Archief - Fiets gepikt

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

no_way2go

Legacy Member
In Leuven maken ze er precies een sport van om mijn fiets steeds te pikken, ja ook met slot. Gewoon ergens één 'vinden' raad ik aan en gegraveerd maakt volgens mij niet veel uit aangezien ik nog nooit flikken dat heb zien controleren hoor.

Crashtestdummy

Legacy Member
nja ze controleren alleen maar de velos als ze u oppakken vo dronkenschap, gegraveerd of niet

ng

Legacy Member
Doom Dragon zei:
njah .. sloten kopen..
wa maakt da uit, als er daar iemand passeert en perse die velo wilt hebben en ergens een metalen kniptang vind..
slotje in 2 , en fiets is weg
enige wat slot kan doen, is de tijd wat rekken of de belager ontmoedigen.. maar dan nog :p

en idd ... als ik thuis zou komen met ne andere velo, ik zou het nogal mogen horen van ons moeder, ze zou me wss gaan aangeven aan de flikken :oink:

Als het deftige sloten zijn dan lukt dat niet met een kniptang.
Trouwens wat een uitleg, "ergens een metalen (aja, plastiek zal niet gaan) kniptang vind", welke dief hoopt er nu op een kniptang vinden om dan een fiets te pikken.

Jij bent toch wel raar hoor.

Dude87 zei:
nja ze controleren alleen maar de velos als ze u oppakken vo dronkenschap, gegraveerd of niet

Ongetwijfeld spreek jij uit ervaring.

Anoniem05

Legacy Member
haha, het mercedes teken is van de motorkap van ons vader z'n bedrijfswagen gepikt.

Ik lag zooo hard strijk haha, that'll teach him, picking snobcars :p

laaco

Legacy Member
Gegraveerd maakt toch niet uit, de dieven krassen dat eruit (duh...)

Oldskooler

Legacy Member
Uw fiets roze verven, en de banden purper, de accessoires verf je blauw met witte stippen.

Zo heb je geen slot meer nodig.

gizmo666

Legacy Member
Oldskooler zei:
Uw fiets roze verven, en de banden purper, de accessoires verf je blauw met witte stippen.

Zo heb je geen slot meer nodig.
ge moet er zelf nog mee over straat kunnen komen e:p

gerco

Legacy Member
aarghjay zei:
Ik heb dezelfde mountainbike maar dan in het oranje. Was ook is gepikt, en politie heeft hem teruggevonden enkele gemeentes verderop. Het rare was da mijn achterrem gemaakt was, terwijl die kapot was op het moment dat die gepikt werd.

nen andere fiets was ooit eens gepikt aan een feestzaal in fort V in edegem, en de volgende dag was ik daar gaan rondkijke in het fort of hij daar erges gedumpt was, en ik zag hem half uit een bevroren fortvijver steken. Was onbegonnen werk om die eruit te krijgen... het was maar een krel dus heb der nimeer naar omgezien uiteindelijk.

Hmm, als ze er langs achter er een nieuw tandwiel op zetten dan mogen ze hem teruggeven en dan zwijg'k ervover;)

Doom Dragon zei:
tip: doe zoals Mr. bean in 1 van zijn klipkes.
zet je fiets daar, bevestig een slot eraan, en dan draai je het stuur eraf? :lol: :unsure:
en neem je het mee

Zie je je al geven op een feesje met een stuur in u handen? :p

Dude87 zei:
ah das ne schoon velo, waar ebde die gehaald?

aan de statie ma :sop:

Denk niet dat ze het zouden appreciëren ;)

zaffah zei:
mja, mijn fiets is al 2x gestolen.
1x zo'n dure oxford fiets, andere keer een wrak dat welgeteld 1 dag (vast) stond aan het station in mechelen ...

Valt weinig tegen te doen, ik geef het zelfs niet meer aan ... de politie zoekt er toch niet naar.

Aah.. dus ze pikken niet alleen de duurdere fietsen.. Ik was 'r vrij zerker van dat 'k met deze fiets niet echt veel schrik zou moeten hebben, maar hang voor de zekerheid toch vast met
sloten!
no_way2go zei:
In Leuven maken ze er precies een sport van om mijn fiets steeds te pikken, ja ook met slot. Gewoon ergens één 'vinden' raad ik aan en gegraveerd maakt volgens mij niet veel uit aangezien ik nog nooit flikken dat heb zien controleren hoor.

Neen, ze controleren niet of de fiets waarop je rijdt wel de jouwe is. Ze controleren alleen als 'r mensen bellen en die zeggen: "Die fiets staat hier nu al enkele dage maar niemand is die komen halen."

Oldskooler zei:
Uw fiets roze verven, en de banden purper, de accessoires verf je blauw met witte stippen.

Zo heb je geen slot meer nodig.

Da's echt 't eerste wat ik ga doen als 'k een nieuwe fiets heb :wtf:

laaco zei:
Dan pikken ze die, en verven ze het ding zelf nog eens over...

Zou inderdaad ook nog kunnen!

Plutus

Legacy Member
Cijferslot, sleutelslot.. maakt allemaal niet uit als ze hem echt willen ze :p. Bij mij hing er ook een sleutelslot aan. Ik heb nog schonekes 2 stukken teruggevonden, kapotgeknipt.. En ik was op kamp in de Walen. Daar aangifte gedaan, maar daar hoort ge toch niks meer van ze..

stoica_dva

Legacy Member
C2W zei:
Mijn zus is haar fiets ook eens kwijtgespeeld (lees gestolen) aan een treinstation, een week later had de politie de fiets gevonden. Dus als je geluk hebt en de politie ziet per toeval je fiets:p maar dat is wel een kleine kans en Geel is klein.

Zo klein is Geel pertang nie, een van de grootste gemeentes uit Antwerpen.

Moest er nog iemand in Geel nen fiets kwijt zijn, hier wa verder ligt er al eene een paar dagen in de gracht... :D

Conspectus

Legacy Member
Ook al wa fietsen gepikt aant station. 'k Ben da één keer gaan aangeven.

"Ik kom een gestolen fiets aangeven."

De eerste vraag van die agent was: "Je fiets is gestolen?", ik: "ja", hij: "proficiat."

Dan moest die agent een formulier invullen met uiterlijke kenmerken enz van mij fiets... man hij wou daar ni zitten en ik besefte na de 2e vraag dat ik daar ook niet wou zitten ;). Een gestolen fiets vinden ze toch nooit terug.

Later heb ik eens ergens op café wat zitten babbelen met kerels die fietsen stelen en die zeggen dat ze die meestal toch gewoon ontmantelen.

Doggiedog

Legacy Member
mijne fiets is een tweedehandse (en ge ziet het eraan) felrode waar maar weinig nog deftig aan in orde is. Ik kan zelfs niet zonder handen fietsen want dan begint mijn voorste wiel naar alle kanten te zwaaien en lig ik binnen de korste keren op mijne donder. Mijn rechterrem werkt amper, die gebruik ik altijd om langzaam te remmen. :p Dus als ze die stelen, zal ik hun nog een kaartje moeten sturen met "bedankt" erop, kan ik misschien een deftigere fiets kopen ^^ Nu ja, k heb er wel nog altijd een slot aan hangen, want als ik ga fietsen is dat toch niet efkes in de buurt, en k heb geen goesting om minstens 2 uur terug te moeten stappen ...

Conspectus

Legacy Member
Voor 20 euro koop je in de supra bazar een zwaar dik slot. Helpt echt om af te schrikken. Of voor 20 euro heb je 4 bussen spraypaint.

Go nuts.

Crashtestdummy

Legacy Member
night ghost 128 zei:
Ongetwijfeld spreek jij uit ervaring.
inderdaad, den eersten waarmee dak es opgepakt was, was gegraveerd en den 2de maal vroegen ze zelfs nie ofdakkem gepikt had, kwas direct beschuldigd :sop:


kem dan maar ene geript, mijn moeder em laten verkopen aan 2dehandswinkel en em direct opgekocht en bewijzeke gevraagd :D kostte zo ma 10€

Conspectus

Legacy Member
Da voelt echt echt kut toekomen en uwe fiets lopen zoeken. 'k Heb het al 2 keer gehad en alleen al omdat ik dat gevoel ken zal er al veel nodig zijn eer ik iemands fiets ga rippen.

Ni om moraliserend te doen ofzo :)

gerco

Legacy Member
Conspectus zei:
Da voelt echt echt kut toekomen en uwe fiets lopen zoeken. 'k Heb het al 2 keer gehad en alleen al omdat ik dat gevoel ken zal er al veel nodig zijn eer ik iemands fiets ga rippen.

Ni om moraliserend te doen ofzo :)

Is inderdaad zo! 'k Snap echt niet dat die hier zo zonder enige schaamte zitten te zeggen dat ze fietsen pikken ... :wtf:

DaCrashOveride

Legacy Member
Men zuster haar fiets was juist nieuw, ze is er mee naar de bushalt gereden met zon U-slot (zo 2 delen die ge ineen klikt en hard zijn, dus niet flexibel) toen ze na 3 uur terug kwam was hij weg :/
Maar twas zo'n fiets die ge veel ziet rondrijden... Ik denk dat dat ergens een promotie was, dus ge kunt niet drekt zeggen: HEEY! DA IS MIJN FIETS...

Van men brommer hebbe ze wel al eens men remschijfslot gepikt :/ Ik kom aan aan een winkel en wil het remschijfslot vastleggen, komt er juist een maat aan, ik praat wa en zie inees ne persoon een 300m verder lopen... We zijn der nog achter gegaan (twas 1 me een alarmke) maar hij is over een beek gesprongen en in een weide... Nix aan te doen...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan