Archief - Het kot-topic

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Thallyos

Legacy Member
crOss_ zei:
Ik heb 3 jaar op een geestig kot gezeten voor 250eur alles inclusief, nu verhuis ik naar een huisje dat ons met 4 man 750 euro de maand kost. Met andere woorden, ik ben goedkoper af en ik heb een volledig fuckin' huis met alles d'r op en d'r aan.

Mijn advies: ga 1 jaar alleen op kot om de ervaring, en ga dan samenwonen met vrienden of vriendinnen.

Dat zijn wij ook van plan, maar zoiets vinden in Gent in niet simpel. Wij zoeken een huis/appartement met drie slaapkamers en zoiets kom je niet zoveel tegen (en als je iets goed gevonden hebt wil de eigenaar het meestal niet aan studenten verhuren).

Als iemand nog zoiets weet in centrum Gent mag je het natuurlijk altijd laten weten :)

crOss_

Legacy Member
centrum gent kan je inderdaad vergeten :p muide, brugse poort, rabot, daar lukt dat best

metaphore

Legacy Member
bij die prijs van u huis moet ge normaal wel elektriciteit, water en gas ofzo tellen...
ge vind nie rap iets van €750 per maand met geen extra kosten hé...

ik betaal per maand €275
kheb een eigen keukentje incl ijskast, (echt wel nodig dezer dagen :D)

en ik betaal nog €13 per maand aan elektricitiet maar da wordt via ne meter gecheckt en als ik minder verbruik dan krijg ik nog geld terug (meer verbruik is ook wel bijbetalen, maar da gebeurt nie rap tschijnt )

kzit heel rustig (mijn raam kijkt uit op tuin)
en toch pal int centrum

k kan mij bijna geen beter kot wensen

ikbenslim

Legacy Member
Er bestaat een kans dat mijn ouders m'n tweede zit afwachten om te beslissen of ik op kot mag, denken jullie dat er in september nog koten te vinden gaan zijn??
Mag wel in de prijsklasse van 300+ gaan (alles inbegrepen) voor een schoon kot of kleine studio. Die duurdere koten, zouden die in september nog te vinden zijn? Ik weet dat de goeikope dan meestal weg zijn...

NecroNeo

Legacy Member
dees jaar 210€ / maand (zonder nutsvoorzieningen) voor een gewoon kot (dus douche/wc/keuken gedeeld) volgend jaar 'n studio voor 315€/maand.

Vorig jaar ben ik pas beginnen zoeken eind augustus, en ik heb nog iets deftig gevonden. Zeker in de hogere prijsklassen vind je dan nog wel iets, hoewel je niet overal waar voor je geld krijgt :s Ben 'n paar dingen tegengekomen op mijn zoektocht :s

virox

Legacy Member
ikbenslim zei:
Er bestaat een kans dat mijn ouders m'n tweede zit afwachten om te beslissen of ik op kot mag, denken jullie dat er in september nog koten te vinden gaan zijn??
Mag wel in de prijsklasse van 300+ gaan (alles inbegrepen) voor een schoon kot of kleine studio. Die duurdere koten, zouden die in september nog te vinden zijn? Ik weet dat de goeikope dan meestal weg zijn...
der komen altijd koten vrij na 2de zit van mensen die bvb erdoor zijn ma die vreesden op jaar dubbelen enzo. Ma rap bijzij is de boodschap

simpele duif

Legacy Member
200 euro per maand (zonder extra kosten)
in een huis met slechts 2 koten (bovenverdieping) en de kotmadam woont beneden :p

metaphore

Legacy Member
simpele duif zei:
200 euro per maand (zonder extra kosten)
in een huis met slechts 2 koten (bovenverdieping) en de kotmadam woont beneden :p

mja zoiets kennek :)

mijn zus zat ook op een super goei kot, niet duur ...
alles perfect in orde, vrij groot...

toch is ze er na 1 jaartje weggegaan :p
Dat was dus ook bij een kotmadam die er zelf woonde.
Die kwam tijdens de examens om de 3 uur langs om een babbeltje te slagen (van +- 1 uur :) )
Die kwam als mijn zus savonds even wegging controlleren of het kot wel in orde was (ze moest de chauffage altijd dichtdraaien, ook als ze bv 30 min weg moest .. als ze dat niet deed kreeg ze een kwade brief)
Die kwam op de pc van mijn zus om op internet te gaan >_< (tot ik er een passwoord heb opgezet weliswaar)

maw die bemoeide zich constant met uw kotleven
dat zou allesbehalve wat ik wil zijn :)

simpele duif

Legacy Member
mijn broer heeft er al 5 jaar gezeten (ik neem het dus eigenlijk van hem over) en hij zegt dat hij ze bijna nooit tegenkwam, dus dat zit wel goed
de enige momenten dat ze binnenkomt is om de rekening te vereffenen en om te kuisen als de examens gedaan zijn :p
zeker geen probleem dus

Deefees

Legacy Member
Ik zoek een kot in Gent (heel graag met eigen douch) en met alles inbegrepen voor max 280 :unsure:
Lijkt me redelijk?

Zijn er veel koten waar ze lastig doen als ge veel mensen uitnodigt of als uw lief of vriend(inn)en blijven slapen??
Tzal wel veel tgeval zijn..

Pm als ge toevallig koten kent rond blandijn zo ongeveer boven de overpoort ofzo :)

metaphore

Legacy Member
sudden_striker zei:
Ik zoek een kot in Gent (heel graag met eigen douch) en met alles inbegrepen voor max 280 :unsure:
Lijkt me redelijk?

Zijn er veel koten waar ze lastig doen als ge veel mensen uitnodigt of als uw lief of vriend(inn)en blijven slapen??
Tzal wel veel tgeval zijn..

Pm als ge toevallig koten kent rond blandijn zo ongeveer boven de overpoort ofzo :)

nog nooit last mee gehad, met blijven slapen etc...
maarja die kotbaas ziet ge hier dan ook nooit :)

.Sinister.

Legacy Member
Heb een kot voor volgend jaar in Leuven. Makkelijk gevonden, aangezien mijn broer er voor mij zat. Hij heeft nu een ander, naast zijn vriendin.
Geen idee hoeveel het kost eigenlijk =/

Hellrabbit

Legacy Member
metaphore zei:
nog nooit last mee gehad, met blijven slapen etc...
maarja die kotbaas ziet ge hier dan ook nooit :)

: D

memories :p

dat da weeral bijna een jaar geleden is, den tijd vliegt toch :p

th43ns

Legacy Member
wat raden jullie eigenlijk aan? aparte of gemeenschappelijke keuken?

gemeenschappelijk lijkt me veel toffer aangezien je dan veel meer contact hebt met je kotgenoten (hoewel ik hier natuurlijk geen ervaring mee heb :p)

TooTall

Legacy Member
Damn, ik moet binnekort op kazerne in Burcht ( Antwerpen ), en ik had nog niet gedacht aan koten... Natuurlijk ben ik geen student, ik neem aan dat ik er dus geen ga kunnen huren? Zou eigelijk wel ideaal zijn voor toch niet in de kazerne te moeten blijven de hele week...

Deefees

Legacy Member
Ja is da eiglijk een grote last om gemeenschappelijk sanitair te hebben? Tlijkt me nie zo leuk.. aangezien ik graag douch met muziek blokluid :unsure:

Thallyos

Legacy Member
Welja, als je leuke mensen op kot hebt is dat enorm geestig, af en toe es samen weggaan enzo.

Alleen is anders ook maar alleen é, je hebt wel nooit problemen, nooit moeten wachten als er al een paar andere aan't koken zijn ofzo, maar dan zit je wel hele dagen alleen te eten.

Psychodweep

Legacy Member
sudden_striker zei:
Ik zoek een kot in Gent (heel graag met eigen douch) en met alles inbegrepen voor max 280 :unsure:
Lijkt me redelijk?

Zijn er veel koten waar ze lastig doen als ge veel mensen uitnodigt of als uw lief of vriend(inn)en blijven slapen??
Tzal wel veel tgeval zijn..
:)

In omgeving overpoort en Blandijn zulde nie gemakkelijk een studio vinden voor 280 EUR.

Ze doen meestal nie lastig als er af en toe iemand komt slapen ofzo. Maar wel alst er een 2de persoon blijft wonen (en alst staat op contract voor 1 persoon).

Als ge een studio hebt, dan hebde natuurlijk uw eigen "keuken." Maar indien je een gewone studentenkamer neemt, zorg dan ervoor dat de keuken iets deftigs is en niet zo een klein kotje met fornuis en tafel voor 2 man.
Das niet zo bevorderlijk voor de communicatie of contact met uw kotgenoten, want ge zult daar nooit samen eten.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan