Eagle-Eye
Legacy Member
Fiets gepikt = die zijt ge kwijt. Je kan de politie gaan zeggen dat hij gestolen is, maar dat staat nu eenmaal niet op hun lijstje van prioriteiten... Zien ze hem toevallig tijdens een controle en herinnert die agent zich hoe jou fiets eruit zag, is de kans wel groter. Maar dit is zo goed als nooit het geval.
Toen mijn fiets eens gestolen was, ben ik ook naar het politiebureau gegaan. Die agent zei letterlijk "Kijk jong, wa kan mij da schelen of da u velo gepikt is of ni? Pikt zelf ook 1 eh :ironic: Makt alleen da wij et ni zien en ge zit safe."
Bedoel maar: als je zo'n antwoord krijgt, toont dat toch wel hoe zeer de politie met de burger begaan is, tot ze zelf eens zoiets tegenkomen.
Toen mijn fiets eens gestolen was, ben ik ook naar het politiebureau gegaan. Die agent zei letterlijk "Kijk jong, wa kan mij da schelen of da u velo gepikt is of ni? Pikt zelf ook 1 eh :ironic: Makt alleen da wij et ni zien en ge zit safe."
Bedoel maar: als je zo'n antwoord krijgt, toont dat toch wel hoe zeer de politie met de burger begaan is, tot ze zelf eens zoiets tegenkomen.


)

