Archief - Fiets gepikt

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

gerco

Legacy Member
Na veel opzoekingswerk op internet om toch te hopen mijn fietske terug te zien (ook al besef ik dat die kans 1 op zoveel is). Heb ik een fiets gevonden die gewoon dezelfde is als de mijne alleen met andere aanpassingen en ik denk ook een ander model. Het is deze. Alleen is bij mij de stof of het zadel af. en staat de poot verder naar achter en is een zwarte en ik heb geen van die zijstangen (zal wel een specifieke naam hebben die ik niet ken ;)) op mijn stuur en 'r staat een port bagage op.

'k Zeg dit maar als iemand 'r ooit zo een tegenkomt je zeker aan mij moet denken :P. ('k Ben blij dat'k een foto heb gevonden zodat jullie kunnen zien hoe dat hij 'r uit zag. Een foto zegt zoveel meer dan woorden...)

Conspectus

Legacy Member
Ziet er een dure fiets uit :). Hoe nieuwer of hoe duurder ze er uit zien hoe rapper ze gaan vliegen ;). Je moet in Gent eens rondkijken hoeveel mensen op oud ijzer zwoegen.

Squadra

Legacy Member
Conspectus zei:
Ziet er een dure fiets uit :). Hoe nieuwer of hoe duurder ze er uit zien hoe rapper ze gaan vliegen ;). Je moet in Gent eens rondkijken hoeveel mensen op oud ijzer zwoegen.

Waaronder ik :p, als ne fiets deftig fietst heb ik daar allemaal geen probleem mee :D

Conqie

Legacy Member
ziet er toch al een vrij oudere fiets uit, ik zou het gewoon opgeven, die is mischien nog max 70 euro waard
nuja, altijd spijtig als je fiets gestolen wordt

gerco

Legacy Member
conquerpoy_123 zei:
ziet er toch al een vrij oudere fiets uit, ik zou het gewoon opgeven, die is mischien nog max 70 euro waard
nuja, altijd spijtig als je fiets gestolen wordt

Zo oud was die fiets niet. Was juist 4 jaar.
En inderdaad als die gepikt wordt da's niet zo grappig want dan sta je daar en moet je nog naar huis en als je niet weet langs waar welke bus rijdt dan is dat ook al geen oplossing meer en dan heb je alleen nog de oplossing van het naar huis bellen om te melden dat je fiets er meestal niet staat en dan hopen dat die aan de andere kant niet direct uitschiet.

ElPorro

Legacy Member
Drie jaar geleden nog 2 fietsen kwijt gespeeld op 2 maand tijd:

-De eerste, een ietwat wrak-achtige Oxford: Feestje bij een maat thuis, fiets voor zijn deur gezet zonder slot --> fiets weg om 4u 's nachts --> naar huis wandelen.

-De tweede, ik dacht "les geleerd, vastzetten die handel!": Splinternieuwe Oxford, stond voor mijn deur vastgezet met ringslot van de fiets zelf, zo'n spiraalslot om hem aan het metalenfietsenrek vast te zetten en een beugelslot om het frame aan het voorwiel vast te zetten. Ik kom 2 dagen niet buiten wegens ziekte, ben weer gezond en wil 's morgens naar 't school fietsen --> fiets spoorloos, wederom aangegeven bij de flikken, nooit iets van gehoord.

-3e Poging: ik koop een krel van een velo voor 10€, steek er nieuwe remkabels/zadel op en repareer dat krel voor 15€ --> het ding fiets nu al lange tijd zoals nieuw en ziet eruit als een vooroorlogs vehikel ==> best.bike.ever.

Belgianbonzai

Legacy Member
De Clercq zei:
zijt es realistisch als ge een tang meepakt is da slot zo door...
als ge ne fiets wilt stelen, hebde die zo mee ze.

Nie echt, ik ben ooit es tijdens sporten m'n sleutels verloren.
Ze waren juist topsporthal aan't bouwen (Gent, aan blaarmeersen) dus ik naar die mannen vragen of ze m'n slot konden doorknippen met een betonschaar.

Uiteindelijk hebben ze er goeie 5 minuten met een slijpschijf aan bezig geweest (en ik vermoed dat het bij hun wel genen brol zal geweest zijn)


bij mij een keer goeie fiets van ons gestolen uit ons garage, 2 maand later zie ik er ene op rondrijden (was een groene Trek met vanvoor ook een bagagerek dus redelijk herkenbaar) dus ikke erachter lopen tot hij voor rood licht moest stoppen, ben ervoor gaan staan en heb hem teruggevraagd.
Daarna naar de flikken beginnen gaan ma toen is em weggelopen en heb ik hem laten gaan (ik was jaar of 15 hij was ergens in de 20).
Waren wel kosten aan die fiets, maja, minder als een nieuwe kopen.

Joachim_staelen

Legacy Member
Kheb ook eens mijn fiets gepakt geweest. Een oude fiets dat ik van mijn Peter gekocht had. Ik had hem gesloten en aan de statie gezet.
Ik had echter wel wat (on)zichtbare kentekens op mijn fiets waaraan ik hem kon herkenne (bliksemvormige scheur in het zadel, mijn Initialen (ZELF) eringekerft naast de ketting en eens bij de politie ook mijn Fiets laten graveren.

Ik sta dus aan de lichten in Kortrijk en plots stoppen er 2 jongens van ongeveer 15 jaar(met een petje op :-)). Ik zie dat hij wreed goed gelijkt op mijn fiets en besloot om hen te volgen. Toen ik achter hen reed, merkte ik op dat die precies dezelfde kenmerken had van mijn fiets. Een beetje verder stopten ze aan een bankje, om er eentje te roken.

Ik stapte beleefd af, en vroeg hen, waar hebde die fiets gehaald?
Zij zeiden, moeit u eens niet, tis mijnen fiets.

K' zei, maja khad vroeger ook zo'ene. Zij begonnen dan fel te doen dak het moest "Aanscharten":).

Kzeg ja, mag'k hem niet hebben? Die beginnen zo dichterbij te komen en te duwen en zo. Ik heb dan gezegt, okay als jullie hem niet zelf teruggegeven zal ik zelf wel maatregelen nemen (ondertussen had ik wel al gezien dat het daadwerkelijk MIJN fiets was. Ik heb hen verast door dienen eerste die aan het duwen was een schop in de maag te draaien en hem dan een vuist in zijn gezicht te draaien. Die begon te bloeden gelijk een zwijn en de andere had precies verschoten en heeft uit paniek zijn fiets laten staan. Kheb dan met Mijn slot van de Carrefour die zijn fiets gesloten aan die bank (die daar vrij openbaar stond). Dusja als hij zijn fiets terug wou moest hij dat wel opendoen met een zaag of zo. Dienen bloedenden die op de grond lag, dan nog overreden met mijnen fiets en eens goed gespogen op hem.

Tot zover de historie van mijn fietsavontuur :)

balbe

Legacy Member
Joachim_staelen zei:
Kheb ook eens mijn fiets gepakt geweest. Een oude fiets dat ik van mijn Peter gekocht had. Ik had hem gesloten en aan de statie gezet.
Ik had echter wel wat (on)zichtbare kentekens op mijn fiets waaraan ik hem kon herkenne (bliksemvormige scheur in het zadel, mijn Initialen (ZELF) eringekerft naast de ketting en eens bij de politie ook mijn Fiets laten graveren.

Ik sta dus aan de lichten in Kortrijk en plots stoppen er 2 jongens van ongeveer 15 jaar(met een petje op :-)). Ik zie dat hij wreed goed gelijkt op mijn fiets en besloot om hen te volgen. Toen ik achter hen reed, merkte ik op dat die precies dezelfde kenmerken had van mijn fiets. Een beetje verder stopten ze aan een bankje, om er eentje te roken.

Ik stapte beleefd af, en vroeg hen, waar hebde die fiets gehaald?
Zij zeiden, moeit u eens niet, tis mijnen fiets.

K' zei, maja khad vroeger ook zo'ene. Zij begonnen dan fel te doen dak het moest "Aanscharten":).

Kzeg ja, mag'k hem niet hebben? Die beginnen zo dichterbij te komen en te duwen en zo. Ik heb dan gezegt, okay als jullie hem niet zelf teruggegeven zal ik zelf wel maatregelen nemen (ondertussen had ik wel al gezien dat het daadwerkelijk MIJN fiets was. Ik heb hen verast door dienen eerste die aan het duwen was een schop in de maag te draaien en hem dan een vuist in zijn gezicht te draaien. Die begon te bloeden gelijk een zwijn en de andere had precies verschoten en heeft uit paniek zijn fiets laten staan. Kheb dan met Mijn slot van de Carrefour die zijn fiets gesloten aan die bank (die daar vrij openbaar stond). Dusja als hij zijn fiets terug wou moest hij dat wel opendoen met een zaag of zo. Dienen bloedenden die op de grond lag, dan nog overreden met mijnen fiets en eens goed gespogen op hem.

Tot zover de historie van mijn fietsavontuur :)

lol ge hebt hem zijn vet gegeven

maar euh als hij op dit forum komt heeft hij direct een naam om aan de politie te geven :evil:

Rbn001

Legacy Member
balbe zei:
lol ge hebt hem zijn vet gegeven

maar euh als hij op dit forum komt heeft hij direct een naam om aan de politie te geven :evil:

Die zal wel nie naar de politie gaan als die fiets gestolen is ;) .

Robust²

Legacy Member
Meeste sloten zijn echt makkelijk open te krijgen hoor, al meerdere keren met een ijzerzaagje een fiets van een vriend gaan bevrijden omdat er een ander slot rond hing/sleutel kwijt/slot gewoon kapot en met een zaagje duurt het minder dan 20 sec meestal hoor, met een tang is wel wat anders (ale, als je toch geen gigantische tang gebruikt :p)
Als ik weet dat ik ergens minder vertrouwd naartoe ga neem ik altijd een oudere fiets, m'n goede mtb laat ik nooit lang ergens staan op publieke plaatsen

Psychodweep

Legacy Member
Mijn fiets was ooit gepikt aan station in Kortrijk...
Een maand later zie ik een kerel met m'n fiets fietsen.
K heb em dan gevolgd tot aan z'n huis. Was zo'n 4,5 km van me thuis waar hij woonde. Dan flikken gebeld en die zijn met mij dan naar z'n huis geweest.
M'n velo was nie gemerkt en ook had ik geen aangifte gedaan.
Dus best wel aangifte doen in geval je toch em ooit zou ergens zien.

Zelete

Legacy Member
http://www.belgiumview.com/foto/smvote/0001634aa.jpg
(kasteeltje in Turnhout)

Net gehoord dat er 80! fietsen uit die vijver gehaald zijn. Kan goed zijn dat er dus eentje van mij tussen zit. Waar sommige mensen zich mee bezighouden :s

Ze smijten daar dus vanalles in he, zelfs die vuilbakken die je ziet staan...

Zo'n mensen moeten ze opsluiten.

whacker

Legacy Member
Enkele jaren geleden is mijn Giant koersfiets ook gepikt. Ik ga da aangeven aan de flikken. Ik heb honderd keer gezegd: wit dat overgaat in rood, en 't is ne koersfiets van het merk GIANT. dat staat er in't geel op. Zelfs gespecifieerd waar de overgang percies zat enzo. Bellen die mannen mij 3 weken later op of ik is wil komen zien, ze hadden mijne fiets misschien gevonden. Er stond dus ne ROZE peugeot. Bien vu, boys!

Elvis P

Legacy Member
Intussen een vijftal fietsen gestolen geweest, en allemaal oude, dus ze pakken echt wel nie enkel de nieuwe..

blackman

Legacy Member
Elvis P zei:
Intussen een vijftal fietsen gestolen geweest, en allemaal oude, dus ze pakken echt wel nie enkel de nieuwe..

Die fietsen gebruiken ze meestal om gewoon eventjes een tourke te doen.Ga eens rondkijken op de publieke plaatsen in de buurt,vrij grote kans dat je hem terugvindt.

Mijn fiets is gelukkig nog nooit gestolen geweest,mijn fietssleuteltje is al 1 keer in de schorre samen met mijn rugzak gestolen geweest,AL EEN GELUK zat daar voor de rest niets in buiten wat drinken.

coap

Legacy Member
Fietse pikke tis een sport. paar tips dak u kan geven om ni meer gepikt kan worde

-Gebruik geen draad slot ( zo nen draad alle diktes bijna want da sukt mega hard wat super easy gaat is de pikel van de fiets afbreken. da breekt direkt en dan diene draad rond draaien tot er zoon groote spanning op is dat het lost en da lukt zelfs bij vrij zware sloten
-Zie da ge gene pikkel hebt (zie boven)
-Zie da uwe vlo ni te nieuw is
-Maak hem opvallend en uniek bv : flashy schildering zo is em makelijk te herkenne en onaantrekelijker om te stelen.
-Beugel slot nooit alleen gebruiken ( want ge kunt gewoon lopen met diene fiets en dan als ge hard gaan springe op zadel en dan lost da slot meestal)
-zet hem liever voor de deur waar ge uit gaat zodat mensen er zicht op hebben
-maak hem vast niet alleen aan een wiel en maak hem vast aan een hek of paal,..

en gewoon luck hebben want zelfs onder al deze tips kan hem gepikt worde , mja gl

gerco

Legacy Member
Brainbug zei:
Nie echt, ik ben ooit es tijdens sporten m'n sleutels verloren.
Ze waren juist topsporthal aan't bouwen (Gent, aan blaarmeersen) dus ik naar die mannen vragen of ze m'n slot konden doorknippen met een betonschaar.

Uiteindelijk hebben ze er goeie 5 minuten met een slijpschijf aan bezig geweest (en ik vermoed dat het bij hun wel genen brol zal geweest zijn)

En die doen dat zomaar? Die stellen zich geen vragen?

Brainbug zei:
bij mij een keer goeie fiets van ons gestolen uit ons garage, 2 maand later zie ik er ene op rondrijden (was een groene Trek met vanvoor ook een bagagerek dus redelijk herkenbaar) dus ikke erachter lopen tot hij voor rood licht moest stoppen, ben ervoor gaan staan en heb hem teruggevraagd.
Daarna naar de flikken beginnen gaan ma toen is em weggelopen en heb ik hem laten gaan (ik was jaar of 15 hij was ergens in de 20).
Waren wel kosten aan die fiets, maja, minder als een nieuwe kopen.

Mijne heeft niet zo'n herkenbare dingen, maar rijden er maar weinig van rond. :)

Psychodweep zei:
Mijn fiets was ooit gepikt aan station in Kortrijk...
Een maand later zie ik een kerel met m'n fiets fietsen.
K heb em dan gevolgd tot aan z'n huis. Was zo'n 4,5 km van me thuis waar hij woonde. Dan flikken gebeld en die zijn met mij dan naar z'n huis geweest.
M'n velo was nie gemerkt en ook had ik geen aangifte gedaan.
Dus best wel aangifte doen in geval je toch em ooit zou ergens zien.

En geloven die u zomaar als je geen aangifte hebt gedaan? Anders pak'k hier morgen ene aan 't licht 'k zeg dat dat mijne fiets is en dat 'm die gepikt heeft en dat'm nu meer naar de politie mag. Maar als 'k geen aangifte heb gedaan gaat dit dan zomaar?

Zelete zei:
http://www.belgiumview.com/foto/smvote/0001634aa.jpg
(kasteeltje in Turnhout)

Net gehoord dat er 80! fietsen uit die vijver gehaald zijn. Kan goed zijn dat er dus eentje van mij tussen zit. Waar sommige mensen zich mee bezighouden :s

Ze smijten daar dus vanalles in he, zelfs die vuilbakken die je ziet staan...

Zo'n mensen moeten ze opsluiten.

Ja, opsluiten.. Dat ze dan maar eerst zien dat ze ze vinden. :sleep:

whacker zei:
Enkele jaren geleden is mijn Giant koersfiets ook gepikt. Ik ga da aangeven aan de flikken. Ik heb honderd keer gezegd: wit dat overgaat in rood, en 't is ne koersfiets van het merk GIANT. dat staat er in't geel op. Zelfs gespecifieerd waar de overgang percies zat enzo. Bellen die mannen mij 3 weken later op of ik is wil komen zien, ze hadden mijne fiets misschien gevonden. Er stond dus ne ROZE peugeot. Bien vu, boys!

Beetje slechtziend? :wtf:

blackman zei:
Die fietsen gebruiken ze meestal om gewoon eventjes een tourke te doen.Ga eens rondkijken op de publieke plaatsen in de buurt,vrij grote kans dat je hem terugvindt.

Mijn fiets is gelukkig nog nooit gestolen geweest,mijn fietssleuteltje is al 1 keer in de schorre samen met mijn rugzak gestolen geweest,AL EEN GELUK zat daar voor de rest niets in buiten wat drinken.

Zeggen ze op 't politie bureau ook... Maar dat is alleen als 'r een slot op de grond ligt (als je 'm toch had vastgemaakt). Als 'r geen slot ligt dan hebben ze'm in een auto ofzo geladen.


En euh.. sorry voor deze lange post
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan