Archief - Download je warez? discussie!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Download je illegaal?


  • Totaal aantal stemmers
    846
  • Opiniepeiling gesloten.

Nijntje

Legacy Member
Waarom downloaden als je het kan kopen?
Nog student? Desnoods moet je dan maar even sparen. Je kan niet alles meteen hebben als je er zin in hebt.

Je neemt geen CD-rom mee uit de winkel zonder betalen en downloaden is dan ok? Meeste zijn er nog fier op ook dat ze hun telemetertje leegzuigen aan warez?

Bart Religion

Legacy Member
downloaden is niet stelen. dat zou naderhand toch al duidelijk mogen zijn.

stelen is iets afnemen van iemand anders zodat die andere persoon het niet meer heeft. Als je iets dnl/kopieert is dat duidelijk niet het geval.

VenQWish

Legacy Member
Ik zit elke maand tussen de 200-300gig. Daaronder hoort anime, series, mma en af en toe ne film en e spel. Anime fansubs zijn meestal beter dan wa ze hier uitbrengen op dvd (als ge het al vindt) en mma kunde hier al helemaal ni krijgen dus kblijf nog bekke in de schemerzone qua illegaliteit :p. En van muziek zo goe as enkel livesets, da kunde ook nerges ni kopen.

Lang leve Dommel ^^

Destroyer

Legacy Member
heb regelmatig genomen, volg prison break lost en heroes als ze uitgezonden worden in VS,

maar eigenlijk kon ik ook het laatste selecteren, de meter zit zowiezo al vol

Bosvos

Legacy Member
bartreligion zei:
downloaden is niet stelen. dat zou naderhand toch al duidelijk mogen zijn.

stelen is iets afnemen van iemand anders zodat die andere persoon het niet meer heeft. Als je iets dnl/kopieert is dat duidelijk niet het geval.
ervoor zorgen dat de ene persoon inkomsten misloopt is ook een misdrijf he...

waarom brengt men dan nog DVD's en CD's op de markt? waarom niet iedereen laten downloaden als het toch niet 'stelen' is:sop: :ironic:

Dirty_Col

Legacy Member
bartreligion zei:
downloaden is niet stelen. dat zou naderhand toch al duidelijk mogen zijn.

stelen is iets afnemen van iemand anders zodat die andere persoon het niet meer heeft. Als je iets dnl/kopieert is dat duidelijk niet het geval.

Doe eens niet zo achterlijk :wtf: je probeert gewoon je acties goed te praten. Weet dan toch gewoon dat wat je doet tegen de wet is en probeer het niet goed te praten :) Ik krijg het van mensen die zoals u redeneren...

Sprits

Legacy Member
ik download enkel als ik een game wil maar het de moeite ni is om te gaan kope...

ik koop enkel games die de moeite zijn.

Anoniem04

Legacy Member
VenQWish zei:
Ik zit elke maand tussen de 200-300gig. Daaronder hoort anime, series, mma en af en toe ne film en e spel. Anime fansubs zijn meestal beter dan wa ze hier uitbrengen op dvd (als ge het al vindt) en mma kunde hier al helemaal ni krijgen dus kblijf nog bekke in de schemerzone qua illegaliteit :p. En van muziek zo goe as enkel livesets, da kunde ook nerges ni kopen.

Lang leve Dommel ^^

Dus op 3 maand en half haal jij een terrabyte binnen ? Komaan zeg :ironic:

swuis

Legacy Member
ik heb reegelmatig gekozen. waarom doe ik het?
1: ik ben mod op zo een forum... dus zelf niet downen of uppen, dat past niet echt.
2: Prijzen zijn voor vele spellen het niet waard. en bovendien, ik dl bv een spel, en als ek het goed vind DAN ga ik het kopen. anders delete ik da van de pc. als het gekocht is, kunde et moeilijk in de vuilbak zwieren.
3: is makkelijk en zeker als je tussen boeren woont waar geen winkels zijn.
4:... tja kan zo door gaan é.

Greetz

Gavin

Legacy Member
swuis zei:
waarom doe ik het?
1: ik ben mod op zo een forum... dus zelf niet downen of uppen, dat past niet echt.
3: is makkelijk en zeker als je tussen boeren woont waar geen winkels zijn.

RESTECP!

Echt.

klennepette

Legacy Member
Dirty_Col zei:
Doe eens niet zo achterlijk :wtf: je probeert gewoon je acties goed te praten. Weet dan toch gewoon dat wat je doet tegen de wet is en probeer het niet goed te praten :) Ik krijg het van mensen die zoals u redeneren...

Hij heeft anders wel een punt hoor. Hij zegt ook niet dat het niet illegaal is.
Hij zegt enkel dat warez downloaden niet hetzelfde is als stelen en imho is dat ook zo.

Men probeert altijd digitale producten op dezelfde manier te behandelen als een fysiek product. Er zou nu toch wel duidelijk moeten zijn dat dit niet echt mogelijk is.

*Edit: i.v.m. dat photoshop gedoe een pagina terug, begin deze week waren wij via onze school uitgenodigd op een bussiness event in turnhout.
Daar heeft een spokesman van Adobe letterlijk gezegt toen hij aan de zaal vroeg wie Adobe professional had "Ook al is het een zwarte versie, maakt voor ons allemaal niet uit".
Idem voor VMware: "Al onze omzet halen wij uit ons grootste pakket, dat kan je toch niet illegaal verkrijgen".
Grote bedrijven hebben zelfs graag dat studentjes hun software illegaal verkrijgen.
Hoe meer mensen er mee willen werken hoe meer bedrijven geneigd zijn licenties ervoor aan te kopen.

Dit gaat natuurlijk wel niet op voor films, games, etc...

Sk8erMatty

Legacy Member
sjah ...
het is gewoon illigaal, punt. :)
eigenlijk steelt ge wel eh...van de producent ervan. moeste gij iet maken lik eum..sjah, kweenie, een programma ofzo, en da wordt dan op internet gesmeten door iemand anders die aan uw files kon ofzo ist toch ook stelen eigenlijk? ale swoit..wa'k ook raar vin is da eigenlijk iedereen het doet, waarom gaan de flikke nie eens huis aan huis voor nen dag of 4 en zebben verzekers massas inkomsten aan boetes dan .. ale ja, das gewoon zoiet wa'k mij altijd afgevraagd heb:p

Robinvv

Legacy Member
Mocht downloaden niet meer mogelijk zijn, denk je dan dat iedereen die downloadde ineens alle films, muziek enz gaat kopen ?

Ik denk het niet!

Het is gewoon een bezigheid. En als je het niet gratis kan hebben dan zouden er al véél mee stoppen en het zelfs niet kopen. Is precies zoiets als "om ter meest"

Sk8erMatty

Legacy Member
ja idd, 'k vind het gelijk altijd zo raar dat ze altijd zitten te neuten dat de game/film-industrie er altijd onder leidt ... kan wel waar zijn ... maar ik verschiet er toch telkens van hoeveel volk er nog staat in winkels als Game Mania, FNAC voor games of films of cd's te kopen ze.

casualties

Legacy Member
BuBbA zei:
Wat ik vooral download zijn series. Ik volg prison break, heroes, WWE (alle delen),... en dat zijn allemaal zaken die hier in belgie nog ni op tv zijn dusja...
En voor series is het, zoals eerder al gezegd, onmogelijk om niet te downloaden.

² !!!!

+ 24 S06
+ South park S11
+ Las Vegas
+ CSI miami / NY
+ Poker after dark
+ High stakes poker S03

Als ik moet wachten tot al die series hier verschijnen.. :sop: En dan 5x onderbroken worden voor een pauze? Nee dank u! En daarboven op komt dat enkele van die series hier nooit uitgezonden gaat worden.

En uiteraard moet ik een pak blokken bijkopen om al die series te kunnen volgen..Vooral dinsdagmorgend is het hier een serieuze piek in de meter.. :unsure:

Anoniem04

Legacy Member
Dat vind ik inderdaad redelijk onmogelijk ja, zelfs al zijn het series.

kakature

Legacy Member
Dillyracer zei:
Dat vind ik inderdaad redelijk onmogelijk ja, zelfs al zijn het series.

200 - 300 GB is zeer goed te doen. Als hij zegt series dan is dat niet een 350mb versie van Lost he ...

Er bestaan meer series dan die mainstream shit he.

Een seizoen van 24 aflevering aan 350 MB/aflevering = 8.4 GB.
Een seizoen van 24 afleveringen aan 700MB/aflevering of 1.1 GB is al veel meer dan die 8 GB.


Reken 4 seizoenen gemiddeld voor een serie + nog wa andere anime dinges (daar ken ik niets van) en ge kunt gemakkelijk aan 200 GB zitten.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan