Archief - geschikste bank?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Jiggy

Legacy Member
virtualdude zei:
Tot op den dag da ge niks meer van de bank Argenta hoort en erachter komt dat ze je bankrekening hebben afgesloten.

Daar vliegt 50 000 €

:rofl:

Argenta is inderdaad een criminele organisatie. Als ge daar geld aan geeft, dat ziet ge niet meer terug!

DGEN

Legacy Member
in .be heb ik fortis..maar die gebruik ik amper
het is alleen zo dat ik op die rekening nog wat doekoe heb staan :)

in .nl heb ik abn amro..geen klachten eigenlijk..krijg genoeg rente..online is het ook in orde..mja..wordt allemaal geregeld door een kennis van me ;)..altijd super relaxed zaken doen :p

jagpower

Legacy Member
Hallo, na dit allemaal gelezen te hebben is mijn vraag nog steeds niet opgelost.

Dit jaar word ik 16, ik heb een spaar- en zichtrekening bij recordbank. Ik weet de rentetarieven niet echt, maar het probleem is dus dat ik online maar €50 kan overschrijven, wat verschrikkelijk ambetant is. Ook weten de mensen in het kantoor amper iets van jongerenrekeningen, want ze hebben mij dus niet gezegd dat ik die limiet had voor overschrijvingen, en er waren wel meer dingen die ze niet wisten...

Ik zoek dus een bank die een gratis zichtrekening geeft, rentevoet maakt niet uit aangezien er nooit echt veel geld opstaat. Wat ik wel belangrijk vind is dat ik zelf, via internet, binnen- en buitenlandse overschrijvingen kan doen van grote bedragen, aangezien ik soms werk om te sparen en daar dan een grote aankoop mee doe.

Thanks

sneax

Legacy Member
Ik zou iedereen afraden om bij Dexia te gaan (tenzij ge bioscooptickets, een eigen foto op uw kaart etc... wilt, en ge nooit veel geld gaat verdienen) maar voor de rest is mijn pa boekhouder én wordt er hier van tijd internationaal overgeschreven, vragen we wat flexibiliteit van de banken etc... en bij Dexia geeft dat altijd problemen. Mijn pa zegt letterlijk: tis een kutbank.

Allé ja - als ge dus later wilt dat uw rekeningen op tijd worden betaald en dat ge zonder problemen uw geld transfers kunt uitvoeren zou ik niet voor Dexia kiezen.

Ikzelf heb Fortis en heb er geen problemen mee. Ik krijg geen Visa das wel ambetant maja daarvoor is er Citibank :)

chosen1

Legacy Member
sneax zei:
Ik zou iedereen afraden om bij Dexia te gaan (tenzij ge bioscooptickets, een eigen foto op uw kaart etc... wilt, en ge nooit veel geld gaat verdienen) maar voor de rest is mijn pa boekhouder én wordt er hier van tijd internationaal overgeschreven, vragen we wat flexibiliteit van de banken etc... en bij Dexia geeft dat altijd problemen. Mijn pa zegt letterlijk: tis een kutbank.

Allé ja - als ge dus later wilt dat uw rekeningen op tijd worden betaald en dat ge zonder problemen uw geld transfers kunt uitvoeren zou ik niet voor Dexia kiezen.

Ikzelf heb Fortis en heb er geen problemen mee. Ik krijg geen Visa das wel ambetant maja daarvoor is er Citibank :)

voor bioscoop tickets en uw foto op uw bankkaart moet ge het al zeker niet doen want kbc heeft dit allebei ook! + nog veel meer voordelen met uw jongerenkaart zoals 2.5€ korting bij freerecordshop enz

GhO$T

Legacy Member
jagpower zei:
Hallo, na dit allemaal gelezen te hebben is mijn vraag nog steeds niet opgelost.

Dit jaar word ik 16, ik heb een spaar- en zichtrekening bij recordbank. Ik weet de rentetarieven niet echt, maar het probleem is dus dat ik online maar €50 kan overschrijven, wat verschrikkelijk ambetant is. Ook weten de mensen in het kantoor amper iets van jongerenrekeningen, want ze hebben mij dus niet gezegd dat ik die limiet had voor overschrijvingen, en er waren wel meer dingen die ze niet wisten...

Ik zoek dus een bank die een gratis zichtrekening geeft, rentevoet maakt niet uit aangezien er nooit echt veel geld opstaat. Wat ik wel belangrijk vind is dat ik zelf, via internet, binnen- en buitenlandse overschrijvingen kan doen van grote bedragen, aangezien ik soms werk om te sparen en daar dan een grote aankoop mee doe.

Thanks
KBC geeft zoals de rest van de grootbanken ook belachelijk weinig interest maar gezien je als 16 jarige waarschijnlijk geen enorme bedragen hebt op u rekening maakt da inderdaad niet zoveel uit en zou ik kbc wel aanraden.

Zichtrekening is uiteraard gratis (op enkele euro's na) en hun online banking ben ik altijd al heel content van geweest, ook voor internationale overschrijvingen. Alles blijft ook gratis tot je 25 bent, zelfs een visa kaart (enige probleem daarmee is dat je zonder vast inkomen maar een limiet krijgt van 500€ of zoiets, niet geschikt voor de duurdere aankopen dus).

vogelnestje

Legacy Member
ik denk dat alle grootbanken wel ongeveer hetzelfde bieden... Bij ING zijn de overschrijvingen echter wel heel rap (via pc-banking toch)

wxphe

Legacy Member
GhO$T zei:
KBC geeft zoals de rest van de grootbanken ook belachelijk weinig interest maar gezien je als 16 jarige waarschijnlijk geen enorme bedragen hebt op u rekening maakt da inderdaad niet zoveel uit en zou ik kbc wel aanraden.

Zichtrekening is uiteraard gratis (op enkele euro's na) en hun online banking ben ik altijd al heel content van geweest, ook voor internationale overschrijvingen. Alles blijft ook gratis tot je 25 bent, zelfs een visa kaart (enige probleem daarmee is dat je zonder vast inkomen maar een limiet krijgt van 500€ of zoiets, niet geschikt voor de duurdere aankopen dus).

Ik zou ook kbc aanraden, ik mocht in de tijd niet wegens dezelfde bank als van mijn ouders, man man wa ne reden :doc: . Ik moet nu altijd naar de bank voor internationale overschrijvingen of ik vraag het aan men ouders, met kbc kun je dat makkelijk online. Ook werkt de kbc zeer snel qua stortingen etc.

:offtopic: En ja aan je limiet kun je nie veel doen é. Ben je op zoek naar een goede bank voor je spaarrekening dan kan ik rabobank.be aanraden. Is mss wat raar dat ze geen kantoren hebben, maar tot nu toe geen problemen en de rente van 3,5 % netjes gestort.


greetz

PapaGanz

Legacy Member
Kan je bij KBC als 18 jarige een Visa kaart aanvragen zonder enige kosten eigenlijk?
Zou wel handig zijn voor internetaankopen :).

coap

Legacy Member
dexia/axion , bwa niks op aan te merken , online bankieren intern gaat heel snel (halfuurke?) . En naar andere banken de normale tijdsduur .

FLT

Legacy Member
M-BE zei:
Fortis all the way. Spreek me niet van argenta alstublieft he. Als er nu een 'bank' is waar ik nooit zou komen is het daar wel. Heb door omstandigheden voor een familielid bankzaken daar moeten gaan doen (had volmacht gekregen). Voor elke prul moet ge daar binnen zijn. NIKS moogt/kunt ge zelf. Zelfs geen geld uit de muur halen (je moet weten dat we in Beerse lang zonder Mister Cash automaat gezeten hebben, nu is er terug eentje). En dan nog, vriendelijk?! Bij het Fortiskantoor hier in Beerse is men nogal wat vriendelijker. En ik (als nog jongere) betaal er geen cent, niet voor mijn zichtrekening, niet voor mijn spaarrekening, niet voor mijn (doorzichtige) bankkaart, niet voor mijn VISA, niet voor mijn PC-bankingcontract, niet voor mijn Digipass. En dit al meer dan 6 jaar!

/edit: over de pc-banking module van argenta spreek ik mij niet uit. Die heb ik zelf niet getest, hoewel ik in Clickx onlangs wel las dat ze nogal onduidelijk is in foutmeldingen en vrij beperkt.

Jammer voor jou maar met mijn Argenta kaart kan ik wél geld uit de muur halen en ja zelfs bancontact! De vriendelijkheid zal gewoon afhangen van je kantoor maar hier zijn ze vriendelijk.

En dat je niets betaalt voor je VISA bij Fortis is dikke zever, het eerste jaar niet nee. Daarna 11eur voor een gewone VISA (dus geen gold, premium of iets fancy).
Hiervoor heb ik daarom ook een rekening bij Argenta omdat het daar wél volledig gratis is.

De PC banking van Fortis is wel zeer deftig gemaakt.

GhO$T

Legacy Member
wxphe zei:
Jammer en blijkbaar nog limiet ook voor 18 - 25 jarigen
https://www.kbc.be/IPA/D9e01/~N/~KBC/~BZIV86H/-BZIQJDK/~-BZJAWK9

lees mijn vorige post hierboven, alles is gratis, OOK visa voor jongeren, wat jij toont zijn tarieven voor +25.
Ik zeg er ook bij dat het jammer is van de lage limiet maar voor een student is dat ook wel redelijk logsich als je geen enkel vast inkomen hebt. Als je trouwens wel al een vast inkomen hebt terwijl je nog geen 25 bent ga je zeker wel een verhoging van die limiet krijgen, zij willen uiteindelijk ook maar dat je zoveel als mogelijk geld via hun opdoet.

wxphe

Legacy Member
GhO$T zei:
lees mijn vorige post hierboven, alles is gratis, OOK visa voor jongeren, wat jij toont zijn tarieven voor +25.
Ik zeg er ook bij dat het jammer is van de lage limiet maar voor een student is dat ook wel redelijk logsich als je geen enkel vast inkomen hebt. Als je trouwens wel al een vast inkomen hebt terwijl je nog geen 25 bent ga je zeker wel een verhoging van die limiet krijgen, zij willen uiteindelijk ook maar dat je zoveel als mogelijk geld via hun opdoet.

idd, hier is de juiste link sorry

https://jongeren.kbc.be/fs_index_ssl.asp?lang=NL
(klikken op portemonee en dan jongerenservice) ergens halfweg..


greetz

sneax

Legacy Member
chosen1 zei:
voor bioscoop tickets en uw foto op uw bankkaart moet ge het al zeker niet doen want kbc heeft dit allebei ook! + nog veel meer voordelen met uw jongerenkaart zoals 2.5€ korting bij freerecordshop enz

alle reden dus om bij dexia weg te blijven :)

Alola

Legacy Member
Eum bij dexia krijg je bij al je rekeninguittreksels een bon van 2.5 euro (als het geen 5 euro is? nog nooit gebruik van gemaakt eigenlijk) voor freerecordshop...

Ik zit bij dexia en bij fortis, vind bij fortis het internetbankieren handiger (niet per ding dat je doet weer een code intikken), maar bij dexia gaat het overschrijven dan weer véél rapper.
(ene rekening is btw studierekening, andere 'mijn' geld)
Bij allebei kan je 1 jaar gratis mastercard/visa hebben; het tweede jaar betaal je de helft en vanaf het derde jaar betaal je de normale prijs (weet niet meer precies hoeveel die bedroeg, aangezien ik na 1 jaar afsloot).

Garmir

Legacy Member
SweetEmmaRose zei:


..³..



KN-StrideR zei:
zolang ge geen 25 zijt is ELKE bank gratis ...
not true; Je moet een verzekering betalen op je rekening en eventuele spaarrekening. Al is dat bedrag de wereld niet. vb bij KBC is dit € 3,22 per rekening
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan