kzie hier precies vele probleemdrinkers onder de jeugd
Nu ff mijn survivalkit qua katers (heb'k op zich weinig last van buiten bekke suf zijn (morja wss ook door men survivalkit

).
1) eet stevig voor ge op stap gaat : vet eten is een overstatement (zorgt voor een trageren alcoholopname maar eens na de vetvertering gade 'eraan'), zie da ge voldoende vitaminen,koolhydraten binnenhebt want als ge uitgaat zijde meestal langer wakker en heeft u lichaam meer energie dan als ge vroeg gaat slapen.
2) zorg voor een goede nachtrust, hoe moeër uw lichaam hoe meer energie naar uw spieren gaat (door te dansen bv.) en minder energie naar de lever en de spijsvertering waardoor de afbraak langer duurt
3) Weet waar uw grens ligt! Nu na al die jaren weet'k perfect hoeveel ik binnen kan krijgen en weet'k bijna op de pint 'deze gaat morge pijn doen'.
Klees hier dat mensen last hebben van tequila en mengen maar als ik juist meng heb'k een minder slecht gevoel dan dat ik alleen op bier ga (geen Primus want daar ga'k slecht van)
4) Schuim uw pinten deftig af/zorg voor goed getapte pinten : op fuiven worden veel pinten niet afgeschuimd waardoor er meer luchtbellen in het schuim zitten en deze bellen zorgen - 1) koppijn , 2)darmactiviteit , op fuiven plastiek bekertje ff samenknijpen en afschuimen en voila
5) als ge echt dorst hebt, drink dan gewoon wat water waardoor ge zelfs ook spierscheuren kunt vermijden. Cola kan bij velen echt deugd doen maar dit is van korte duur omdat de suikers van cola in uw maag opnieuw beginnen te gisten met het bier waardoor ge terug 'alcohol' aanmaakt.
6)als ge thuiskomt zoals vele beamen water drinken: als'k echt erg gesteld was pakte ik een fles water en ging ik nog even wandelen met een muziekske (is echt nog aangenaam)
7) pakt u ni te warm in, in uw bed (ditzelfde geldt voor koorts) : uw lichaam gaat meer transpireren, krijgt minder zuurstof
8) leg uw voeten bloot : dit gaat het 'draaien' tegen waardoor ge al sneller in slaap ligt en slaap is heilig op zo'n momenten
9)als ge echt uit uw bed dreigt te draaien, leg/zet dan een voet of arm op de grond waardoor uw lichaam een orientatiepunt heeft en het draaien aanzienlijk verminderd
10) DE LIFESAVER : halve liter water en een ASPIRINE: dit verdund uw bloed waardoor de afbraak veeeeeeel sneller gebeurd en kans op kater is ook miniem hiermee (nu is het gebruik van medicijnen af te raden imo) - als ge kunt zuipen, kunde ook kater verdragen
11) de volgende morgen : neem een douchke,het doet soms pijn maar door een douche kruipen de 'slaapmicroben' terug in hun hol en voelde u al frisser en opgewekter
12) vermijdt cafëine omdat dit u nog meer uitdroogt: dit geldt eveneens op de avond zelf met redbull(/cola) bv. (redbull is echt ongezond morja met een jong hart lukt da wel). Cafëine wordt door uw lever aanzien als schadelijkere stof van alcohol waardoor de afbraak van cafëine voorrang krijgt op de afbraak van alcohol.
13) drink water/thee/fruitstap (vitamientjes) of een glas MELK : er zitten veel aminozuren in melk die kunnen helpen met de afbraak van alcohol en zijn schadelijke stoffen
14) Eet nogis stevig: uw lichaam heeft veel afgezien, ge hebt amper REM-slaap gehad (ge slaapt na zuipen dus 'lichter' dan normaal) dus extra energie kan geen kwaad
15) geef uw lichaam wat rust zodat uw lever hersteld. Elke dag drinken zorgt voor gewenning en lijkt 'harmloos' maar op ne moment hedde gene lever meer en dan ist gedaan - NB. een aperitif elke dag (bier,porto,...) is gezond door de betere bloedsomloop en bij porto de aanmaak van rode bloedlichamen (dit ff terzijde mor dus dag erna ni terug beginnen zuipen

)
----------------------------------------------------------------------
Voila dit ist, allemaal mooi en wel maar zelfs dit doe ik allemaal niet
mijn biergebruik heb'k heel goed onder controle al weiger ik nooit een pintje. Meestal drink ik Duvel (1-2) met erbij (variërend van avond) zo'n 5-8 pinten (ik blijf ne arme student). Vroeger dronk'k een immens pak meer maar ik heb geleerd dat dit eigenlijk weinig tegoeddoet.
Nu daarentegen gebruik ik ook nog softdrugs. Bij velen is de combinatie van drugs en alcohol een hel maar bij mij is dat de gewoonte en die heb'k dan ook goed onder controle.
nu voor de zuipers hiere : kijk is naar uwzelf en zie wat het u opbrengt, ik ben er zeker van da de singles hier sneller een lief zouden hebben als ze minder zuipen, meer geld in uwe portemonnee en een hoger 'sociaal' aanzien. (melig mss mor kdenk da'k volwassen wordt

)
deze donderdag had'k alleen bier gedronken (duvel,2 vedetten en een 15-tal pinten op zo'n 4u), maar toen'k op weg naar huis was met men fietske en de volgende dag met moeite men bed uitkroop vond'k men eigen toch wel crimineel en heb'k eerlijk gezegd weinig 'extra' plezier gehad aan die avond. Geef mij maar wat softdrugs en pak pinten minder en kvoel me veel beter (al blijft softdrugs in mijn ogen een ongeoorloofd taboe (alcohol is harddrugs morja das sociaal aanvaard :/)).
Edit : Van roken worde 13.7% sneller zat (regelmatige roker) volgens brainiac
