Archief - Download je warez? discussie!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Download je illegaal?


  • Totaal aantal stemmers
    846
  • Opiniepeiling gesloten.

Sephiroth

Legacy Member
ehm, kzalt zo zeggen
niks op mijn pc behalve de drivers voor mijn hardware is "legaal" :p

Unpro

Legacy Member
Regelmatig, de telemeter zit dan wel snel vol maar tis beter om een paar GB bij te kopen dan een spel voor 60 euro. :) Programma's download ik wel vaker, is meestal het geld niet waard. :p Films eigenlijk nooit, interesseert me niet zo. En als ik een film wil zien ga ik liever met wat vrienden naar de cinema ofzo.

Timmos

Legacy Member
Ik download tegenwoordig niets meer, buiten nu de episodes van Family Guy... Maar dat verspreidt zich nu ook al over 2 maanden. Ik heb er gewoon geen tijd voor om er naar te kijken, ik heb geen grote download- en uploadlimiet. Ik game ook niet zo vaak meer als vroeger (ik zit nu op universiteit). Als ik een nieuwe game echt wil dan zal ik ze nu wel kopen. Ik heb ook zoiets van: als het een goede game is, dan verdienen de makers hun geld zeker en vast. Spellen die mij niet interesseren, die download noch koop ik.

Half-Life 2 is mijn laatste aankoop geweest, of nee, Half Life 2 Episode 1 :D Ik houd mij nu bezig met zo wat Counter Strike Source, veel andere games speel ik niet (buiten UT2004 maar toen dat het spel ambetant begon te doen heb ik het niet meer herinstalleerd).

Maar bvb als Crysis uitkomt, of Unreal Tournament 2007, of HL2 EP2, dan zal ik die gaan kopen.

Voor de rest heb ik wel 5 gig aan muziek staan maar die heb ik niet zelf gedownload (gekopieerd van een vriend). Misschien is een goeie 200 mb van mijzelf :)

Vroeger downloadde ik veel meer, games, films... de films heb ik weggesmeten, de gedownloadde en/of gekopieerde games zitten hier nog mooi in een mapke ;) maar dat stamt bijna allemaal van 3de tot 4de middelbaar.

Het meeste van wat ik download is freeware :) Maar dan zijn dat programma's om voor school te gebruiken. Of bvb Google Video Player. Ik moet wel toegeven dat ik Photoshop CS2 ook heb gedownload, maar eigenlijk gewoon, jah... om het te hebben :unsure: ik kan daar totaal nie mee werken en ik gebruik het dus echt wel nooit :p

TipqiE[BE]

Legacy Member
ik download toch geregeld wel wat films en xbox games
ik ken de warez scene allang maar mijn activiteit erin is allang verdwenen.

Timmos

Legacy Member
fromalk zei:
vroeger begonnen met een mp3'ke, dan meerdere mp3's en nu +- 400GB - 2000GB/maand

laatste maanden is het echt wel uit de hand aan t lopen,
k doe nu het beheer van de internetdiensten van mn school en k heb daar dan volledige rechten over de servers die rechtstreeks op belnet hangen met een 60mbit verbinding :D dusja dan heb je snel een 10tal gb's binnen.
eum ok... hoe kan het dat een leerling het beheer van de internetdiensten voor zich mag nemen?

BlueSkyraider

Legacy Member
Ik download alleszins veel minder als vroeger.
Nu gewoon af en toe een interessante dvd of zo. Meestal is dat omdat ik die film graag wil zien maar geen tijd heb om naar de cinema te gaan.)
De laatste 2 jaar koop ik toch meer en meer. kVind het veel toffer om alles schoon in een kastje te hebben dan op HD's :p
Sowieso, goeie games/films waar ik veel plezier aan heb beleefd en zeker later opnieuw nog eens zal spelen koop ik vroeg of laat aan.

SMa

Legacy Member
frado2005 zei:
idd games worden alsmaar groter. Zeker deze maand was belangrijk met stalker, virtua tennis 3, uefa....
Ben benieuwd hoe groot tiberium wars ga zen :D
Grootste game van mij was just cause of rainbox six vegas(kan em nie eens draaien)+- 6gb
Supreme Commander
6.09GB :D

Emu

Legacy Member
- Ik gebruik veel opensource/freeware dus geen warez voor nodig eigenlijk

- Games die ik goed vind en veel speel koop ik legaal

- Spellen die ik ooit gekocht heb maar de CD van kwijt ben download ik wel, onlangs nog Age of Empires I Gold Edition gedownload, CD weet ik na ong 10 jaar echt niet meer liggen :)

- Oude games (+5jaar min.) download ik ook nog wel is, die zijn in de winkel dan ook niet meer te koop.

- Ik koop games ook nooit als ze gloednieuw zijn en 50-60 euro kosten, maar ik wacht (heb alle tijd) tot ze zijn afgeslagen naar bv 20-30 euros :)


Muziek download ik heel veel (een kleinere artiest die goede muziek maakt durf ik nog wel eens te steunen) maar ik zal NOOIT muziek kopen van een artiest die bij een groot label is!

HighWire

Legacy Member
Ik download geregeld wel eens wat, soms muziek (komt tbh heel weinig voor... doe ik enkel als ik es wil horen of het op iet trekt of ni :p) meestal pr0n (ga ek nu es echt ni voor betalen ze... :p) en games soms (afhankelijk van welk, meeste van men games zijn legaal :p)

Voor de rest ni veel eigenlijk :s

sypro9000

Legacy Member
vooral singleplayer games die je zoiezo niet lang zult gaan spelen zoals stalker nu . optie ? steam kuh kuh :p

KN-StrideR

Legacy Member
Ik download regelmatig wel iets ... maar meestal films of dvd-rips die de grote filmstudio's in al hun wijsheid hier nog niet op DVD uitbrengen. Of series die je hier pas een half jaar later te zien krijgt (Heroes, Battlestar Galactica, ...) en natuurlijk Naruto & Bleach anime aangezien dit zoveel afleveringen zijn dat de aanschaf praktisch onbetaalbaar is hier.

Af en toe is een gamepje om dan toch te beseffen dat je het niet meer speelt eens je 2 uur ver bent. 50€ uitgespaard!


Ah en livesets ... humongous amounts of livesets :D

GMotha

Legacy Member
Liedjes waarvan ge geen singles vindt en de rest van't album niet de moeite is om naar te luisteren.
En gezien ik geen creditcards gebruik: geen iTunes.

En wat software tussendoor, waar ik geen 1000 euros aan uitgeef.

the_vee

Legacy Member
sinds ik adsl heb, nooit geen software/muziek/films meer gekocht

warez ftw!

Enkel nog een game waar ik zeker van ben dat deze mij genoeg speeltijd zal leveren koop ik (bv. Oblivion, Crysis, Flight Simulator X)

Huasheng

Legacy Member
De laatste maanden zelden.
Games: Neen
Films: Niet meer
Series: Neen
Muziek: Tegenwoordig niet eens meer één liedje per maand
Software: Neen

Obscurax

Legacy Member
Sephiroth zei:
ehm, kzalt zo zeggen
niks op mijn pc behalve de drivers voor mijn hardware is "legaal" :p

same here :)

films: collectie van 200+ films, download wel enkel dvdrips of dvdr's
series: lost & prison break
appz: alles wat ik kan gebruiken, ook OS
muziek: alles wat ik graag hoor, vooral d&b download 1 maal in de week 30 a 40 vinyls. heb ondertussen meer dan 1300 dnb vinyls (ik hoor bijna alle muziek graag, behalve hardcore, breakcore, jump, +- pop en andere smaakloze shit)
games: zelden, enkel toppers zoals stalker die paar dagen geleden uitkwam

waarom downloaden? luiheid, en van de films is dat om men collectie uit te breiden en muziek om alle dagen zeker iets anders te horen :)

kdownload dus elke maand mijn 50gig op

ng

Legacy Member
Iets oud download ik wel eens, misschien wat muziek. Maar dat is dan eens niet voor mij.

Ik koop mijn eigen muziek wel, altijd leuker om te cd's te hebben. Meeste games koop ik ook, tenzij als het al te oud is en nergens te vinden is.

Misschien eens af en toe een film. Maar ik heb niet zoveel download, dus ik vraag dat wel aan andere mensen om eens mee te brengen.

KoenDK

Legacy Member
mooie resultaten bij de (voorlopige) poll uitslag :lol: eindelijk komen we er allemaal eens voor uit :D

(90% doet het veel :lol:)

Durin

Legacy Member
Ik download zelf nooit. Geen muziek, games of apps..

Heb wel enkele programmes die ik nooit kan betalen (video edit programmas van 800 $ en meer) gekregen van informatica kameraden.
Maar zelf dus nooit. :)

Rage

Legacy Member
Ik download zeer veel muziek. Maar dat is om te kunnen oordelen of ik het koop of niet. De muziek die ik graag luister komt niet op de televisie, en heel beperkt op de radio, dus ik moet wel downloaden om nieuwe dingen te leren kennen. De beste muziek koop ik allemaal op plaat.

Games heb ik nooit echt veel gedownload. Vroeger leende ik wel eens een Twilight CD van een kameraad. (Als iemand die nog kent?) Maar ik ben altijd heel lang met dezelfde gekochte spellen bezig geweest. Spellen zoals Doom, Quake, ... die speel ik nog altijd. Ik heb geen nood aan nieuwe spellen. (Waarom een nieuw spel spelen als ge al een spel hebt ? :p )

Series enzo download ik wel regelmatig. Gewoon omdat ik niet kan wachten op VT4 enzo. (Lost, ... )
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan