Archief - geen kater, komt dat nog?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

aXl_

Legacy Member
de enige keer dat ik een kater had, was toen ik van m'n ouders m'n eerste cocktail mocht drinken toen ik 12 jaar was :p. Voor de rest enkel nadorst, nooit koppijn.
maar ik drink me doorgaans ook niet straalbezopen :).

GhO$T

Legacy Member
Als ik wa pinten drink (vooral bij pinten heb ik er eigenlijk last van) ga ik al snel de dag erna een zware kop hebben; maat die er evenveel of meer drinkt kan perfect paar uren vroeger opstaan en zonder problemen nen voetbalmatch spelen. Als ik vermoeid ben ga ik er ook 2x zo snel last van hebben, hangt echt van heel veel zaken af.

En als ik thuis kom ga ik altijd minstens een halve liter water binnengieten en liefst nog wat fruit eten ook, maar dan nog heb ik er last van de dag erna. Dat begint zelfs soms als bij rustig drinken, pakt zo'n 10 pinten tss 22 en 4u, kan soms ferm lastig zijn, maar de laatste tijd drink ik gewoon wat minder, en alsek er wel wil invliegen wissel ik af met sterken drank waar ik minder last van heb :)

Bubba

Legacy Member
*DeFees* zei:
Greetz

de laatste tijd valt het mij op dat ik nooit een kater heb als ik uitga (en ja ik drink alcohol) :

is da door mijn "jeugdigheid" -18 (hoewel ik da betwijfel, meeste maten hebbe kater) dat ik daar ni veel last van heb?

of ben ik gewoon een goede drinker?

Ge drinkt gewoon te weinig. :p

Ofwel hebde, zoals mij, veel geluk en kunde der gewoon goed tegen.

boozeke

Legacy Member
te weinig gedronken.
Pft, ik snap het ni,op dagen da ik ni drink sta ik op me me nen droge mond en koppijn, alsek dan doordrink,staanek fris op meestal :-/.
ma da komt wel omdak nog een fles water achteroverkap dan.

Hmgrwngd

Legacy Member
Ik blijf wakker tot alcohol uitgewerkt is; nooit nog een kater voor mij.

Kowlier

Legacy Member
bij mij wisselt dat af. soms ben ik poepeloere dronke en heb ik niets van kater, en soms ben ik dronke en uur later hang ik over de wcpot en moeten ze mij naar uis dragen. spijtig genoeg is het de laatsten tijd vooral da laatste :(

Lemon

Legacy Member
Ik nooit ne kater gehad, maar ik drink dan ook altijd ne halve liter water net voordak men bed inkruip.

Hmgrwngd

Legacy Member
BuBbA zei:
Ask zat ben, ben ik ook verschrikkelijk moe. Geen optie dus. :p

Ik kan niet slapen als ik onder invloed ben. :p
En dan doe ik liever nog iets voor een uur of 3 dan 3 uur liggen te woelen in m'n bed.

Pred

Legacy Member
GhO$T zei:
Als ik wa pinten drink (vooral bij pinten heb ik er eigenlijk last van) ga ik al snel de dag erna een zware kop hebben; maat die er evenveel of meer drinkt kan perfect paar uren vroeger opstaan en zonder problemen nen voetbalmatch spelen. Als ik vermoeid ben ga ik er ook 2x zo snel last van hebben, hangt echt van heel veel zaken af.

En als ik thuis kom ga ik altijd minstens een halve liter water binnengieten en liefst nog wat fruit eten ook, maar dan nog heb ik er last van de dag erna. Dat begint zelfs soms als bij rustig drinken, pakt zo'n 10 pinten tss 22 en 4u, kan soms ferm lastig zijn, maar de laatste tijd drink ik gewoon wat minder, en alsek er wel wil invliegen wissel ik af met sterken drank waar ik minder last van heb :)


Idem hier, ik heb er ook heel rap last van. Ferm irritant. Maar toch leer ik niet bij, ik laat me altijd weer vangen:lol: . Als ik nu zo slim zou zijn om opt einde altijd een paar waterkes of cola's te drinken dan zou het al beter gaan maar om de een of andere reden koop ik dan toch nog een pintje omdat dat dan "meer waar voor m'n geld is" hehe.
Onlangs kwam ik goed beschonken thuis en dacht ik "ik ga goed wa water drinken nu dan heb ik gene kater". Rap ne liter water binnengegoten. 'S morgens word ik vrij fris wakker alleen herinner ik mij iets geks. Ik herinnerde mij dat ik in de pikkedonker "ergens" stond te pissen en dat m'n pis een abnormaal geluid maakte bij het "neerkomen" hehe.
Heel m'n kamer vol zeik :lol:, die vlugge liter water moest er dus ook vlug weer uit, dus pas op.

Godlessarto

Legacy Member
Ik heb nog nooit een kater gehad. Avonden van rond de 20 jenevers ook niet. Maybe im just lucky.

^MystiQ

Legacy Member
DesorteD zei:
sommige mensen hebben nu eenmaal minder last van een kater dan andere

Niet noodzakelijk ..

ik weet nog van vorig jaar dat ik int begin last had van katers maar na nen tijdje hebbe daar echt geen last meer van :D

screaM^

Legacy Member
ben regelmatig goed beschonken, en heb dan wel een droge mond en een zachte hoofdpijn. Als ik dan ga werken en bezig kan blijven of goed eten dan is dat het snelste over bij mij.

ComputerVISTA

Legacy Member
Nog nooit geen kater gehad, zelf niet na stevig feesten.

Wel al eens wat black-outs, overgegeven maar dat laatste was op de zuippartij zelf en niet de dag erna.

Boukreev

Legacy Member
ge weet ni wa ge mist.

nix zo fijn as 's ochtends in u boxer rond te strompele, u kop krabbend en in uzelf zegge da ge nooit meer ga drinke en dan me u oge alftoe u beste vriend belle om em te late vertelle wa je precies gistreavond ebt gedaan want get zo'n koppijn da je geen zak meer weet.

aaa, het studenteleve :love:

Parnakra

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Ik kan niet slapen als ik onder invloed ben. :p
En dan doe ik liever nog iets voor een uur of 3 dan 3 uur liggen te woelen in m'n bed.
Je lever doet er een uur (soms anderhalf uur) over om één pintje bier te verwerken, dus als je zoveel gedronken hebt dat je een kater zou kunnen hebben, zou je wel een dagje wakker mogen blijven.

ElBramo

Legacy Member
Ik moet ook al serieus zuipen wil ik een kater hebben :)

Heeft er iemand al een zodanig erge kater gehad dat ge moest overgeven den dag nadat ge gezopen had?

Tae

Legacy Member
Meestal zware kater als ik met sterke drank begin anders de gewonelijke bier katertjes.

Ik denk da ge gewoon geluk moet hebben met katers, ik heb al gehad dat ik zo hard gezopen heb en de volgende dag geen kater er van over houd behalve zowat het down gevoel en zowat suf...

Meestal is het wat hoofdpijn en dan altijd ik ga niet meer zoveel drinken blablabla meestal komt er toch niets van...

Kater verdrijf ik met goed vettig eten en een paar nurofens en vroeg gaan slapen voor de volgende dag te kunnen gaan werken.

GhO$T

Legacy Member
Math'ke zei:
Niet noodzakelijk ..

ik weet nog van vorig jaar dat ik int begin last had van katers maar na nen tijdje hebbe daar echt geen last meer van :D
Ik wordt na vele jaren training minder dronken dan in't begin maar die kater wordt er niet echt beter op, in tegendeel zelfs, den ouderdom zeker :p

Kotsen, das nog zoiets, ik snap da nie hoe sommige mensen, als ze teveel op hebben, den boel effe uitkotsen en dan doodleuk kunnen verder feesten... Als ik aan kotsen toekom is 't feest direct gedaan en ben ik den dag erna gegarandeerd ziek, kotsen stopt dan gewoon niet, eerst de maaginhoud en als die leeg is wordt het gal :p
Ik kan gewoon niet tegen den drank zeker, maarja daarvoor ga ek zeker niet laten van drinken.

Nurofen en dafalgan en co kan ook heel goe helpen maar daar blijf ik zoveel mogelijk vanaf, u lever ziet al genoeg af met al die alcohol, geen nood om die nog meer te gaan belasten met vanalle pillen.

viewer

Legacy Member
mja, kmoet zelf toch zeggen dak meestal van een kater gespaard word (en dna nie van te weinig drinken :p). Ook vrij makkelijk te vermijden, 's avonds wat water drinken en de fles langs uw bed zetten.

laatste keer dak het zitten had was vorige week of twee weken geleden, toen ook veel te vroeg (=voormiddag :p) moeten opstaan, toch koppijn en wa draaierig.


trouwens: beste anti-kater middel: sinaasappelsap :) veel vocht en suiker (van zuipen zakt uw bloedsuiker)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan