Archief - Fiets gepikt

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

De Clercq

Legacy Member
Hostage zei:
Yeah right...Komaan he,zijt eens nuchter.Hoe kunnen ze uw fiets pakken als ge die tegoei vastzet?

zijt es realistisch als ge een tang meepakt is da slot zo door...
als ge ne fiets wilt stelen, hebde die zo mee ze.

Licargon

Legacy Member
Enig idee wa de "beste" manier is om uwe fiets te beveiligen? Op mennen oude fiets (vorige week nen nieuwe gekregen) zat geen vast slot, dus gewoon zo'n los slot (zo een in een spiraalvorm en automatisch in dieuwe vorm teruggaat als ge da lost, wreed irritant af en toe) rond mennen fork en rond da fietsenrek, op mennen nieuwe zit gewoon zo'n standaard vast slot op het achterwiel.

Kheb zo het gevoel da geen een van de 2 erg veilig is :|

gecko

Legacy Member
Wel, ik heb eens even gegoogeld en zo te lezen is de Abus Steel-O-Chain 810 (€ 34,75) een zeer goed slot. Maar op dezelfde site heb ik nog een aantal tips gevonden:

De rondgang levert een aantal tips op:

gebruik twee of drie types: ringslot, beugelslot of kettingslot; dieven zijn vaak gespecialiseerd in één type slot, vandaar;

zet de fiets ergens aan vast en haal het slot door het frame én het voorwiel;

zet de fiets op een plek, waar wachtenden uitzicht op hebben, bijvoorbeeld een bushalte;

een plek met veel voorbijgangers is juist fout; die haasten zich voort en letten niet op;

maak je glimmende fiets lelijk;

de topdrie bij dieven: damesfietsen, mountainbikes en Kronans;

de bij dieven minst populaire sloten: de cyclops-kettingsloten Yellow Chain, Red Chain en
Kobalt Chain; het discusslot, mits met een stevige ketting, is ook moeilijk open te breken, omdat het slot geen houvast biedt; ook de beugelsloten Abus en Axa Security Plus zijn taai;
het nieuwe Axaslot SL9 dwingt respect af; het zwakke punt is dat met dit slot de fiets nergens aan kan worden vastgezet;

de oude Axa-ringsloten zijn voor dieven een lachertje, net als de meeste kabelsloten.

Beste advies:

Zet de fiets in een bewaakte stalling!

Bron: http://www.fietsen.123.nl/fietssloten.htm

ZoDiaK

Legacy Member
gerdcornelis zei:
Weet iemand de dumpplaatsen in wijnegem zijn? 's Avonds had'k toen wel heel den shopping rondgelopen maar nix gevonden.

Goh ja, ik heb al verhalen gehoord van fietsen die aan't Shopping verdwijnen en dan aan een van de bushaltes daar in de buurt teruggevonden worden, idioot imo want da's misschien 5 minuten wandelen.

Natuurlijk, als ge absoluut zeker zijt dat em op slot lag (en dat schijnt zo te zijn), dan denk ik niet dat het iemand zal zijn geweest die "effe transport nodig had". Dan denk ik idd dat de kans klein is dat ge em nog terugziet.

Nuja, ik zal de komende dagen men ogen open houden... Zwarte Trek met blauwe letters é?

gerco

Legacy Member
Je doet me ff twijfelen, 't is een zwarte met op de buis vanboven Trek 800 Sport op, die letters zijn in het wit. En daar naast staan nog een blauw streepje ;)(Ik dacht dat de letters wit waren..)

Alola

Legacy Member
Ik ben al twee fietsen gepikt geweest. Eerste zat met vier sloten vast (2 zware U-sloten, een motorslot en zo'n krulding), zat vast aan het fietsrek én aan een paal. De tweede had een dik kettingslot, een beugelslot en een U-slot, zat weer vast aan het fietsrek... En van die laatste hadden de sloten dubbel zoveel gekost als de fiets zelf. De eerste was op zich een goede fiets maar niet bepaald doorverkoopbaar meer (zes jaar oude mountainbikeachtige voor dames)... Het lijkt vaak gewoon een wedstrijd of weddenschap of zo te zijn.

Avenger 2.0

Legacy Member
Alola zei:
Ik ben al twee fietsen gepikt geweest. Eerste zat met vier sloten vast (2 zware U-sloten, een motorslot en zo'n krulding), zat vast aan het fietsrek én aan een paal. De tweede had een dik kettingslot, een beugelslot en een U-slot, zat weer vast aan het fietsrek... En van die laatste hadden de sloten dubbel zoveel gekost als de fiets zelf. De eerste was op zich een goede fiets maar niet bepaald doorverkoopbaar meer (zes jaar oude mountainbikeachtige voor dames)... Het lijkt vaak gewoon een wedstrijd of weddenschap of zo te zijn.

Zal toch wel geen gehard stalen ketting geweest zijn. Aan die dingen zijn ze met de slijpschijf zeker een kwartier zoet. Ook de sloten zijn belangrijk. Veel kettingen en sloten zijn met een betonschaar in 1 keer door te knippen.
Kijk maar eens op http://www.fietsersbond.nl/urlsearchresults.asp?itemnumber=1648

Krayola

Legacy Member
Hostage zei:
Och kom he zot,niet overdrijven.Als uw fiets gepikt is is het een teken dat ge hem niet tegoei hebt vastgezet.
Bij de politie gaan klagen...Ook al zat em goed vast...
Ni echt he.
Ne vriend van mij had bij ons hier int station zijne fiets vastgelegd, met zo'n ringslot vanachter aant wiel. Daar hadde ze dat ringslot er helemaal uitgevezen en meegepakt, maar wel de fiets laten staan.

aarghjay

Legacy Member
Ik heb dezelfde mountainbike maar dan in het oranje. Was ook is gepikt, en politie heeft hem teruggevonden enkele gemeentes verderop. Het rare was da mijn achterrem gemaakt was, terwijl die kapot was op het moment dat die gepikt werd.

nen andere fiets was ooit eens gepikt aan een feestzaal in fort V in edegem, en de volgende dag was ik daar gaan rondkijke in het fort of hij daar erges gedumpt was, en ik zag hem half uit een bevroren fortvijver steken. Was onbegonnen werk om die eruit te krijgen... het was maar een krel dus heb der nimeer naar omgezien uiteindelijk.

Crashtestdummy

Legacy Member
der was eens 1 fiets die gepikt was van mij en sindsdien begonnek zelf velos te pikken dak iedere keer in brokken reed of verloor van dronkenschap :sop: zo een stuk of 20 geript totdak plots mijn eerste velo terug tegenkwam, rap het slot doorgezaagd en sindsdien rijek daar terug mee ^^

EternalSilence

Legacy Member
ik heb nog nooit ne fiets gepikt, ne ik ben mijne velo nog nooit gepikt geweest.

wel al verschillende keren dat hij verhangen is, dat ik ff moet zoeken, maar dan is dat meestal mijn eigen schuld omdat ik hem op een plaats bevestigde die niet de mijne was.

slot: standaard slot aan de fiets zelf, je kent dat wel.
zo een dun metaaltje dat het achterwiel blokkeert, en waar je al een serieuze knijptang met veel macht moet hebben om het te doorknijpen.
andere mogelijkheid is het slot losmaken van de fiets, maar dan nog kun je niets met de fiets aanvangen omdat het slot het achterwiel blokkeert om rond te draaien.


tip: doe zoals Mr. bean in 1 van zijn klipkes.
zet je fiets daar, bevestig een slot eraan, en dan draai je het stuur eraf? :lol: :unsure:
en neem je het mee

Licargon

Legacy Member
@ iedereen die wel eens ne fiets pikt en die nog thuis woont: Merken u ouders of anderen nie dat ge wel eens ineens nen andere fiets hebt? :|

Oldskooler

Legacy Member
X_Forcemaster_X zei:
@ iedereen die wel eens ne fiets pikt en die nog thuis woont: Merken u ouders of anderen nie dat ge wel eens ineens nen andere fiets hebt? :|

Dat vraag ik me ook af, ik zou nogal motsen krijgen, moest ik thuis eens efkens met een andere velo afkomen.

MorGo7h

Legacy Member
Uw voorwiel eruit pakken en 50m verder ook met een slot aan een een voorwerp hangen. Bij et terug keren wiel pakke, en op 1min zit da terug aan uw vork. Nen fiets met 1 wiel zulle ze ook ni rap stele :p

Crashtestdummy

Legacy Member
X_Forcemaster_X zei:
@ iedereen die wel eens ne fiets pikt en die nog thuis woont: Merken u ouders of anderen nie dat ge wel eens ineens nen andere fiets hebt? :|
uhu

ah das ne schoon velo, waar ebde die gehaald?

aan de statie ma :sop:

gerco

Legacy Member
MorGo7h zei:
Uw voorwiel eruit pakken en 50m verder ook met een slot aan een een voorwerp hangen. Bij et terug keren wiel pakke, en op 1min zit da terug aan uw vork. Nen fiets met 1 wiel zulle ze ook ni rap stele :p

Da's gewoon dé oplossing ;)

laaco

Legacy Member
Jeuj weer een slachtoffer van fietsendiefstal hier :cry:
Mijn blauwe mbk gepikt tijdens vijverfestival te Dilbeek, ik moet toegeven dat hij vrij in het zicht stond en tegen half drie loopt daar ook ni te veel volk meer langs :s Knip en weg...
Zegt de politie doodleuk als ik de diefstal wil aangeven "aah, ge zijt den tweeden vandaag" Precies of hij vond et grappig...
Direct een paar dikke sloten gaan kopen :D Ge weet, het moet u altijd eerst overkomen voordat ge echt maatregelen treft hé, zucht

EternalSilence

Legacy Member
njah .. sloten kopen..
wa maakt da uit, als er daar iemand passeert en perse die velo wilt hebben en ergens een metalen kniptang vind..
slotje in 2 , en fiets is weg
enige wat slot kan doen, is de tijd wat rekken of de belager ontmoedigen.. maar dan nog :p

en idd ... als ik thuis zou komen met ne andere velo, ik zou het nogal mogen horen van ons moeder, ze zou me wss gaan aangeven aan de flikken :oink:

zaffah

Legacy Member
mja, mijn fiets is al 2x gestolen.
1x zo'n dure oxford fiets, andere keer een wrak dat welgeteld 1 dag (vast) stond aan het station in mechelen ...

Valt weinig tegen te doen, ik geef het zelfs niet meer aan ... de politie zoekt er toch niet naar.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan