Archief - Fiets gepikt

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

gerco

Legacy Member
Spijtig genoeg is eergisteren mijne mooie fiets gepikt aan 't Wijnegem Shopping Center toen'k aan 't werken was.

Wat is nu eigenlijk de kans dat je uw fiets terug ziet als ie niet gegraveerd is?
En als hij wel gegraveerd is?

Maar wat ik dan denk is: als iemand nu morgen mijn fiets pikt en die blijft daar mee rondrijden, dat wordt toch niet gecontroleerd zoals bij auto's? Dus dat de nummer die daar zo ergens onder de moterkap staan niet geseind staan als gepikt ofzo.. Ook al is het gemakkelijk te controleren want op die fiets staat gewoon de rijksregisternummer van de eigenaar.

(Trouwens als je ergens op internet een zwarte Trek 800 Sport, een moutainbike, tegenkomt, zou het héél vriendelijk zijn om mij dit te laten weten. Misschien is het wel de mijne. 'k Heb er niet al teveel hoop op dat 'k 'm nog terug zie maar het zou wel de max zijn!)

Raukaris

Legacy Member
Die ben je kwijt.

Heb het ook voorgehad, laten melden bij de politie maar het is niet alsof die daar actief naar zoeken.. Tegen mij zeiden ze als ik hem zie staan dat ik hem gewoon moet terugpikken =/

gerco

Legacy Member
'k Dacht al zoiets. 't Geluk is wel dat 'r van die treks niet zoveel rondrijden gelijk die oxfords. Dus als 'r ergens ene op internet staat is de kans wel groot dat 't de mijne is.

gerco

Legacy Member
Nowp, die is het niet. 't Is een ook wel een bijna volledig zwarte maar ipv het rood was het bij mij blauw. Maar er lag op de plaats waar m'n fiets stond geen slot meer en daar verdwijnt naar 't schijnt nogal veel dus dat zal een camionneke zijn dat daar rondrijdt en alle schoon & dure of merkfietsen eruit haalt waarschijnlijk en dan verkopen.

exploder

Legacy Member
Je bent hem kwijt


Aleeja, tenzij je toevallig iemand tegenkomt dat met je fiets rijdt of dat je fiets op een of andere manier op het flikkenbureau belandt (als die gegraveerd is contacteren ze je wel denkek)
Of mss dat je hem ergens ziet staan aan't plaatselijk station ofzo, ma zoals je zegt is er grote kans da die opgeladen is om te verkopen

ChunWai.

Legacy Member
Mijn zus is haar fiets ook eens kwijtgespeeld (lees gestolen) aan een treinstation, een week later had de politie de fiets gevonden. Dus als je geluk hebt en de politie ziet per toeval je fiets:p maar dat is wel een kleine kans en Geel is klein.

exploder

Legacy Member
Raukaris zei:
Die ben je kwijt.

Heb het ook voorgehad, laten melden bij de politie maar het is niet alsof die daar actief naar zoeken.. Tegen mij zeiden ze als ik hem zie staan dat ik hem gewoon moet terugpikken =/

Typische uitleg

"Is uw fiets geschoept? Pakt een aan't station e, 't staan er daar genoeg"

Nuja, 't is ook wel logisch dat de politie niet actief naar gestolen fietsen ga zoeken, da's echt onbegonnen werk

Raukaris

Legacy Member
exploder zei:
Typische uitleg

"Is uw fiets geschoept? Pakt een aan't station e, 't staan er daar genoeg"

Nuja, 't is ook wel logisch dat de politie niet actief naar gestolen fietsen ga zoeken, da's echt onbegonnen werk

De mijne is gepikt aant station =') (lag ofc vast) Tkan door het mooie advies zijn van de flikken.

Defees

Legacy Member
zelf op de "bekende fietsdump" plaatsen gaan rond kijken in wijnegem

exploder

Legacy Member
Raukaris zei:
De mijne is gepikt aant station =') (lag ofc vast) Tkan door het mooie advies zijn van de flikken.

Nja, als het een gewoon cijferslotje is (zo'n oude) krijg je da direct open en is er veel kans da die gewoon gestolen is door iemand die is uitgeweest of gewoon een fiets nodig heeft, en dan heb je relatief veel kans dat je hem terugvindt.
Gewoon aan je maten doorvertellen enzo, vot zelfde geld staat die ergens in je stad voor een café of terug aan het station of waar er ook veel fietsen staan :p

Ma als het zo'n zwaardere sloten zijn denk ik toch dat het een bende is en dan wordt die wsl direct doorverkocht

Gavin

Legacy Member
Ik ben mijne ook kwijtgespeeld (zo een fantastisch oude Hollandse fiets, met staafrem etc).

Ik had hem wel niet gesloten in centrum Genk..



Feraaaaaal!

Skoran

Legacy Member
Mn broer zn fiets is ooit gepikt geweest, 2 weken erna stond hij op dezelfde plaats terug zonder zadel en met platte banden :p

gerco

Legacy Member
Nee, geen cijferslot want er zijn er veel die beweren dat die simpel te kraken zijn dus laat 't maar. Maar als ene die fiets direct nodig had, dan had m'n slot 'r wel gelegen.

Weet iemand de dumpplaatsen in wijnegem zijn? 's Avonds had'k toen wel heel den shopping rondgelopen maar nix gevonden.

gerco

Legacy Member
exploder zei:
Typische uitleg

"Is uw fiets geschoept? Pakt een aan't station e, 't staan er daar genoeg"

Nuja, 't is ook wel logisch dat de politie niet actief naar gestolen fietsen ga zoeken, da's echt onbegonnen werk

Wordt idd veel gezegd! Maar kan aan die mentaliteit niet aan, wat niet van u is daar blijft ge af!

Avenger 2.0

Legacy Member
Vastmaken met een dikke kabel rond het frame. En als die niet te duur is of te fel blinkt blijft die normaal wel staan. En anders een alarm of GPS tracking erop monteren...

HighWire

Legacy Member
Bij mij zijn er ook al een aantal fietsen gepikt, telkens netjes vastgemaakt en al wat je wilt...

ik kreeg van de politie de raad om er ene terug te pikken...

dr.salt

Legacy Member
he das grappig, ik heb denk ik exact dezelfde fiets, ook int zwart en ik woon vlakbij :p

maar de mijne is wel gemerkt :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan