Archief - geschikste bank?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

GhO$T

Legacy Member
Zahur zei:
alles behalve citibank :)
ik zit nu bij Fortis, en die online banking en snelheid >>> derest
veel meer zever kon je ook niet in 1 replay steken zeker?

Ik veronderstel dat je dus al klant geweest bent bij alle banken in België aangezien je er zo zeker van bent dat ze allemaal beter zijn dan Citibank en dat Fortis zoveel sneller werkt dan de rest :ironic:


Om toch nog wat nuttige info te geven aan topic starter:
Als het enkel om een zichtrekening gaat (waar dus nooit veel geld zal opstaan) maakt het echt niet uit welke bank je neemt, veel verschil zal er waarschijnlijk niet zijn. (allemaal ongeveer gratis als jongere en een belachelijk lage interest)

Als je van plan bent om er ook een spaarrekening te openen waar wel een aanzienlijk bedrag zal opstaan dan moet je weg blijven van de grote banken; de kleinere banken (daarom niet minder betrouwbaar) geven al snel het dubbele aan interest.

Ik zit momenteel bij kbc. Online banking en service allemaal dik in orde (en alles gratis tot 25, ook visa kaart) maar geld verdienen door interest op spaargeld is er ook niet bij, je verliest er zelfs nog altijd aan tegen de huidige interest tarieven.

Zahur

Legacy Member
GhO$T zei:
veel meer zever kon je ook niet in 1 replay steken zeker?

Ik veronderstel dat je dus al klant geweest bent bij alle banken in België aangezien je er zo zeker van bent dat ze allemaal beter zijn dan Citibank en dat Fortis zoveel sneller werkt dan de rest :ironic:


Om toch nog wat nuttige info te geven aan topic starter:
Als het enkel om een zichtrekening gaat (waar dus nooit veel geld zal opstaan) maakt het echt niet uit welke bank je neemt, veel verschil zal er waarschijnlijk niet zijn. (allemaal ongeveer gratis als jongere en een belachelijk lage interest)

Als je van plan bent om er ook een spaarrekening te openen waar wel een aanzienlijk bedrag zal opstaan dan moet je weg blijven van de grote banken; de kleinere banken (daarom niet minder betrouwbaar) geven al snel het dubbele aan interest.

Ik zit momenteel bij kbc. Online banking en service allemaal dik in orde (en alles gratis tot 25, ook visa kaart) maar geld verdienen door interest op spaargeld is er ook niet bij, je verliest er zelfs nog altijd aan tegen de huidige interest tarieven.
Sinds wanneer is het verboden om persoonlijke meningen-ervaringen te uiten?
Ik ben toevallig bij KBC,dexia(gemeentekrediet),argenta,ING en zoals gezegd ook bij citibank geweest. Geen 1 kon mij bekoren zoals fortis dat doet, is dat zever volgens u? #care ik hecht geen belang aan replies van 12 jarigen :niceone:

Project Loony

Legacy Member
Zahur zei:
Sinds wanneer is het verboden om persoonlijke meningen-ervaringen te uiten?
Ik ben toevallig bij KBC,dexia(gemeentekrediet),argenta,ING en zoals gezegd ook bij citibank geweest. Geen 1 kon mij bekoren zoals fortis dat doet, is dat zever volgens u? #care ik hecht geen belang aan replies van 12 jarigen :niceone:
Die twaalfjarige bewijst nochtans dat hij meer niveau heeft dan jou.

Maar goed, on topic: ik ben bij de Bank Van De Post. Goede bank, goede service. Voor jongeren maakt het toch niet veel uit waarbij je zit.

Myst!Q

Legacy Member
Zahur zei:
Sinds wanneer is het verboden om persoonlijke meningen-ervaringen te uiten?
Ik ben toevallig bij KBC,dexia(gemeentekrediet),argenta,ING en zoals gezegd ook bij citibank geweest. Geen 1 kon mij bekoren zoals fortis dat doet, is dat zever volgens u? #care ik hecht geen belang aan replies van 12 jarigen :niceone:

Ge moet eens zijne leeftijd weten .. Wie is hier de nu de 12 jarige :crazy:

chosen1

Legacy Member
kbc hier en zeker geen klachten! ook veel acties om dinge te winnen enz

den Acid Burn

Legacy Member
Zahur zei:
alles behalve citibank :)
ik zit nu bij Fortis, en die online banking en snelheid >>> derest

hun tarieven >>>> derest ook :p

argenta hier.
zijn nog degenen die u het minst afzetten imo

fortis zijn ook degenen die u eerst nar de automaten sturen zodat ze kosten kunne besparen op personeel.
eens iedereen de automaten gebruikt gaan ze daar ook vergoedingen voor vragen...

hopla dubbel winst!
fortis FTW...

Shyheim

Legacy Member
Fortis Bank; nog nooit problemen mee gehad, en een aantal handige services voor mij. :)
+ omdat mijn ma daarbij werkt ook veel personeelstarieven waar ik van gebruik kan maken (verzekering bvb) :-)

Firefoxbt

Legacy Member
benny zei:
lol ik bekijk dat als ik het krijg ge kon overlaatst een combi ticket voor pukkelpop winnen:D ..

ontopic:

ik zit bij fortis ben er content van alleen online overschrijven gaat nogal traag.. ik meen dat het +- 24 uur duurdt eer u geld van de rekenning af is via online banking:sad: maar voor de rest geen klachten:D


een gemiddelde overschrijving duurt 24-48uur bij alle banken...

'duurt' schrijf je zo en 'rekening' zo

Genious

Legacy Member
!2u55!4n zei:
:ironic:

Aandelenkoersen zijn minimaal 15 minuten vertraagd.

1. Dat is OVERAL zo, elke site die ge gaat zoeken met koersen, geeft die met 15 minuten vertraging (en anders moogt ge me wel eens linken naar een instant-one ;))
2. het gaat over jongerenrekeningen, ik denk niet dat er veel zijn die zo jong al met aandelen bezig zijn, toch niet zo intensief dat ze zelf tot op de minuut koersen willen volgen om te kopen en verkopen.

Handsome Hermit

Legacy Member
imho zijn fortis en kbc zeker niet de beste banken, en spreek uit ervaring:
fortis wil alles zo snel mogelijk automatiseren en bij ons was het al bijna te veel als ge gewoon naar het loket gingt, ben het daar dan ook afgetrapt.
kbc heeft de ziekelijke neiging om steeds "portkosten" aan te rekenen voor het opsturen van de rekeningafschriften, dit echter op een rekening die volledig gratis zou zijn en dan echter enkel bij mij en niet bij mijn broer. Die rekening doek ik een van de weken nog op.
Bovendien beginnen die twee "grote banken" rond uw 25ste uw zakken verder leeg te troggelen doordat ge moet betalen voor internetbankieren, bankkaart, blablabla.

Volgens mij is daarom de beste bank Argenta: gratis bankkaart, gratis internetbankieren, véél meer interest t.o.v. fortis en kbc, en naar mijn mening -maar dat zal wss kantoorgebonden zijn- veel minder arrogant dan fortis en kbc.
Als ge er nen test-aankoop op naslaagt komt Argenta trouwens ook als winnaar uit.

@ hierboven: dat klopt, maar ge moet wel rekening houden dat ge de bank die ge als jongere neemt, wss ook als oudere gaat nemen. Het is dus dom om voor een paar belachelijke voordelen (bv. gratis sporttas, blablabla) een goede jongerenbank te nemen om u dan later voor de rest van uw leven te laten afzetten omdat ge de moed niet hebt om over te schakelen.

ComputerVISTA

Legacy Member
Heb bij dexia gezeten met 1 rekening, al een jaar ook jongerenrekening maar niks dan problemen, kaarten die niet werken, automaten hier in de buurt die om de 5 minuten in panne liggen, selfbanking die niet werkt, E-banking die niet werkt, etc etc etc...

Ik ben nu over 't laatst met mijn dexia rekening opgehouden en alles op Delta Lloyd gezet (waar m'n verzekeringen en andere rekening was, ook die van de andere huisgenoten hier) en daar was mijn broer zijn jongeren ook.

Daar nog nooit problemen mee gahad na al die jaren, ik hoef al die free bazaar niet ik wil dingen die werken en dan kan ik u Delta Lloyd aanraden :)

russian

Legacy Member
Genious zei:
1. Dat is OVERAL zo, elke site die ge gaat zoeken met koersen, geeft die met 15 minuten vertraging (en anders moogt ge me wel eens linken naar een instant-one ;))

Keytrade, Binck, ... gratis realtime Euronext koersen.

russian

Legacy Member
Avilowca zei:
de topic is de beste bank voor jongeren. Vanaf 25 jaar ben je niet echt een jongere meer.

Ik ga akkoord maar vind dat de keuze van een jongerenbank wordt beïnvloed voor de tarieven later --niemand stapt graag over van bank.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan