Archief - Graancirkels

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Parnakra

Legacy Member
NapalmBenny. zei:
Zo achter die bronnen vragen, is een teken van ontkenning hoor... Ik zie hem ook nergens zeggen dat het 'wel' zo is. Ofwel neem je gewoon geen standpunt in, maar dan heb je ook niets om naartoe te werken he... en blijven we gewoon rond hetzelfde punt draaien.

Ik neem een standpunt in. En als ik dat standpunt duidelijk maak, beargumenteer ik dat ook ten volle.

Als iemand daarentegen maar wat onzin zit uit te spugen zonder dan nog een poging te doen om er ook maar enkele bronnen bij te zetten, dan kan ik die onzin in twijfel trekken zonder daarbij mijn eigen standpunt te uiten.

DJ_CUBEE1

Legacy Member
Het heelal is groot genoeg om voldoende planeten bevatten die mss leven kunnen bevatten.
Bron? zie nor hubble foto's, en de volgende foto als wij in dat klein stukje leven, waarom zou er dan geen intelligentie aanwezig zijn.

ComputerVISTA

Legacy Member
DJ_CUBEE1 zei:
Het heelal is groot genoeg om voldoende planeten bevatten die mss leven kunnen bevatten.
Bron? zie nor hubble foto's, en de volgende foto als wij in dat klein stukje leven, waarom zou er dan geen intelligentie aanwezig zijn.


LOL, die laatste foto, hang dat ergens in't midden van een stad: U bevind zich hier :D

Parnakra

Legacy Member
DJ_CUBEE1 zei:
Het heelal is groot genoeg om voldoende planeten bevatten die mss leven kunnen bevatten.
Bron? zie nor hubble foto's, en de volgende foto als wij in dat klein stukje leven, waarom zou er dan geen intelligentie aanwezig zijn.

Sommige mensen moeten dringend eens opzoeken wat een bron is. =/

screwless

Legacy Member
het heelal is wel degelijk eindig.. maar het deint inderdaad nog uit ik heb nog ergens eens gelezen (niet zeker) dat het heelal elk uur 100000lichtjaar uitdeinde.. maar ik denk dat de kans om nog intellegent leven te vinden klein is in eos (bron:p) stond overlaatst dat insecten/bacteriën degenen waren die het meest kans hadden dat we ze ergens aantroffen in de ruimte, watn wat si een van de theoriën hoe leven op aarde is ontstaan? Een 'ijsmetioriet' die neerstorte op aarde met bevroren bacteriën erin, niet?

Thales

Legacy Member
NapalmBenny. zei:
Wat zijn uw bronnen dat het niet zo is ;),

En graancirkels, lol de mensheid heeft al straffere toeren uitgehaald hoor, zo wow is het niet.

Klassieke gebouwen, onze kerken, piramides zijn me toch iets spectaculairders dan een graancirkel, en toch hebben we ze gemaakt.

En je hebt oneindigheid en je hebt streven naar oneindigheid.

denk maar aan petra... uitgehouwen uit een rots

( dat gebouw in indiana jones and the last crusade, in jordanië, waar de holy grail ligt ^^ )

edit: parnakra, waar is jouw bron dat het heelal eindig is?

DJ_CUBEE1

Legacy Member
Parnakra zei:
Sommige mensen moeten dringend eens opzoeken wat een bron is. =/

bij vandale:

bron (de ~, ~nen)
1 vanzelf uit de grond opwellend water => wel
2 datgene waaruit iets voortvloeit
3 plaats, geschrift of persoon waaruit men zijn gegevens put => informatiebron

bron zijn mijn foto's, en als ge ff zoekt kunnen wetenschappelijke teksten hierop plakke om da allemaal uit te leggen, mor daar ganek ni menne tijd insteken.

Therif

Legacy Member
DJ_CUBEE1 zei:
Het heelal is groot genoeg om voldoende planeten bevatten die mss leven kunnen bevatten.
Bron? zie nor hubble foto's, en de volgende foto als wij in dat klein stukje leven, waarom zou er dan geen intelligentie aanwezig zijn.
Hoe in godsnaam kan men een foto van onzelf nemen?:eek: Ofwel is het een sattelliet die heeeeeeeeel ver ging en een foto trok en dan verzond. Ofwel is het de MIB die ff ebbe gevraagd aan de buitenaardse wezens :p

Da oneindig gedoe is toch niet in te beelden, dusja, ik zeg daar niks over :D
Het heelal begon vanuit niets :doh: hoofdpijn :p

ComputerVISTA

Legacy Member
Ik vraag me af hoe wij met onze technologie in godsnaam zeker kunnen weten of het ergens eindigt en hoe we dan weten dat het verder groeit!

Therif

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Ik vraag me af hoe wij met onze technologie in godsnaam zeker kunnen weten of het ergens eindigt en hoe we dan weten dat het verder groeit!
verder groeien is al bewezen omdat de galaxies van elkaar weg gaan, dus het wordt nog groter en groter. Maar als iets groter wordt, dan is het toch eindig? Als het oneindig was, waarom zou het dan groter worden?

ComputerVISTA

Legacy Member
Therif zei:
verder groeien is al bewezen omdat de galaxies van elkaar weg gaan, dus het wordt nog groter en groter. Maar als iets groter wordt, dan is het toch eindig? Als het oneindig was, waarom zou het dan groter worden?


Wie zegt dat het groeit? Misschien is het wel oneindig en bewegen die galaxies maar. Wij kunnen met onze technologie imo echt niet weten of er een einde komt aan die zwartheid met hemellichamen.

DJ_CUBEE1

Legacy Member
Therif zei:
Hoe in godsnaam kan men een foto van onzelf nemen?:eek: Ofwel is het een sattelliet die heeeeeeeeel ver ging en een foto trok en dan verzond. Ofwel is het de MIB die ff ebbe gevraagd aan de buitenaardse wezens :p

Da oneindig gedoe is toch niet in te beelden, dusja, ik zeg daar niks over :D
Het heelal begon vanuit niets :doh: hoofdpijn :p

als jij van de plaatsen rondom u foto's kan nemen, kan je toch ook iets voorstellen niet?

Therif

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Wie zegt dat het groeit? Misschien is het wel oneindig en bewegen die galaxies maar. Wij kunnen met onze technologie imo echt niet weten of er een einde komt aan die zwartheid met hemellichamen.
arf, ja, had daar nie aan gedacht :p idd, mss. maar ze bewegen van elkaar weg aan enkele miljoenen kilometers per seconde of minuut. ons zonnestelsel ook dacht ik naar het midden van onze melkweg.

Therif

Legacy Member
DJ_CUBEE1 zei:
als jij van de plaatsen rondom u foto's kan nemen, kan je toch ook iets voorstellen niet?
ja, ma als ge bv in een zoo zijt, kan jij dan een foto neme van de zoo van buitenaf of luchtfoto, zonder naar buiten te gaan, alléjah. moeilijk uit te leggen.

Tyfius

Legacy Member
Er is een theorie die zegt dat er verschillende universums zijn die naast elkaar bewegen. Als ze botsen is alles gedaan.
Dus voor 't zelfde geld kan ineens alles ophouden te bestaan :)

Edit: en over die plaats: zoiets word aangenomen hetzelfde te zijn als rond een atoom (herriner u chemie). Allee, die dingen zo.
Lijkt mij vrij logisch aangezien je die hier op aarde en in de ruimte overal terugvindt.

ComputerVISTA

Legacy Member
Tyfius zei:
Er is een theorie die zegt dat er verschillende universums zijn die naast elkaar bewegen. Als ze botsen is alles gedaan.
Dus voor 't zelfde geld kan ineens alles ophouden te bestaan :)


Geldt de voorang van rechts regel dan niet? :unsure:

DJ_CUBEE1

Legacy Member
Therif zei:
ja, ma als ge bv in een zoo zijt, kan jij dan een foto neme van de zoo van buitenaf of luchtfoto, zonder naar buiten te gaan, alléjah. moeilijk uit te leggen.

als je punten hebt in de lucht om terug te kaatsen niet nee. Ik begrijp wat je bedoelt. Maar de zoo eindigt tegen de grond. als jij rondom de aarde elke 360 ° straal kan afgaan kan je zo'n foto's wel maken. Als je dan rekening houdt met het feit dat aan de ene kant maar zoveel lichtpuntjes zijn en aan den andere kant 10 x zoveel llichtpuntjes, kan je ongeveer zegge waar je bent.


Interessant leesvoer Ik vraag me eigenlijk af, dat er nu nog iemand durft ontkennen dat er geen intelligent leven zoals wij zou kunnen bestaan.

Amaryllis

Legacy Member
Ben een paar weken terug nog toevallig een site tegengekomen waar een hele handleiding stond over hoe je graancirkels moet maken.
Je moet op bepaalde afstanden afgebroken graanstengels in de grond steken en dit over de hele oppervlakte van wat je cirkel moet worden. Dit zou voorkomen dat het graan afbreekt tijdens het "uitdrukken" van je figuur.

jos den os

Legacy Member
Als iemand daarentegen maar wat onzin zit uit te spugen zonder dan nog een poging te doen om er ook maar enkele bronnen bij te zetten, dan kan ik die onzin in twijfel trekken zonder daarbij mijn eigen standpunt te uiten.

kveronderstel dat dit op mij bedoeld is :ironic:

mja sorry, met jou discussieer ik niet meer Parnakra, het draait toch uit op het welles nietes spelletje waarbij je dan gaat vitten omdat ik er nu eenmaal geen bron heb bijgezet. Ik kan u makkelijk bronnen geven waarin die theorie uit de doeken gedaan wordt, net zoals jij die even makkelijk kan vinden

als jij echter er een andere mening op nahoudt, mij niet gelaten, maar als je zelfs gaat twijfele aan puur statistische gegevens zoals de kansen die er zijn op evolutie, nuja dan zijn we uitgediscussieerd hoor.. je kan alles oneindig in vraag stellen, dus dan kan er beter niets gezegd worden.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan