Archief - Het kot-topic

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

the boogyman

Legacy Member
Stimpy zei:
of er in trekken

:evil:

nuja succes in kortrijk, heb er 3 jaar gezeten, saaie stad :p


lolz :lol:

Tja,we zijn ginder beide om te studeren hoor.....Beide al een jaar hoger verknoeid dus tis met het mes op de keel! :sad:

GhO$T

Legacy Member
As ge tegenwoordig een kot wil in centrum gent zonder volledig gepluimd te zijn moet ge echt wel snel content zijn heb ik gemerkt :sop:.

Ben dit weekend wat koten gaan bekijken pal in het centrum (buurt rond st-pietersplein) en tis schandalig wat ze zo durven vragen voor een klein kot in een oud huis waar ge dan nog dikwijls maar 1 raam hebt met uitzicht op de muur van het volgende krot 2 meter verder.

Als ik al verander van kot (huidige is te heet aan de zuidkant + vuile boel) wil ik zeker niet meer geven dan 250-260 voor een deftig kot ofwel max 300 voor een studio en heb al direct gezien dat ik buiten de ring ga mogen zoeken want alles daarbinnen is belachelijk geprijsd.

Mijn tips voor de eerste jaars die binnenkort op jacht gaan voor een kot; als het niet echt nodig is blijf uit het centrum weg (10 minuutjes met de velo is nu ook geen ramp) en laat u niet te rap doen, sommige van die kotbazen zijn echt ongelooflijk. (irritant, arrogant, oplichters, zeveraars,... ge komt het allemaal tegen :p )

the boogyman

Legacy Member
GhO$T zei:
sommige van die kotbazen zijn echt ongelooflijk. (irritant, arrogant, oplichters, zeveraars,... ge komt het allemaal tegen :p )


Daar kan ik nie van klagen in kortrijk;onze kotbazin is iemand die enorm vriendelijk is! :p

killgore

Legacy Member
Zeg, klein vraagje: zitten er hier met 2 op kot (of studio/app) in gent?
Kunde hiermee wat prijzen drukken?

(afstand doet er minder toe, ik moet niet vlak tegen mijn faculteit zitten).

Deefees

Legacy Member
killgore zei:
Zeg, klein vraagje: zitten er hier met 2 op kot (of studio/app) in gent?
Kunde hiermee wat prijzen drukken?

(afstand doet er minder toe, ik moet niet vlak tegen mijn faculteit zitten).
Ik heb gisteren de hele dag rondgezocht in Gent (omgeving Blandijnberg)
Kmoe zeggen je komt idd weinig deftigs tegen.. Voor 2 personen blijkt er wel nog veel te zijn, veel studio's en appartementjes voor een schappelijke prijs. Daar je het door twee deelt, want als je nu een kot ofzo voor 1 zoekt betaal je wel vanaf 240-280 of dergelijke prijs, dit maal twee zou dan 500 zijn, wat meestal maar rond de 370 euro of dergelijke prijs was.. Je drukt dus wel de prijs, maar je moet ook zien waar je zoekt natuurlijk.

Kvertrek straks weer naar Gent om nog wa koten te bezichtigen, hopelijk vind ek nu iets :sop:

aXl_

Legacy Member
Fighting Hobbit zei:
Ik denk dat ik het eerst met de bus ga proberen en als dat tegenvalt zal ik daar wel een fiets zetten...

je gaat 2 keer vloeken. 1 keer omdat die bus toch ongelofelijk veel te traag is naar je goesting en de 2de keer omdat je fiets gestolen wordt :woohoo:

ikbenslim

Legacy Member
GhO$T zei:
As ge tegenwoordig een kot wil in centrum gent zonder volledig gepluimd te zijn moet ge echt wel snel content zijn heb ik gemerkt :sop:.

Ben dit weekend wat koten gaan bekijken pal in het centrum (buurt rond st-pietersplein) en tis schandalig wat ze zo durven vragen voor een klein kot in een oud huis waar ge dan nog dikwijls maar 1 raam hebt met uitzicht op de muur van het volgende krot 2 meter verder.

Als ik al verander van kot (huidige is te heet aan de zuidkant + vuile boel) wil ik zeker niet meer geven dan 250-260 voor een deftig kot ofwel max 300 voor een studio en heb al direct gezien dat ik buiten de ring ga mogen zoeken want alles daarbinnen is belachelijk geprijsd.

Mijn tips voor de eerste jaars die binnenkort op jacht gaan voor een kot; als het niet echt nodig is blijf uit het centrum weg (10 minuutjes met de velo is nu ook geen ramp) en laat u niet te rap doen, sommige van die kotbazen zijn echt ongelooflijk. (irritant, arrogant, oplichters, zeveraars,... ge komt het allemaal tegen :p )


Is da allemaal waar? Ik ga volgende week ook op zoek naar een ruim kot/studioke ook in de buurt van het st. Pieters plein, en m'n budget is maximum 330€ ofzo...
Ik dacht dat ik voor die prijs makkelijk iets deftigs ging vinden, maar blijkbaar niet :s

En wat bedoel je met buiten de ring? Vanaf waar ben je buiten de ring?

Fighting Hobbit

Legacy Member
aXl_ zei:
je gaat 2 keer vloeken. 1 keer omdat die bus toch ongelofelijk veel te traag is naar je goesting en de 2de keer omdat je fiets gestolen wordt :woohoo:
Die fietsen hier kennende ga ik de tweede keer eigelijk wel lachen met degene dat zo'n ding pikt :p

Fighting Hobbit

Legacy Member
Ik begin me wel bewust te worden van een ander probleem...
als ik nu uitga in leuven, moet ik natuurlijk thuis zien te geraken, of ergens kunnen blijven slapen als ik niet op kot ga. Iemand daar ervaringen mee?

metaphore

Legacy Member
Fighting Hobbit zei:
Ik begin me wel bewust te worden van een ander probleem...
als ik nu uitga in leuven, moet ik natuurlijk thuis zien te geraken, of ergens kunnen blijven slapen als ik niet op kot ga. Iemand daar ervaringen mee?

doorfeesten tot de treinen terug rijden natuurlijk!
of vrienden maken waarbij ge kunt blijven slapen, da werkt ook wel

reen

Legacy Member
Ik heb daarstraks mijn kot getekend.
20 m², gedeelde douch, toilet en keuken.
240€/maand (10 maandencontract) + 100€ vaste kosten per jaar :)

Ik heb 6 dagen gezocht, maar het heeft gebaat. Ik raad iedereen aan om genoeg tijd te investeren in het zoeken van een kot...

Genious

Legacy Member
zijn die peda's eigenlijk van hetzelfde niveau als een kot?
of is dat beter/slechter?

Fighting Hobbit

Legacy Member
Pfff, heb juist gevraagd thuis, nog maar eens, en als ik op kot wil moet ik het zelf betalen, maar selfs als ik vakantiewerk vind ga ik nooit €2000 bij mekaar krijgen.

Genious

Legacy Member
Fighting Hobbit zei:
Pfff, heb juist gevraagd thuis, nog maar eens, en als ik op kot wil moet ik het zelf betalen, maar selfs als ik vakantiewerk vind ga ik nooit €2000 bij mekaar krijgen.
mebbe ze er eens op wijzen dat ge dan thuis geen elektriciteit, water en verwarming meer gebruikt gedurende 5 van de 7 dagen, wat toch ook wat bespaart daar, ze zouden toch iets kunnen sponsoren?

(of verrekenen ze dat niet in de huurprijs, een gemiddeld verbruik van die zaken?)

GhO$T

Legacy Member
ikbenslim zei:
Is da allemaal waar? Ik ga volgende week ook op zoek naar een ruim kot/studioke ook in de buurt van het st. Pieters plein, en m'n budget is maximum 330€ ofzo...
Ik dacht dat ik voor die prijs makkelijk iets deftigs ging vinden, maar blijkbaar niet :s

En wat bedoel je met buiten de ring? Vanaf waar ben je buiten de ring?
Tja je moet natuurlijk altijd geluk hebben met waar je terecht komt (krot of geen krot, schandalige prijzen of niet) maar ik denk dat 330 voor ne studio in die omgeving krap zal zijn (toch als je dat wil met kosten/internet/... inclu) maar goed er kunnen er misschien wel zo'n studio's tussen zitten als je het geluk hebt van erop te komen, heb daar ook niet echt naar gezocht.

Waar ik gezocht heb is centrum = Kazernenstraat, Karel van Hultem, Laurent Delvaux, Jacob Jordaensstr. , ...
en net buiten de ring = hetgeen dat aan de andere kant van de Charles de Kerchovelaan, Ijzerlaan ligt.

Mijn contract is ondertussen getekend na 2e zoektocht, ligt redelijk ideaal 10 minute van't school en kleine 5 van overpoort/st. Pietersplein omgeving.
Had misschien willen blijven in't centrum maar dan toch liever een groter mooier kot en 2 minuutjes rijden tot het centrum.

Twas wel al goe druk in Gent dus kzou die zoektocht geen weken meer uitstellen, vantweekend zal het daar serieus vol lopen denk ik.

Genious zei:
mebbe ze er eens op wijzen dat ge dan thuis geen elektriciteit, water en verwarming meer gebruikt gedurende 5 van de 7 dagen, wat toch ook wat bespaart daar, ze zouden toch iets kunnen sponsoren?

(of verrekenen ze dat niet in de huurprijs, een gemiddeld verbruik van die zaken?)
Idd kosten van electriciteit, gas, water zijn dikwijls rond de 25-40€ dus dat is iets waar u ouders toch zeker zouden mogen voor opdraaien, als ge thuis leeft hebben ze die ook (mss niet in zo'n hoge mate, maja tis het principe dat telt :p )

Dennoman

Legacy Member
Genious zei:
zijn die peda's eigenlijk van hetzelfde niveau als een kot?
of is dat beter/slechter?

Dat hangt er vanaf. Peda's bieden meestal de voordelen dat zowel uw kamer als de gangen gepoetst worden en vooral dat ge qua internet meestal recht op de main server van de school ingeplugd zit, dus dat gaat allemaal enorm snel. Als je niet echt op zoek bent naar een studio of een wat groter kot, denk ik dat een peda best is voor u. Ik zit nu wel op een klein kot bij een privé-eigenaar, maar voor deze prijs kon ik het echt niet laten :)

Deefees

Legacy Member
peda heeft meestal een strenger beleid, je mag niet lang of helemaal niet uitgaan, laat staan dronken terugkomen.. en nog van deze toffe regels..
Toch wa ik hoorde..

Dennoman

Legacy Member
Njah, ik heb ook best wel veel regeltjes: zo mag er bvb niemand blijven slapen hier en het moet "volstrekt stil" zijn vanaf 12u. Let niemand op, hoor :)
Hoewel ik nooit geweten heb dat er hier ooit iemand is blijven slapen bij een kotgenoot...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan