Archief - Fiets gepikt

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Eagle-Eye

Legacy Member
Fiets gepikt = die zijt ge kwijt. Je kan de politie gaan zeggen dat hij gestolen is, maar dat staat nu eenmaal niet op hun lijstje van prioriteiten... Zien ze hem toevallig tijdens een controle en herinnert die agent zich hoe jou fiets eruit zag, is de kans wel groter. Maar dit is zo goed als nooit het geval.

Toen mijn fiets eens gestolen was, ben ik ook naar het politiebureau gegaan. Die agent zei letterlijk "Kijk jong, wa kan mij da schelen of da u velo gepikt is of ni? Pikt zelf ook 1 eh :ironic: Makt alleen da wij et ni zien en ge zit safe."
Bedoel maar: als je zo'n antwoord krijgt, toont dat toch wel hoe zeer de politie met de burger begaan is, tot ze zelf eens zoiets tegenkomen. :unsure:

gerco

Legacy Member
Eagle-Eye zei:
Fiets gepikt = die zijt ge kwijt. Je kan de politie gaan zeggen dat hij gestolen is, maar dat staat nu eenmaal niet op hun lijstje van prioriteiten... Zien ze hem toevallig tijdens een controle en herinnert die agent zich hoe jou fiets eruit zag, is de kans wel groter. Maar dit is zo goed als nooit het geval.

Gaat ook nooit gebeuren volgens mij. Fiets is gepikt in wijnegem en het is aangegeven in Merksem. Volgens mij als 'r controle is herriner je alleen nog de fietsen die gestolen zijn waarvan de mensen persoonlijk bij u zijn geweest. Dat is nog altijd iets anders dan lezen op een papier hoe hij 'r uit zag. Vertellen hoe een fiets eruit zag is dikwijls nog veel simpeler als het op te schrijven.

Eagle-Eye zei:
Toen mijn fiets eens gestolen was, ben ik ook naar het politiebureau gegaan. Die agent zei letterlijk "Kijk jong, wa kan mij da schelen of da u velo gepikt is of ni? Pikt zelf ook 1 eh :ironic: Makt alleen da wij et ni zien en ge zit safe."
Bedoel maar: als je zo'n antwoord krijgt, toont dat toch wel hoe zeer de politie met de burger begaan is, tot ze zelf eens zoiets tegenkomen. :unsure:

We zijn dat de dag nadien gaan aangeven, goed beseffend dat we die niet meer terugzien. (Maar ons vader had graag gehad dat 't werd aangegeven al was 't maar dat 't in de statistieken kwam. Want ze zeggen tegenwoordig wel dat 'r minder fietsdiefstallen zijn. Ja, natuurlijk: nieman geeft ze nog aan omdat je 'm toch niet meer terugziet.) Maar die agent was een hele vriendelijk en zei dat je 't zeker moest aangeven omdat de meeste fietsen die gepikt worden toch maar voor korte afstanden worden gepikt (maar als 'm gepikt is om echt direct mee weg te rijden had 'r een slot moeten liggen en dat lag 'r dus niet) en die nadien in een gracht of berm worden gevonden door buurtbewoners en die dit dan melden aan de plaatselijk politie.

Hostage zei:
Tja,een fiets pikken:evil:

Dan blijft alles netjes in de cyclus.

Zoals eerder gezegt: ik kan aan die mentaliteit ni aan. :)

Hostage

Legacy Member
Och kom he zot,niet overdrijven.Als uw fiets gepikt is is het een teken dat ge hem niet tegoei hebt vastgezet.
Bij de politie gaan klagen...Ook al zat em goed vast...

Hiapoe

Legacy Member
gerdcornelis zei:
Wordt idd veel gezegd! Maar kan aan die mentaliteit niet aan, wat niet van u is daar blijft ge af!

Ik kan daar (als wielerliefhebber) ook absoluut niet tegen. Eigenlijk, op de keper beschouwd, zou het al niet nodig moeten zijn dat een fietsslot bestaat!
Ik zou geen fiets stelen, zelfs al stond ie ongesloten met een spotlight erop.

Hiapoe

Legacy Member
Hostage zei:
Och kom he zot,niet overdrijven.Als uw fiets gepikt is is het een teken dat ge hem niet tegoei hebt vastgezet.
Bij de politie gaan klagen...Ook al zat em goed vast...

Mijn fiets is es gepakt, hij stond in een gesloten garage met cijfercode en vastgemaakt aan een ijzeren baar in de muur, speciaal gemaakt om fietsen aan te bevestigen met een groot zwaar slot met sleutel.

Foetsie! Maja, das bijna georganiseerde misdaad dan...

Hostage

Legacy Member
Het moet er toch in gaan dat mensen zonder een fiets één gaan stelen.
Tegoei op slot zetten.Dan hebt ge dat probleem niet.

gerco

Legacy Member
Hostage zei:
Och kom he zot,niet overdrijven.Als uw fiets gepikt is is het een teken dat ge hem niet tegoei hebt vastgezet.
Bij de politie gaan klagen...Ook al zat em goed vast...

Vriendelijk zijn is ook altijd tof. En nog nooit naar Shopping Center geweest? Daar zijn echt momenten dat daar geen kat rondloopt dus dan kunt ge daar doen wat je wilt, 'r is toch niemand die het ziet. (En je spreekt u eigen ook wel tegen, eerst zat'm niet goed vast daarna wel? :wtf:)

Hiapoe zei:
Ik kan daar (als wielerliefhebber) ook absoluut niet tegen. Eigenlijk, op de keper beschouwd, zou het al niet nodig moeten zijn dat een fietsslot bestaat!
Ik zou geen fiets stelen, zelfs al stond ie ongesloten met een spotlight erop.

Dat is inderdaad waar maar dan bestonden er veel dingen niet hé. Geen wachtwoorden, geen huissleutels, geen omheiningen, ...

Hostage

Legacy Member
Hiapoe zei:
Foetsie! Maja, das bijna georganiseerde misdaad dan...

Yeah right...Komaan he,zijt eens nuchter.Hoe kunnen ze uw fiets pakken als ge die tegoei vastzet?

GaMe®

Legacy Member
Er zijn al 2 fietsen van mij gepikt aan het station. :(
Gewoon het fietsslot overgeknipt :s
Naar politiebureau gegaan, maar nooit niks meer van gehoord..

gerco

Legacy Member
Handige site! Ik heb altijd 't spiraalslot gebruikt. En denk dat 'k 'r nu 2 ga gebruiken: 1 voor 't achterwiel aan de kader vast te maken en 1 voor 't voorwiel aan een rek of kader vast te maken. En dan kan je het al niet meer zomaar in een auto laden!

Hiapoe

Legacy Member
Hostage zei:
Yeah right...Komaan he,zijt eens nuchter.Hoe kunnen ze uw fiets pakken als ge die tegoei vastzet?

cirkelzaag

Een ander voorbeeld van georganiseerde fietsendiefstal:

Aan een zwembad was een gans fietsenrek met rek en fietsen en al op een kamion geladen. Das in 5 minuten gebeurd en ze hebben in 1 keer 30 fietsen mee. Ze rijden dan naar hun opslagplaats en zagen daar alle sloten door met een cirkelzaag.

Als dat geen georganiseerde misdaad is, dan weet ik het ook niet meer.

Ik heb nu een slot van 1,5 kilo dat cirkelzaag-proof is. Eigenlijk een slot voor moto's.

gerco

Legacy Member
Mja.. Dan valt 'r niet veel meer te doen om uw fietske te beveiligen. Dan kan je hem alleen nog maar aan een paal vastbinden, maar als die paal dan niet hoog genoeg is kan je hem 'r gewoon overtillen.

dr.salt

Legacy Member
kem mij vergist , ik heb ne zwarte 600 reeks :)

ma idd heel goei fietskes

mekna5

Legacy Member
Eagle-Eye zei:
Fiets gepikt = die zijt ge kwijt. Je kan de politie gaan zeggen dat hij gestolen is, maar dat staat nu eenmaal niet op hun lijstje van prioriteiten... Zien ze hem toevallig tijdens een controle en herinnert die agent zich hoe jou fiets eruit zag, is de kans wel groter. Maar dit is zo goed als nooit het geval.

Toen mijn fiets eens gestolen was, ben ik ook naar het politiebureau gegaan. Die agent zei letterlijk "Kijk jong, wa kan mij da schelen of da u velo gepikt is of ni? Pikt zelf ook 1 eh :ironic: Makt alleen da wij et ni zien en ge zit safe."
Bedoel maar: als je zo'n antwoord krijgt, toont dat toch wel hoe zeer de politie met de burger begaan is, tot ze zelf eens zoiets tegenkomen. :unsure:


pak ne politievelo daar kome ze ook nie snel aan

Pred

Legacy Member
gerdcornelis zei:
Handige site! Ik heb altijd 't spiraalslot gebruikt. En denk dat 'k 'r nu 2 ga gebruiken: 1 voor 't achterwiel aan de kader vast te maken en 1 voor 't voorwiel aan een rek of kader vast te maken. En dan kan je het al niet meer zomaar in een auto laden!

uw voorwiel hebben ze er zo uit dus das geen goed idee, dan laten ze uw voorwiel liggen en nemen ze de rest mee ;)
best uw kader ergens aan vastmaken, met een fatsoenlijk slot

Cervantes

Legacy Member
als gij nen fiets van de politie pikt, dan zullen ze der wel een PV'ke van maken, zijt gerust!

gerco

Legacy Member
Pred zei:
uw voorwiel hebben ze er zo uit dus das geen goed idee, dan laten ze uw voorwiel liggen en nemen ze de rest mee ;)
best uw kader ergens aan vastmaken, met een fatsoenlijk slot

Da's ook waar...

Cervantes zei:
als gij nen fiets van de politie pikt, dan zullen ze der wel een PV'ke van maken, zijt gerust!

Als je iets van hen pikt zal dat inderdaad allemaal kunnen, maar als 'r iets van een ander wordt gepikt...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan