Archief - geen kater, komt dat nog?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

bernardo

Legacy Member
Ik heb die aflevering ook gezien en dat gehalte aan alcohol komt dus meteen in uw bloed. Maar verdwijnt ook veel sneller door uw lever.

Hmgrwngd

Legacy Member
Hellrabbit zei:
naar de sterren speuren als ge zat bent is altijd leutig

Twas in een zaal, en ik lag met gesloten ogen.

Je hoeft je ogen niet open te doen om sterren te zien hoor. :)

Hekje#

Legacy Member
heb alles niet gelezen ma ik heb dat ook..

ik drink altijd vrij veel.. & nooit kater , nog nooit hoofdpijn gehad
ik moet zeggen ik ben goed bestand tegen alcohol , kga ook niet zeveren dat ik met gemak een bak op 10 min kan opdrinken zonder het te voelen, ma ben er gwoon goed bestand tegen.

DGEN

Legacy Member
bleah...katers...goedkoop excuus om je afspraken niet na te komen :p
hiero paar katers gehad..maar na een douche is ben ik weer zo fris als een hoentje :x

Pestilence_007

Legacy Member
Exorikos zei:
Aangezien het sociaal aanvaard is, zou dus meer dan de halft van de wereld eraan verslaafd moeten zijn. Het is toch wijd verspreid en je geraakt er snel verslaafd aan. Het heeft meer met de persoonlijkheid van een persoon te maken, dan met het feit dat alcohol verslavend is. En kom aub niet af dat ik niets weet over alcoholverslaving.

Zatte mensen zijn over het algemeen niet sociaal aanvaard en worden eerder als last beschouwd, zeker wanneer ze zat zijn. In het begin kan iemand die zat is wel lachen zijn, maar na 10 minuten hebben de meesten het ook daar weer mee gehad.

Het feit dat je sociaalvaardiger en spontaner wordt door een softdrug, zit gewoon tussen je oren. Die drugs veranderen niet ineens wie je bent. Je durft waarschijnlijk anders niet.

Alcohol is idd harddrugs.(PUNT) - maar doordat het sociaal aanvaard is wilt niemand het zien of geloven.

nu zatte mensen : ze kunnen idd een grote last zijn en dat is ook zo maar mijn discussie ging eerder tussen de vergelijking van een paar pinten in vergelijking met een jointje, dat tegen een jointje 'viezer' wordt aangekeken dan tegen alcohol terwijl alcohol (die paar pintjes) ergere gevolgen kunnen hebben (in mijn ogen)

Qua sociaalvaardiger : drugs en alcohol maken u gewoon losser in vele opzichten. Dat een jointje voor mijn een sociaaldrug is komt gewoon omdat groot deel van mijn vrienden ook gebruikt. We gaan dan gezellig tesamen ene smore en dan praten we over vele dingens terwijl dat anders niet gebeurd (natuurlijk begint het lachen erna mor serieuze gesprekken zijn er zekers). Toen'k een half jaar of meer gestopt was met smoren merkte is de 'sociale uitsluiting' - waar bij velen pinten pakken de gelegenheid is om te praten is het bij ons een paar pinten minder maar een jointje meer (en uit ervaring is dit (voor mij althans) veel interessanter en veiliger dan alleen alcohol)). Het probleem is dat een jointje niet goegekeurd wordt maar een paar duvels wel. [Steek maar eens een jointje op straat op en ge ziet direct de afkeur rondom u, terwijl die in mijn ogen onterecht is]

@ Scream : "hebde gij soms gene stress, da ge iets van dit moest vergeten ofzo ? zo ne lijst

ma kgaan toch wel is wa van proberen, en kijken of het dan minder is, mercie voor de tips "

ik heb echt bijna nooit stress, zelfs niet met examens ofzo, ik ben een rustig persoon met een 'engelen'geduld - mensen met stress of die opgejaagd leven snap ik zelf niet omdat ik 'nooit' stress ken. Nuja ik wijt het aan mijn levensstijl: ik maak me in weinig druk, sport veel, ontspan genoeg en geniet van het leven en de belangrijke zaken ervan (geluk,vriendschap,muziek) - Een beetje zoals de hippies al heb'k een klare kijk op de wereld (bekke te klaar soms ("wij leven in een kutwereld" - moorden,milieuvervuiling,corruptie gewoon voor wat 'status' te verwerven). Nu ik kan oprecht zeggen dat ik een gelukkig mens ben (al ben'k nu zelfs ziek maar voor die 1x/jaar da dat gebeurd ga'k niet klagen).

Peace out (om bij de hippies te blijven :p)

killgore

Legacy Member
Pestilence_007 zei:
Alcohol is idd harddrugs.(PUNT)

Niet dat ik het onmiddellijk ontken (ik weet het gewoon niet), maar ik vind dat dat hier nogal makkelijk wordt gezegd ... .

Wat is definitie harddrugs en bijgevolg (moest dat niet onmiddellijk duidelijk zijn) -> waarom is alcohol er 1?

Allé, tbh zie ik niet in wrom weed (nuja, hennep e.d.) softdrugs en alcohol harddrugs zouden zijn tbh (aangezien dat hier vaak wordt gezegd).

Zover ik trouwens weet is hard vs. soft drugs enkel een soort classificatie gemaakt door de regering naar gelang van verscheidene factoren (verslaving, schadelijkheid, ...).

NemesisBE

Legacy Member
Ik had voor de verandering na kerstavond eens geen kater :')

tijdens het feesje stuk of 8 pinten gedronken, derna in een voos café nog 3 Maes (waar ik meestal altijd koppijn van heb) en dan nog wodka redbull in een discotheek :')
kwas wel pas om half 7 thuis en kmoest pas tegen goei 15u opstaan, maar toch. toen ik volledig scheef stond te dansen, dacht ik echt: gvd Roel, waarom doede da nu, ge hebt morgen een (enorm saai) kerstfeest nog, en dan zitte daar 99% zeker met ne éééénorme kater.
maar ik ben thuisgekomen, heb een glas of 2 plat water gedronken en ik had geeeeen kater! yes :D
nu hopen dak er morgen ook tegenkan :')

Kowlier

Legacy Member
als ge veel drinkt kunt ge der op den duur beter tege. ma als ge dan tijdje stilligt, dan is da weer gedaan :(

?therapy?

Legacy Member
Imo wel ja :) om den duur ga je er beter en beter tegen kunnen merk ik toch :)
Of bedoel je met "leren" om niet te snel te drinken? :p

@ Kowlier : eens dat ik dan weer ies eens gezopen heb, lukt dat dan toch weer beter de volgende keer ze :)

aXl_

Legacy Member
LugeR zei:
Kunt ge eigenlijk 'leren drinken'? :unsure:

na een tijdje krijgt ge "gewenning" waardoor je lever de alcohol beter kan verwerken (of zoiets :p) maar ik snap niet waarom je dat zou willen. Tis veel duurder om een beetje in de wind te raken zo :p

sneax

Legacy Member
ik ben meestal den dag nadien nog zat, de kater komt in de loop van de namiddag

EazY

Legacy Member
sneax zei:
ik ben meestal den dag nadien nog zat, de kater komt in de loop van de namiddag

vooral in combinatie met clandestiene kruiden kan ik de dag erna nog enorm geestig zijn :p

Pestilence_007

Legacy Member
@ killgore : drugs wordt geclasificeerd aan de hand van lichamelijke en psycholische AANHANKELIJKHEID. Zo is roken ook een harddrugs omdat uw lichaam deze MOET hebben om de dag door te komen. Eens een alcoholverslaving "EIST" u lichaam om het in te nemen (ge hebt het 'nodig' om de dag door te komen) - dus aan de hand van de verslavingsfactor wordt de classificering gemaakt. Zo is coke,speed,hero harddrugs want uw lichaam heeft het 'nodig' terwijl er bij cannabis NIETS in uw lichaam zegt 'smoor er eentje' . Cannabis is gelegenheid, een gewoonte maar er is geen actieve stof die het 'noodzakelijk' maakt in uw lichaam en vandaar de onderverdeling. Moest'k ni op smallband zitte zou'k het ff opzoeken :)
Dat mensen verslaafd geraken is ook deel aan uw karakter te wijten (zo smoor/drink ik alleen vrijdag en zaterdag in't weekend dus ik kem het 'onder controle'), bij anderen is het een gewoonte (zoals mensen hun koffieke met stuk chocolat om 16u pakke).

(w'emme de test gedaan en maat 3 bakken bier belooft als hem tussen 1 en 23 december ni zou drinken en hij heeft het welgeteld 1 week volgehouden. In de week thuiszitten geen probleem mor eens uitgaan en met vrienden op café wast veeeeeeel moeilijker (kem dien jongen goe opgeleidt :p))

@Luger : ge kunt zekers 'leren' drinken al hangt het een groot deel af van uw lichaam. Allereerst is het belangrijk da ge uw grenzen leert kennen,wa ge kunt drinken en wa niet (zo is bij velen tequila en bier ne slechtgaander al heb ik daar nog nooit last van gehad)
ten tweede hangen de omstandigheden er ook vanaf. goed gegeten,goede nachtrust,vertrouwde omgeving en of ge stilzit of danst (bepaald de mate van uitdroging,alcoholverbranding,...)

De truk echter is als ge op een grens komt (die ik echt goe 'voel') da ge het even kalmer aandoet. Het 'zat' worden is gewoon da't ge teveel op een te korte tijd tot u neemt :). Echt 'zat' ben'k al in jaren niet meer geweest.kben meestal 'last man standing' gewoon omda'k weet hoever ik kan gaan. Eens een limiet bereikt zeg'k stop terwijl de rest doordrinkt en erna pik'k dan terug in. Zij zat en kotsen, ik goe beschonken mor kgeraak nog thuis.

Al blijf'k erbij, alcohol is voor mij en men omgeving schadelijker dan softdrugs (overlaatst nogis alleen gedronken en twas onverantwoord hoe'k naar huis reed)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan