Archief - Download je warez? discussie!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Download je illegaal?


  • Totaal aantal stemmers
    846
  • Opiniepeiling gesloten.

*Bios*

Legacy Member
kdownload wel redelijk veel van rapidshare (zalige snelheid). Indien een échte goeie game/film/serie/muziek koop ik die wel, spijtig genoeg is er zoveel crap.

Akiratjen

Legacy Member
Heb niet gehele topic gelezen dus als dit als eens gezegd is, mijn excuses!

Alleen series en volgens mij is daar altijd nog niets illegaals aan! Eenmaal uitgezonden op televisie kan het met videorecorder ook verspreid worden en dus ben ik blij dat er nu zoiets is als internet :)

Bubba

Legacy Member
Akiratjen zei:
Heb niet gehele topic gelezen dus als dit als eens gezegd is, mijn excuses!

Alleen series en volgens mij is daar altijd nog niets illegaals aan! Eenmaal uitgezonden op televisie kan het met videorecorder ook verspreid worden en dus ben ik blij dat er nu zoiets is als internet :)

Ge vergeet dat de videorecorder in se ook illegaal is.

Akiratjen

Legacy Member
Feitelijk is dat toch de reinste onzin? Als ze het uitzenden op televisie dan weten ze toch dat het kan opgenomen worden en doorgegeven worden aan familie en kenissen? Met de snelheid van het net tegenwoordig is het niet meer weg te denken dat we hier ten volle gebruik van zouden maken.

Het ligt misschien aan mezelf, maar ik kan geen 4 maand wachten op een seizoen van een goeie reeks! Ik denk maar aan de 4400 waar ze deze zomer in Amerika met seizoen 4 beginnen en er hier op KA2 nog geen sprake is geweest van seizoen 3!

Trouwens, wat bedoelde je met 'se'?

MindCrimer

Legacy Member
mijne limiet moet zeker op, ik betaal voor iets... dusja warez genoeg

maar langs de andere kant, als ik het echt een goeie film of cd vind dan ga ik die wel kopen

GhO$T

Legacy Member
MindCrimer zei:
mijne limiet moet zeker op, ik betaal voor iets... dusja warez genoeg

maar langs de andere kant, als ik het echt een goeie film of cd vind dan ga ik die wel kopen
:lol: Dus omdat jij (of je ouders) enkele 10-tallen euro's per maand afgeven voor een internetaansluiting denk jij plots het recht te hebben van illegaal gerief te mogen afhalen? :p
En als je genoeg geld betaalt voor de aankoop van een dvd writer vind je het plots toegelaten om dvd's en cd's te copiëren ook zeker. :sop:

Virz

Legacy Member
Tv / internet - videorecorder / dvdrecorder - lege dvd's / tapes

allemaal big business waar ze gigantisch veel geld uithalen en dan mogen wij ze zogezegd niet gebruiken maar ze verkopen mag wel.. c'mon..

Zyh

Legacy Member
Alles downloaden vind ik nogal schandalig (beetje respect voor de makers van de media mag wel), maar af en toe doe ik het wel, maar enkel uit nood.

Games, films en series down ik zoiezo niet.
Muziek koop ik enkel CD's van m'n favoriete bands en voor m'n studies ben ik ook geneigd geweest veel grafische programma's te downloaden (1000den euro's voor een programma is nou wel der ietske over ^^).

Fanatix

Legacy Member
Only series en movies, games heel zelden gewoon omdat mijn pc achterloopt op de nieuwere games en ook omdat ik niet echt de zin heb om mijn tijd erin te steken.

NoblesseOblige

Legacy Member
GhO$T zei:
:lol: Dus omdat jij (of je ouders) enkele 10-tallen euro's per maand afgeven voor een internetaansluiting denk jij plots het recht te hebben van illegaal gerief te mogen afhalen?

Je betaalt voor 12 gigabyte (bij telenet) en imo doet men ermee wat men wil, de kost van het niet op gebruiken is te groot :) , want je verliest de overgehouden gigabytes op het einde van de maand simpelweg, ge kunt het dan maar evengoed erdoor jagen, economisch gezien.

Alleen het ethische aspect kan tegenwoordig nog iemand weerhouden illegale content te downloaden, want voor de jeugd (me included) en de meeste volwassenen is dat twee keer niets.

Avenger 2.0

Legacy Member
God_Of_Death zei:
Je betaalt voor 12 gigabyte (bij telenet) en imo doet men ermee wat men wil, de kost van het niet op gebruiken is te groot :) , want je verliest de overgehouden gigabytes op het einde van de maand simpelweg, ge kunt het dan maar evengoed erdoor jagen, economisch gezien.

Ge gaat in uw leven nog meer moeten afdokken voor dingen waar
ge zelden of nooit profijt van gaat hebben. Get used to it ;)

hatetn

Legacy Member
Omnistalker zei:
mja als ge ni wilt wachten :unsure:



dan moete het afhalen voor het uit is :unsure:
en ze zouden die limiet moeten maken da ge u overschot kunt meenemen naar de volgende maand(en) want nu moete u de ene maand forceren om er te geraken en de maand erna hebde over en da kan niet imo(demo's van 1.5gig op de 360 tegenwoordig:eek: en als er dan in een maand veel goede uitkomen)

boostah

Legacy Member
Virz zei:
Tv / internet - videorecorder / dvdrecorder - lege dvd's / tapes

allemaal big business waar ze gigantisch veel geld uithalen en dan mogen wij ze zogezegd niet gebruiken maar ze verkopen mag wel.. c'mon..

das is een feit

voor al de moraal ridders, niemand mag zogezegd copieren, je mag geen muziek op cd's zetten, enzovoort, maar toch betaal je voor ieder leeg cd'ke/dvd/whatever, sabam, is dat dan zo juist (ik zeg ni da downen mag, ik zeg enkel dat hier iets erger mee scheelt)

en de organisaties die klagen over warez enzo waaronder sabam zijn imho de grootste 'dieven' in de industrie, als je hoort wat sabam verdient hieraan en hoeveel ze slechts doorgeven naar de artiesten, of hoe ze blijven brieven sturen naar een evenement waar totaal geen sabam moet betaald worden om toch maar hun geld te innen (en ja ik spreek uit ondervinding)

CAPS

Legacy Member
Avenger 2.0 zei:
Ge gaat in uw leven nog meer moeten afdokken voor dingen waar
ge zelden of nooit profijt van gaat hebben. Get used to it ;)

Sure, maar als je dan van 1 ding wel wat 'misbruik' kunt maken zou ik dat zeker doen, het leven is duur genoeg. Ze blijven alles maar met prijs verhogen/duurder maken, precies of ze het geld uit je zuigen. Dus waar ik van kan profiteren/misbruiken maken zal me die kans niet voorbij gaan ;)

clincker

Legacy Member
Ik heb 'regelmatig' gekozen. Het blijft meestal bij mijn wekelijkse dosis 24 en Prison Break. Waarom? Geen ondertitels, geen reclame, ik kan kijken wanneer ik wil (wat gelijk is, wanneer ik het heb binnengehaalt heb)... maar vooral, ik kan daar ni op wachten.
Muziek, via limewire, af en toe. Als 'k momenteel muziek download zijn dat vooral sets van dj's... vraag mij zelf af of die illegaal zijn (liveset.be) . Dingen als State of Trance (armin van buuren:applause: ) is zelf een radio programma, dus ja, of 'k er nu live naar luister of een week, maand, jaar later naar luister... Live optredens is misschien iets anders; hoewel het op één of andere manier wel reclame is.

Games heb 'k nog nooit gedaan; dat lijkt mij nooit echt kosjer. Heb er ooit is serieus rommel mee binnengehaald en laat het nu mor. Films doen 'k meestal ook ni. Die huur ik wel, en als ze dan goe zijn maak ik er wel een kopieke van.

n0sTRa

Legacy Member
Ik download meestal alles ... games koop ik niet meer want na 2x te spelen vliegt het toch op de kast, series down ik omdat op tv alles vol reclame zit en ik liever zelf bepaal wanneer ik kijk naar tv. Op nemen is ook een optie maar zie dan eigenlijk niet veel verschik met het te downen. Films down ik ook redelijk wat maar koop toch ook elke maand paar dvd's.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan