Archief - geschikste bank?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Blaz2k

Legacy Member
Hallo, Ik wil binnekort een zichtrekening openen. Mijn vraag is dus simpel.
Wat is de beste bank voor jongerenrekeningen ?
Als jullie al ervaring hebben met bepaalde banken en er een goeie
indruk van hebben post het dan even :)

alvast bedankt!

Shooting_Mad

Legacy Member
ik zou zeggen dexia met heel hun action-gedoe. ben er zelf ook bij en naast de rekeningen hebt ge er ook pak voordelen bij gaande van kortingen voor cd's, games, festivaltickets tot zelfs een gratis sollicitatietraining voor de net-afgestudeerde actionners

Stimpy

Legacy Member
liever de hoogste rente dan gratis cinematickets ofzo
die extra prijsjes vind ik toch de moeite niet maar dat is persoonlijk natuurlijk

Zahur

Legacy Member
alles behalve citibank :)
ik zit nu bij Fortis, en die online banking en snelheid >>> derest

MaVaCa

Legacy Member
Ik zit bij Dexia, en heb er ook geen klagen over...
Maar de beste oplossing voor jou is toch om eventjes alle banken af te gaan en te vragen naar de voordelen van een jongerenrekening bij die bank.

Waar je de meeste voordelen (intrest) hebt, zou ik dan voor gaan. Zo heb ik x-aantal jaar geleden ook mijn bank uitgekozen :)

Myst!Q

Legacy Member
Javier Garcia zei:
² Niet dat zij iets speciaals doen ofzo, intresseert me eigenlijk ook niet ;)

Bwa, ik heb al gratis cinematickets gehad enzo zonder dak daarom vroeg en dergelijke dus das wel mooi meegenomen maar die online dienst van fortis, daar doe ik het voor :)

russian

Legacy Member
Zahur zei:
alles behalve citibank :)
ik zit nu bij Fortis, en die online banking en snelheid >>> derest

:ironic:

Aandelenkoersen zijn minimaal 15 minuten vertraagd.

Ik zou kijken naar Argenta, KeyTrade en/of Binck.

Kijk ook even naar de draad hieronder: https://www.beyondgaming.be/archive/algemene-discussies.3/fortis-bank.436377.

En als laatste opmerking: kies niet in functie van een jongerenbank (tenzij je later nog wilt overstappen). Bij Fortis is een jongerenrekening gratis (en valabel tot 25 jaar). Slim bekeken: je studeert doorgaans minder lang dan tot je 25 jaar, en je laat je loon bijgevolg op een Fortis rekening storten (en dan wordt overschakelen een grotere drempel).

Javier Garcia

Legacy Member
Myst!Q zei:
Bwa, ik heb al gratis cinematickets gehad enzo zonder dak daarom vroeg en dergelijke dus das wel mooi meegenomen maar die online dienst van fortis, daar doe ik het voor :)
Is dat die Mine ding ofzo? Dat boekje gaat rechtstreeks van de brievenbus naar het oud papier bij mij :unsure:

demon326

Legacy Member
Javier Garcia zei:
Is dat die Mine ding ofzo? Dat boekje gaat rechtstreeks van de brievenbus naar het oud papier bij mij :unsure:

lol ik bekijk dat als ik het krijg ge kon overlaatst een combi ticket voor pukkelpop winnen:D ..

ontopic:

ik zit bij fortis ben er content van alleen online overschrijven gaat nogal traag.. ik meen dat het +- 24 uur duurdt eer u geld van de rekenning af is via online banking:sad: maar voor de rest geen klachten:D

Sander H

Legacy Member
normaal worden bij fortis elke dag om 20.00 de overschrijvingen gedaan, als ge dus iets overschrijft om 20.05, duurt het idd 24h, als ge het om 19.30 doet, duurt het een half uurke ;)
als het naar een andere bank gaat, zal het natuurlijk wel langer duren, dan wordt de overschrijving voglens mij om 20.00 aan de andere bank doorgegeven

mja ik ben dus ook bij fortis
de pc-banking vind ik zeer handig (das al ff gratis voor iedereen, vroeger alleen voor mensen jonger dan 25), zal wel bij meerdere banken zijn
Ik heb wel gehoord da ge vb bij citybank geen internationale overschrijvingen kunt doen via de pc en dat da zelfs via de bank moet zijn waar ge woont, of da ze het eerst moeten doorfaxen
hoe zit da bij andere banken? gaat het bij de meeste andere banken wel via de pc?

ik heb opt moment eigenlijk maar over 1 ding te klagen: de lage intrest, maar aangezien ik geen miljoenen (:() om mijn rekening heb staan, maakt dit voorlopig niet zoveel uit

Het kan goed zijn dak overstap naar een andere bank alsk afgestudeerd ben , da zie ik dan wel, das nog ff :)

SilentSpring

Legacy Member
Shooting_Mad zei:
ik zou zeggen dexia met heel hun action-gedoe. ben er zelf ook bij en naast de rekeningen hebt ge er ook pak voordelen bij gaande van kortingen voor cd's, games, festivaltickets tot zelfs een gratis sollicitatietraining voor de net-afgestudeerde actionners
Ook Dexia hier, gans mn familie zit ginder:p. Vooral die 5% korting bij Dreamland is vreed handig:applause:

Sander H

Legacy Member
huh?
ik dacht dat mijn ouders een tijdje geleden begonnen waren voor online bankieren omdat het nu gratis geworden was ...

precies toch nie dan, raar ...

russian

Legacy Member
Scjeir zei:
huh?
ik dacht dat mijn ouders een tijdje geleden begonnen waren voor online bankieren omdat het nu gratis geworden was ...

precies toch nie dan, raar ...

Je ouders hebben misschien een globale formule waar vroeger geen internet bankieren was inbegrepen en nu wel.

Fortis Global Club heeft zo een aantal diensten (78 euro 60 per jaar). In feite betaal je dan "onrechtstreeks" dus mja...

Kermit

Legacy Member
ik heb mijn zichtrekening bij axa (2% intrest bij de jongerenrekening) en mijn spaarrekening bij argenta (2,75%)
de nederlandse banken geven wel nog meer, maar mijn vertrouwen in nederlanders is zoek geraakt, dus ik blijf bij argenta :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan