Archief - geen kater, komt dat nog?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

wallievis

Legacy Member
rammsein zei:
btw als het hier over drinken gaat. Weet iemand hoe je een bende van 6 zatte kinderen die bij je thuis blijven maffe terwijl je ouders nog thuiskomen in de avond rustig kan houden:p. Want ik ben het liefst voorbereid op alles wat een zatlap kan doen maar dat is nie mogelijk :p

houd wedstrijdjes om-het-langst-zwijgen, de winnaar moet je belonen met een lekker fris pintje (bij mij zou da toch lukken als ik zat ben :p)

@pestilence: denk dat braniac beetje verkeerd zit, want ik word precies minder vlug dronken als ik rook, dat de kater 13.7% erger is als ik wel rook, da neem ik der graag bij :)

sparco

Legacy Member
Als ik uitga drink ik maar zo'n 10 pintjes + wat kriek over de hele avond, nu moet ik zeggen dat ik vrij snel onder de invloed ben :p . Maar, als ik thuiskom drink ik een halve liter water ofzo ( Ik drink op een doordeweekse dag 2 a 3 liter water ) en dan heb ik geen kater.

Maar gistere dronk ik 4 glazen wijn met daartussen wat water, en zo ziek ben ik nog nooit geweest. 's avonds had ik koortsymptonen, en nu moet ik nog altijd overgeven :/

^MystiQ

Legacy Member
sparco zei:
Maar gistere dronk ik 4 glazen wijn met daartussen wat water, en zo ziek ben ik nog nooit geweest. 's avonds had ik koortsymptonen, en nu moet ik nog altijd overgeven :/

Van wijn heb ik nooit last en ik kan der serieus wa glazen van verzetten :D

Spliffsnatcher

Legacy Member
Iedereen doet altijd zo fantastisch over wijn, maar de kwaliteitscontroles ivglm bier zijn echt erbarmelijk. Dus slecht gaan van wijn is echt wel mogelijk tov bier.

Pestilence_007

Legacy Member
hard en softdrugs wordt bepaald (volgend de vlaame overheid) door de lichamelijke en psychologische aanhankelijkheid.. zo is alcohol meer verslavend als softdrugs, het verschil zit erin dat 'ne zatte' sociaal aanvaard is terwijl iemand da smoort direct ne 'junkie' is en zelf dat merk ik na het smoren, dat mensen me 'viezer' bezien terwijl ik na het smoren zelfs sociaalvaardiger, spontaner,goedgelachs(logisch) en dat ik mijzelf meer onder controle heb maar toch is die afkeuring er. Dat mensen op den toog hangen van zattigheid, dat thuis moeten gebracht worden door auto omdat ze niet meer op hun fiets kunnen zitten (die bovendien ook een gevaar op de weg zijn) wordt +- aanvaard. Het is gewoon de mentaliteit van mensen en de onwetendheid van softdrugs. Softdrugs wordt vaak geasccocieerd met probleemkinderen terwijl het in mijn geval de sociaaldrug is bij uitstek naast een goede pint.

The_Pacifist

Legacy Member
paar dagen terug mijnen ergste kater gehad
twas cantus + td + afterparty
op een tijdspanne van 10u: 20 pinten en een volledige fles jenever :x
kheb mij nog nooit zo slecht gevoeld den dag erna :p

^^pathfinder^^

Legacy Member
Pestilence_007 zei:
hard en softdrugs wordt bepaald (volgend de vlaame overheid) door de lichamelijke en psychologische aanhankelijkheid.. zo is alcohol meer verslavend als softdrugs, het verschil zit erin dat 'ne zatte' sociaal aanvaard is terwijl iemand da smoort direct ne 'junkie' is en zelf dat merk ik na het smoren, dat mensen me 'viezer' bezien terwijl ik na het smoren zelfs sociaalvaardiger, spontaner,goedgelachs(logisch) en dat ik mijzelf meer onder controle heb maar toch is die afkeuring er. Dat mensen op den toog hangen van zattigheid, dat thuis moeten gebracht worden door auto omdat ze niet meer op hun fiets kunnen zitten (die bovendien ook een gevaar op de weg zijn) wordt +- aanvaard. Het is gewoon de mentaliteit van mensen en de onwetendheid van softdrugs. Softdrugs wordt vaak geasccocieerd met probleemkinderen terwijl het in mijn geval de sociaaldrug is bij uitstek naast een goede pint.
alcohol is hard drugs, ge geraakt er snel verslaafd aan en het takelt uw lichaam af.

metaphore

Legacy Member
wallievis zei:
houd wedstrijdjes om-het-langst-zwijgen, de winnaar moet je belonen met een lekker fris pintje (bij mij zou da toch lukken als ik zat ben :p)

@pestilence: denk dat braniac beetje verkeerd zit, want ik word precies minder vlug dronken als ik rook, dat de kater 13.7% erger is als ik wel rook, da neem ik der graag bij :)

als ik drink en daarna nog rook wordt ik toch ook altijd nog zatter zenne

van hardere kater heb ik precies wel geen last

Exorikos

Legacy Member
^^pathfinder^^ zei:
alcohol is hard drugs, ge geraakt er snel verslaafd aan en het takelt uw lichaam af.

Aangezien het sociaal aanvaard is, zou dus meer dan de halft van de wereld eraan verslaafd moeten zijn. Het is toch wijd verspreid en je geraakt er snel verslaafd aan. Het heeft meer met de persoonlijkheid van een persoon te maken, dan met het feit dat alcohol verslavend is. En kom aub niet af dat ik niets weet over alcoholverslaving.

Pestilence_007 zei:
hard en softdrugs wordt bepaald (volgend de vlaame overheid) door de lichamelijke en psychologische aanhankelijkheid.. zo is alcohol meer verslavend als softdrugs, het verschil zit erin dat 'ne zatte' sociaal aanvaard is terwijl iemand da smoort direct ne 'junkie' is en zelf dat merk ik na het smoren, dat mensen me 'viezer' bezien terwijl ik na het smoren zelfs sociaalvaardiger, spontaner,goedgelachs(logisch) en dat ik mijzelf meer onder controle heb maar toch is die afkeuring er. Dat mensen op den toog hangen van zattigheid, dat thuis moeten gebracht worden door auto omdat ze niet meer op hun fiets kunnen zitten (die bovendien ook een gevaar op de weg zijn) wordt +- aanvaard. Het is gewoon de mentaliteit van mensen en de onwetendheid van softdrugs. Softdrugs wordt vaak geasccocieerd met probleemkinderen terwijl het in mijn geval de sociaaldrug is bij uitstek naast een goede pint.

Zatte mensen zijn over het algemeen niet sociaal aanvaard en worden eerder als last beschouwd, zeker wanneer ze zat zijn. In het begin kan iemand die zat is wel lachen zijn, maar na 10 minuten hebben de meesten het ook daar weer mee gehad.

Het feit dat je sociaalvaardiger en spontaner wordt door een softdrug, zit gewoon tussen je oren. Die drugs veranderen niet ineens wie je bent. Je durft waarschijnlijk anders niet.

bernardo

Legacy Member
sparco zei:
Als ik uitga drink ik maar zo'n 10 pintjes + wat kriek over de hele avond, nu moet ik zeggen dat ik vrij snel onder de invloed ben :p . Maar, als ik thuiskom drink ik een halve liter water ofzo ( Ik drink op een doordeweekse dag 2 a 3 liter water ) en dan heb ik geen kater.

Maar gistere dronk ik 4 glazen wijn met daartussen wat water, en zo ziek ben ik nog nooit geweest. 's avonds had ik koortsymptonen, en nu moet ik nog altijd overgeven :/

Het material van wijn wordt gekuist met sulfiet, maar als ze hier overvloedig meewerken of toevoegen aan hun wijn, kan je van die wijn zeer veel koppijn krijgen. Goede wijn kopen is de boodschap. Oftewel ben je overgevoelig voor sulfiet kan ook zijn.

CAPS

Legacy Member
Exorikos zei:
Aangezien het sociaal aanvaard is, zou dus meer dan de halft van de wereld eraan verslaafd moeten zijn. Het is toch wijd verspreid en je geraakt er snel verslaafd aan. Het heeft meer met de persoonlijkheid van een persoon te maken, dan met het feit dat alcohol verslavend is. En kom aub niet af dat ik niets weet over alcoholverslaving.



Zatte mensen zijn over het algemeen niet sociaal aanvaard en worden eerder als last beschouwd, zeker wanneer ze zat zijn. In het begin kan iemand die zat is wel lachen zijn, maar na 10 minuten hebben de meesten het ook daar weer mee gehad.

Het feit dat je sociaalvaardiger en spontaner wordt door een softdrug, zit gewoon tussen je oren. Die drugs veranderen niet ineens wie je bent. Je durft waarschijnlijk anders niet.

Was overlaatst iets op tv, was zo een machientje daar deed je een scheutje alcohol in, dan aan de gang zette en dat machientje verdampte dat. Die damp moest je inhaleren( of snuiven ^^ ). -->> Geen reuk van je mond van alcohol, als je moest blazen altijd safe. <<-->> Na 15 min terug nuchter aant worden.. Machientje koste wel 250 €..

^MystiQ

Legacy Member
capsy zei:
Was overlaatst iets op tv, was zo een machientje daar deed je een scheutje alcohol in, dan aan de gang zette en dat machientje verdampte dat. Die damp moest je inhaleren( of snuiven ^^ ). -->> Geen reuk van je mond van alcohol, als je moest blazen altijd safe. <<-->> Na 15 min terug nuchter aant worden.. Machientje koste wel 250 €..

Een scheutje alchohol is niet representatief voor een hele avond wijn drinken of een hele avond bier ..

De SkeEvN

Legacy Member
ik heb nogn ooit nen kater gehad en heb nogn ooit moeten spuigen... en de happy hours gaan er goe in hier :p en kdrink nogal ^^ en me kerstmis champagne en goe zat geweest en geen kater :)


enigste is dak al 2 keer nen black out eb gehad tijdens(na) het slapen datk niemer weet wat ik heb gedaan tijdens men slaap (bv menne bureau ondergepist) en dan nog iets dak niemer weet wa


dus minder drinken geen kater en veel drinken wel ne kater = bullshit

dan moest menne kop al openliggen van de pijn :')

CAPS

Legacy Member
Math'ke zei:
Een scheutje alchohol is niet representatief voor een hele avond wijn drinken of een hele avond bier ..

Ge moet dat natuurlijk ook herhaaldelijk doen, en die dampten die vrijkomen is 3* zo effectief!

screaM^

Legacy Member
Pestilence_007 zei:
een paar tips :)

hebde gij soms gene stress, da ge iets van dit moest vergeten ofzo ? zo ne lijst :eek:

ma kgaan toch wel is wa van proberen, en kijken of het dan minder is, mercie voor de tips :)

Bart Religion

Legacy Member
EazY zei:
vriend van mij moet dikwijls kotsen de dag erna.. vind ik wel wat raar ^^

ergste kater van m'n leven heb ik onlangs gehad.. echt 2-3 dagen slecht van geweest.. en pijnstillers werkten niet :(

weet wel nie meer zo goed wat ik dan allemaal gedronken heb.. 't was allessinds lelijk.

ochja, nog 'n paar tips die mss wel voor de hand liggen:

- niet mengelen.. dodelijk ^^
- vermijd bieren met een hoge gisting, bv. duvel


cheers lads


vooral dat laatste. mengelen heb ik geen last van. Kheb vooral kater van bier en zoete drank (dat laatste drink ik toch niet dusja)

(duurdere) whiskey heb ik geen kater van

Hmgrwngd

Legacy Member
Shit, zaterdag wodka gezopen tegen de sterren op; erger nog: ik voelde er niks van.

Ik bedoel dat trouwens letterlijk: kheb (het pad der) sterren gezien...

geen kater trouwens. Enkel mentaal down omda ik de geforceerdheid van het hele kerst/nieuwjaars/familiegedoe moest meemaken.

^^pathfinder^^

Legacy Member
Alcohol is hard drugs, het feit dat het sociaal aanvaard is maakt geen hol uit.


naar sterren kijk is vooral fijn met een kampvuur aan u voeten en int midden van de Ardennen, zalig.( wel oppassen dat ge nie in slaap valt)

metaphore

Legacy Member
capsy zei:
Was overlaatst iets op tv, was zo een machientje daar deed je een scheutje alcohol in, dan aan de gang zette en dat machientje verdampte dat. Die damp moest je inhaleren( of snuiven ^^ ). -->> Geen reuk van je mond van alcohol, als je moest blazen altijd safe. <<-->> Na 15 min terug nuchter aant worden.. Machientje koste wel 250 €..

Blazen altijd safe bij dat systeem = zever.

Die alcohol da gemeten wordt bij het blazen is het percentage in u bloed, niet in uwe mond.
De alcohol van u bloed gaat door diffunderen in de longen en komt zo in u uitgeademde lucht terecht. Da heeft nix te maken met de reuk van alcohol in de mond.

Tzal gewoon zijn dat die alcohol heel snel inwerkt maar wel in lage concentraties zodat die amper verdampt in uw longen.

Dat even terzijde :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan