Archief - Gevoelloze arm

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Skoran

Legacy Member
Hallo

Ik werd deze morgen wakker met een gevoelloze arm, het ding leek een ton te wegen en ik kon het niet controleren, enigste oplossing is het ding uit het bed te zwieren zodat er langzaam weer gevoel in komt :p.

Ik heb dat af en toe dat dat gebeurt, maar hoe komt dit precies? Omdat er geen bloed meer naar de arm stroomt?
En kan dit schadelijk zijn als dit bv gedurende lange tijd gevoelloos is?

Cazzz

Legacy Member
Ja dat komt omdat je met je hoofd er op ligt zodat er geleidelijk aan minder en minder bloed in komt. Heb dit ook vaak, zelfs met 2 armen en das pas freaky :p maar je wordt er wel zelf van wakker voordat het echt gevaarlijk begint te worden. Ik denk dat dit niet echt gezond is maar ja..

Het gevoel dat het bloed er dan terug doorstroomt is oh zo zalig he :D

^MystiQ

Legacy Member
Aaah man, kheb da een keer gehad, damn wa was da freaky, ik kreeg men arm niet omhoog, kben beginnen roepen achter mijn mama :p

Khad juist de griep en keb talloze uren op mijn arm gelegen waardoor de bloeddoorgang dus geremd werd met als gevolg dak em nie kon bewegen :D
Mijn ma eeft moeten helpen want khad op da moment tegen de 40 ° koorts :p

Anders nog nooit voorgehad en da hoeft ook niet :p

Netrem

Legacy Member
ook al veel gehad, is gewoon uw arm die "slaapt"

zal wel geen kwaad kunnen, is tof om zo ff met een dode arm rond te zwieren :D

Poppel

Legacy Member
heb is ene keer gehad dat ik mijn rechterarm onder mijn kussen had liggen, mijn hoofd erop.. Bijgevolg dat ik dus geen gevoel meer had in de rechterhand. Plots pak ik per toeval met mijn linkse hand mijn rechtste vast maar aangezien ik geen gevoel in mijn rechter had leek het alsof er een afgehakte hand naast me lag!

Nog nooit zohard verschoten!

Pol

Legacy Member
Ik heb gehoord dat je zo je arm kunt breken... uw arm is volledig verdoofd
Dus als je wakkerkomt en je bent nog groggy, je wilt je verleggen, je beseft niet dat je arm slaapt. Volgens mij is het wel mogelijk dat je hem breekt of uit de kom trekt.

Ali_

Legacy Member
Als ge maar nie wakker wordt met de helft van uw gezicht verlamd :)
dan komt ge de badkamer binnen, ge ziet dat er niet klopt met uw gezicht en dan beseft ge het, ge kunt niemeer knipperen met uw linkeroog, ge kunt uw bakkes slechts langs ene kant controlere, als ge uw voorhoofd fronst, fronst enkel de rechterkant.
Of uw neus optrekken, maar enkel ene kant da naar omhoog gaat, dan begint ge wel zwaar te stresse :s

Goldrusher

Legacy Member
Om hem te breken zul je al straffe toeren moeten uithalen, een verrekking of kneuzing misschien, als je er verkeerd op steunt ofzo, maar breken, no way.

Matt.

Legacy Member
Das idd omdat er geen bloed meer inkomt. Heb da ook soms als mn lief ofzo op mn arm leunt. Wat wel irritant is als je wakker wordt met 2 armen die "slapen", ge moet dan eens proberen recht te staan als ge op je buik slaapt... :d

XPlosiv

Legacy Member
Ja, je kan uw arm zeker breken. zelfde met als uwe voet/been slaapt. Niet op staan tot ge weer gevoel hebt. Ik heb zo eens zwaar verstuikt. Gelukkig niet gebroken

Jond3

Legacy Member
Ali_ zei:
Als ge maar nie wakker wordt met de helft van uw gezicht verlamd :)
dan komt ge de badkamer binnen, ge ziet dat er niet klopt met uw gezicht en dan beseft ge het, ge kunt niemeer knipperen met uw linkeroog, ge kunt uw bakkes slechts langs ene kant controlere, als ge uw voorhoofd fronst, fronst enkel de rechterkant.
Of uw neus optrekken, maar enkel ene kant da naar omhoog gaat, dan begint ge wel zwaar te stresse :s

denk niet dat dat mogelijk is. dat de bloedtoevoer naar uw gelaatsspieren redelijk afgeschermd is, allè ja, ik zie toch nerges grote bloedvaten lopen over men kop :) spreekt ge mss uit ervaring fzo? :D

^MystiQ

Legacy Member
Netrem zei:
ook al veel gehad, is gewoon uw arm die "slaapt"

zal wel geen kwaad kunnen, is tof om zo ff met een dode arm rond te zwieren :D

Ik heb regelmatig eens da ne voet slaapt ofzo maar wat de threadstarter omschrijft is niet gewoon een voet die slaapt.

Ik heb het ook al extremer gehad :)

Poppel

Legacy Member
Poltje zei:
Ik heb gehoord dat je zo je arm kunt breken... uw arm is volledig verdoofd
Dus als je wakkerkomt en je bent nog groggy, je wilt je verleggen, je beseft niet dat je arm slaapt. Volgens mij is het wel mogelijk dat je hem breekt of uit de kom trekt.

Met je benen kan je dat voorhebben.. Als je in een lang op je been zit ofzo en dat slaapt en je gaat dan recht staan zul je 9 van de 10 op je bek gaan en mischien je been verkeerd zetten waardoor het breekt.

Dus: Mocht je been/voet ooit slapen wacht 2 minuutjes tot het terug wakker is voor je gaat wandelen!

ZoidBerg

Legacy Member
Kheb da ook al is voorgehad, swel ska :p
me uw linkerhand diene arm zo opheffe :p

Rivers

Legacy Member
Ik ken een vrouw, die haar voet sliep en ze heeft daar heel hard mee op de grond gestampt (ze dacht dat dat hielp om er terug bloed in te krijgen :p) en toen heeft ze haar voet gebroken.. Het kan dus.

Ali_

Legacy Member
Jond3 zei:
denk niet dat dat mogelijk is. dat de bloedtoevoer naar uw gelaatsspieren redelijk afgeschermd is, allè ja, ik zie toch nerges grote bloedvaten lopen over men kop :) spreekt ge mss uit ervaring fzo? :D

faciale paralyse en ja uit ervaring, dacht ook dat da nie mogelijk was, maar da is dus echt. daar kunnne ze niks tege doen, verdwijnt vanzelf na 3 weke (bij mij gelukkig na 1 week). ge moet enkel uw oog vochtig houden met oofdruppels omda ge nie knippert en anders zou uw oog uitdrogen en wordt ge blind :)
trouwens was een zenuw onder mijn oor ofzoiets da gekneld was.

breez

Legacy Member
hehe, ook al gehad

de eerste keer is da serieus freaky idd

geen idee of dat schadelijk is, kdenk van niet eigenlijk

Dreetn

Legacy Member
Ik heb dat ook redelijk veel, maar als je arm zo slaapt moet je hem gewoon (enkele je hand is bv. ook al goed) op een koudere plaats leggen. Ik steek mijn hand dan bv. tussen mijn matras en het hout van mijn bed. (waar het frisser is)
En dan 5 sec later slaapt je arm niet meer.

Rivers

Legacy Member
Ali_ zei:
faciale paralyse en ja uit ervaring, dacht ook dat da nie mogelijk was, maar da is dus echt. daar kunnne ze niks tege doen, verdwijnt vanzelf na 3 weke (bij mij gelukkig na 1 week). ge moet enkel uw oog vochtig houden met oofdruppels omda ge nie knippert en anders zou uw oog uitdrogen en wordt ge blind :)
trouwens was een zenuw onder mijn oor ofzoiets da gekneld was.

Een hele week met een slap gezicht? :oink: Gezellig als je zo over straat moet lopen. Hopelijk word ik zo nooit wakker..

Gentille

Legacy Member
Als je met je hoofd op je arm slaapt kan het bloed niet meer vlot circuleren en gaat je arm of hand slapen, als ik dat voor heb leg ik mijn slapende hand op mijn buik en op één of andere manier komt er dan weer beweging in, waarschijnlijk door je eigen lichaamswarmte te voelen i guess.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan