Archief - Graancirkels

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

FroFro

Legacy Member
en wat juist is de boodschap van deze thread? :p stap allen over naar firefox?

aXl_

Legacy Member
Madmaarten zei:
tot zover het argument dat mensen geen graancirkels kunne maken

dat was al bewezen sinds dat een snuggere kerel es 's nachts een camera had opgesteld naast zijn graanveld ;)

Skoran

Legacy Member
De aliens gaan via firefox een aanval plegen, schakel allemaal terug over naar ie :p

Cybergirl

Legacy Member
mijn mening daarover: graancirkels zijn oftewel gemaakt door onozelaars die plezier willen hebben of door marsmannetjes!

nu serieus: k vind da maar zever :p (en op die afbeelding zie ik nie echt iets speciaals.. volgens mij is die boer gewoon vergeet achtig geweest of was zijn zaaimachine kapot)

FroFro

Legacy Member
nog nooit die reportage gezien op NGC over die 2 manne die overal graancirkels maakten om iedereen te foppen? :p das allang bewezen da graancirkels niet door aliens gemaakt zijn ze ^^

ShadesOfJae

Legacy Member
Is toch ooit eens op een vlaamse zender gedaan, de droomfabriek ofzo, kweetniet welk programma, en die gingen dan een graancirkel maken ..

Atrox

Legacy Member
FroFro zei:
nog nooit die reportage gezien op NGC over die 2 manne die overal graancirkels maakten om iedereen te foppen? :p das allang bewezen da graancirkels niet door aliens gemaakt zijn ze ^^

Onlangs nog op tv een reportage geweest waarin ze zeiden dat sommige(!) van die graancirkels onmogelijk door een mens konden gemaakt zijn.
Ze hebben stengels gevonden die vanbinnen uit waren ontploft enda, freaky shit :p

Pippoken

Legacy Member
tuurlijk is dat door mensen gemaakt, mensen met veel tijd, nooit afgevraagd waarom dat dat graancirksels zijn, en niet van mais ofzo? mais kunnen ze niet makkelijk platduwen he..... (of bv een kwekerij van appels, den helf van hun bomen weg voor ne cirkel, yeaaah right)

kmoet nu wel zeggen dat dat inderdaad schoon gedaan is, ge moet het maar kunnen zenne, in den donkeren een gans symbool 'platdrukken'

Bram

Legacy Member
Brazuca zei:
Ben ik nu de enigste die ziet dat da een gewoon tapijt is?
ik denk persoonlijk da het gewoon een hele grote graancirkel is, die van grote hoogte genomen is (zichtbaar op google earth ? :p) waardoor het idd een beetje lijkt alsof het tapijt is... als ge kijkt naar de bovenkant van de kop van de vos, tss de twee oren, kunt ge gelijk toch zien da het graan is...

w00tw00t

Legacy Member
Pippoken zei:
tuurlijk is dat door mensen gemaakt, mensen met veel tijd, nooit afgevraagd waarom dat dat graancirksels zijn, en niet van mais ofzo? mais kunnen ze niet makkelijk platduwen he..... (of bv een kwekerij van appels, den helf van hun bomen weg voor ne cirkel, yeaaah right)

kmoet nu wel zeggen dat dat inderdaad schoon gedaan is, ge moet het maar kunnen zenne, in den donkeren een gans symbool 'platdrukken'

der waren ook cirkels in maisvelden alsk me niet vergis
en nog steeds is da iets twijfelend
K kan door mens gemaakt worden maar soms zoals iemand hier al zei, komt men cirkels tegen die onmogelijk door een mens kunne gemaakt worden op een korte periode + de manier waarop alles wordt geplooit

SweetEmmaRose

Legacy Member
op national geographic ebbe ze alle soorte maniere getest om graancirkels zelf te maken, en da is echt makkelijk. gewoon een plank achter u slepen, zelfs cirkels zijn makkelijk, gewoon een touw meenemen.
da was allemaal door mensen gemaakt, en echt ingewikkelde dingen, dus ik heb geen twijfel meer da al die graancirkels opgezet zijn.
twas deze die ze zelf hadde gemaakt, of iets dat er op trekt

slash

Legacy Member
Dat Firefox een browser is met een steeds groter wordende groep gebruikers, is bekend, maar na het zien van een graancirkel in de Amerikaanse staat Oregon lijkt het alsof dit zich niet alleen tot de aarde beperkt. In het plaatsje Amity is namelijk een graancirkel gevonden, en wel met het Firefox logo in plaats van de gebruikelijke onaardse figuurtjes.

Nader onderzoek leert dat het toch niet onze buren van de planeet Zork zijn, maar een stelletje enthousiastelingen van de Oregon State University, die het logo in 24 uur in de akker hebben geplempt. Het logo werd eerst in een raster gezet, en daarna met behulp van meetlinten in de haver uitgestampt. Dit gebeurde met toestemming van de boer. De studenten werkten met 12 man van half vier 's middags tot half drie 's nachts aan de cirkel, waarna ze op zaterdag nog de puntjes op de i zetten.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/67487


wa ik van graancirkels denk.
Sommige zijn raar geplooid ma voor de rest ist het goed mogelijk da mensen da maken. Op NGC hebbe zo eens 2 mensen een graancirkel gemaakt die al redelijk groot was op 1 nacht (was om te laten zien da het kon).
Dus stel u eens voor da ge daar met ne groep van 10-20 man aan bezig zijt.

Pippoken

Legacy Member
w00tw00t zei:
der waren ook cirkels in maisvelden alsk me niet vergis
en nog steeds is da iets twijfelend
K kan door mens gemaakt worden maar soms zoals iemand hier al zei, komt men cirkels tegen die onmogelijk door een mens kunne gemaakt worden op een korte periode + de manier waarop alles wordt geplooit


dat is ne groep mensen die dat doen hoor, iedereen pakt een stuk voor zich... en de manier waarop alles geplooit wordt??
Je moet er ook eens opletten, maar je ziet zo de sporen van de traktoren/sproeimachines, daar lopen ze dan in en zo beginnen ze dan he....

EDIT: dat is inderdaad met een plank ofzo he: http://users.telenet.be/filiberke/graan-halle/DSC00027.JPG
EDIT2: ja die zijn van echte marsmannekes, kijk maar: http://www.stevequayle.com/News.alert/Crop_Circles/Crop_Circles_pics/crabwood2002.1.jpg, http://www.smartt.com/~brianp/images/crop.JPG

EDIT3: dees is intressant zie: http://www.zetetique.ldh.org/gogogrammes.html

Gentille

Legacy Member
denk dat die paar dagen bezig zijn met oogsten en alles in stro te persen :eek:

Pippoken

Legacy Member
dat ook nog, wie zegt dat dat allemaal in een nacht gebeurd? Voor hetzelfde geld hebben ze toestemming van de boer in kwestie en werken ze er 2-3 dagen aan voor aleer het te tonen aan de rest van de wereld... (lijkt me realistisch, aangezien je dat niet direct vanop straat kunt zien, zo een graancirkel midden in een mega groot veld....)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan