Quxan
Legacy Member
Als je kijkt naar de natuur in sommige Chineese steden dan is pessimisme over natuur misplaatst.Inch zei:Wees blij dat je niet in Irak woont. Daar heb je geen job van betekenis, controleren Amerikaanse vreemdelingen je gaan en doen en word je in het slechte geval slachtoffer van één van de vele autobommen die dagelijks ontploffen.
Misschien een goedkope vergelijking, maar 't is dat ik wil zeggen: zo slecht doen wij dat hier niet. Misplaatst pessimisme en een 'je me'n fou' mentaliteit zijn het laatste wat ons maatschappelijk welzijn bevordert.
Als je kijkt naar de economie in Romenië dan is pessimisme over economie misplaatst.
Als je kijkt naar de werkomstandigheden in Rusland dan is pessimisme over tewerkstelling misplaatst.
kortom over elke partij en standpunt kun je zo'n vergelijking maken...
Je moet volgens mij streven naar perfectie, niet naar de beste of gewoon goed.
