Archief - Download je warez? discussie!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Download je illegaal?


  • Totaal aantal stemmers
    846
  • Opiniepeiling gesloten.

Dirty_Col

Legacy Member
klennepette zei:
Hij heeft anders wel een punt hoor. Hij zegt ook niet dat het niet illegaal is.
Hij zegt enkel dat warez downloaden niet hetzelfde is als stelen en imho is dat ook zo.

Ok, als je een script van iemand anders kopieert en daar uw naam op plakt, is dat dan geen stelen omdat de auteur het origineel toch nog heeft?

stelen is iets afnemen van iemand anders zodat die andere persoon het niet meer heeft.

Vind je nu nog dat je gelijk hebt? Plagiaat is nu wel niet hetzelfde, maar kom het is maar om een vergelijking te maken...

Japser

Legacy Member
als ge dag en nacht download aan 200 KB\sec dan hebt ge op een maand juist, en ik denk ni da er iemand da doet zenne
24/7 het net afspeuren op nieuwe dingen ...

Anoniem04

Legacy Member
kakature zei:
200 - 300 GB is zeer goed te doen. Als hij zegt series dan is dat niet een 350mb versie van Lost he ...

Er bestaan meer series dan die mainstream shit he.

Een seizoen van 24 aflevering aan 350 MB/aflevering = 8.4 GB.
Een seizoen van 24 afleveringen aan 700MB/aflevering of 1.1 GB is al veel meer dan die 8 GB.


Reken 4 seizoenen gemiddeld voor een serie + nog wa andere anime dinges (daar ken ik niets van) en ge kunt gemakkelijk aan 200 GB zitten.

Dan nog, elke maand komt er toch geen nieuw seizoen uit hé, als het eens uitzonderlijk is ok, maar toch niet elke maand.

kakature

Legacy Member
pentiumz zei:
als ge dag en nacht download aan 200 KB\sec dan hebt ge op een maand juist, en ik denk ni da er iemand da doet zenne
24/7 het net afspeuren op nieuwe dingen ...

Wie spreekt dan ook van 200kb/sec?

Dirty_Col

Legacy Member
Dillyracer zei:
Dan nog, elke maand komt er toch geen nieuw seizoen uit hé, als het eens uitzonderlijk is ok, maar toch niet elke maand.

Hij had het over oa anime series, daarmee kan je best 200-300gb per maand downloaden hoor, gecombineerd met films, muziek,...

Daedie

Legacy Member
pentiumz zei:
als ge dag en nacht download aan 200 KB\sec dan hebt ge op een maand juist, en ik denk ni da er iemand da doet zenne
24/7 het net afspeuren op nieuwe dingen ...

een 500-tal gigabyte als ge dag en nacht aan 200 kb/s download.

kakature

Legacy Member
Dillyracer zei:
Dan nog, elke maand komt er toch geen nieuw seizoen uit hé, als het eens uitzonderlijk is ok, maar toch niet elke maand.

Zoals ik al zei, tmoeten toch nie altijd nieuwere series zijn? Ge kunt toch ook seizoenen afhalen van pakweg The A-Team of The Sopranos.

Damn, da's toch nie moeilijk om te begrijpen? 200 GB is écht niet zoveel he. De meesten zijn dat hier niet gewoon omdat we in België nog met achterlijke limieten zitten. Wacht tot jullie ooit limietloos/hoge limiet internet hebben. Ge zult eens zien hoe snel het gaat.

Japser

Legacy Member
casualties zei:
² !!!!

+ 24 S06
+ South park S11
+ Las Vegas
+ CSI miami / NY
+ Poker after dark
+ High stakes poker S03

Als ik moet wachten tot al die series hier verschijnen.. :sop: En dan 5x onderbroken worden voor een pauze? Nee dank u! En daarboven op komt dat enkele van die series hier nooit uitgezonden gaat worden.

En uiteraard moet ik een pak blokken bijkopen om al die series te kunnen volgen..Vooral dinsdagmorgend is het hier een serieuze piek in de meter.. :unsure:
rarara
wat zou er toch op maandag op tv zijn in amerika :D

Anoniem04

Legacy Member
kakature zei:
Zoals ik al zei, tmoeten toch nie altijd nieuwere series zijn? Ge kunt toch ook seizoenen afhalen van pakweg The A-Team of The Sopranos.

Damn, da's toch nie moeilijk om te begrijpen? 200 GB is écht niet zoveel he. De meesten zijn dat hier niet gewoon omdat we in België nog met achterlijke limieten zitten. Wacht tot jullie ooit limietloos/hoge limiet internet hebben. Ge zult eens zien hoe snel het gaat.

En al de opslagplaats dat hij dan nodig heeft ? 3600 gig per jaar, dan verzuipt ge wel onder de DVD's.

mjah, /care

kakature

Legacy Member
Dillyracer zei:
En al de opslagplaats dat hij dan nodig heeft ? 3600 gig per jaar, dan verzuipt ge wel onder de DVD's.

Wie spreekt hier over opslag? Ge download iets, ge bekijkt het, ge smijt het weg. Behalve DVDR's misschien, dat kan je gemakkelijk branden.

Dirty_Col

Legacy Member
Dillyracer zei:
En al de opslagplaats dat hij dan nodig heeft ? 3600 gig per jaar, dan verzuipt ge wel onder de DVD's.

mjah, /care

externe HDD's? en ik durf wedden dat hij de helft toch deletet

klennepette

Legacy Member
Dirty_Col zei:
Ok, als je een script van iemand anders kopieert en daar uw naam op plakt, is dat dan geen stelen omdat de auteur het origineel toch nog heeft?

Hier ga je weer in de fout, Jij gaat ervan uit dat iemand dat script "steelt" dwz, iemand kopieert de code plaatst zijn naam eronder en verkoopt dat.
Als je iets download ga je niet verklaren dat die software van jou is.
Je gaat die gedownloade software ook niet zelf verkopen.
Je steelt dus geen rechten, of inkomsten.
Al wat je doet is gebruik maken van de software zonder te betalen voor de intelectuele eigendom ervan.

Japser

Legacy Member
Dirty_Col zei:
externe HDD's? en ik durf wedden dat hij de helft toch deletet

en dan moet hij opnieuw downloaden omda hij het ni meer heeft en nog is wilt zien :D

R-evolution™'

Legacy Member
Hellrabbit zei:
Ondertitels zijn makkelijker te vinden dan de film zelf :)

so totaly not not true.
ondertitels zijn meestal pas te vinden als de film al in de cinema gedraait word hier

Hellrabbit

Legacy Member
R-evolution™' zei:
so totaly not not true.
ondertitels zijn meestal pas te vinden als de film al in de cinema gedraait word hier

Hetgeen u nog slechts een quasi onuitputtelijk aantal films ter beschikking laat, nl al diegene die zijn uitgekomen sinds de ontwikkeling van de filmrol :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan