Archief - geschikste bank?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Moloch

Legacy Member
offt:

toch triestig hoeveel rente ne mens maar krijgt é, als ge ziet dat fortis bvb op 3maand miljarden eur winst gemaakt heeft... dan zijn ze nog te gierig voor ne deftige rentevoet te geven, overal moeten ze ne mens toch bestelen.. ochja

ComputerVISTA

Legacy Member
Moloch zei:
offt:

toch triestig hoeveel rente ne mens maar krijgt é, als ge ziet dat fortis bvb op 3maand miljarden eur winst gemaakt heeft... dan zijn ze nog te gierig voor ne deftige rentevoet te geven, overal moeten ze ne mens toch bestelen.. ochja


Een bank denk net zoals elke commercant he, "eigen zak eerst!" Nuja niet enkel commercanten maar zowat iedereen :]

BuZz.LiGhTYeAr

Legacy Member
Aangezien ik binnekort voor mijn Visa ga moeten betalen wil ik overschakelen naar een andere bank.

Het schijnt dat als ge geen inkomen hebt dat wordt gestort op uw rekening, dan krijgt ge geen Visa bij Argenta?

Is Visa bij Keytrade gratis?

Btw, ik ben heel tevreden van Rabobank, dat is hier in België een online bank gelijk keytrade. Maar dan zonder kaarten en andere meuk.

den Acid Burn

Legacy Member
men vriendin haar vader werkt bij fortis corporate insurance.
paar weken geleden mailke gekregen:

Beste collega's,
Vandaag hebben wij onze halfjaarcijfers bekendgemaakt en het doet mij genoegen u te kunnen melden dat het dankzij uw inzet een recordhalfjaar is geweest voor ons bedrijf. Exclusief het resultaat op desinvesteringen klom de nettowinst van Fortis naar 2.718 miljoen euro, een stijging van 29 procent ten opzichte van het eerste halfjaar van 2005.


allemaal dankzij jullie!
GG

Talos

Legacy Member
Ik zit bij KBC, eigenlijk vooral omdat mijn vader daar werkt :p, ik ben nog nooit in een kantoor moeten binnenstappen om iet te regelen.
+ Die online is imho toch wel zeer goed, heb al kunnen vergelijken met Fortis, en KBC wint toch wel qua gebruiksgemak en snelheid.

Pred

Legacy Member
Handsome Hermit zei:
Bovendien beginnen die twee "grote banken" rond uw 25ste uw zakken verder leeg te troggelen doordat ge moet betalen voor internetbankieren, bankkaart, blablabla.

Volgens mij is daarom de beste bank Argenta: gratis bankkaart, gratis internetbankieren, véél meer interest t.o.v. fortis en kbc, en naar mijn mening -maar dat zal wss kantoorgebonden zijn- veel minder arrogant dan fortis en kbc.
Als ge er nen test-aankoop op naslaagt komt Argenta trouwens ook als winnaar uit.


Idd, ik zit ook bij Argenta en m'n ouders ook al een paar jaar, daarvoor zaten ze bij Fortis. Bij Fortis moet ge na uw 25ste voor elke prul betalen, bij Argenta is alles gratis! Als ge jong zijt en als ge oud zijt.
Plus dat het meestal wat kleinere kantoorkes zijn waar ge nog echt ne "klant" zijt, ik moet menne naam daar al lang niemeer zeggen als ik binnenkom :)

Argenta FTW!

edit: enige nadeel is als ge veel internationale overschrijving doet dat ge dan daarvoor altijd naar da kantoorke moet gaan, want da gaat niet via online bankieren. Maar ik heb nu zo'n deel papieren meegekregen waarop ik dan alles kan invullen voor die overschrijving en dan kan ik het daar in de brievenbus gooien, ook gemakkelijk ! :)

Therif

Legacy Member
Zat bij Fortis en vond het onhandig(was nog maar 15j), overgeschakeld naar Dexia die ik goe vond, maar wegens racisme in mijn agentschap(bankier) ben ik daar weggegaan(heel familie heeft mij gevolgd :p solidariteit) en naar Argenta overgestapt. Argenta vond ik goe voor al het gratische :) maar ben toch overgestapt omdat het onmogelijk was buitenlandse overschrijvingen te maken(nu wel dacht ik). Ben nu bij ING sinds januari 2005 en ben er blij mee. (for the moment)

Sjiek service, overschrijvingen gaan supersnel(ing>ing in minder dan een kwartier, ing>ander om middernacht+-). Ing-Card(mastercard) is accessiebeler. amper 50€/maand terugbetalen:)(d'er is nog ander keus, maar ga hier geen reclame maken hé :p). En ze hebben bureaus in veel europese landen(frankrijk spanje, holland etc)

Als ik problemen zou hebben met ING zou 'k overstappen naar KBC of Argenta

pereke

Legacy Member
Moloch zei:
toch triestig hoeveel rente ne mens maar krijgt é, als ge ziet dat fortis bvb op 3maand miljarden eur winst gemaakt heeft... dan zijn ze nog te gierig voor ne deftige rentevoet te geven, overal moeten ze ne mens toch bestelen.. ochja

En gij denkt da ze die miljarden halen enkel en alleen maar door individuele spaarderkes ne kloot af te draaien. Als ge eens wist hoeveel bedrijfstakken Fortis heeft. De grootste winsten komen van de diensten geleverd aan multinationals en kmo's immers.
Daarbij, Fortis is prijszetter, de anderen volgen. Enkel en alleen maar omdat ze de grootste zijn. Maar de individuele spaarder kan kiezen he, das gelijk ne Proximus vs Base/Mobistar bijvoorbeeld.

russian

Legacy Member
pereke zei:
En gij denkt da ze die miljarden halen enkel en alleen maar door individuele spaarderkes ne kloot af te draaien. Als ge eens wist hoeveel bedrijfstakken Fortis heeft. De grootste winsten komen van de diensten geleverd aan multinationals en kmo's immers.
Daarbij, Fortis is prijszetter, de anderen volgen. Enkel en alleen maar omdat ze de grootste zijn. Maar de individuele spaarder kan kiezen he, das gelijk ne Proximus vs Base/Mobistar bijvoorbeeld.

Hoewel er veel geld uit andere takken wordt gehaald, valt het niet te ontkennen dat er een aanzienlijk deel op de rug van de burger wordt verdiend (een snelle som):

a) Koop je voor 25000 euro aandelen in één bedrijf, betaal je bij Fortis meer dan 275 euro (enkel voor de aankoop! (p.s.: bij andere brokers 25 euro)). Als er honderden of duizenden mensen per dag zo'n transactie verrichten, dan kom je al gauw op een paar honderdduizend euro per dag (op kosten van de burger). Tikt toch snel aan.

b) Overschrijvingen via "hun tijdelijke rekeningen"; je moet een paar dagen wachten vooraleer de overschrijving is geboekt, hoewel het geld reeds is afgehaald. Indien in België alleen bijvoorbeeld 1 miljoen klanten bij Fortis zijn, die dagelijks 100 euro overschrijven, dan haalt Fortis interesten voor 1 dag op 100 miljoen euro. Ofwel via verstandige beleggingen (neem 9%, het zal zeker niet minder zijn bij hun) algauw 100 000 000*0.09= 9 miljoen euro op jaarbasis een laffe manier...

c) Kosten boekjes, ...

Absurd.

En prijszetter uiteraard niet: er zijn wettelijke tarieven o.a. om inflatie tegen te gaan e.d.

Ik zou zeggen uitzuiger.

Talos

Legacy Member
!2u55!4n zei:
Hoewel er veel geld uit andere takken wordt gehaald, valt het niet te ontkennen dat er een aanzienlijk deel op de rug van de burger wordt verdiend (een snelle som):

a) Koop je voor 25000 euro aandelen in één bedrijf, betaal je bij Fortis meer dan 275 euro (enkel voor de aankoop! (p.s.: bij andere brokers 25 euro)). Als er honderden of duizenden mensen per dag zo'n transactie verrichten, dan kom je al gauw op een paar honderdduizend euro per dag (op kosten van de burger). Tikt toch snel aan.

b) Overschrijvingen via "hun tijdelijke rekeningen"; je moet een paar dagen wachten vooraleer de overschrijving is geboekt, hoewel het geld reeds is afgehaald. Indien in België alleen bijvoorbeeld 1 miljoen klanten bij Fortis zijn, die dagelijks 100 euro overschrijven, dan haalt Fortis interesten voor 1 dag op 100 miljoen euro. Ofwel via verstandige beleggingen (neem 9%, het zal zeker niet minder zijn bij hun) algauw 365*100 000 000*0.09= 3 285 000 000 euro op jaarbasis een laffe manier...

c) Kosten boekjes, ...

Absurd.

En prijszetter uiteraard niet: er zijn wettelijke tarieven o.a. om inflatie tegen te gaan e.d.

Ik zou zeggen uitzuiger.

Zat het allemaal maar zo simpel in elkaar...Fortis heeft ook zijn kosten, hun infrastructuur bijvoorbeeld, dat draait ook allemaal niet gratis.
En ze zijn wel prijszetter, let bijvoorbeeld maar op, als Fortis zijn prijzen aanpast duurt het niet lang voor de rest volgt.

sneax

Legacy Member
uw geld zet ge toch ni op een rekening op de bank om te beleggen? als uw geld veilig is, dan is dat genoeg - een bankrekening dient niet voor meer

om te beleggen zijn er andere opties, daarvoor moet ge ni persé bij een bank zijn

russian

Legacy Member
Talos zei:
Zat het allemaal maar zo simpel in elkaar...Fortis heeft ook zijn kosten, hun infrastructuur bijvoorbeeld, dat draait ook allemaal niet gratis.
En ze zijn wel prijszetter, let bijvoorbeeld maar op, als Fortis zijn prijzen aanpast duurt het niet lang voor de rest volgt.


Ik als klant ben weinig of niets met hun infrastructuur (ga nooit naar een kantoor), dus waarom dan betalen? En infrastructuur: geld afhalen langs het lokket kost stukken van mensen (jagen mensen weg).

pereke

Legacy Member
!2u55!4n zei:
En prijszetter uiteraard niet: er zijn wettelijke tarieven o.a. om inflatie tegen te gaan e.d.

Misschien is mijn woordkeuze hier niet correct idd, maar feit is wel dat de andere Belgische banken Fortis volgen.

pereke

Legacy Member
!2u55!4n zei:
Ik als klant ben weinig of niets met hun infrastructuur (ga nooit naar een kantoor), dus waarom dan betalen? En infrastructuur: geld afhalen langs het lokket kost stukken van mensen (jagen mensen weg).

Waarom is Fortis dan immens veel groter dan pakweg nen Argenta, die het zonder al die marmer en twaalfdubbel gewapend glas moeten doen, of zelfs ne Rabobank?
Jouw profiel past eigelijk beter bij een Rabobank, of ben ik hier mis? :)

GhO$T

Legacy Member
je moet je ook niet blind staren op die enorme winstbedragen hé; ok ze maken gigantisch veel winst, maar je moet dat in proportie zien, het gaat over een gigantisch groot bedrijf, niet 1 iemand die schatrijk wordt op de rug van al de 'gewone burgers' die bijna niks krijgen voor hun spaargeld.

We kunnen maar beter heel content zijn dat de banken zo'n winst maken; zolang dat het geval is kunnen we er gerust in zijn dat we niet op een morgen gaan wakker komen om in het nieuws te horen dat bank x failliet is en al ons spaargeld in rook is opgegaan.

(ok zo simpel is het wel niet, in een land als België kan een bank in feite bijna niet failliet gaan waarbij alle spaarders hun centen kwijt zijn; maar in veel andere landen is dat zeker het geval niet. En het is nog altijd zo dat banken heel onze economie recht houden, dus erop zagen omdat ze 'teveel' winst zouden maken is nogal kortzichtig)

Maar het is misschien wel een feit dat de grote banken momenteel iets teveel profiteren van hun sterke positie (kleinere banken hebben veel betere voorwaarden maar de mensen blijven toch bij de grote wegens schrik of gewoonte), als de rente naar beneden dook waren ze er altijd als 1e bij om de interest te verlagen; maar nu is de rente toch al meerdere keren gestegen (en die zal nog stijgen) terwijl de interest mooi op zijn laagste niveau blijft staan.

sneax

Legacy Member
een paar miljoen euro winst is eigenlijk niet zo veel moest ge weten hoeveel geld er in hun 'kas' zit of hoe ge dat moet zeggen

russian

Legacy Member
pereke zei:
Waarom is Fortis dan immens veel groter dan pakweg nen Argenta, die het zonder al die marmer en twaalfdubbel gewapend glas moeten doen, of zelfs ne Rabobank?
Jouw profiel past eigelijk beter bij een Rabobank, of ben ik hier mis? :)

Fortis(bank) bestaat al veel langer (Algemene Spaar en LijfrenteKas: ASLK overgenomen, ...) en kent meer activiteiten (voornamelijk verzekeringen) dan Argenta. En niet vergeten dat Argenta een van de sterkste groeiers was vorig jaar (en proberen uit te breiden naar .NL). Tevens blijft dat een familiebedrijfje (willen touwtjes in handen houden; een log monster als Fortis is dan niet geschikt). Gewoon verschillende doelen.

dendaak

Legacy Member
Kbc, & fortis don't ask me why. . . :) Maar ben van beide zeer tevreden.

dendaak

Legacy Member
Oké hier ben ik nog is met een thread, ik ga hier fictieve bedragen stellen maar je moet mij helpen :)

STEL:
Je zit bij bank Kbc en je hebt op je spaarboek een bedrag van 10 000euro staan wat kan je daar dan mee doen dat het iets kan opbrengen maar géén beurs gedoe het moet opbrengen op korte termijn, wegens als je 18 wordt een auto zou willen kopen. Wat is er interessant op de markt om met je geld te laten doen, want een rente van 1,50% is géén vette dat mag je nu op 10 000 euro zien of 40 000 euro veel zal het niet zijn t.o.v uw bedraq. (nogmaals al de bedragen zijn fictief).

Mvg, ward

Snake

Legacy Member
wardkennes zei:
Oké hier ben ik nog is met een thread, ik ga hier fictieve bedragen stellen maar je moet mij helpen :)

STEL:
Je zit bij bank Kbc en je hebt op je spaarboek een bedrag van 10 000euro staan wat kan je daar dan mee doen dat het iets kan opbrengen maar géén beurs gedoe het moet opbrengen op korte termijn, wegens als je 18 wordt een auto zou willen kopen. Wat is er interessant op de markt om met je geld te laten doen, want een rente van 1,50% is géén vette dat mag je nu op 10 000 euro zien of 40 000 euro veel zal het niet zijn t.o.v uw bedraq. (nogmaals al de bedragen zijn fictief).

Mvg, ward

Zet je geld op een spaarrekening bij Rabobank. Daar heb je 3% basisintrest.

Wat je ook kan doen is je geld op een termijnrekening of kasbon zetten, maar dan staat je geld wel vast voor een bepaalde periode (die jij zelf bepaalt).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan