Archief - Gevoelloze arm

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ali_

Legacy Member
Rivers zei:
Een hele week met een slap gezicht? :oink: Gezellig als je zo over straat moet lopen. Hopelijk word ik zo nooit wakker..

jeps idd :s ik wou echt nie naart school met zo een gezicht, maar ik moest van de dokter omdat het mijn leren nie zou beïnvloede :sop:
en dan iedereen mij aan het lache make en ik lache als mijn bakkes maar opentrekt langs een kant waardoor ik precies zo een scheef bakkes heb :sop:
heeel grappig ja :sop:
het ergste van al was dat we de week erop naar italië vertokke, ik zag al mijn kansen om die mooie italiaanse grieten binnen te doen in het water vallen, maar tegen dat we vertrokken wast voorbij! maar slechts 3 knappe meisjes gezien in italië :sop:
Komt naar't schijnt door stress en te weinig slaap => kan goe kloppe :sop:

Darks

Legacy Member
Hehe, slapende arm. Heb ik ook eens meegemaakt. Dan flipt ge idd ffkes. "Omg mijne arm is dood" En dat weegt idd zéér veel.

Ik slaap vrijwel altijd met mijn rechterhand onder mijn kussen. Toch heb ik dit nog maar 1x voorgehad. Maar ik draai wel veel in m'n slaap.

toru

Legacy Member
ooit is meegemaakt dat voet sliep, stap uit bed, wil op voet staan en zak er gewoon door, dacht dat die dood ofzo was, voor de rest heb ik redelijk veel last van dingen die "slapen", ni echt gevaarlijk denk ik :D

TheFallen

Legacy Member
Hmz.. Ik sliep vroeger ook veel met mijn arm onder mijn hoofd. Dikwijls was het gevolg dan dat die spieren plots samentrokken waardoor mijn arm van onder mijn hoofd schoot en waardoor ge precies ne klop tegen uw hoofd krijgt... Dat is pas verschieten..

Skoran

Legacy Member
Poppel zei:
Met je benen kan je dat voorhebben.. Als je in een lang op je been zit ofzo en dat slaapt en je gaat dan recht staan zul je 9 van de 10 op je bek gaan en mischien je been verkeerd zetten waardoor het breekt.

Dus: Mocht je been/voet ooit slapen wacht 2 minuutjes tot het terug wakker is voor je gaat wandelen!

HAHA, dat doet mij ergens aan denken.

In de zomer lag mijn pa te slapen buiten in de tuin, hij werd wakker en zag dat de zon op zn benen stond, hij wou rechtstaan maar had niet door dat allebei zn benen sliepen dus hij viel plat op de grond en begon om hulp te roepen.

Mijn ma zat 2 meter verderop te lezen en heeft 10 minuten de slappe lach gehad:lol:

balbe

Legacy Member
Ali_ zei:
faciale paralyse en ja uit ervaring, dacht ook dat da nie mogelijk was, maar da is dus echt. daar kunnne ze niks tege doen, verdwijnt vanzelf na 3 weke (bij mij gelukkig na 1 week). ge moet enkel uw oog vochtig houden met oofdruppels omda ge nie knippert en anders zou uw oog uitdrogen en wordt ge blind :)
trouwens was een zenuw onder mijn oor ofzoiets da gekneld was.

men zus heeft dat ook 3 weken gehad doordat 1 deel van haar gezicht in een koude luchtstroom was en de andere niet. had ze der volledig in geweest dan was heel haar aangezicht geparalyseerd.

Best wel opletten als je daarvoor gevoelig bent dus

balbe

Legacy Member
Ali_ zei:
maar tegen dat we vertrokken wast voorbij! maar slechts 3 knappe meisjes gezien in italië :sop:
QUOTE]

mss had je niet genoeg druppels in je oog gedaan ;)

Ali_

Legacy Member
balbe zei:
men zus heeft dat ook 3 weken gehad doordat 1 deel van haar gezicht in een koude luchtstroom was en de andere niet. had ze der volledig in geweest dan was heel haar aangezicht geparalyseerd.

Best wel opletten als je daarvoor gevoelig bent dus

Volgens de dokter kwam het weldegelijk door stresstoestanden en die waren er ook wel in die periode=>heb ook amper geslape de weken voordat het gebeurde en ineens sta ik zo op :s
daarvoor en daarna nooit meer iets voorgehad :)

balbe zei:
Ali_ zei:
maar tegen dat we vertrokken wast voorbij! maar slechts 3 knappe meisjes gezien in italië :sop:
QUOTE]

mss had je niet genoeg druppels in je oog gedaan ;)

:D
Nee 3 is wel overdreven, maar italiaanse meisjes zijn overrated vind ik=> iedereen doet alsof er schoonheden tot en met rondlopen, maar ik heb er maar 3 (vandaar dat getal) gezien die echt erover gingen. Die 3 overtroffen toch wel het meeste vrouwelijke vlees dat ik ooit heb gezien.
Maar over het algemeen vond ik het een tegenvaller, zeker in vergelijking met bijvoorbeeld zweden :love:

maar dit geheel off-topic :)

Exorikos

Legacy Member
Ik heb dat regelmatig, dus ik trek er mij niet veel meer van aan. Ik verleg mijn arm/been en slaap verder. :)

Jond3

Legacy Member
Ali_ zei:
faciale paralyse en ja uit ervaring, dacht ook dat da nie mogelijk was, maar da is dus echt. daar kunnne ze niks tege doen, verdwijnt vanzelf na 3 weke (bij mij gelukkig na 1 week). ge moet enkel uw oog vochtig houden met oofdruppels omda ge nie knippert en anders zou uw oog uitdrogen en wordt ge blind :)
trouwens was een zenuw onder mijn oor ofzoiets da gekneld was.

awel ja, da bedoelde ik dus, het is dus niet mogelijk om door verkeerd te liggen een half verlamd gezicht te krijgen. Heeft niets te maken met bloedtoevoer maar met geknelde zenuw. Dat soort verlamming,dat wist ik wel dat dat bestond, en dat kan trouwes voorvallen bij elk lichaamsdeel. Hopen dat t nooit bij men pietje gebeurt zeker :D

Defees

Legacy Member
kherinner mij een geval van Dave Mustaine, die op zijn arm in slaap was gevallen, had een jaar revalidatie nodig (of toch een tijdje)

PureFun

Legacy Member
Gezichtsverlamming zal wel bells palsie geweest zijn. Ivm arm, zolang al de rest goed functioneert wordt iedereen automatisch wakker voordat het gevaarlijk wordt.

Extacy

Legacy Member
Dan kunde zo op vanalles slaan met uw arm zonder dat het zeer doet (of in dit geval iets tegen uw arm slaan, want uw slapende arm kan je niet bewegen ofc...)

Ik heb dat es een keer gedaan als een tand werd uitgetrokken, en dan sloeg mijn broer mij op mijn gezicht (nadat ik het hem had gevraagt natuurlijk) en ik voelde der niets van :)!







1 uur later kwam de pijn... :p.

SMa

Legacy Member
kheb dat ook vrij vaak
maar enkel als ik serieus zat in bed kruip, wrs dat ik dan ni al te veel beweeg tijdens men slaap :p

heel irritant om zo op te staan, zeker als je een kwartier later al op school moet zijn, dik tijdverlies zo'n arm

Vitabis

Legacy Member
ik heb da al een paar keer gehad met mijn 2 armen tegelijk
dan kunde bijna nie recht uit uw bed
dan maakte echt van die voze bewegingen :)
wel grappig

Sander H

Legacy Member
geen gevoel ik mijn armen hebk ook regelmatig, soms 2 armen tegelijk

een maand ofzo geleden hebk da gehad met mijn been, kwou opstaan om mijn wekker af te zetten en ik zakte gewoon door mijn been
daarna ben ik trug op mijn bed gaan liggen om der trug bloed door te laten stromen, ben ik trug in slaap gevallen en hebk de les gemist :p

GregoryCo

Legacy Member
Exorikos zei:
Ik heb dat regelmatig, dus ik trek er mij niet veel meer van aan. Ik verleg mijn arm/been en slaap verder. :)

²
Kheb da ook kweetnie hoeveel, vanmorgen ook nog :D
ma van mij is da nie door erop te slapen, maar als ik op mijn rug lig, dan leg ik veel mijn arm zo boven mijn hoofd. Ik kom dan wakker en dan moet ik dan mijn arm verleggen met mijn andere arm :crazy: dan voelde da zo allemaal terugstromen:p na 1 minuutje is mijn arm dan weer normaal...

NSA.Rhinox

Legacy Member
Komt omdat uw bloedbanen afgesloten worden, zoals gezegd.
En nee, da is ni gezond want:

vers bloed brengt zuurstof en bouwstenen tot in uw extremiteiten. maar hoe krijgen die weefsels in godsnaam zuurstof en stoffen als uw bloedvaten gekneld zitten? Simpel, ze krijgen GEEN nodige stoffen en zullen na een tijdje beginnen afsterven. Da is het eerste gevaar.
Het tweede gevaar is bloedstolsels. Aangezien uw bloed nimeer circuleert gaat het stil blijven staan. Bloeddeeltjes beginnen te zakken en ge hebt ne klonter. Ik hoef er wss geen tekening bij te maken om te vertellen wat bloedklonters doen als ze in uw hart, longen of hersenen komen.
Derde gevaar is functieverlies ten gevolge van... Als ge da voor hebt kunt ge voor x-aantal maanden kiné doen en naart schijnt is da ni plezant.

Gelukkig wordt een normale mens op tijd wakker. Toch oppassen ermee!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan