Archief - geen kater, komt dat nog?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

-Helld0g-

Legacy Member
hangt idd ook veel van hetgene je ervoor gegeten hebt af (ik eet altijd de slechtste gerechten die echt ni smeren om de alcohol binnen te gieten hé of die zo heel de avond int kelegat blijven steken alsek te vroeg begin drinken op mn eten)
nadeel is dan als ge es goe kunt drinken dat ge blijft drinken tot ge niet meer weer wat ge doet :P

roken word je ook sneller dronken en giet je de pinten ook gemakkelijker binnen heb ik ervaren. Vooral als je bvb 6 pinten gedronken hebt en dan pas je eerste sigaret opsteekt kan je echt een klap van de hamer krijgen en in een paar trekken moeite hebben met u evenwicht plots zo :P
Ik ben gestopt, maar als ge goe in den drank zit smaakt een safje toch altijd wi :p

maar 'k heb zoals de stancke ook zo mn uitgaansperioden en voor de moment ist stillekes. het voorjaar ligt mij meer ;)

PS ik heb een slechte gewoonte van altijd iets aan over te houden aan een avond alsek me zo eens te goe heb laten gaan, en da gaat zo van blauwe ogen, kledingsstuken vergeten of verloren, wakkerkomen in de jail. Ik zou liever gewoon ne dikke kater hebben grrr!!!!!!!!!!!!!!

cowmans

Legacy Member
Drolsmurf zei:
Uitstekende post welp O_o

puur uit interesse, hoe komt het dan dat ge begint te lallen en een tragere reactiesnelheid hebt als ge zat zijt? :p

Het hoofdeffect van alcohol is een dempend / verdovend effect, hierdoor beginnen de hersenen trager en minder goed te functioneren. Nu is dit vrij interssant, omdat mensen die alcohol drinken vaak net actief of agressief worden, ondanks het dempend effect. Het dempend effect zorgt onrechtstreeks voor een ontremming. De dempende werking zorgt namelijk dat onze controle sytemen uitvallen, daardoor vallen we terug op meer instinctieve gedragingen, die geen rekening houden met de maatschappelijke waarden of normen. Daardoor word je dus socialer/agressiever ...

amdr

Legacy Member
Hangt ook puur van de drank af...
Ik heb altijd kater van Champagne en witte wijn. Maar dat is het ook, nog nooit van mijn leven van iets anders een kater gehad ;?

welp

Legacy Member
Misschien slechte wijn, met teveel sulfaten in (die door spuiten van druiven erop zijn gekomen). Krijgde degelijke koppijn van :D

bernardo

Legacy Member
Ik heb gehoord dat je van goede champagne geen hoofdpijn krijgt. Dat zeggen die producenten daar van toch, maar of het waar is.

Boukreev

Legacy Member
smijt gwn preventief een dafalganeke in de champagne, bruist nog is lekker ook

Strawberry

Legacy Member
Als ik veel drink dan moet ik tegen 3 a 4u al af en toe wa cola drinken want dan begin ik al koppijn te krijgen
Ik drink vooral champagne
vroeger vooral witte wijn maar ben overgestapt op champagne ( goeie champagne gesponsord door papa )
als het moet drink ik bier ma das niezo vaak, van bier of mindere witte wijn op kotfeestjes hebk nog meest kans op koppijn

thuis halve liter water drinken voor slapen
en smorgens 2 redbulls bij opstaan helpt beste bij mij

Sn€ll€

Legacy Member
ne kater das gewoon kwestie van training geloof mij.

als ik paar jaar gelede op stap ging, dronk ik enkel duvel (6-7 op nen helen avond) omda het goedkoopste was! :) ik rook en had 's anderdaags nooit echt heel veel last van slecht voele ofzo...

water drinke voor ge gaat slape kan ook véééél helpe wa ik ook regelmatig deed.

wallievis

Legacy Member
*DeFees* zei:
Greetz

de laatste tijd valt het mij op dat ik nooit een kater heb als ik uitga (en ja ik drink alcohol) :

is da door mijn "jeugdigheid" -18 (hoewel ik da betwijfel, meeste maten hebbe kater) dat ik daar ni veel last van heb?

of ben ik gewoon een goede drinker?

eerste vragen, hoeveel drink je? in welke tijdspanne? zijde gewoon van te drinken? al ooit een kater gehad? eet je goed voor je begint drinken? wat is uwen bmi?

dat zijn zo de vragen die bij mij spontaan opkomen want vroeger had ik ook nooit echt een kater, enkel soms nadorst, heb 1 maal een kater gehad, en desedert heb ik vaak prijs, ben ook een paar jaren echt gewoon geweest van veel te drinken, en toen had ik mindervlug een kater, ben in die paar jaar ook wat verdikt, dan kon ik er dus ook nog es wat beter tegen

ma kmoet wel zeggen, ik kan wel genieten van een goeie ouderwetse kater, en ik wil iedereen aanbevelen van dat ook te doen en geen van die pijnstillers te pakken, ten eerste is dat niet gezond op u nuchtere maag, en ten tweede als ge daarvan gewoon komt van te nemen gaat het effect ook afnemen als je et dan eens echt nodig hebt

ElBramo

Legacy Member
Pinten en tequila zijn de vuilste smeerlapperij :) Met gin heb ik nog geen ervaring gehad :p

_DKsissor_

Legacy Member
btw als het hier over drinken gaat. Weet iemand hoe je een bende van 6 zatte kinderen die bij je thuis blijven maffe terwijl je ouders nog thuiskomen in de avond rustig kan houden:p. Want ik ben het liefst voorbereid op alles wat een zatlap kan doen maar dat is nie mogelijk :p

Gentei

Legacy Member
Ik heb maar 1 keer ne "zware kater" gehad had de avond ervoor een twee dubbele tequila's gedronken, een paar glazen vodka (zonder red bull, dus gwn puur vodka) een paar pintjes en op het einde één tequila en een drie dubbele tequila (weddenschap) anyway daarna was ik straalbezopen als iets maar ik herriner mij alles nog perfect van die avond heb ook drie keer moeten kotsen die avond, 's morgens opgestaan nog is 1 keer gekotst ben dan gaan slapen en toen ik wakker werd was ik zo goed als nieuw, maar toen ik ben gaan liggen had ik zwaare koppijn, misselijkheid...
Anyway de andere keren als ik uitga drink ik toch nog wel wa samen met mijn neef, bijna altijd pure vodka zonder red bull of jus enz, bier is normaal, en soms bij speciale gevallen een tequila of twee....drie, anyway als ik thuiskom ben ik wel meestal duizelig en misselijk maar ik kots nie rap en da blijft binnen ik ga slapen en 's ochtends voel ik niks meer, geen koppijn, niet misselijk..best wel oké!

killgore

Legacy Member
rammsein zei:
btw als het hier over drinken gaat. Weet iemand hoe je een bende van 6 zatte kinderen die bij je thuis blijven maffe terwijl je ouders nog thuiskomen in de avond rustig kan houden:p. Want ik ben het liefst voorbereid op alles wat een zatlap kan doen maar dat is nie mogelijk :p

geen feestjes bij u thuis geven :).

Parnakra

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Allé; commentaar om commentaar te geven.

Je vertelt me dingen die ik al weet. Proficiat .
O nee, nu doe ik het zelf. :ironic:
Dan doet een mens eens moeite om normaal te reageren op een post van jou (voor zover dat mogelijk is) en dan voel jij je onmiddellijk weer geviseerd.

agent #2

Legacy Member
Heb ver altijd nen kater als ik ietsken teveel drink (wat eigenlijk niet zoveel is :unsure:). Meestal nadorst en koppijn.
En als wa begin te mengen (wa zware bieren ofzo, niet te overdreven mengen zelfs) dan ben ik den dag nadien nog es compleet ziek ook (overgeven zelfs als ik wat water gedronken heb).

El_L4mor

Legacy Member
viewer zei:
trouwens: beste anti-kater middel: sinaasappelsap :) veel vocht en suiker (van zuipen zakt uw bloedsuiker)

da heb ik nog al gehoord, en ga'k zeker eens testen... Het klassieke 'water drinken voor het slapengaan' helpt ook massa's. De dag erna veel water drinken is sowieso een goed idee.

Jond3

Legacy Member
nooit hoofdpijn gehad. ben alleen wa moe en heb wa nadorst. moet wel soms overgeven de avond zelf. ik ben fysiek in uitstekende conditie, ik drink altijd veel water overdag, ik denk dat het daar iets mee te maken heeft, trucjes zoals liters water drinken voor het slapen gaan doe ik nooit. een paar keer benk wel nog gewoon zat geweest de dag erna, ma meestal gewoon wa moe, wat normaal is vermits ik na een nacht uitgaan doorgaans maar vijf uur slaap. kheb weinig tot geen last dus van katers, tenzij ge moeheid na een korte nacht en nadorst een kater noemt, dan wel dus... dus, gezond leven en veel water drinken overdag is mijn advies! al is dit niet echt wetenschappelijk onderbouwd,eerder uit ervaring :)

Pestilence_007

Legacy Member
kzie hier precies vele probleemdrinkers onder de jeugd :p

Nu ff mijn survivalkit qua katers (heb'k op zich weinig last van buiten bekke suf zijn (morja wss ook door men survivalkit :p).

1) eet stevig voor ge op stap gaat : vet eten is een overstatement (zorgt voor een trageren alcoholopname maar eens na de vetvertering gade 'eraan'), zie da ge voldoende vitaminen,koolhydraten binnenhebt want als ge uitgaat zijde meestal langer wakker en heeft u lichaam meer energie dan als ge vroeg gaat slapen.

2) zorg voor een goede nachtrust, hoe moeër uw lichaam hoe meer energie naar uw spieren gaat (door te dansen bv.) en minder energie naar de lever en de spijsvertering waardoor de afbraak langer duurt

3) Weet waar uw grens ligt! Nu na al die jaren weet'k perfect hoeveel ik binnen kan krijgen en weet'k bijna op de pint 'deze gaat morge pijn doen'.

Klees hier dat mensen last hebben van tequila en mengen maar als ik juist meng heb'k een minder slecht gevoel dan dat ik alleen op bier ga (geen Primus want daar ga'k slecht van)

4) Schuim uw pinten deftig af/zorg voor goed getapte pinten : op fuiven worden veel pinten niet afgeschuimd waardoor er meer luchtbellen in het schuim zitten en deze bellen zorgen - 1) koppijn , 2)darmactiviteit , op fuiven plastiek bekertje ff samenknijpen en afschuimen en voila

5) als ge echt dorst hebt, drink dan gewoon wat water waardoor ge zelfs ook spierscheuren kunt vermijden. Cola kan bij velen echt deugd doen maar dit is van korte duur omdat de suikers van cola in uw maag opnieuw beginnen te gisten met het bier waardoor ge terug 'alcohol' aanmaakt.

6)als ge thuiskomt zoals vele beamen water drinken: als'k echt erg gesteld was pakte ik een fles water en ging ik nog even wandelen met een muziekske (is echt nog aangenaam)

7) pakt u ni te warm in, in uw bed (ditzelfde geldt voor koorts) : uw lichaam gaat meer transpireren, krijgt minder zuurstof

8) leg uw voeten bloot : dit gaat het 'draaien' tegen waardoor ge al sneller in slaap ligt en slaap is heilig op zo'n momenten

9)als ge echt uit uw bed dreigt te draaien, leg/zet dan een voet of arm op de grond waardoor uw lichaam een orientatiepunt heeft en het draaien aanzienlijk verminderd

10) DE LIFESAVER : halve liter water en een ASPIRINE: dit verdund uw bloed waardoor de afbraak veeeeeeel sneller gebeurd en kans op kater is ook miniem hiermee (nu is het gebruik van medicijnen af te raden imo) - als ge kunt zuipen, kunde ook kater verdragen

11) de volgende morgen : neem een douchke,het doet soms pijn maar door een douche kruipen de 'slaapmicroben' terug in hun hol en voelde u al frisser en opgewekter

12) vermijdt cafëine omdat dit u nog meer uitdroogt: dit geldt eveneens op de avond zelf met redbull(/cola) bv. (redbull is echt ongezond morja met een jong hart lukt da wel). Cafëine wordt door uw lever aanzien als schadelijkere stof van alcohol waardoor de afbraak van cafëine voorrang krijgt op de afbraak van alcohol.

13) drink water/thee/fruitstap (vitamientjes) of een glas MELK : er zitten veel aminozuren in melk die kunnen helpen met de afbraak van alcohol en zijn schadelijke stoffen

14) Eet nogis stevig: uw lichaam heeft veel afgezien, ge hebt amper REM-slaap gehad (ge slaapt na zuipen dus 'lichter' dan normaal) dus extra energie kan geen kwaad

15) geef uw lichaam wat rust zodat uw lever hersteld. Elke dag drinken zorgt voor gewenning en lijkt 'harmloos' maar op ne moment hedde gene lever meer en dan ist gedaan - NB. een aperitif elke dag (bier,porto,...) is gezond door de betere bloedsomloop en bij porto de aanmaak van rode bloedlichamen (dit ff terzijde mor dus dag erna ni terug beginnen zuipen :p)

----------------------------------------------------------------------
Voila dit ist, allemaal mooi en wel maar zelfs dit doe ik allemaal niet :)
mijn biergebruik heb'k heel goed onder controle al weiger ik nooit een pintje. Meestal drink ik Duvel (1-2) met erbij (variërend van avond) zo'n 5-8 pinten (ik blijf ne arme student). Vroeger dronk'k een immens pak meer maar ik heb geleerd dat dit eigenlijk weinig tegoeddoet.

Nu daarentegen gebruik ik ook nog softdrugs. Bij velen is de combinatie van drugs en alcohol een hel maar bij mij is dat de gewoonte en die heb'k dan ook goed onder controle.

nu voor de zuipers hiere : kijk is naar uwzelf en zie wat het u opbrengt, ik ben er zeker van da de singles hier sneller een lief zouden hebben als ze minder zuipen, meer geld in uwe portemonnee en een hoger 'sociaal' aanzien. (melig mss mor kdenk da'k volwassen wordt :o)

deze donderdag had'k alleen bier gedronken (duvel,2 vedetten en een 15-tal pinten op zo'n 4u), maar toen'k op weg naar huis was met men fietske en de volgende dag met moeite men bed uitkroop vond'k men eigen toch wel crimineel en heb'k eerlijk gezegd weinig 'extra' plezier gehad aan die avond. Geef mij maar wat softdrugs en pak pinten minder en kvoel me veel beter (al blijft softdrugs in mijn ogen een ongeoorloofd taboe (alcohol is harddrugs morja das sociaal aanvaard :/)).

Edit : Van roken worde 13.7% sneller zat (regelmatige roker) volgens brainiac :)

Exorikos

Legacy Member
Pestilence_007 zei:
Klees hier dat mensen last hebben van tequila en mengen maar als ik juist meng heb'k een minder slecht gevoel dan dat ik alleen op bier ga (geen Primus want daar ga'k slecht van)
Ze zouden Primus echt moeten verbieden, dat spul is giftig... Gore smaak tbh. :/

deze donderdag had'k alleen bier gedronken (duvel,2 vedetten en een 15-tal pinten op zo'n 4u), maar toen'k op weg naar huis was met men fietske en de volgende dag met moeite men bed uitkroop vond'k men eigen toch wel crimineel en heb'k eerlijk gezegd weinig 'extra' plezier gehad aan die avond. Geef mij maar wat softdrugs en pak pinten minder en kvoel me veel beter (al blijft softdrugs in mijn ogen een ongeoorloofd taboe (alcohol is harddrugs morja das sociaal aanvaard :/)).

De lijn tussen hard- en softdrugs is tegenwoordig niet meer zo relevant. Men spreekt eerder over hoevaak en hoeveel het gebruikt wordt, dus niet wat het doet.

Alcohol is niet noodzakelijk een drug. Je drinkt een glas bier of wijn of whatever voor de smaak. Niet voor dat speciale gevoel van gedronken te hebben (toch als je geen verslaafde bent). Dat vind ik een belangrijk verschil tegenover smoren "omdat het zo goed voelt". Ik weet niet wat jij leuk vindt aan softdrugs of wat jij onder die term verstaat, dus ik spreek alleen maar vanuit de ervaring die ik heb met mensen die smoren. :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan