Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Moloch zei:offt:
toch triestig hoeveel rente ne mens maar krijgt é, als ge ziet dat fortis bvb op 3maand miljarden eur winst gemaakt heeft... dan zijn ze nog te gierig voor ne deftige rentevoet te geven, overal moeten ze ne mens toch bestelen.. ochja
Handsome Hermit zei:Bovendien beginnen die twee "grote banken" rond uw 25ste uw zakken verder leeg te troggelen doordat ge moet betalen voor internetbankieren, bankkaart, blablabla.
Volgens mij is daarom de beste bank Argenta: gratis bankkaart, gratis internetbankieren, véél meer interest t.o.v. fortis en kbc, en naar mijn mening -maar dat zal wss kantoorgebonden zijn- veel minder arrogant dan fortis en kbc.
Als ge er nen test-aankoop op naslaagt komt Argenta trouwens ook als winnaar uit.


solidariteit) en naar Argenta overgestapt. Argenta vond ik goe voor al het gratische
maar ben toch overgestapt omdat het onmogelijk was buitenlandse overschrijvingen te maken(nu wel dacht ik). Ben nu bij ING sinds januari 2005 en ben er blij mee. (for the moment)
(d'er is nog ander keus, maar ga hier geen reclame maken hé
). En ze hebben bureaus in veel europese landen(frankrijk spanje, holland etc)Moloch zei:toch triestig hoeveel rente ne mens maar krijgt é, als ge ziet dat fortis bvb op 3maand miljarden eur winst gemaakt heeft... dan zijn ze nog te gierig voor ne deftige rentevoet te geven, overal moeten ze ne mens toch bestelen.. ochja
pereke zei:En gij denkt da ze die miljarden halen enkel en alleen maar door individuele spaarderkes ne kloot af te draaien. Als ge eens wist hoeveel bedrijfstakken Fortis heeft. De grootste winsten komen van de diensten geleverd aan multinationals en kmo's immers.
Daarbij, Fortis is prijszetter, de anderen volgen. Enkel en alleen maar omdat ze de grootste zijn. Maar de individuele spaarder kan kiezen he, das gelijk ne Proximus vs Base/Mobistar bijvoorbeeld.
!2u55!4n zei:Hoewel er veel geld uit andere takken wordt gehaald, valt het niet te ontkennen dat er een aanzienlijk deel op de rug van de burger wordt verdiend (een snelle som):
a) Koop je voor 25000 euro aandelen in één bedrijf, betaal je bij Fortis meer dan 275 euro (enkel voor de aankoop! (p.s.: bij andere brokers 25 euro)). Als er honderden of duizenden mensen per dag zo'n transactie verrichten, dan kom je al gauw op een paar honderdduizend euro per dag (op kosten van de burger). Tikt toch snel aan.
b) Overschrijvingen via "hun tijdelijke rekeningen"; je moet een paar dagen wachten vooraleer de overschrijving is geboekt, hoewel het geld reeds is afgehaald. Indien in België alleen bijvoorbeeld 1 miljoen klanten bij Fortis zijn, die dagelijks 100 euro overschrijven, dan haalt Fortis interesten voor 1 dag op 100 miljoen euro. Ofwel via verstandige beleggingen (neem 9%, het zal zeker niet minder zijn bij hun) algauw 365*100 000 000*0.09= 3 285 000 000 euro op jaarbasis een laffe manier...
c) Kosten boekjes, ...
Absurd.
En prijszetter uiteraard niet: er zijn wettelijke tarieven o.a. om inflatie tegen te gaan e.d.
Ik zou zeggen uitzuiger.
Talos zei:Zat het allemaal maar zo simpel in elkaar...Fortis heeft ook zijn kosten, hun infrastructuur bijvoorbeeld, dat draait ook allemaal niet gratis.
En ze zijn wel prijszetter, let bijvoorbeeld maar op, als Fortis zijn prijzen aanpast duurt het niet lang voor de rest volgt.
!2u55!4n zei:En prijszetter uiteraard niet: er zijn wettelijke tarieven o.a. om inflatie tegen te gaan e.d.
!2u55!4n zei:Ik als klant ben weinig of niets met hun infrastructuur (ga nooit naar een kantoor), dus waarom dan betalen? En infrastructuur: geld afhalen langs het lokket kost stukken van mensen (jagen mensen weg).

pereke zei:Waarom is Fortis dan immens veel groter dan pakweg nen Argenta, die het zonder al die marmer en twaalfdubbel gewapend glas moeten doen, of zelfs ne Rabobank?
Jouw profiel past eigelijk beter bij een Rabobank, of ben ik hier mis?![]()

wardkennes zei:Oké hier ben ik nog is met een thread, ik ga hier fictieve bedragen stellen maar je moet mij helpen
STEL:
Je zit bij bank Kbc en je hebt op je spaarboek een bedrag van 10 000euro staan wat kan je daar dan mee doen dat het iets kan opbrengen maar géén beurs gedoe het moet opbrengen op korte termijn, wegens als je 18 wordt een auto zou willen kopen. Wat is er interessant op de markt om met je geld te laten doen, want een rente van 1,50% is géén vette dat mag je nu op 10 000 euro zien of 40 000 euro veel zal het niet zijn t.o.v uw bedraq. (nogmaals al de bedragen zijn fictief).
Mvg, ward