Archief - Download je warez? discussie!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Download je illegaal?


  • Totaal aantal stemmers
    846
  • Opiniepeiling gesloten.

Avenger 2.0

Legacy Member
Ik heb voor al de commerciele programma's op mijn PC een freeware alternatief gevonden. Enkel de windows is commercieel, maar dat is een oem versie die bij de aankoop van de PC zat. Af en toe stort ik kleine bedragen (10€) aan bepaalde freeware of open source projecten om toch iets bij te dragen.
Legaal kan het dus ook...

torquenstein15

Legacy Member
Games download ik niet want kspeel css en de rest boeit me nie echt. En films stream ik gewoon van sites. Muziek download ik af en toe. Maar probeer toch de belgisch bands op cd te kopen. (voor toch een klein beetje fair te blijven)

Fir3wulf

Legacy Member
HC_Daedalus zei:
op LANs hoor ik ook altijd veel wa res, maar dat stoort mij eigenlijk wel -.-. Die term is origineel engels, dus dat kan zelfs niet juist zijn. En als ge een beetje gewoon zijn om Engels te gebruiken snap ik eigenlijk niet goe hoe ge wa res kunt uitspreken :p. ma bon, mijn professor operating system gebruikt graag termen zoals: riemoet (remote), saainals (signals). En dat is dan iemand die normaal veel met Engels in contact komt -_-'

ik stoor mij dan weer enorm aan mensen die IRL lol zeggen :p

Ik heb mijn consolegames allemaal origineel, me uitzondering van mn xbox, daar heb ik er misschien 4 van gedownload.

Razzia

Legacy Member
enkel pc games, apps, muziek en films, console games zijn stuk voor stuk legaal :)

heb voor "zoveel mogelijk" gekozen in poll

heb toch 50gb in de maand :D

GenesisX

Legacy Member
firewulf1 zei:
ik stoor mij dan weer enorm aan mensen die IRL lol zeggen :p
Dan moet gy nie dicht bij mij komen staan, want das hier blijkbaar een gewente geworden. Lol! :unsure:

agrash

Legacy Member
games koop ik meestal want het is mooi voor de collectie en het is +- 6 gig voor een nieuw spel en dat kan ik me zeker niet veroorloven
-als ik nu een groter limiet had dan maar 11 gig in een maand zou ik ms wel eens een spel downloaden maar dan wel een minder populaire (bv trackmania, total overdose), want de populairste (oblivion, prey) zou ik wel kopen

muziek & anime is wat ik altijd download & ook soms programma's
ongeveer 60% anime & 40% tracks/vinyls & de nieuwste cd's

Flipkikker

Legacy Member
Ik download sommige software pakketten, omdatk die nodig heb voor school en er geen honderden euro's aan wil spenderen

Ik download geen individuele nummers, enkel mixes, waar ik dan de liedjes uit pik die ik graag hoor, en die koop ik op plaat :)

ge0x.

Legacy Member
Zoveel mogelijk:

Meestal muziek, ( volledige albums en livesets ) series ( Lost, Cops, .. ) en films. Games niet veel, mss 1tje in de maand wegens telemeter ( ookal heb ik 20 gig per maand ). Afentoe ook prog omdat die helemaal niet te betale zijn.

GenesisX

Legacy Member
Ali_ zei:
Ik kan ook niet lachen met mensen die dat zeggen!
Hoe drukt ge dan uit da ge iets grappig vindt?

OT: En is vindt nu met gewoon d of ook met t? Tis een vraag + jij = normaal zonder?

chosen1

Legacy Member
regelmatig!

waarom? omdat ik niet graag dingen koop zonder ze eerst te testen!
bv. een film. die download ik als hij goed is en nadien zal ik die dan kopen als hij echt goed is. (op dvd branden doe ik bijna nooit ivm kwaliteit en omdat ik nog altijd liever het echte dvd-doosje heb)

een serie zoals lost en PB? ze moeten ze hier maar sneller uitzenden dan zou ik ze niet moeten downloaden om mee te kunnen!

CtrlAshDel

Legacy Member
GenesisX zei:
Hoe drukt ge dan uit da ge iets grappig vindt?

OT: En is vindt nu met gewoon d of ook met t? Tis een vraag + jij = normaal zonder?
hoe druk je uit da je iets grappig vindt? wel in de evolutie van de mens zijn verscheidene dingen al naar boven gekomen:
-glimlachen
-grinniken
-lachen
-schaterlachen
-giechelen voor de meisjes en verwijfden onder ons
-of je zegt: haha grappig of haha hilarisch, of haha, schitterend

zo zie je maar veel mogelijkheden ...

GenesisX

Legacy Member
Wolfje zei:
hoe druk je uit da je iets grappig vindt? wel in de evolutie van de mens zijn verscheidene dingen al naar boven gekomen:
-glimlachen
-grinniken
-lachen
-schaterlachen
-giechelen voor de meisjes en verwijfden onder ons
-of je zegt: haha grappig of haha hilarisch, of haha, schitterend

zo zie je maar veel mogelijkheden ...
woot :woohoo:

'k Ga morgen het schaterlachen proberen. Sry voor de offtopic, back on :).

Tw33tst3r

Legacy Member
offtopic:
Ali_ zei:
Ik kan ook niet lachen met mensen die dat zeggen!
kheb zo een gevoel dak dr de uitzondering op ben, mensen lachen spontaan als ze mij zien en gij gaat niet anders zijn gwn omdak irl lol gebruik! :p

ontopic: ik download nie overdreven veel, meeste dak aan warez heb komt van lans (uit een ver verlede so it seems :() en van kameraden dat wel downen van inet

meest frappante warez-cdke dak hier heb is het 1e album van mijn neef, echt wel grappig, rond kerstmis klaagt em nog tegen mij van "mja ik merk da ook wel hoor die illegale kopies", 2 maand later ben ik bij zijn thuis en ik vraag of em gene cd mr heeft liggen dak die kan afkopen
zegt em: och gij hebt toch zoal nooit cash: resultaat: die laat zijn masjientje dr gwn de master opnieuw maken (dno hoe ge da noemt mr soit die schuiverkes van da studiotoestandding gingen vanzelf :p)

maw kheb een 2e "mastercd" van zijn album moeha! :)

shiftyke

Legacy Member
Alle maande elke megabit van mijn 12Gb :p
Tis ook eerder uit luiheid om niet naar de winkel te moeten en om het kapitalisme te ondermijne :unsure:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan