contract tot eind augustus. Terwijl als ge een huis/appartement wilt huren ge bijna onmiddelijk moet huren vanaf de datum dat ge het contract tekent. Stel dat ge dan in september niks meer vindt, dan zit ge met de gebakken peren :)

crOss_

Legacy Member
Da's inderdaad een probleem, maar als je geluk hebt met de eigenaar valt dat wel overeen te komen hoor, die zijn dat gewend in studentensteden.

In't slechtste geval een paar maand dubbel betalen, d'r moet sowieso nog wa gewerkt worden is zo'n huisje.

Atrox

Legacy Member
punkrockdude zei:
zus zit op kot

ouders vinden mijn school te dichtbij (35 min met de bus, les om 8.30 betekent dus opstaan om 6.35 (bus komt aan om 8u))
als punten goed zijn dees exames mss klein kansje dat'k op kot mag...

Ikke anderhalf uur.
Ik kan nie op kot want tis te duur, en de auto krijg ik niet omda ze dan kwartierke langer aant werk moete wachte :sop:

Massis

Legacy Member
Atrox zei:
Ikke anderhalf uur.
Ik kan nie op kot want tis te duur, en de auto krijg ik niet omda ze dan kwartierke langer aant werk moete wachte :sop:

anderhalf uur? zover is tongeren toch nie...

nuja, "te duur"zeggen ze hier ook, maar men zus haar kot is (internet inbegrepen, stroom enzo niet) 320€ in de maand, ik weet in diepenbeek koten genoeg voor slechts 150€ in de maand...

Die koten zijn kleiner, maar meer als een bed en ne bureau heb'k toch nie echt nodig...


wat auto betreft, pa heeft bedrijfswaten
ma hare auto mag'k nie eens lenen buiten de werkuren... (eens ik men rijbewijs heb, da's pas in augustus :p)
Gene schrik da mij iets overkomt ofzo zenne, gewoon schrik da der iets me den auto gebeurd en ze nie naar haar werk kan...


@psychodweep: wedden dat er daar zo'n gestrande walvis op gaat reageren? :D

virox

Legacy Member
crOss_ zei:
Ik heb 3 jaar op een geestig kot gezeten voor 250eur alles inclusief, nu verhuis ik naar een huisje dat ons met 4 man 750 euro de maand kost. Met andere woorden, ik ben goedkoper af en ik heb een volledig fuckin' huis met alles d'r op en d'r aan.

Mijn advies: ga 1 jaar alleen op kot om de ervaring, en ga dan samenwonen met vrienden of vriendinnen.
lijkt enorm tof kan'k mij voorstellen :) zou ook wel willen doen maar 't kan ook slecht aflopen ge zit heledagen samen en kan nogal es wrijving ontstaan enzo niet altijd even plezierig. Als alles goed gaat is't natuurlijk zalig leven.

EazY

Legacy Member
betaal 280€ voor een kot dat eigenlijk al bijna een studio is...

eigen douche/wc/keuken met gasfornuis :)

-etienne-

Legacy Member
ik betaal 225€ / maand voor kot van een 15 m², eigen keuken. Toilet en douche gemeenschappelijk dus dan moet je dat zelf niet kuisen :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan