Archief - Download je warez? discussie!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Download je illegaal?


  • Totaal aantal stemmers
    846
  • Opiniepeiling gesloten.

kil911ler

Legacy Member
Games en programma's download ik nooit, ik koop ze veel liever. Ik zie graag m'n kast met al m'n game-dozen, heeft me een goed gevoel :D

Muziek daarentegen download ik, maar geen volledige albums ofzo, gewoon die paar liedjes die uitsteken. CD's kopen doe ik als ze het echt waard zijn :)

En Anime down ik ook omda ze da ier nie uitzende ^^

Gentei

Legacy Member
ik download "regelmatig"

meestal is het series of films, games niet meer de laatste keer dak gedownd heb was in de zomer de game prey.
Meestal koop ik games waarvan ik weet dat ze goed zijn zoals oblivion, nwn2, dark messiah enz.
Maar ik speel meestal MMORPG's en die kun je niet downloaden om te spelen alé op legale manier dan..

kakature

Legacy Member
Zeer veel, behalve muziek. Dat download ik niet aangezien ik alles al heb en veel goeie stuff komt er niet echt meer uit imo. Series download ik eigenlijk het meest, gevolgd door games & films.
Kent iemand eigenlijk de wetgeving in België omtrent downloaden? Ik weet dat het in Nederland legaal is om te downloaden, maar niet om te verspreiden/up te loaden. M.a.w als je een torrent in gang steekt dan ben je eigenlijk al illegaal bezig in Nederland.

protnie

Legacy Member
Ik download al mijn spellen en progs, meeste games speel ik toch maar ff, het is het niet waard om 50 euro te betalen voor iets dat je toch bijna niet gebruikt. Programma's als Photoshop, nja geen zin om daar die volle pot voor te betalen :s denk dat enigste legale op mijne pc windows XP is... en natuurlijk ook die gratis progjes dan he
maar toch download ik liever een betalend programma dan een gratis alternatief

Brianz

Legacy Member
Zoveel mogelijk, ik download elke maand mijn meter vol.
Heb ik aangevinkt

Maar omdat ik bij telenet zit beperkt zich dit tot maandelijks een paar muziekalbums en enkele series die ik volg.

Moloch

Legacy Member
van al mijn games die'k nog heb (check sig) heb ik er 5 van gekocht; Mafia, Fable, GTA:SA en MotoGP 3, Oblivion zou'k ook gekocht hebben maar kon nie wachten, aan die spellen wou ik mijn geld tenminste geven, 80% van mijn andere games vinnek crap (die 20% zijn uitblinkers zoals HL2, dreamfall, condemned, enz..)

reken 50€ per game * 36 = 1800€, daarvan zou 1500€ weggesmeten geld zijn moest ik die gekocht hebben..

1500€ is een maandloon voor mij, so no way dattek een ganse maand ga werken voor al die games die'k mss een uur/dag gespeeld heb

apps zijn allemaal gedownload, OS ook (xp sp2 met "geldige" corp key = no activation required)

films kopieer ik (kbetaal er voor als ik ze huur dus ze krijgen toch nog iets é..), downloaden gaat nie met de telemeter, games krijgen voorrang

muziek af en toe, luister nie echt veel naar muziek in de eerste plaats

dus alsek voor alles zou moeten betalen, kben geruineerd, letterlijk

Bubba

Legacy Member
Bijna alles wat op mn PC staat is gedownload.

Het enige "legale" programma is het operating system zelf aangezien we dat gratis van school krijgen.

Wat ik vooral download zijn series. Ik volg prison break, heroes, WWE (alle delen),... en dat zijn allemaal zaken die hier in belgie nog ni op tv zijn dusja...

Waarom downloaden? Het is een pak goedkoper en ik ben gewoon te lui en te associaal om naar de videotheek of muziekwinkel te lopen. En voor series is het, zoals eerder al gezegd, onmogelijk om niet te downloaden.

Ik heb expressnet met 10 GB maar die breid ik elke maand tot het max uit. (30 GB). En die is ook elke maand volledig opgebruikt. Zit deze maand al vanaf de 18de aan 29Gb dus kzit nu op droog zaad. :p

switchblade

Legacy Member
ik download films, games & muziek, als ik het goed vind, koop ik het
indien niet, blijft het gewoon op men pc staan, maar installeer/bekijk/beluister ik het ni.
waarom gooi ik het ni weg? kweet het ni, het is een zonde om daar die tijd in te
steken en dan zomaar weg te gooien

de laatste tijd is het illegaal downloaden bij mij serieus verminderd (hoogstens een film en 1 game per 2 maand ofzo), gewoon omdat er in mijn ogen geen echte topper meer is dat ik nog ni geprobeerd heb
+ ook de demo's en trailers beginnen meer en meer te wegen, een demo van 1 gig is tegenwoordig geen uitzondering meer en ik ben zo'n type dat te leeg is om te wachten tot na middernacht :p

daFour

Legacy Member
Ik haal alleen maar toepassingen af zoals nero enz,en SP games.Livesets maar geen films

Latinos

Legacy Member
amai, zoveel mensen die hier downloaden :o .
tot ze eens gepakt worden ...

Shellshock

Legacy Member
Tot één maand geleden niet. Toen heb ik me bezondigd aan het downloaden van Outlaws.

[EDIT] Download ook regelmatig muziek enzo.

switchblade

Legacy Member
Latinos zei:
amai, zoveel mensen die hier downloaden :o .
tot ze eens gepakt worden ...

is met alles zo he...
hoeveel mensen zijn er ni zat op een gemiddelde donderdag/vrijdag/zaterdag avond? openbare dronkenschap is ook ni toegelaten he ;)
te snel rijden mag ook ni...

alles heeft z'n voordelen en nadelen, enkel is de risicograad bij alles verschillend :)

_DKsissor_

Legacy Member
download vooral series+topgames en af en toe eens een film die ik zeker wil zien en te lui ben om naar de cinema te gaan.

Suicide Monkey

Legacy Member
Vroeger kwam bij mij bijna alles van op internet maar nu is dat wel serieus geminderd. Een van de redenen zal wel zijn omdat ik bijna niet meer game en die dvd-rips geen surround geluid hebben (is nu niet zo erg bij een komedie ofzo maar bij een aktiefilm is dat toch een extra). Nu stap ik ook wel gemakkelijker naar een videotheek ipv uren te staan dl'en en plots zien dat er een file op de server corrupt is en van die dingen. Als ik nu iets dl is het eerder een serie zoals lost of sp.

Inspector Monkfish

Legacy Member
DVD's: koop ik legaal. Het is een schitterende verslaving :p. Ik ben apetrots op mijn volle kast met legale DVD's :)

Muziek: losse liedjes download ik. Soundtracks, CD's van Rammstein en andere groepen die ik schitterend vind koop ik.

Anime: downloaden én legaal kopen. Tegenwoordig schuif ik vooral op naar het tweede omdat ik niet graag naar series kijk op mijn PC. Plus de DVD's en de boxen staan schitterend in mijn kast ;)

Games: Voornamelijk kopen. Enkel Japanse games waar ik over twijfel (dit gebeurt zelden) download ik eerst eens om te proberen. Als ze goed zijn, worden ze aangekocht.


Ik volg het persoonlijk principe dat downloaden mag zolang je ook maar aankoopt. Met mijn games en DVD's zit ik goed; de anime schuift op in de goede richting; en muziek zal altijd wel vooral een online zaak blijven.

Wover

Legacy Member
Mijn meter zit elke maand vol, maar dat wilt niet zeggen dat ik niks legaals meer koop natuurlijk. Sinds een jaar ben ik terug beginnen met cd's, platen (12"), dvd's enz te kopen. Maar altijd enkel de muziek/films etc die de moeite waard zijn. Slechte muziek en films zou ik nooit kopen, maar wel downloaden, gewoon omdat ik geen respect heb voor mensen die slechte muziek maken (allemaal relatief natuurlijk :p).

GenesisX

Legacy Member
Zoveel mogelijk dat ik alles opgebruikt heb. Het gaat dan om nieuwe of oude games die gewoon hier nog niet uit zijn of die ik beu wordt na 3x spelen. Dat vind ik dus geen 50 EUR waard.

En waarom ik films download? Wel, veel te veel limited editions die alleen in beperkte zalen in Amerika gespeeld worden en hier nooit het daglicht zien, daarom. Moeten ze maar iets aan doen. En een film bekijk je ook maar één keer, dus ik ga geen 20 EUR geven om die op dvd te kopen fzo.

En alles kost gewoon veel te veel. Ik zou gewoon geen muziek moeten luisteren omdat een CD al vlug boven de 15 EUR gaat (in heel m'n leven nog maar eentje gekocht; en dan nog niet van m'n eigen geld :p). Zoals in de thread al aangetoond werd, alles kost veel te veel en dan prefereer ik om mijn vrije tijd met illegale dingen te vullen, dan met 15 liedjes per maand fzo. Zelfs als je full-time gaat werken kun je nog niet alles permitteren.

Lamsednav

Legacy Member
Stancke zei:
Download alles (behalve Test Drive Unlimited, spel die ik gekocht heb)

Waarom download ik? Eerder uit luiheid dan uit geldkwestie :s

Volledige quote :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan