Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hostage zei:Yeah right...Komaan he,zijt eens nuchter.Hoe kunnen ze uw fiets pakken als ge die tegoei vastzet?
De rondgang levert een aantal tips op:
gebruik twee of drie types: ringslot, beugelslot of kettingslot; dieven zijn vaak gespecialiseerd in één type slot, vandaar;
zet de fiets ergens aan vast en haal het slot door het frame én het voorwiel;
zet de fiets op een plek, waar wachtenden uitzicht op hebben, bijvoorbeeld een bushalte;
een plek met veel voorbijgangers is juist fout; die haasten zich voort en letten niet op;
maak je glimmende fiets lelijk;
de topdrie bij dieven: damesfietsen, mountainbikes en Kronans;
de bij dieven minst populaire sloten: de cyclops-kettingsloten Yellow Chain, Red Chain en
Kobalt Chain; het discusslot, mits met een stevige ketting, is ook moeilijk open te breken, omdat het slot geen houvast biedt; ook de beugelsloten Abus en Axa Security Plus zijn taai;
het nieuwe Axaslot SL9 dwingt respect af; het zwakke punt is dat met dit slot de fiets nergens aan kan worden vastgezet;
de oude Axa-ringsloten zijn voor dieven een lachertje, net als de meeste kabelsloten.
Beste advies:
Zet de fiets in een bewaakte stalling!
gerdcornelis zei:Weet iemand de dumpplaatsen in wijnegem zijn? 's Avonds had'k toen wel heel den shopping rondgelopen maar nix gevonden.
Alola zei:Ik ben al twee fietsen gepikt geweest. Eerste zat met vier sloten vast (2 zware U-sloten, een motorslot en zo'n krulding), zat vast aan het fietsrek én aan een paal. De tweede had een dik kettingslot, een beugelslot en een U-slot, zat weer vast aan het fietsrek... En van die laatste hadden de sloten dubbel zoveel gekost als de fiets zelf. De eerste was op zich een goede fiets maar niet bepaald doorverkoopbaar meer (zes jaar oude mountainbikeachtige voor dames)... Het lijkt vaak gewoon een wedstrijd of weddenschap of zo te zijn.
Ni echt he.Hostage zei:Och kom he zot,niet overdrijven.Als uw fiets gepikt is is het een teken dat ge hem niet tegoei hebt vastgezet.
Bij de politie gaan klagen...Ook al zat em goed vast...
zo een stuk of 20 geript totdak plots mijn eerste velo terug tegenkwam, rap het slot doorgezaagd en sindsdien rijek daar terug mee ^^

X_Forcemaster_X zei:@ iedereen die wel eens ne fiets pikt en die nog thuis woont: Merken u ouders of anderen nie dat ge wel eens ineens nen andere fiets hebt? :|
uhuX_Forcemaster_X zei:@ iedereen die wel eens ne fiets pikt en die nog thuis woont: Merken u ouders of anderen nie dat ge wel eens ineens nen andere fiets hebt? :|

MorGo7h zei:Uw voorwiel eruit pakken en 50m verder ook met een slot aan een een voorwerp hangen. Bij et terug keren wiel pakke, en op 1min zit da terug aan uw vork. Nen fiets met 1 wiel zulle ze ook ni rap stele![]()

Knip en weg...
Ge weet, het moet u altijd eerst overkomen voordat ge echt maatregelen treft hé, zucht
