Archief - Download je warez? discussie!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Download je illegaal?


  • Totaal aantal stemmers
    846
  • Opiniepeiling gesloten.

Daedie

Legacy Member
GenesisX zei:
Kan er iemand eens z'n micro bovenhalen en wa-res of weirs ff uitspreken zoals hij het denkt alstublieft. Zal wrs wel per regio zijn, want aan deze kanten heb ik nog nooit iemand "weirs" horen zeggen. Altijd wel warez. En warez =/= wares eh. En weirs = wares qua uitspraak.

Waar halen jullie dat toch? FEITEN! :p

Als je wil kan ik wel ff iets PM'en wat alles goed uitlegt. Weet niet goed of ik hier mag posten, maar veel illegaals is er niet aan.

Het is een engels woord, en het is afgeleid van het engelse woord "wares". net gelijk gamez afgeleid is van "games", dat snapt ge wel denk ik.

En hoe denkt gij dat een Engels persoon wares uitspreekt (hint: Ze halen hun "wares" in een "warehouse").

snapt ge? :p

bludgeoned

Legacy Member
GenesisX zei:
Kan er iemand eens z'n micro bovenhalen en wa-res of weirs ff uitspreken zoals hij het denkt alstublieft. Zal wrs wel per regio zijn, want aan deze kanten heb ik nog nooit iemand "weirs" horen zeggen. Altijd wel warez. En warez =/= wares eh. En weirs = wares qua uitspraak.

Waar halen jullie dat toch? FEITEN! :p

Als je wil kan ik wel ff iets PM'en wat alles goed uitlegt. Weet niet goed of ik hier mag posten, maar veel illegaals is er niet aan.
Waarom micro bovenhalen?
HEt komt van het Engels "wares" als in "warehouse"
dus wordt het net zo uitgeproken
edit: fractie van een seconde te laat.
Als we met twee hetzelfde zeggen zal het wel zo zijn

Dragon Racing

Legacy Member
Downloaden van MP3's deed ik vroeger vooral om zelf een compilatie-cd te kunnen maken voor te beluisteren in de wagen.

Want anders moest ik 5 a 6 cd's kopen voor de goede te hebben.


Nu helemaal niks meer. Site waar ik alles vond is ermee gestopt en sindsdien niet echt meer opgevolgd en nu weet ik zelfs niet meer waar te zoeken (vroeger zat ik steeds alles op het internet af te zoeken, maar sinds 3 jaar geen tijd meer ervoor wegens het werk.) En ook destijds klote snelheid.

GenesisX

Legacy Member
bludgeoned zei:
Hier iemand uit de "real scene" :D
Heb ik toch nooit gezegd. Het is info die je overal kan vinden als je wat zoekt op google, maar ik heb het gewoon allemaal bij elkaar staan.

HC_Daedalus zei:
Het is een engels woord, en het is afgeleid van het engelse woord "wares". net gelijk gamez afgeleid is van "games", dat snapt ge wel denk ik.

En hoe denkt gij dat een Engels persoon wares uitspreekt (hint: Ze halen hun "wares" in een "warehouse").

snapt ge? :p
Ja, je hebt wel een punt. 'k Hoor het hier ook van verschillende mensen. Games => games en nie ga - mez.

I was wrong :). Ma waarom sprak ik dat dan altijd zo uit omg :p.

bludgeoned zei:
Als we met twee hetzelfde zeggen zal het wel zo zijn
Als je zo denkt zul je ver komen hoor :p

http://www.aboutthescene.com/thescene/index.html zei:
The scene aka the warez scene is the pretty unknown worldwide network where people trade pirated goods, like dvd's, movies, games, applications etc. Warez refers primarily to copyrighted material traded in violation of its copyright license. It does not refer to commercial for-profit software counterfeiting. First warez is released by releasegroups, groups which are specialized in publishing warez. They copy a dvd or break the security of game, and will make it available for other people, as a so-called release. When these releasegroups finish a release it will be uploaded to sites. These sites are very fast private ftp-servers, and the first stadium in the distribution of a release. Eventually, at the end of the distribution, the releases are available for everyone on p2p-software.

The speed of this worldwide network is enormous. Within minutes a release can be copied to hundreds of other sites. Within an hour, it's available on thousands of sites and fxp boards.

Within a day or two it's available on newsgroups, irc and in the end, on p2p-software. It's not all one big happy family. The warez scene consists of certain groups/layers. At the top we have the releasegroups and the topsites. These groups are the scene core. The other groups officially are not a part of the scene. Though most people consist them as a part of the scene. Read more about the scene hierarchy here..

The scene isn't just a distribution network, it's far more than that. There are the scene rules which are there to guarantee good quality releases. If not, a release will be nuked. This means it will be marked as bad. Nuked releases are not spread well and the releasegroup will get a bad status. More about how the scene works, and the scene system, click here.

Security is an important issue in the scene. Since their activities are illegal the sceners have to secure themselves, to be safe from the anti-piracy organisations (such as the feds, national anti-piracy organisations, etc) and avoid being caught in a takedown.

Tw33tst3r

Legacy Member
Avilowca zei:
ik betaal voor een limietloze connectie.

ik download dus hopen games en films ja. Geen reden waarom ik het niet zou doen eigenlijk.

Ik heb tot mijn 15 elke game die ik écht wou gekocht dus mijn bijdrage is zeker en vast geleverd. Nu is het andere mensen hun beurt.

sry mr dit komt vr mij over als iemand dat tot zijn 15e schoon zijn spellekes van mama en papa kreeg, dan met vakantiewerk begon waarop ouders zeiden: nu hebde zelf cash?

als ik mis ben sry mr da komt echt zo over en kvind het zelfs grappig :D

GhO$T

Legacy Member
Meeste materiaal op mijn comp is ook niet bepaald legaal. is het eigenlijk wel slim om zoiets te posten op een telenet forum :sop: :p
Maar goed, ik download in eer en geweten, vind niet dat ik momenteel veel misdrijven bega, in tegenstelling tot wat de anti-piraterij lobby (die op hun beurt zelf de grootste piraten zijn) mij zou willen doen geloven.

Windows zou ik al nooit retail kopen wegens belachelijk duur & dan nog beperking da ge maar op 1 pc kunt installeren, die dan nog constant in de gaten wordt gehouden door MS, nee bedankt.
Heb nu wel bij toeval een legale versie wegens bij de laptop geleverd.

Dan is er nog software in de genre van Photoshop, toch compleet onbetaalbaar voor de gewone particulier en bijgevolg vind ik dat dan ook niet verkeerd om te downloaden zonder te betalen. Moest er plots geen enkele illegale versie nog werken dan zou er nog geen haar op mijn hoofd overwegen om het aan te kopen, geen inkomensverlies voor het bedrijf dus.

En dan is er nog muziek, koop ik ook maar héél uitzonderlijk als het naar mijn mening echt steengoed is én als het een artiest is die het 'nodig heeft' (dus geen multi-bilionair).
Muziek is tegenwoordig al goedkoop te krijgen (hoewel, het mag dan maar 99c per liedje zijn, dat loopt ook zwaar op met een uitgebreide collectie) maar ze mogen hun mp3's nog slijten voor 5c voor mijn part, ik zou ze nog niet moeten hebben want ik heb echt het schijt aan DRM en aanverwanten waarmee ze op alle mogelijke en onmogelijke manieren proberen het gebruik van u eerlijk gekochte muziek zoveel mogelijk te beperken.

Films ga ik wel nog regelmatig huren, hoewel ik er meer en meer begin te downloaden ook al omdat de videotheek amper nog te betalen valt als student zonder inkomen. Das wel iets wat ik veel meer zou kopen/huren (en niet meer downloaden) vanaf het moment ik een inkomen heb. DVD doosjes & dvd kwaliteit is iets waar ik wel wil voor betalen.

Feignasse

Legacy Member
PapaGanz zei:
Serieus jong, dat je veel downloadt maakt nu niet uit, maar weet toch tenminste dat je illegaal & fout bezig bent en lieg je zelf toch eens niet voor :lol:

Haha so damn true :p

*lacht mensen uit die "waares" zeggen ipv "wairs"* :unsure:

Bart Religion

Legacy Member
tv programmas downloaden is dat illegaal? ik noem het de moderne VCR. Net zoals als mp3 de moderne radio.
Vroeger recorde je films en series op van de tv op cassete, nu record je dezelfde films & series op van het net op hd. Bekeken? overpakken terug. zelfde principe. MOET kunnen.

Ik betaal voor die tv-progs, dus... maar normaal dat ik het kan opnemen met m'n moderne VCR en bekijken wannneer ik wil en de kan reclame doorspoelen.

games is iets anders. alsook volledige dvds. Als ik een serie/film echt vet vind koop ik de dvd boxen. zoals bv The X-Files (hoewel ik ze allemaal op cassette heb liggen opgepakt van tv, maar ze zijn hopeloos versleten nu)

bludgeoned

Legacy Member
GenesisX zei:
Heb ik toch nooit gezegd. Het is info die je overal kan vinden als je wat zoekt op google, maar ik heb het gewoon allemaal bij elkaar staan.
HEt was eerder hierop bedoeld.
TipqiE[BE];8420228 zei:
meeste mensen weten ook niet hoe het werkt

de release groups,distros,...



GenesisX zei:
Als je zo denkt zul je ver komen hoor :p
Toch ben ik 100% zeker dat ik het bij het rechte eind heb, als was ik de enige die het zo formuleerde.
Bron: Koop het oxford dictionary en je kunt de uitspraak beluisteren.

Tremium

Legacy Member
Wat heb ik bijgeleerd? Het is "weirs" ipv "wa - res" :p
Waarom vind ik "wa-res" zo...normaler klinken :sad:

oOze

Legacy Member
GenesisX zei:
Kan er iemand eens z'n micro bovenhalen en wa-res of weirs ff uitspreken zoals hij het denkt alstublieft. Zal wrs wel per regio zijn, want aan deze kanten heb ik nog nooit iemand "weirs" horen zeggen. Altijd wel warez. En warez =/= wares eh. En weirs = wares qua uitspraak.

Waar halen jullie dat toch? FEITEN! :p

Als je wil kan ik wel ff iets PM'en wat alles goed uitlegt. Weet niet goed of ik hier mag posten, maar veel illegaals is er niet aan.

sorry hoor, ma das echt erg... iedereen die ook maar een paar woordjes fantsoenlijk engels kan weet dat het more or less "wears" is. wares (warez) is dezelfde klank als in wears, bears, dares, cares, hairs, heirs, pairs, fares, fairs, stairs, mares, lairs, spares, ... software zonder de soft en met een s op't einde... simpel toch?

here come the bears!
they come in pairs!
drop all your wares!
no one really cares!
you're splitting hairs!
enz... nu zulde het toch wel snappen zeker?

Bosvos

Legacy Member
ik download regelmatig (alleen muziek) maar als ik dat album dan tegenkom (online of in de winkel) koop ik het dan ook.
en sommige dingen koop ik helemaal niet omdat ik er niet aangeraak hier, ik koop ook niks online buiten Europa, teveel risico imo...
zo heb ik veel Japanse pop/rock en metal staan.

nb: muziek die ik niet van plan ben te kopen (slechte dus) wordt direct verwijderd.

/edit: over tv-series: daar download ik ook niets van (lijkt me ook verkeerd, bvb prison break, komt op DVD uit en iedereen heeft alles al gezien tot s2...)
ik heb gisteren wel aflevering 5 en 6 van heroes als stream bekeken, is dat dan illegaal? want er zijn toch veel sites waar je bijna alle series kan streamen...

Tw33tst3r

Legacy Member
oOze zei:
sorry hoor, ma das echt erg... iedereen die ook maar een paar woordjes fantsoenlijk engels kan weet dat het more or less "wears" is. wares (warez) is dezelfde klank als in wears, bears, dares, cares, hairs, heirs, pairs, fares, fairs, stairs, mares, lairs, spares, ... software zonder de soft en met een s op't einde... simpel toch?

here come the bears!
they come in pairs!
drop all your wares!
no one really cares!
you're splitting hairs!
enz... nu zulde het toch wel snappen zeker?

die hele wairs wa-res discussie doet mij denken aan de tijd dak vakantiewerk deed in antwerpen, die mannen hun termen waren gwn om strijk te liggen, het mooiste vb ervan blijft deze:
junction box = junxse box

oOze

Legacy Member
mja idd, ik ken genoeg antwerpenaars via ghost recon... werken mij op m'n zenuwen met hunne twerpische uitspraak. ghost reckon dit, ghost reckon dat... ghost RECON, dudes!! ree-con (reconnaissance), niet reck-on. all dumbasses, I reckon.. en die presentators op tv zijn soms ook erg, zelfs de meest simpele dingen spreken ze verkeerd uit.

Bontus

Legacy Member
Ik ben niet echt into warez maar op slsk ken ik toch behoorlijk wat mensen die goed mee zijn in de underground house scene.
daar kan ik eigenlijk aan alles van nieuwe house muziek raken.
Nadeel is dat ik daar alleen zondag tijd voor heb en de meeste willen maar 2 releases per dag uploaden dus moet ik daar ook rekening mee houden.
Men uploadqueue staat ook altijd bomvol maar men limiet van 20gb haal ik toch nooit.
(momenteel aan 8.5GB voor maart)

Datadev

Legacy Member
GhO$T zei:
Dan is er nog software in de genre van Photoshop, toch compleet onbetaalbaar voor de gewone particulier en bijgevolg vind ik dat dan ook niet verkeerd om te downloaden zonder te betalen. Moest er plots geen enkele illegale versie nog werken dan zou er nog geen haar op mijn hoofd overwegen om het aan te kopen, geen inkomensverlies voor het bedrijf dus.

Dan zijn er nog automerken zoals Lamborghini, toch compleet onbetaalbaar voor de gewone particulier en bijgevolg vind ik dat dan ook niet verkeerd om te stelen zonder te betalen. Moest ik echt geen Lambo vinden, dan zou er nog geen haar op mijn hoofd overwegen om één aan te kopen, geen inkomensverlies voor het bedrijf dus.

(bangelijke redenering jongen, doe zo voort)

GenesisX

Legacy Member
oOze zei:
sorry hoor, ma das echt erg... iedereen die ook maar een paar woordjes fantsoenlijk engels kan weet dat het more or less "wears" is. wares (warez) is dezelfde klank als in wears, bears, dares, cares, hairs, heirs, pairs, fares, fairs, stairs, mares, lairs, spares, ... software zonder de soft en met een s op't einde... simpel toch?

here come the bears!
they come in pairs!
drop all your wares!
no one really cares!
you're splitting hairs!
enz... nu zulde het toch wel snappen zeker?
Ik ben nu wel overtuigd dat het "weirs" is, maar eigenlijk heb 'k nooit de link gelegd. Maar toch (op vlak van betekenis dan):

wares (waren dus) =/= warez; er is dus een verschil in schrijfwijze, maar de uitspraak blijft hetzelfde? Ook niet snugger imo.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan