Archief - geschikste bank?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dendaak

Legacy Member
Mja, maar naar het schijnt is het veschil van een kasbon niet groot genoeg. . .

Snake

Legacy Member
wardkennes zei:
Mja, maar naar het schijnt is het veschil van een kasbon niet groot genoeg. . .

Bij de kasbon zal er inderdaad 15% roerende voorheffing afgehouden worden van je intrest.

Ikzelf ben aan het wachten tot het gratis wordt om een spaarrekening af te sluiten (ik vertik het om daar geld voor te geven). Ik dacht dat dit in 2007 ging zijn? Dan open ik een rekening bij Rabobank en spaar ik aan 3% :)

m-be

Legacy Member
Fortis all the way. Spreek me niet van argenta alstublieft he. Als er nu een 'bank' is waar ik nooit zou komen is het daar wel. Heb door omstandigheden voor een familielid bankzaken daar moeten gaan doen (had volmacht gekregen). Voor elke prul moet ge daar binnen zijn. NIKS moogt/kunt ge zelf. Zelfs geen geld uit de muur halen (je moet weten dat we in Beerse lang zonder Mister Cash automaat gezeten hebben, nu is er terug eentje). En dan nog, vriendelijk?! Bij het Fortiskantoor hier in Beerse is men nogal wat vriendelijker. En ik (als nog jongere) betaal er geen cent, niet voor mijn zichtrekening, niet voor mijn spaarrekening, niet voor mijn (doorzichtige) bankkaart, niet voor mijn VISA, niet voor mijn PC-bankingcontract, niet voor mijn Digipass. En dit al meer dan 6 jaar!

/edit: over de pc-banking module van argenta spreek ik mij niet uit. Die heb ik zelf niet getest, hoewel ik in Clickx onlangs wel las dat ze nogal onduidelijk is in foutmeldingen en vrij beperkt.

GaMe®

Legacy Member
Ik ben bij Fortis en heb geen problemen.
Hoewel ik niet weet hoe het bij andere banken eraan toe gaat he.
Voor meer informatie surf je best naar www.mine.be :p

russian

Legacy Member
M-BE zei:
Fortis all the way. Spreek me niet van argenta alstublieft he. Als er nu een 'bank' is waar ik nooit zou komen is het daar wel. Heb door omstandigheden voor een familielid bankzaken daar moeten gaan doen (had volmacht gekregen). Voor elke prul moet ge daar binnen zijn. NIKS moogt/kunt ge zelf. Zelfs geen geld uit de muur halen (je moet weten dat we in Beerse lang zonder Mister Cash automaat gezeten hebben, nu is er terug eentje). En dan nog, vriendelijk?! Bij het Fortiskantoor hier in Beerse is men nogal wat vriendelijker. En ik (als nog jongere) betaal er geen cent, niet voor mijn zichtrekening, niet voor mijn spaarrekening, niet voor mijn (doorzichtige) bankkaart, niet voor mijn VISA, niet voor mijn PC-bankingcontract, niet voor mijn Digipass. En dit al meer dan 6 jaar!

/edit: over de pc-banking module van argenta spreek ik mij niet uit. Die heb ik zelf niet getest, hoewel ik in Clickx onlangs wel las dat ze nogal onduidelijk is in foutmeldingen en vrij beperkt.

Als jij later ongeveer tachtig euro over hebt voor de meerwaarde van de service, (en dan hebben we het nog niet over beleggingstarieven) dan is het je volste recht daar voor te kiezen.

Uiteindelijk is het een persoonlijke keuze (en die afhankelijk is van kantoor tot kantoor).

Je kan overigens "de deur" van een Fortis kantoor openen met een Argenta bankkaart hoor.

mauron

Legacy Member
Snake zei:
Bij de kasbon zal er inderdaad 15% roerende voorheffing afgehouden worden van je intrest.

Ikzelf ben aan het wachten tot het gratis wordt om een spaarrekening af te sluiten (ik vertik het om daar geld voor te geven). Ik dacht dat dit in 2007 ging zijn? Dan open ik een rekening bij Rabobank en spaar ik aan 3% :)

Niets belet u om nu al een rekening bij Rabobank te openen en daar nu al uw spaargeld op te zetten he. Trouwens, ge zult naast uw Rabobank-rekening zowiezo altijd een bijkomende rekening nodig hebben bij een andere bank.

Messias.

Legacy Member
Ik heb een rekening bij Dexia sinds kweetniemeerwanneer (vroeger Bacob). Overlaatst een zichtrekening geopend bij Argenta voor een gratis Visa. Maar zo'n prutsers heb ik in mijn leven nog niet gezien. Eerst moest ge 2000 EUR op uw rekening hebben. Na een maand niets meer gehoord te hebben ga ik terug naar 't kantoor en was er van een Visa-aanvraag niets meer te vinden. Dus hopla, nog nen aanvraag invullen. Een week later krijg ik dan telefoon omdat de lieve mevrouw mijn eerste aanvraag heeft teruggevonden en ze ziet dat ik een negatieve scoring heb. Geen Visa dus. Oorzaak: 2500 EUR moest voor handen zijn.

Ik heb er nog altijd niets van gehoord, mijn geld staat ondertussen weer tof centjes op te brengen op mijn spaarrekening bij Dexia. Ik heb dan besloten om bij Dexia een kredietkaart aan te vragen. Alles gaat veel professioneler daar. Geen gekloot meer met manuele aanvragen die voor eeuwig tussen antwerpen en hier pendelen. Een telefoontje naar de interne helpdesk van Dexia zelf en 20 minuten, een aantal toetsaanslagen en kliks later had ik een kredietkaart. Zo moet dat zijn. Voor zo'n service betaal ik graag iets meer.


En waar ik mij nog aan stoorde bij Argenta. Alles is zoooo ongelooflijk back to basic. Ik bedoel, dat netbanking systeem is hopeloos verouderd. Geen self-banking, voor de kleinste zever moet ge naar't kantoor en daar wachten tot ge met iemand kunt praten. De meeste dingen doe'k liever zelf, en als ik écht een probleem of vraag heb, ga ik wel naar 't loket.


Owja, bij Dexia is direct net gratis. Het werkt goed (als in héél goed), en ik vermoed dat het veilig is, en mijn uitreksels worden gratis (!!!) naar mij opgestuurd.

m-be

Legacy Member
Messias. zei:
En waar ik mij nog aan stoorde bij Argenta. Alles is zoooo ongelooflijk back to basic. Ik bedoel, dat netbanking systeem is hopeloos verouderd. Geen self-banking, voor de kleinste zever moet ge naar't kantoor en daar wachten tot ge met iemand kunt praten. De meeste dingen doe'k liever zelf, en als ik écht een probleem of vraag heb, ga ik wel naar 't loket.

Messias. zei:
Geen gekloot meer met manuele aanvragen die voor eeuwig tussen antwerpen en hier pendelen. Een telefoontje naar de interne helpdesk van Dexia zelf en 20 minuten, een aantal toetsaanslagen en kliks later had ik een kredietkaart. Zo moet dat zijn. Voor zo'n service betaal ik graag iets meer.

Same here...

Bij argenta hier moet zelfs de laserprinter zijn intrede nog doen. Alsk daar nog moet zijn (cfr. mijn vorige post) neem ik oordopjes mee tegen het irritant lawaai van die achterlijke matrixen...

Dr.White widow

Legacy Member
ik raad ING aan, zeker voor -18 jarigen! Alles is gratis en ge kunt tot een minimum van 5€ afhalen. Ik weet dat da voor mij vroeger heel handig was met het extreem veel zakgeld da ik kreeg /SarcasmeOff
Ik heb er ook een VISA en nog nooit problemen mee gehad! En de homebanking vind ik ook zeer goed. Snel en easy to use :)

russian

Legacy Member
Je moet bij Argenta minimaal 2500 euro hebben gestort om over een VISA-kaart te kunnen beschikken (wat een hele soepele regeling is, veelal moet je loon bij de bank waar je VISA aanvraagt worden gestort!).

Ik begrijp de heisa in elk geval niet.

En het verschil tussen een matrixprinter en een laserprinter op kantoor is blijkbaar voor sommigen belangrijker dan te worden bestolen. Goed bezig zou ik zeggen. Het is in elk geval zo dat het personeel bij Argenta veelal lager is geschoold dan bij andere banken (maar ik kom zelden of nooit op kantoor).

Overigens duurde het omschakelen van hoofdkantoor bij Fortis voor mij drie maanden (een externe controledienst had gemerkt dat er in Gent Burg en Gent Kouter vanalles was misgelopen met mij :p). Dergelijke problemen gebeuren overal, je mag een bank daar niet op afrekenen.

m-be

Legacy Member
hmm, ik twijfelde nog of ik mijn post zou nuanceren... Waar ik eigenlijk op doelde is dat Argenta mijlenver achterloopt op andere banken. En ik heb geen miljoenen op overschot, dus het belang van die 0,5 percent extra interesten is te verwaarlozen. Ik heb bij Fortis meer comfort, voor evenveel geld, want ik betaal bij Fortis ook geen cent voor alle diensten die ik heb (nogmaals, cfr. vorige post). imo is voor jongeren Fortis zeker niet slecht (nogmaals, IMO). Veel diensten, weinig (niets) betalen... Wat wil een mens nog meer? Klein voorbeeldje aanhalen: donderdagAVOND (+/- 18 uur) aangifte gedaan verloren VISA in kantoor Beerse bij contactpersoon KV. Vandaag telefoon gehad (14 uur) van KV dat nieuwe VISA-kaart klaarligt in kantoor Beerse... Goed, die kaarten worden uitgegeven door BCC, maar het is fortis dat voor de aanvraag en de bezorging zorgt... Dat is dus welgeteld 2 en een halve werkdag... Problemen met je gewone bankkaart? Dan maken we toch gewoon een nieuwe, gratis en voor niks! Ik kan niets negatiefs vertellen over Fortis. Echt niet...


/edit: nog even meegeven: bij Fortis kan je tot je 25 aanspraak maken op een jongerenrekening, met alle bijbehorende diensten en voordelen. Een goede raad: kijk zeker eens op www.mine.be!

Messias.

Legacy Member
Soit, tot zolang ik geen 10.000 EUR spaargeld heb zal't mij inderdaad worst wezen dat de intrestvoet bij Bank X 0,25 procentpunt hoger is. Wat voor mij momenteel telt is service. Bij het lokale kantoor van Dexia heb ik een retegoeie service, ken ik de (bekwame) mensen persoonlijk, heb ik altijd goed advies, en is alleen mijn kredietkaart betalend (wordt eigenlijk deels vergoed door de marginaal lage opbrengst van het spaarboekje).


Voor spaarders en oudere mensen enzo, die redelijk weinig geldtransacties ondernemen is Argenta waarschijnlijk the way to go.

Xcessive-

Legacy Member
Als ge bij rabobank.be rekening opent is dat dan een belgische of nederlandse?

Ik moet een manier zoeken om iets te kunnen betalen maar da accepteert enkel paypal dus ofwel moet ik credit card hebben ofwel nederlandse bank rekening. Credit card is al geen optie omdat ik minderjarig ben, en men ouders hebbe het ni. Dus dan blijft nederlandse rekening eigenlijk open of is er ondertussen al prepaid visa in belgië?

Shibby

Legacy Member
Ik ben altijd al bij KBC geweest en heb het nog nooit in m'n hoofd gekregen te veranderen van bank. Waarom? Omdat KBC een hele boel voordelen biedt die je niet altijd direct merkt. Ook de dienst 'KBC-Online' is duidelijk in elk opzicht en enorm handig.
Hoe het zit tov andere banken ivm kosten zou ik niet 100 % weten, maar ik denk dat dit voor zichtrekeningen niet zoveel kan schelen.
Mijn advies is dus KBC.

PapaGanz

Legacy Member
Weet iemand wat een goeie bankrekening zou zijn voor mij?

18 jaar.
Online banking nodig.
Snelle internationale overschrijvingen (bij fortis duurt dit soms TIEN dagen, voor naar Duitsland over te schrijven).
Gemiddeld €400 op de rekening.

m-be

Legacy Member
PapaGanz zei:
Weet iemand wat een goeie bankrekening zou zijn voor mij?

18 jaar.
Online banking nodig.
Snelle internationale overschrijvingen (bij fortis duurt dit soms TIEN dagen, voor naar Duitsland over te schrijven).
Gemiddeld €400 op de rekening.

Euh, een overschrijving naar het buitenland duurt bij mij maximaal 5 WERKdagen. Als er een weekend tussenzit is dit natuurlijk langer. Anyway, ik ben dus bij fortis, en ben daar zeer tevreden over. PC banking is zeer uitgebreid, tot het aanmaken van spaarrekeningen en domicilieringen toe.

Als je wil staat er ergens op de site van fortis een demo, ik zal eens kijken of ik een link vind. Nog een tip: als je snel geld wil sturen naar het buitenland, gebruik dan VISA in combinatie met PayPal. Is eigenlijk direct, en het gebruik van VISA is bij fortis het eerste jaar volledig gratis, nadien is het 10 euro per jaar geloof ik, kan meer zijn, informeer je eerst even bij je dichtstbijzijnde kantoor.

Persoonlijk vind ik ook dat de keuze van een bank iets persoonlijk is en je moet kijken wat je zelf wil. Is er bij jou in het dorp geen kantoor van pakweg KBC, tja, dan zou ik al niet voor KBC gaan... Begrijp je waar ik naartoe wil? Veel hangt af van persoonlijke smaak.

virtualdude

Legacy Member
Messias. zei:
Voor spaarders en oudere mensen enzo, die redelijk weinig geldtransacties ondernemen is Argenta waarschijnlijk the way to go.

Tot op den dag da ge niks meer van de bank Argenta hoort en erachter komt dat ze je bankrekening hebben afgesloten.

Daar vliegt 50 000 €


Hoe handig pc-banking enzo kan zijn, ik verkies toch een bank waar ik eens kan binnenspringen als ik vragen, opmerkingen en/of klachten heb.

Sagax

Legacy Member
ik heb een spaar- en zichtrekening bij Fortis, maar kben een paar jaar geleden naar Fintro (waar ik al een spaarrekening had) gegaan voor een jongerenrekening nadat ze bij Fortis weigerden om 400 euro van mijn jongerenrekening te halen. ze gingen mijn ouders bellen enal :ironic: die limitering van betalen vond ik ook lastig. ge mocht ook maar maximum 125 euro betalen met uw bankkaart ofzo

bij Fintro ben ik nu zeer tevreden (Fintro is een deel van Fortis), kleinere kantoortjes, veel persoonlijker, excellente service, PC banking werkt ook uitstekend (zelfde systeem als fortis waarschijnlijk)

Ze kennen u daar en dan kan je als jongere al wat meer gedaan krijgen ;)

bij dexia had ik een zichtrekening waar het geld op kwam als we bij de voetbal een match wonnen, maar die stuurden voortdurend uittreksels en andere nest en de postzegels waren voor mijn rekening, lang hebben ze mij daar niet gezien

mja zoals al veel is gezegd, kies een bank die het beste bij jou past. Elke bank heeft zo zijn eigen sterk punt: een goede service, goede intrest, ...

PapaGanz

Legacy Member
M-BE zei:
Euh, een overschrijving naar het buitenland duurt bij mij maximaal 5 WERKdagen. Als er een weekend tussenzit is dit natuurlijk langer. Anyway, ik ben dus bij fortis, en ben daar zeer tevreden over. PC banking is zeer uitgebreid, tot het aanmaken van spaarrekeningen en domicilieringen toe.

Als je wil staat er ergens op de site van fortis een demo, ik zal eens kijken of ik een link vind. Nog een tip: als je snel geld wil sturen naar het buitenland, gebruik dan VISA in combinatie met PayPal. Is eigenlijk direct, en het gebruik van VISA is bij fortis het eerste jaar volledig gratis, nadien is het 10 euro per jaar geloof ik, kan meer zijn, informeer je eerst even bij je dichtstbijzijnde kantoor.

Persoonlijk vind ik ook dat de keuze van een bank iets persoonlijk is en je moet kijken wat je zelf wil. Is er bij jou in het dorp geen kantoor van pakweg KBC, tja, dan zou ik al niet voor KBC gaan... Begrijp je waar ik naartoe wil? Veel hangt af van persoonlijke smaak.

Ik heb nu fortis, en het duurt nu veel te lang die overschrijvingen.
In mijn dorp is er een KBC, Dexia, Argenta & Fortis ;)..

En die VISA mogelijkheden heb ik niet!

Jiggy

Legacy Member
Argenta is de beste bank

hoogste rente + gratis kredietkaart (wel minimumbedrag op rekening) + gratis online banking (eender welke leeftijd) + gratis debetkaart... and so on...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan