Archief - Download je warez? discussie!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Download je illegaal?


  • Totaal aantal stemmers
    846
  • Opiniepeiling gesloten.

Daedie

Legacy Member
GenesisX zei:
Ik ben nu wel overtuigd dat het "weirs" is, maar eigenlijk heb 'k nooit de link gelegd. Maar toch (op vlak van betekenis dan):

wares (waren dus) =/= warez; er is dus een verschil in schrijfwijze, maar de uitspraak blijft hetzelfde? Ook niet snugger imo.

de "Z" is een manier van uitdrukken dat het over illegale software gaat.

Gamez
Moviez
Warez

Dat heeft zich zo ontwikkeld. Kzou wel niet weten waarom, ma tis zo :p.

Dus Warez = illegale wares

Dus theeft niks met "niet snugger" te maken.

Bigbuddha

Legacy Member
Alles wat ik download zou ik anders toch niet kopen. Dus aan mij maken ze gene euro verlies.

EvilTwin

Legacy Member
Goeie nummers en af en toe een game waar ik niet gemakkelijk aangeraak of zeker van ben dat het goed is. Doorgaans koop ik mijn games wel.

Films huur ik omdat het aangenamer is om op een deftige tv een film te bekijken ipv op een pc-scherm.

Avenger 2.0

Legacy Member
Wat ik wel vind is dat bedrijven van dure software pakketten (photoshop, etc...) iets meer mogen doen voor de student of hobbyist. Maak een basisversie gratis (zoals dat nu met visual studio express gebeurt) of tenminste heel goedkoop (€200 noem ik niet goedkoop). Uiteindelijk hebben zij er alleen maar voordeel bij, daar als je later met deze kennis in een bedrijf stapt, ze veel geld aan het bedrijf verdienen.

DGEN

Legacy Member
sp games leech ik..mp games die mij zouden kunnen boeien - hl2 en tdu - die koop ik dan wel..
Software als fotosoep etc, haal ik gewoon via inet..tis gewoon te duur. Voor mijn opleiding verwachten ze van je dat je gewoon die software in huis hebt staan..
Daarnaast heb je dan ook nog msdn via de school. Waardeloos..ok, je kan vista afhalen voor noppes, maar office, hebben ze dan weer niet in huis :woohoo:
Muziek haal ik af in albums en films haal ik nog 'regelmatig' af :)

Handsome Hermit

Legacy Member
DGEN zei:
sp games leech ik..mp games die mij zouden kunnen boeien - hl2 en tdu - die koop ik dan wel..
Software als fotosoep etc, haal ik gewoon via inet..tis gewoon te duur. Voor mijn opleiding verwachten ze van je dat je gewoon die software in huis hebt staan..
Daarnaast heb je dan ook nog msdn via de school. Waardeloos..ok, je kan vista afhalen voor noppes, maar office, hebben ze dan weer niet in huis :woohoo:
Muziek haal ik af in albums en films haal ik nog 'regelmatig' af :)

Ik zou u ogen eens opentrekken want mijnen office komt van msdnaa.:p

ElBramo

Legacy Member
Bij adsl kunt ge niet meer over uw limiet downloaden zeker? Zelfs als ge uw ip niet reset?

TipqiE[BE]

Legacy Member
DBK zei:
leg eens uit, ik vind dit wel intressant :)

Voor internet bestond verdeelden de release groups hun discs,cd's
een bekende release group was class en twilight was een bekende distributie toen.

Nu zijn groepen zoals RELOADED,RAZOR (dat nu RAZOR1911 heet nadat ze gepakt werden door de flikke) verantwoordelijk voor de grote releases,op het film gebied heb je LOL en nog veel meer,zij kraken de games of nemen de episodes op van tv en releasen ze naar de kleinere distributeurs,dit zijn dedicated servers die dag en nacht openstaan en via secured irc chans word er dan gepost wanneer er een release gebeurd,zo posten deze users ze weer op warez forums of ddls,en voila,miljoenen downloads!

bludgeoned zei:
Hier iemand uit de "real scene" :D

ja,maar alleen nog maar privé,en fxpen (niks downe en uppe),alleen nog een paar mp3kes op men harde schijf en gekraakte vista,dat is het enigste illegale wat er nog gebeurd :D
vroeger was hier ook veel geld mee te verdienen,nu is de markt uitgezogen en kan iedereen een ddl of warez forum starten.de "echte" zijn allemaal private gegaan.

Krueger

Legacy Member
Datadev zei:
Dan zijn er nog automerken zoals Lamborghini, toch compleet onbetaalbaar voor de gewone particulier en bijgevolg vind ik dat dan ook niet verkeerd om te stelen zonder te betalen. Moest ik echt geen Lambo vinden, dan zou er nog geen haar op mijn hoofd overwegen om één aan te kopen, geen inkomensverlies voor het bedrijf dus.

(bangelijke redenering jongen, doe zo voort)

Er is een verschil tussen niet-materiële software en een materiële auto.
Als ik software download, die ik anders toch niet zou kopen, heeft niemand daar last van. De makers hebben geen extra verlies.
Als ik een auto steel die ik niet kan kopen, dan hebben de makers daar wel verlies aan, wat het is iets materieel.

HTrance

Legacy Member
Ik heb nog een interessante hypothese: stel dat je een cd koopt en je ript die om op je iPod te zetten.
Wat later verkoop je die cd. Moet je dan je mp3's deleten van je iPod en hdd?

Tw33tst3r

Legacy Member
HTrance zei:
Ik heb nog een interessante hypothese: stel dat je een cd koopt en je ript die om op je iPod te zetten.
Wat later verkoop je die cd. Moet je dan je mp3's deleten van je iPod en hdd?

lijkt me logisch dat ge ze dan moet wissen hé
als dat toegelaten was dan kocht iedereen cds, zette ze over en verkocht ze verder en tbh vanwaar denkt gij dat illegale mp3s komen?
tis nie alsof ze da naspelen op hun blokfuit, recorden en dan online smijten hé :p

X1RON

Legacy Member
Jup, af en toe is een spel of een film
Vaak muziek (maar ik probeer sinds ik ben beginnen te draaien wel zoveel mogelijk muziek te kopen)

Mn 15GB limiet is elke maand bijna vol

GhO$T

Legacy Member
Datadev zei:
Dan zijn er nog automerken zoals Lamborghini, toch compleet onbetaalbaar voor de gewone particulier en bijgevolg vind ik dat dan ook niet verkeerd om te stelen zonder te betalen. Moest ik echt geen Lambo vinden, dan zou er nog geen haar op mijn hoofd overwegen om één aan te kopen, geen inkomensverlies voor het bedrijf dus.

(bangelijke redenering jongen, doe zo voort)
Als je dan toch mijn ongelijk wil bewijzen, doe het dan misschien met een voorbeeld dat wel steek houdt, want dit slaat nergens op. Als ik iemand zijn Lambo steel lijkt mij dat een redelijk groot inkomensverlies, er is namelijk iemand een lambo kwijt van x-aantal miljoen.
Dan mag je mij es uitleggen waar de analogie zit met photoshop, wie heb ik ook alweer armer gemaakt of inkomsten laten mislopen door het af te halen zonder te betalen?

Photoshop is trouwens een leuk voorbeeld om ook eens de andere kant van warez aan te tonen.
Heb je er ooit al eens bij stil gestaan welk effect die miljoenen copies hebben gehad op de naambekendheid van Photoshop? Een programma van + €600 maak je echt niet zomaar wereldwijd bekend (tenzij het windows noemt en dus voor 99% van alle pc's onmisbaar is).
Zo'n duur en uitgebreid programma is typisch iets voor een hele kleine professionele doelgroep. Al die downloaders dragen dan wel niks bij aan het bedrijf, die mond-tot-mond reclame is van onschatbare waarde geweest. Maar zo'n dingen komen niet in de media natuurlijk, daar wordt enkel met het vingertje gewezen en gezwaaid met allerlei dubieuze studies die het schadelijk effect van warez zouden moeten aantonen.

CtrlAshDel

Legacy Member
GhO$T zei:
Als je dan toch mijn ongelijk wil bewijzen, doe het dan misschien met een voorbeeld dat wel steek houdt, want dit slaat nergens op. Als ik iemand zijn Lambo steel lijkt mij dat een redelijk groot inkomensverlies, er is namelijk iemand een lambo kwijt van x-aantal miljoen.
Dan mag je mij es uitleggen waar de analogie zit met photoshop, wie heb ik ook alweer armer gemaakt of inkomsten laten mislopen door het af te halen zonder te betalen?

Photoshop is trouwens een leuk voorbeeld om ook eens de andere kant van warez aan te tonen.
Heb je er ooit al eens bij stil gestaan welk effect die miljoenen copies hebben gehad op de naambekendheid van Photoshop? Een programma van + €600 maak je echt niet zomaar wereldwijd bekend (tenzij het windows noemt en dus voor 99% van alle pc's onmisbaar is).
Zo'n duur en uitgebreid programma is typisch iets voor een hele kleine professionele doelgroep. Al die downloaders dragen dan wel niks bij aan het bedrijf, die mond-tot-mond reclame is van onschatbare waarde geweest. Maar zo'n dingen komen niet in de media natuurlijk, daar wordt enkel met het vingertje gewezen en gezwaaid met allerlei dubieuze studies die het schadelijk effect van warez zouden moeten aantonen.
maak dat maar een 60% van de pc's ^^

R-evolution™'

Legacy Member
Wolfje zei:
maak dat maar een 60% van de pc's ^^

ik ben er vast van overtuigd dat meer dan 80% van de mense met een computer windows gebruikt als hoofd OS.

animo

Legacy Member
kan het mij als arme student legaal niet permitteren dus downloaden die handel! ik kan niet wachten op adobe cs3 :-D
alleen die telemeter hé..

Pitter

Legacy Member
sommige maanden helemaal nix, andere maanden wel. Ligt er ook aan. Onlangs football manager 2007 naar binnegesleurd en da vond ik heel plezant, daar heb ik me 3-4 maanden mee beziggehouden en ik speel ook wow, dusja geen nood aan andere games. Films down ik ni, ik heb ondertitels nodig, ben zo geen held in engels mja. ook al kijk soms engelstalige films, met ondertitels versta ik het tochbeter. muziek is altijd P2P, alleen echt goede muziek koop ik :)

Hellrabbit

Legacy Member
Pitter zei:
sommige maanden helemaal nix, andere maanden wel. Ligt er ook aan. Onlangs football manager 2007 naar binnegesleurd en da vond ik heel plezant, daar heb ik me 3-4 maanden mee beziggehouden en ik speel ook wow, dusja geen nood aan andere games. Films down ik ni, ik heb ondertitels nodig, ben zo geen held in engels mja. ook al kijk soms engelstalige films, met ondertitels versta ik het tochbeter. muziek is altijd P2P, alleen echt goede muziek koop ik :)

Ondertitels zijn makkelijker te vinden dan de film zelf :)

boostah

Legacy Member
download vooral muziek en series die ik in belgie niet op tv zie (family guy, south park, ...)

en muziek eerder livesets, en ik persoonlijk vind hier niks mis mee, aangezien ik aan deze dingen anders toch ni aan geraak
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan