Archief - Download je warez? discussie!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Download je illegaal?


  • Totaal aantal stemmers
    846
  • Opiniepeiling gesloten.

zarathustra

Legacy Member
oudere games wel eens. Zo'n rts van een jaar of 5 terug ofzo.

Maar voor de rest speel ik enkel wow en daar kruipt al genoeg tijd in :p

Virz

Legacy Member
Mooie thread!

Ik dl 'de vroeger soms is wat muziek maar zeer beperkt.
En sinds mijn nieuwe pc kan ik om de een of andere reden alleen nog maar v site's zoals games.telenet dl'en. :angry: en frustrating.. telemeter die max 30% vol geraakt. Zonde van geld maarja wat doe je zonder i'net :tongue:

Robinvv

Legacy Member
Af en toe ..

Maar meestal zaken die je niet kan kopen in de winkels...
Zoals bv TV-clipjes ...

En dan nog, we betalen al auteursrechten op lege cd's & dvd's dus :tongue: :angry: ...

Volledig legaal in mij ogen.

oohja, en muziek met DRM beveiliging ??
Neen dank u!

oOze

Legacy Member
Series: Heroes, Lost, 24, Prison Break, Battlestar Galactica... kheb geen zin om een half jaar tot een jaar te wachten eer ze die hier uitzenden. ook wel oudere dingen zoals Space: Above & Beyond, de legale versie bestaat alleen in R1 op crappy double-sided... eens ze op dvd (fantsoenlijke uitgave + r2) zijn koop ik ze toch nog, dus no harm done.

Films: uitzonderlijk, alleen als ik echt niet kan wachten (ook uitzonderlijk). A Scanner Darkly was een van die uitzonderingen, maar die heb ik intussen al op dvd gekocht

Games: nope..

Software: the usual (photoshop, dvdr software, ...)

Muziek: bwoah, soms... eigenlijk meer voor mijn ma dan voor mezelf (tammy wynette discography bv :p )

Terror Factor

Legacy Member
'k downloadde vroeger redelijk vaak muziek en films, en soms ook games. Maar aangezien ik nu zo goed als nooit meer game :p

Films, muziek en programma's die ik nodig heb download ik wel nog eens, maar meestal ben ik te lui om nog achter muziek te zoeken die me aanstaat ofzo, of die wachttijden bij rapidshare steke me ook tege. films haal ik soms me ne torrent af, als ik me echt verveel. ne dvd kope vin k eerlijk gezegd zonde van t geld. k bekijk ne film normaal maar ene keer, behalve moest er is iemand afkome ofzo, ma das maar zelden. ik laat die films wel op de pc staan, ma das gewoon omda het zonde is van de limiet om die te verwijdere. ge weet trouwens nooit of ge nog es goesting zou hebbe om die film opnieuw te zien.

software is dus enkel wa ik nodig heb(windows,office,sommige progskes voor de gsm,...)

muziek zijn tegenwoordig meestal fullcd's, ma aangezien die meestal op rapidshare staan laat k t nu vaak links ligge.

dendaak

Legacy Member
Ik download nooit/ ik zou zelfs niet weten hoe eraan te beginnen :ironic:

Terrorist_Hell

Legacy Member
Series en film: tamelijk veel (Prison Break, Lost, Jericho, Heroes, etc.)
Games: regelmatig
Muziek: tamelijk veel, al koop ik zelf wel af en toe 'n CD wegens betere kwaliteit
Software: trial versie en key downloaden

Reden: te hoge kostprijs

Frado2005

Legacy Member
Ik ben aan't stilvallen, want heb niet zoveel plaats meer :D nog zo'n 45gb gok ik van de 1400 o/O
Ik: series: southpark, lost, pb
games: ook ja, meestal games die ik direct beu ben :d
muziek ook wel, en muziekclips

SweetEmmaRose

Legacy Member
zoveel mogelijk op nachtlimiet downloaden.
programmas, series, films, muziek. spellekes niet, ik speel maar 1 spel (css) en dat heb ik in de winkel gekocht.
De meest memorabele films koop ik, cd's en series ook.

Latinos

Legacy Member
-Is het eigenlijk illegaal op je eigen dvd's te rippen naar je harde schijf?
-Is het illegaal om je films die je op VHS hebt te downloaden op het internet, om je collectie op pc te vervolledigen?

dendaak

Legacy Member
Latinos zei:
-Is het eigenlijk illegaal op je eigen dvd's te rippen naar je harde schijf?
-Is het illegaal om je films die je op VHS hebt te downloaden op het internet, om je collectie op pc te vervolledigen?

Volgens mij niet, wel als je ze verderd shared.

Robinvv

Legacy Member
wardkennes zei:
Nooit van gehoord :)

Wat doet gij dan met 50 gb ?
:unsure:

En volgens mij is downloaden nog legaal ? (In Nederland toch)
Maar uploaden is iets anders ...

oOze

Legacy Member
VinceFeet zei:
[*]Film&Series: Zelden of nooit. Om één of andere reden doet dat afbreuk aan de ervaring vind ik. Ongezellig achter je computer TV kijken, soms mindere kwaliteit,... Ik weet ook wel dat er veel zijn die via allerlei apparatuur hun materiaal tot op TV krijgen en dan een perfecte ervaring krijgen... Geef mij maar gewoon de DVD. En als je een maandje geduld heb vind je bijna elke DVD voor een bedrag rond de €10. Daar ga ik het niet voor laten.

waarom achter je computer? gewoon de .avi files op een dvdrke schrijven (of gebruik convertx2dvd om een volwaardige dvd te maken), in uwe divx capable dvd-player proppen en voila.. de kwaliteit van zo een 350mb aflevering moet zeker niet onderdoen voor tv kwaliteit, en de 700mb and up releases kunnen gemakkelijk op tegen een dvd. films is iets anders, daar moet ge al de +1gb versies downloaden voor fantsoenlijk beeld te hebben, al zijn er uitzonderingen.

Ali_

Legacy Member
Ik dacht ook dat downloads voor eigen gebruik legaal was (muziek toch).
Ben nie zeker, maar om een of andere reden denk ik dat ooit gelezen of gehoord te hebben :unsure:

mcR

Legacy Member
ik download enkel series (Prison Break, The OC, Heroes, ...) en soms eens een film.

sorry maar de prijzen van de cinema's... echt mooie dvd's koop ik dan wel.

LSDsmurf

Legacy Member
Zowat vanalles eigelijk, maar de laatste paar maand zijn series wel een verslaving geworden :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan