Archief - geschikste bank?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

russian

Legacy Member
VISA is overigens gratis bij Argenta (natuurlijk moet je niet afkomen met vijfhonderd euro op je rekening).

Robain

Legacy Member
KBC verhaaltje, mij paar maand geleden overkomen :

Storting van 2500 euro via stortingsautomaat. Stortingen worden bij ons door 2 verschillende mensen geteld, dus het bedrag in de enveloppe is echt wel _altijd_ juist. Goed ja, floep envelop in automaat.

Tijdje later ben ik uittreksels aan het controleren en er is slechts 2450 op de rekening gekomen. Dus ikke naar kantoor, gaan vragen wat er dus gebeurd is met die 50 euro. Uitleg van bediende : "Blijkt dat we die dag een kastekort van 50 euro hadden en dat wordt dan van een willekeurige storting genomen".

Heb dan gezegd dat ze onmiddellijk al mijn rekeningen mochten afsluiten. Mja soit bankdirecteur dan uitleg komen doen en uiteindelijk toch bij KBC gebleven...

Ze moeten het maar durven!

tijgerke

Legacy Member
!2u55!4n zei:
VISA is overigens gratis bij Argenta (natuurlijk moet je niet afkomen met vijfhonderd euro op je rekening).

bij citibank kan je zelfs een visa aanvragen als je geen inkomen hebt!
2 weken geleden kreeg mijn ma telefoon:
zij: "ja mevrouw we zouden eens willen afspreken ivm uw visa kaart"
ma: "en waarom dan wel? mijn visa is aangezuiverd, etc"
zij: "ja maar u komt niet in aanmerking voor een visakaart... visa is enkel voor werklozen"
ma: "wel als je dan toch wil afspreken, maak dan maar een afspraak dat ik ineens al mijn rekeningen afzeg"

daar hadden ze niets meer op te zeggen :)
(woensdag is die afspraak.. nadien zit ze bij ing)

Eagle`

Legacy Member
!2u55!4n zei:
VISA is overigens gratis bij Argenta (natuurlijk moet je niet afkomen met vijfhonderd euro op je rekening).

denk niet da het eigelijk een hol uitmaakt hoeveel je op je rekening staan hebt, als je ouders borg staan, kan iedereen dat bekomen, althans vanaf 18 gok ik

Soit zit ook bij fortis en ik doe het vooral voor de flashy groene kaart ^^

russian

Legacy Member
Eagle` zei:
denk niet da het eigelijk een hol uitmaakt hoeveel je op je rekening staan hebt, als je ouders borg staan, kan iedereen dat bekomen, althans vanaf 18 gok ik

Soit zit ook bij fortis en ik doe het vooral voor de flashy groene kaart ^^

Ja, dan uiteraard wel. We hebben het hier over zelfstandig VISA aanvragen zonder borg natuurlijk.

Avenger 2.0

Legacy Member
Bwa voor jongeren maakt het niet zoveel uit. Het is overal gratis : Fortis/Kbc/dexia/ing...
Als je 25+ (of 18+) bent is argenta toch wel aantrekkelijk. Alles blijft gratis, inlusief Visa kaart.

Messias.

Legacy Member
Spaarrekening bij Rabo bank: 3,3% intrest. (dit in tegenstelling tot vorige pagina, dat was een tijd dat ik geen spaargeld had. ;))
Zichtrekening bij Dexia, voor bank en kredietkaarten. Staat doorgaans niet veel geld op, alleen om betalingen te ontvangen en te betalen.


Alle twee via internetbankieren. Ik moet wel zeggen dat Dexia veruit het beste internetbankierenplatform heeft dat ik ooit gezien heb.

Psychodweep

Legacy Member
Alola zei:
Eum bij dexia krijg je bij al je rekeninguittreksels een bon van 2.5 euro (als het geen 5 euro is? nog nooit gebruik van gemaakt eigenlijk) voor freerecordshop...


Ja, en ze trekken dan nog es 90 cent ofzo portokosten van uw rekeningen.
Voor mijn part mogen ze stoppen met die uitreksels te sturen. Ze stuurden mij uitreksels voor amper 3-4 blaadjes.

Boddah

Legacy Member
Met welke bank(en) hebben jullie de beste en slechtste ervaringen?
Ik zit momenteel bij Fortis maar het is mij te duur (meer dan 1€ per maand voor een zichtrekening!?) en het e-Bankieren staat mij niet aan.

Ik was aan het denken om bij Deutsche Bank te gaan (eBanking ziet er goed uit, goedkoopste(?) beursorders in België, goede intrest, gratis zichtrekening), maar ik wil eerst eens horen wat anderen een goede bank vinden.

[F6]_Z_

Legacy Member
Ben ook niet echt content van Fortis. Te duur, onvriendelijk...

Dan zit ik ook nog bij de Post. Ben daar content van. Is easy wanneer uw pa bij de Post werkt ;-)

Babs

Legacy Member
Ik zit bij kbc, omdat gans ons gezin daar zit.
Kheb er gene last van. Altijd vriendelijk tegen mij als ik naar de bank ga :)

madjuh69

Legacy Member
binck is de goedkoopste voor beursorders, maar das ook ni echt een bank, is enkel voor beurstoestanden
(najah, een binck rekening openen is toch gratis)

k ga nu ook bij keytrade (maar das ook meer voor gratis beursinfo + gratis bankkaart + gratis spaarrekening aan 3,5 %)

t spijtige is da ge altijd nog bij een "echte" bank moet zijn voor een lenig om iets groots te kopen. en dan staat ge in betere schoenen als ge al uw spaargeld bij hun al hebt staan een tijdje ...

SilentSpring

Legacy Member
Dexia hier, gans de familie zit daar en wel content van.
Vooral hun 5% korting bij Dreamland was zeer handig, dit is onlangs afgeschaft...
Nu zijn't om de 3 maand 3 kortingsbons van 5%, maar enkel op hetgeen Dreamland zegt.
Voorheen had je gewoon 5% op alles^^.

Soit, als'k terug ben van reis ga ik wel eens een rekening openen bij Rabobank, de rente is daar ongeveer 2x zo hoog als bij Dexia.

'k zou wel maar een deeltje verhuizen van m'n spaargeld, of in ieder geval nog iets bij Dexia laten op m'n spaarrekening ook.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan