Archief - Graancirkels

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Thales

Legacy Member
moestern er degelijk dingen aan de hand zijn enzo, waarom blijven ze dit dan verzwijgen?
ik zie niet in waarom er paniek of dergerlijke zou uitbreken

Tyfius

Legacy Member
Jij ziet dat niet in, ik zou ook niet panikeren, maar jammer genoeg lopen er zo'n 6 miljard mensen rond op deze aardbol waarvan een overgroot deel wel zou panikeren.

En dan denken we nog niet aan de technologie en/of de wapens waarover dit ras zou kunnen beschikken, more resources to conduct war...

Bram

Legacy Member
Orson Welles z'n End of the Worlds luisterspel???

Toen zijn er verdomme mensen zelfmoord beginnen plegen. Weet ge hoe ze het geluidje maakten om de deur van het ruimteschip open te doen?
Een augurken pot openen in een wc pot

Thin Liz

Legacy Member
Moest er iets van waar zijn dan ik het best begrijpen dat 'ze' dit zouden verzwijgen, ook het achterhouden van geavanceerde technologie ed. Denk nog maar aan de miljoenen mensen die hun jobs zouden verliezen bij het vrijgeven ervan, of aan de andere kant: welke grootmacht wil zo een enorm voordeel prijsgeven?

'For the greater good' zijn slechts spreuken die uit sprookjes komen :)

Parnakra

Legacy Member
Thales zei:
edit: parnakra, waar is jouw bron dat het heelal eindig is?

Ik heb nergens beweerd dat het heelal eindig is. (althans, niet expliciet)

Waarom ga je ervan uit dat ik denk dat het heelal eindig is enkel en alleen omdat ik vraag om een bron wanneer iemand beweert dat het oneindig is?

DJ_CUBEE1 zei:
bij vandale:

bron (de ~, ~nen)
1 vanzelf uit de grond opwellend water => wel
2 datgene waaruit iets voortvloeit
3 plaats, geschrift of persoon waaruit men zijn gegevens put => informatiebron

bron zijn mijn foto's, en als ge ff zoekt kunnen wetenschappelijke teksten hierop plakke om da allemaal uit te leggen, mor daar ganek ni menne tijd insteken.

Uw foto's zijn foto's. PUNT. Hetgeen jij erbij fantaseert (omdat er zoveel zijn, moet er wel leven zijn) is géén bron. En het is makkelijk om te zeggen dat er zo'n teksten bestaan zonder ze daadwerkelijk voor te leggen, niet?

jos den os zei:
kveronderstel dat dit op mij bedoeld is :ironic:
Yep.
jos den os zei:
mja sorry, met jou discussieer ik niet meer Parnakra, het draait toch uit op het welles nietes spelletje waarbij je dan gaat vitten omdat ik er nu eenmaal geen bron heb bijgezet.

Ik ga inderdaad vitten als jij zomaar eventjes jouw mening/andermans theorie gaat voorstellen als feit zonder er bronnen/bewijzen bij te halen.

jos den os zei:
Ik kan u makkelijk bronnen geven waarin die theorie uit de doeken gedaan wordt, net zoals jij die even makkelijk kan vinden

Als het zo makkelijk is, waarom doe je het dan niet? :ironic:

jos den os zei:
als jij echter er een andere mening op nahoudt, mij niet gelaten, maar als je zelfs gaat twijfele aan puur statistische gegevens zoals de kansen die er zijn op evolutie, nuja dan zijn we uitgediscussieerd hoor.. je kan alles oneindig in vraag stellen, dus dan kan er beter niets gezegd worden.

Toon mij die 'puur statistische gegevens'. =/

En nu haal je enkel je 'oneindig kleine kans op evolutie' aan. (waar ik trouwens géén bron voor gevraagd heb).

Je gebruikt trouwens nogal graag het woordje oneindig.

Thales zei:
parnakra staaft zelfs zen eigen antwoorden niet met zen "bronnen"

Ik heb nog niets gezegd dat ik zou moeten staven met bronnen. Ik heb enkel verder uitgebouwd op hetgaan al gezegd geweest is. (al dan niet gestaafd)

DJ_CUBEE1

Legacy Member
Parnakra zei:
Uw foto's zijn foto's. PUNT. Hetgeen jij erbij fantaseert (omdat er zoveel zijn, moet er wel leven zijn) is géén bron. En het is makkelijk om te zeggen dat er zo'n teksten bestaan zonder ze daadwerkelijk voor te leggen, niet?

bestaan er wel sterrenstelsels buiten de onze? :ironic:

het is gemakkelijk voor u om te blijven vragen na een bron en wat gaat het volgende zijn: bla bla dien website is niet geloofwaardig?

kzou naar den discovery channel schrijven en nor bbc, want die series die ze maken over dinosaurussen en leven op andere planeten zijn ook maar veronderstellingen ...

oo ja en vergeet andere wetenschappers niet die veronderstellingen doen ...

Parnakra zei:
Ik zal maar stoppen met om bronnen te vragen aangezien (o.a.) jij niet eens weet wat een bron inhoudt.

legt dan uit wat volgens u een goede bron is he gast, als we het niet weten ...

Parnakra

Legacy Member
DJ_CUBEE1 zei:
bestaan er wel sterrenstelsels buiten de onze? :ironic:

Ja, dat zie je op jouw foto's. =/

DJ_CUBEE1 zei:
het is gemakkelijk voor u om te blijven vragen na een bron en wat gaat het volgende zijn: bla bla dien website is niet geloofwaardig?

Ik zal maar stoppen met om bronnen te vragen aangezien (o.a.) jij niet eens weet wat een bron inhoudt.

Ik zal even een foto posten met daarop héél véél zandkorreltjes en daaruit concluderen dat er oneindig veel zand is. :ironic:

Madmaarten

Legacy Member
is er toch ook :p

trouwens, kheb hier nog een pic van het heelal, maar die is 7.5 mb groot dus wat moeilijk om te posten

het beste voorbeeld dat we kunne geven is men in black

wat als heel ons heelal gewoon maar een knikker is?


trouwens, van pagina 4
een punt is wel oneindig klein
daarom dat er ook oneindig veel zijn

Bram

Legacy Member
Madmaarten zei:
is er toch ook :p

trouwens, kheb hier nog een pic van het heelal, maar die is 7.5 mb groot dus wat moeilijk om te posten

het beste voorbeeld dat we kunne geven is men in black

wat als heel ons heelal gewoon maar een knikker is?


trouwens, van pagina 4
een punt is wel oneindig klein
daarom dat er ook oneindig veel zijn
ej, zet da eens in spoiler tags :p

Parnakra

Legacy Member
Madmaarten zei:
is er toch ook :p

Neen. =/

Ffs, waar halen jullie die fabeltjes?

Het aantal zandkorrels is perfect te tellen. Is er reden om het te doen? Zou het nuttig zijn? Zou het haalbaar zijn? Niet echt, neen, maar het aantal is eindig.

Madmaarten zei:
het beste voorbeeld dat we kunne geven is men in black

wat als heel ons heelal gewoon maar een knikker is?

Dan is ons heelal maar een heel klein deeltje van een groter geheel. Maar hoe groot/klein het ook is, dat zegt niets over de kansen op evolutie op andere werelden.

Dat zijn twee losstaande feiten.

Madmaarten zei:
trouwens, van pagina 4
een punt is wel oneindig klein
daarom dat er ook oneindig veel zijn

Neen. =/

DJ_CUBEE1

Legacy Member
GaMe® zei:
omfg kerel.. denk is na

:wtf: ik hoop dat je niet denkt dat ik dat serieus bedoelde?

waarom zou trouwens het heelal eindig zijn? stel dat het eindig is, hoe noemen we het deel buiten het heelal? is dit dan eindig? ja wat is dan het volgend deel? conclusie ONEINDIG kan je blijven doorgaan.

Thales

Legacy Member
hoe kunnen ze eigenlijk weten hoe ons zonnestelsel eruit ziet?
dat ze dat met d ehubble van anderen gezien hebben tot daar toe... maar de onze?
en op basis van andere zonnestelsels vind ik ook maar raar...
ze kunnen het niet vglen met anderen, want we kunnen de onze niet zien. niet de vorm, niet de kleur...

Parnakra

Legacy Member
Thales zei:
hoe kunnen ze eigenlijk weten hoe ons zonnestelsel eruit ziet?
dat ze dat met d ehubble van anderen gezien hebben tot daar toe... maar de onze?
en op basis van andere zonnestelsels vind ik ook maar raar...
ze kunnen het niet vglen met anderen, want we kunnen de onze niet zien. niet de vorm, niet de kleur...

Echografie.

passero

Legacy Member
SveltestSword zei:
Orson Welles z'n End of the Worlds luisterspel???

Toen zijn er verdomme mensen zelfmoord beginnen plegen. Weet ge hoe ze het geluidje maakten om de deur van het ruimteschip open te doen?
Een augurken pot openen in een wc pot

Bedoel je niet war of the worlds: http://en.wikipedia.org/wiki/The_War_of_the_Worlds_(novel)
en is niet van orson wells maar van H.G Wells...
zalige muziek btw (zie mijn eerste post in dit topic :d)

slash

Legacy Member
passero zei:
Waar is da genomen? Orion en de stier staan er duidelijk op :)

Utah
btw das op speciaal manier gemaakt eh. Eerst hebbe ze de sterren getrokke en daarna de omgeving

passero

Legacy Member
mja technologie ken ik :)
Kheb da ook nog gedaan.
In de astrofotografie is dat een heel normale techniek, bestaan zeer leuke tools voor

slash

Legacy Member
passero zei:
mja technologie ken ik :)
Kheb da ook nog gedaan.
In de astrofotografie is dat een heel normale techniek, bestaan zeer leuke tools voor

dan ist goed :p want sffs gaan ze hier nog zegge da het nie echt is :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan