Archief - Graancirkels

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bram

Legacy Member
passero zei:
Bedoel je niet war of the worlds: http://en.wikipedia.org/wiki/The_War_of_the_Worlds_(novel)
en is niet van orson wells maar van H.G Wells...
zalige muziek btw (zie mijn eerste post in dit topic :d)
idd war of the worlds ^^

ma orson welles heeft da op de radio gebract, HG Wells heeft het geschreven

Wikipedia zei:
George Orson Welles (May 6, 1915 — October 10, 1985) was an American radio broadcaster, theatre director, film director, and actor. He gained international notoriety for his October 30, 1938 radio broadcast of H. G. Wells' The War of the Worlds, which panicked millions of listeners, but he is best known for his 1941 film classic Citizen Kane, often chosen in polls of film critics as the greatest film ever made.

bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Orson_Welles

http://en.wikipedia.org/wiki/The_War_of_the_Worlds_(radio)

sneax

Legacy Member
Pippoken zei:
neen, maar wees realistisch, aliens op aarde? denk het niet hoor, er zijn kweet niet hoeveel sattelieten en al diene nest die rond de aarde draaien in een baan, en die hebben nog nooit iets opgemerkt?? Zou me ten zeerste verwonderen, dat niemand nog nooit iets zou hebben opgemerkt, nog mensen, nog machines...

Ik geloof gerust in aliens, dat er op andere planeten leven is/kan zijn, maar dat ze hier al figuren komen 'maken' zonder ook maar 1 iets/iemand dit heeft opgemerkt/vastgelegd.... denk het niet hoor....

alien schepe zijn onzichtbaar en bewegen zich in gasvorm, ze assembleren zichzelf pas nét voor ze landen (ze blijven onzichtbaar) ze komen hier wat controleren en vliegen dan weer (in gasvorm weg)

tzou kunnen eh, het heelal en wat zich daar bevind is zo groot en onbekend dat imo simpelweg alles mogelijk is, waarom altijd in die cliché dinges als moederschepen en wat wij kennen als vaste materie denken ...

NapalmBenny.

Legacy Member
Men luistert al jaren de radiogolven in het universum af. Men heeft tot nu toe maar 1 keer iets ontdekt, het wow-signal, dat was in 1977. Men heeft het signaal nooit kunnen thuisbrengen en was met niets natuurlijks te vergelijken, of zoiets toch :p.

Het signaal wordt geacht afkomstig te zijn van buitenaards leven, hoewel anderen er sceptisch tegenoverstaan....

Het signaal is tot op het heden een raadsel gebleven, en men kan het nog altijd niet thuisbregen.

Madmaarten

Legacy Member
Parnakra godverdomme

een punt is oneindig klein
FEIT


leuke zin die ik tegenkwam:


Als een oneindig klein punt de lichtopbrengst zou moeten genereren die een pixel heeft, dan zou de energiedichtheid in dat punt ook oneindig zijn.

Thales

Legacy Member
van dat signaal had ik ook al gehoord
is wel weird en dat signaal klinkt kinky. Wie weet zijn we door er nu ernaar te luisteren wel d00med :p

Parnakra

Legacy Member
Madmaarten zei:
Parnakra godverdomme

een punt is oneindig klein
FEIT

Neen. =/

Zoals ik reeds zei, een punt HEEFT GEEN AFMETINGEN, dus hoe kun je dan (godverdomme) iets over de grootte zeggen?

Madmaarten zei:
leuke zin die ik tegenkwam:
Als een oneindig klein punt de lichtopbrengst zou moeten genereren die een pixel heeft, dan zou de energiedichtheid in dat punt ook oneindig zijn.

Het woord 'ALS' heeft een sleutelfunctie in deze zin. As in: zijnde hypothetisch.

En het gaat hier gewoon om een voorstellingsmethode, bedoeld om iets dat té wiskundig is voor de leek in verstaanbare taal/beeld te brengen.

Madmaarten

Legacy Member
djezus kerel
ge zegt het zelf
een punt heeft geen afmetingen omdat het oneindig klein is
je kan toch geen afmeting zetten op iets dat oneindig is?

wa zeverde gij nu

trouwens die als
een pixel bestaat uit oneindig veel punten
dus als 1 punt evenveel lichtopbrengst moet genereren als 1 pixel
dan is de energiedichtheid van een punt oneindig

Parnakra

Legacy Member
Madmaarten zei:
djezus kerel
ge zegt het zelf
een punt heeft geen afmetingen omdat het oneindig klein is
je kan toch geen afmeting zetten op iets dat oneindig is?

wa zeverde gij nu

Ik reageer niet meer op u, of ik zou uitvallen in een flame die betrekking zou hebben op uw intelligentie.

Madmaarten zei:
trouwens die als
een pixel bestaat uit oneindig veel punten
dus als 1 punt evenveel lichtopbrengst moet genereren als 1 pixel
dan is de energiedichtheid van een punt oneindig

Juist, maar daarmee zeg je niets over de GROOTTE van een punt.

Madmaarten

Legacy Member
|@#&"é'é&"'@#|^[


kunde nie lezen ofzo?
het staat er nogtans duidelijk

mss moete der nekeer over slapen voor ge het snapt

zal het zeer simpel uitleggen
als je dit niet snapt
dan zijde achterlijk

EEN PUNT HEEFT GEEN GROOTTE WANT HET IS ONEINDIG KLEIN

daarom da ik ook zei, als het oneindig klein is.. bestaat het dan nog wel?

Anoniem04

Legacy Member
Een punt is oneindig, simple as that, het is de beste omschrijving sinds het geen afmetingen heeft.

Parnakra

Legacy Member
Madmaarten zei:
EEN PUNT HEEFT GEEN GROOTTE WANT HET IS ONEINDIG KLEIN

Het woord 'klein' wordt gebruikt om de grootte van iets aan te geven.

Als iets geen afmetingen heeft, waarom ga je dan in GODSNAAM woorden die iets zeggen over grootte gaan gebruiken om het te beschrijven?

Het is gelukt zonder flame!

Dillyracer zei:
Een punt is oneindig, simple as that, het is de beste omschrijving sinds het geen afmetingen heeft.

Nee, de beste omschrijving is dat het geen afmetingen heeft. =/

DJ_CUBEE1

Legacy Member
Thales zei:
jaja whatever
back to the wow-signal
pretty amazing ^^

² that

jammer dat ze het gene tweede keer meer hebben gevonden, maar ja, alles draait rond in de ruimte, dus is het moeilijk om iets terug te vinden.

slash

Legacy Member
nog nooit van + oneindig en - oneindig gehoord zeker?
ge kunt ook ondeindig groot hebbe en ondeindig klein ...

Madmaarten

Legacy Member
het heelal heeft ook geen afmetingen

dus het heelal is een punt

*parnakra logica

Parnakra

Legacy Member
slash zei:
nog nooit van + oneindig en - oneindig gehoord zeker?
ge kunt ook ondeindig groot hebbe en ondeindig klein ...

Dan heb je het over de grootte van een getal.



Nuja, sommige mensen kunnen blijkbaar begrippen als 'oneindig' en 'grootte' niet vatten. De reden daarvoor is voor mij geen mysterie, maar ik mag hem hier niet posten.

Madmaarten zei:
het heelal heeft ook geen afmetingen

dus het heelal is een punt

*parnakra logica

Het heelal heeft wél afmetingen. =/

En het is niet omdat een punt geen afmetingen heeft dat daarom alles wat geen afmetingen heeft een punt is.

Ga eens de cursus Logica 101 volgen en kom dan terug als je met de grote (grootte?) mensen wil praten.

Thales

Legacy Member
DJ_CUBEE1 zei:
² that

jammer dat ze het gene tweede keer meer hebben gevonden, maar ja, alles draait rond in de ruimte, dus is het moeilijk om iets terug te vinden.

idd
eigenlijk best wel raar dat geluid.. zo heel apart.. buitenaards
:p
damm stel je voor
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan