Archief - Graancirkels

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Conradus

Legacy Member
Parnakra zei:
Nuja, sommige mensen kunnen blijkbaar begrippen als 'oneindig' en 'grootte' niet vatten. De reden daarvoor is voor mij geen mysterie, maar ik mag hem hier niet posten.

Oneindig is niet te vatten omdat je je er niks bij kan voorstellen toch?:x

DJ_CUBEE1

Legacy Member
Thales zei:
idd
eigenlijk best wel raar dat geluid.. zo heel apart.. buitenaards
:p
damm stel je voor

Tzit wel zo dat dit niet het enige signaal is dat we hebben opgevangen.
Maar dit is wel het meest rare signaal + het signaal was zeker niets aards.

Madmaarten

Legacy Member
ok,
een voorbeeld
kraak deze eens

pi is een getal, je kan er een cijfer op plakken
dus volgens jouw logica, is pi eindig

Thales

Legacy Member
DJ_CUBEE1 zei:
Tzit wel zo dat dit niet het enige signaal is dat we hebben opgevangen.
Maar dit is wel het meest rare signaal + het signaal was zeker niets aards.

ah wist ik niet. Ma als je naar dat wow-signaal luistert is da echt wel van damm zet da af, nja niet normaal, net of het mentaal tot in je brein doordringt ofzo

wie weet krijgen al de luisteraars een bezoekje vanacht :p
zit dat nu voor altijd in onze geest ergens geprogrammeerd ^^

Kill0rBee

Legacy Member
We zijn dus begonnen met graancirkels....en nu zijn we bezig over de grootte of het (on)eindige van een punt...mij een mysterie hoe ge van graancirkels naar puntje kunt raken ze :p

Parnakra

Legacy Member
Madmaarten zei:
ok,
een voorbeeld
kraak deze eens

pi is een getal, je kan er een cijfer op plakken
dus volgens jouw logica, is pi eindig

Dat getal is een BENADERING. :ironic:

(en nu ga je al eindig in z'n fysische en wiskundige betekenis door elkaar haspelen, goed bezig, m'n vermoedens worden meer en meer bevestigd!)

Conradus zei:
Oneindig is niet te vatten omdat je je er niks bij kan voorstellen toch?:x

Het leuke aan mens-zijn is net dat je dingen die niet voor te stellen zijn kan vatten. (sommigen toch)

Bv.: gisteren, morgen,... (of uitgebreider: verleden en toekomst)

killgore

Legacy Member
Madmaarten zei:
het heelal heeft ook geen afmetingen

dus het heelal is een punt

*parnakra logica
Een punt is 0-dimensionaal, het heelal bij mijn weten nog steeds niet.

@parnarka hierboven: het cijfer is een benadering, niet het getal :p.

DJ_CUBEE1

Legacy Member
Parnakra zei:
Dat getal is een BENADERING. :ironic:

(en nu ga je al eindig in z'n fysische en wiskundige betekenis door elkaar haspelen, goed bezig, m'n vermoedens worden meer en meer bevestigd!)

Man je bent te slim voor ons. Hup naar de KUL en lesgeven jongen! tot ziens!

Door het signaal te beluisteren krijg je geen bezoekjes :p Ik heb het signaal vorig jaar ook beluisterd en ik heb nog geen bezoek gehad.

Mss maar is met een lazer proberen :D link

Madmaarten

Legacy Member
nee pi is een getal

dit is een benadering van pi
De numerieke waarde van π is bij benadering

π = 3,141592653589793238462643383279

ik snap nie hoe jij kan zeggen dat pi een benadering is van pi

Anoniem04

Legacy Member
Nee, de beste omschrijving is dat het geen afmetingen heeft. =/

Don't blame me, blame the teachers

En uw houding "ik weet het toch weer beter dan de rest", laat ze achterwege.

Parnakra

Legacy Member
killgore zei:
@parnarka hierboven: het cijfer is een benadering, niet het getal :p.

Mja, 3,141592... is geen cijfer maar een getal. (3 is een cijfer, alles wat meerdere cijfers bevat is een getal.

Madmaarten zei:
nee pi is een getal

dit is een benadering van pi
De numerieke waarde van π is bij benadering

π = 3,141592653589793238462643383279

ik snap nie hoe jij kan zeggen dat pi een benadering is van pi

Ik kan dat zeggen omdat jij je niet deftig uitgedrukt hebt. Met 'getal' doelde ik op die 3,141592... (aangezien dat een getal is én het is een benadering voor pi).

Dillyracer zei:
En uw houding "ik weet het toch weer beter dan de rest", laat ze achterwege.

Ik weet het niet beter dan de rest, ik weet het beter dan sommigen. En als dat zo is zal ik er mij naar gedragen. (tot die anderen zich inzetten om niet meer zo idioot over te komen)

Madmaarten

Legacy Member
excuses, ik zei toch erg duidelijk pi
en niet een benadering van pi

kijk, nog zoiets simpel
10/3

oneindig

Parnakra

Legacy Member
Madmaarten zei:
excuses, ik zei toch erg duidelijk pi
en niet een benadering van pi

Jij zei dat je een cijfer op pi kan plakken, dat cijfer (ik veranderde het naar getal, aangezien het een schande zou zijn om pi slechts met één cijfer voor te stellen) is een benadering voor pi.

Madmaarten zei:
kijk, nog zoiets simpel
10/3

oneindig

Het aantal cijfers na de komma (in decimale vorm) is oneindig, het getal zelf is eindig.

(echt, hou aub op met jezelf belachelijk te maken)

Thales

Legacy Member
DJ_CUBEE1 zei:
Man je bent te slim voor ons. Hup naar de KUL en lesgeven jongen! tot ziens!

Door het signaal te beluisteren krijg je geen bezoekjes :p Ik heb het signaal vorig jaar ook beluisterd en ik heb nog geen bezoek gehad.

Mss maar is met een lazer proberen :D link

het duurt wel even voor ze bij je zijn, het is nu eenmaal ook lichtjaren ver :p

DJ_CUBEE1

Legacy Member
Thales zei:
het duurt wel even voor ze bij je zijn, het is nu eenmaal ook lichtjaren ver :p


bwa pas op ;)

maar nu over die graancirkels, het is wel schoon allemaal, en wellicht wel menselijk, maar toch vraag ik me af hoe dat ze sommige grote figuren maken in één nacht?

Madmaarten

Legacy Member
Parnakra zei:
Jij zei dat je een cijfer op pi kan plakken, dat cijfer (ik veranderde het naar getal, aangezien het een schande zou zijn om pi slechts met één cijfer voor te stellen) is een benadering voor pi.



Het aantal cijfers na de komma (in decimale vorm) is oneindig, het getal zelf is eindig.

(echt, hou aub op met jezelf belachelijk te maken)


cijfers na de komma horen niet bij het getal volgens jouw logica?

Anoniem04

Legacy Member
Ik weet het niet beter dan de rest, ik weet het beter dan sommigen. En als dat zo is zal ik er mij naar gedragen. (tot die anderen zich inzetten om niet meer zo idioot over te komen)

Iets verkeerd interpreteren is idioot ?

killgore

Legacy Member
Dillyracer zei:
Iets verkeerd interpreteren is idioot ?
Bwa, zeggen dat een punt afmetingen heeft terwijl het dimensieloos is vinnek toch vrij retarded, toch als ze er u al op gewezen hebben :).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan