Archief - Help, ik moet gaan stemmen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

crimineels

Legacy Member
BuBbA zei:
Er zijn altijd momenten waarop er weinig volk staat. Dat terzijde.

Ik ben ook niet voor de stemplicht maar als je al te lui bent om ff een stem te gaan uitbrengen, goe bezig...

Wees blij dat je MAG gaan stemmen. Ga anders in afrika wonen ofzo en kijk is hoe goed het daar is.

Ga ma kijke in Afrika, daar moge ze nu ook stemme.. Veel beter..

:confused:

sneax

Legacy Member
Quilombo zei:
(je kan je kaartje met een magneet vernietigen)

ma is da wel waar eh? is da zo een kaartje met magneetstrip (gelijk een bankkaart)? zo ja, magneet ertegen werkt NIET - check mythbusters

Quilombo

Legacy Member
sneax zei:
ma is da wel waar eh? is da zo een kaartje met magneetstrip (gelijk een bankkaart)? zo ja, magneet ertegen werkt NIET - check mythbusters

who cares, breek het in twee als ge o zo per se ongeldig wilt stemmen eh
zoals ik al zei heeft dat EXACT hetzelfde effect als blanco stemmen

crimineels

Legacy Member
jeltex zei:
Spijtig dat je nu net de websites geeft van die partijen waar hij juist het minste aandacht zou moeten aan besteden :p

Hmm websites afraden kun je dus al.. Maar welke websites raad jij aan dan???
Ben benieuwd..
:ironic: :ironic: :ironic:

Toxic!

Legacy Member
en dan, wa maakt u miezerige 1 stem nu uit :p

as ge echt geen idee hebt (wa ik toch raar blijf vinden, ge moet toch een gedacht hebben over sociale zekerheid, vreemdelingenproblemen, federalisme, ...) stem dan gewoon blanco. het effect met ongeldig is toch hetzelfde.

blanco stemmen: u stem wordt niet meegeteld. als op 10 mensen 6 op partij A stemmen, 3 op partij B en 1 blanco, dan heeft partij A 6/9 stemmen en partij B 3/9. vandaar dat ze zeggen: blanco stemmen is stemmen voor de meerderheid, want 6/9 is meer dan 6/10.

ongeldig: u stem wordt ni meegeteld met heel dezelfde uitleg tot gevolg.

SilentSpring

Legacy Member
Tsjerno zei:
Hier ook. Geen idee voor morgen. Niemand die me kan bekoren.
Ik ben nie aan gemeenteraadsverkiezingen in kleine gemeenten. Dat is meer een populariteitspoll, een wedstrijdje 'wie heeft de meeste vrienden en familie en zit in zoveel mogelijk verenigingen?"

Doet me denken aan iets wat de VRT uitzendde. Een interview met wat mensen op straat.
Waarom stemt u op persoon X?
- Hij is de broer van mijn schoonmoeder.
- hij is onze voorzitter van het feestcomité.
- Zij is onze buurvrouw.
- ...
². kga ook stemmen op ene die in ons wijk woont, en waarvan dak weet dat ie al dingen georganiseerd eeft.
@ Toxic: ik kijk ook wel beke naar het uiterlijk van die politiekers hoor, ze moete toch sympathiek overkomen;).
(daarom wistek al van't begin dak nie op de vrouwelijke kandidate van't VB ga stemmen:p)

Timmie

Legacy Member
acquisitor zei:
het is wel erg dat ze 18 jarige kindjes verplichten om te gaan stemmen..

partijen zoals Groen die hun programma's speciaal aan zulke jonge en vaak naieve gevallen richten maken daar misbruik van.

imho, moet men mensen pas vanaf hun 25ste laten stemmen.. meestal hebben ze dan al van het leven geploefd..
Yeah right, en dan mensen die op jongere leeftijd van de politiek willen proeven of ook willen meedoen aan het politieke leven buiten sluiten?

Wie dom is op zijn 18e zal meer dan waarschijnlijk ook op zijn 25e nog dom zijn.

S.conceiçao7

Legacy Member
pfff ik stem gewoon op het vlaams belang, omdat ik vind dat alle andere partijen nooit een woord reppen over vreemdelingenbeleid, grondigere aanpak etc.

volgens mij mag het allemaal een beetje strenger worden, want belgie is serieus aant onstsporen als het op veiligheid, vreemdelingen, werkgelegenheid etc. aankomt. daarom mijn keuze voor extreem rechts, alhoewel ik dat woord niet graag hoor. VEILIG VLAANDEREN dan maar :niceone:

Bubba

Legacy Member
Timmie zei:
Yeah right, en dan mensen die op jongere leeftijd van de politiek willen proeven of ook willen meedoen aan het politieke leven buiten sluiten?

Wie dom is op zijn 18e zal meer dan waarschijnlijk ook op zijn 25e nog dom zijn.

² ...

democracy02

Legacy Member
ah ik ken nie veel van politiek, volgens mij sucken ze allemaal.

zelfs al komt een goeie partij aan de macht, heel het systeem is toch al naar de kloten 1 goede partij kan daar niets aan veranderen.

'k denk da voor groen stemmen nog 't beste is, ze zijn de grootste "alternatieve" partij (dus kans op een zeteltje)

groen is pro milieu, pro openbaar vervoer, pro sensibilisering van drugs & anti-dierenleed....

jammer dat groen nie extreem genoeg is, maar dan zouden ze nog minder populair zijn dus tis mss maar beter zo.

ironhorn

Legacy Member
Osi` zei:
Idd, ik ga morgen ook op Groen! Stemmen, omdat dat de enige partij in m'n dorp is waar ik wil op stemmen, ik kan ook op CD&V stemmen maar bleh, neen danku of ne lokale ..

Spijtig dat SP.a er ook niet bij is, want dat is m'n 1ste keuze.

stem raf mesotten, dan weet ge tenminste wa ge krijgt

spa is er toch hier? lawaaimakers waren deze morgen weer aant toeteren


mijn stemmen morgen:
gemeente: groen! (wegens iemand die ik ken, niet omdat ik de partij goed vind)
provincie: geen idee :x

Inch

Legacy Member
Leprechaun3 zei:
want belgie is serieus aant onstsporen als het op veiligheid, vreemdelingen, werkgelegenheid etc. aankomt. daarom mijn keuze voor extreem rechts, alhoewel ik dat woord niet graag hoor. VEILIG VLAANDEREN dan maar :niceone:

Wees blij dat je niet in Irak woont. Daar heb je geen job van betekenis, controleren Amerikaanse vreemdelingen je gaan en doen en word je in het slechte geval slachtoffer van één van de vele autobommen die dagelijks ontploffen.

Misschien een goedkope vergelijking, maar 't is dat ik wil zeggen: zo slecht doen wij dat hier niet. Misplaatst pessimisme en een 'je me'n fou' mentaliteit zijn het laatste wat ons maatschappelijk welzijn bevordert.

Toxic!

Legacy Member
't is ni omdat irak zo extreem is, dat er hier geen probleem kan zijn in bepaalde buurten eh. 'k vind het maar een belachelijke redenering.
als inwoner van brasschaat moet je inderdaad niet gaan zeggen dat het onveilig is op straat, maar als je in antwerpen woont kan ik je best begrijpen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan