Archief - Download je warez? discussie!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Download je illegaal?


  • Totaal aantal stemmers
    846
  • Opiniepeiling gesloten.

RaZoR be

Legacy Member
ik download 90% van de dingen die ik gebruik, enkel console games koop ik ;)

R-evolution™'

Legacy Member
Ik download elke maand netjes mijn 30gb vol op nachttarief van turbo.
Tegewoordig meerendeel van FTP's , maar ook nog warez.
75% van men limiet gaat naar dvdrips
5% naar software
20% naar livesets

Acolyte

Legacy Member
Hier en daar haal ik wel al eens iets af op een minder legale manier maar zeker games koop ik altijd! :)

Doggiedog

Legacy Member
ik download zoveel mogelijk, en doordat dat hier kotinternet is zonder limiet is dat heel handig :p Ik download vooral manga en anime, de serie Prison Break, en verder nog soms muziek en oudere spellen.

De nieuwste spellen koop ik liever legaal, ik speel ze regelmatig en ik vind dat de moeite van de makers wel mag beloond worden. Daarbij, als die makers nu net een serie maken, en het verkoopscijfer is te laag, dan loopt die serie grote kans dat het niet afgewerkt wordt, en das echt vloeken. ^^
Van anime en manga bestaan zoveel series en titels dat ik liever eerst eens uitprobeer welke mij aanstaan. Tot nu toe heb ik altijd gehad dat ik toch zeker 3/4de van de gedownloade series onmiddelijk terug verwijderd heb, sommigen zelfs al na 10 episodes of enkele chapters. Gedubde anime kan ik echt niet aanhoren, daarom dat ik meestal nog bij fansubs blijf. En die extra censuur vind ik ook teveel van het goeie, soms zitten daar stukken in die bijdragen tot het emotionele gebied. Daarbij is nog niet al die goeie anime/manga beschikbaar buiten Japan.
Wat betreft PB, series bekijk ik maar één keer, dus ik heb er nix aan door dat aan te kopen. Die Amerikaanse series hebben trouwens de vervelende neiging om maar voort te gaan en voort te gaan en verder uit te rekken en verder uitgemolken te worden, dat ze biijna vergeten dat er nog een einde aan moet komen. Lost is daar een groot voorbeeld van. Die serie begon goed, maar begon mij te vervelen naar het einde toe. Daarom dat ik ze liever eerst download, dan zie ik wel hoever ze gaan, en als er na lange tijd echt nog geen einde in zicht is en ik het gevoel begin te krijgen dat ze het beginnen uit te rekken, kap ik ermee. Daardoor heb ik ook weer geld uitgespaard aan een serie die ik anders toch niet opnieuw zou bezien.
Muziek downloadde ik vroeger heel vaak, maar daar is tegenwoordig een serieuze demper op gekomen, enkel de muziek die ik echt goed vind download ik wel eens (en eigenlijk ook een beetje om die lawaaiierige [as in: mediageile] muziekindustrie te pesten, niet dat ze dat echt gaan opmerken, maar ik heb geen goesting om mij te schikken naar hun wensen. Als er problemen zijn, moet ge die aanpakken op een deftige en volwassen manier [door slimmer te zijn dan uw klanten en in te spelen op de nieuwe trend], niet op een kinderachtige manier waarop ge probeert uzelf superzielig voor te stellen terwijl ge bijna verdrinkt in het geld). Verder koop ik wel legaal muziek van enkele favoriete muziekgroepen om hen te steunen.

Firestyler

Legacy Member
regelmatig wat muziek, zo kan ik direct nieuwe liedjes enzo horen en ze goed vinden, als ik ze echt goed zijn belanden ze vroeg of laat toch in mijn vinyl collectie

Feignasse

Legacy Member
Ik download zeer weinig. Films en series nooit, daarvan koop ik liever de dvd's of ik kijk gewoon op TV; dat ik dan wat langer moet wachten voor ik een nieuwe serie te zien krijg, stoort me niet. Een recente film downloaden ipv 'm in de cinema te gaan bekijken vind ik ronduit achterlijk.
Games download ik evenmin, mijn pc kan die recente games al lang niet meer aan. Af en toe koop ik wel eens een wat ouder spel voor weinig geld in de Makro.
Voor muziek gebruik ik steeds vaker iTunes, al hoop ik dat ze ooit gewone mp3's aanbieden, want ik ben niet van plan m'n iRiver in te ruilen voor zo'n designdoos :p

Ten slotte: ik heb de indruk dat "verzamelwoede" bij velen een grotere rol speelt dan de wil om een welbepaald iets in "bezit" te hebben.

Santa

Legacy Member
Ik download elke week Pb, 24, Heroes en South Park. Voor de rest muziek als er iets is dat mij zeer zwaar aanstaat. Dit alles illegaal.

Als er mij iets zwaar aanstaat, zoals een beestige cd, of een beestige reeks (Ik heb alle seizoenen van 24, één van Lost, ..) dan koop ik het erna wel.

Feignasse

Legacy Member
GenesisX zei:
En waarom ik films download? Wel, veel te veel limited editions die alleen in beperkte zalen in Amerika gespeeld worden en hier nooit het daglicht zien, daarom. Moeten ze maar iets aan doen. En een film bekijk je ook maar één keer, dus ik ga geen 20 EUR geven om die op dvd te kopen fzo.

"Moeten ze maar iets aan doen" maar je zou ze toch niet kopen want ze zijn te duur :sop: Wat trouwens niet klopt, ik geef zelden meer dan 12€ uit aan een DVD. En dat je een film maar éénmaal bekijkt is natuurlijk ook quatsch. Mocht je dat werkelijk zelf geloven, dan neem ik aan dat je elke film ook wist nadat je hem hebt bekeken? :unsure:

R-evolution™'

Legacy Member
Ulixes zei:
Ik download zeer weinig. Films en series nooit, daarvan koop ik liever de dvd's of ik kijk gewoon op TV; dat ik dan wat langer moet wachten voor ik een nieuwe serie te zien krijg, stoort me niet. Een recente film downloaden ipv 'm in de cinema te gaan bekijken vind ik ronduit achterlijk.
Games download ik evenmin, mijn pc kan die recente games al lang niet meer aan. Af en toe koop ik wel eens een wat ouder spel voor weinig geld in de Makro.
Voor muziek gebruik ik steeds vaker iTunes, al hoop ik dat ze ooit gewone mp3's aanbieden, want ik ben niet van plan m'n iRiver in te ruilen voor zo'n designdoos :p

Ten slotte: ik heb de indruk dat "verzamelwoede" bij velen een grotere rol speelt dan de wil om een welbepaald iets in "bezit" te hebben.

leeche :unsure: ?

VinceFeet

Legacy Member
  • Film&Series: Zelden of nooit. Om één of andere reden doet dat afbreuk aan de ervaring vind ik. Ongezellig achter je computer TV kijken, soms mindere kwaliteit,... Ik weet ook wel dat er veel zijn die via allerlei apparatuur hun materiaal tot op TV krijgen en dan een perfecte ervaring krijgen... Geef mij maar gewoon de DVD. En als je een maandje geduld heb vind je bijna elke DVD voor een bedrag rond de €10. Daar ga ik het niet voor laten.
  • Games: Zelden. Eerst en vooral omdat ik weinig game en als ik game gaat het om een potje CS (Half-Life 2 gewoon origineel gekocht) of ET, games die je gratis kan downen dus. Games voor op playstation koop ik gewoon in de winkel, niet dat ik er zo veel heb maar toch...
  • Muziek: Veel tot zéér veel. Nieuwe cd's, mixtapes,... Het passeert hier allemaal. Simpelweg omdat ik zo veel mogelijk op de hoogte tracht te blijven van wat er wordt uitgebracht in het Hip-Hop wereldje. Alles aankopen zou gewoon onbetaalbaar zijn en bovendien een waste of money in veel gevallen. Alles wat ik goed vind wordt na verloop van tijd wel aangekocht. Ik heb een dikke 800 cd's in m'n kast staan (één voor één origineel) dus ze verdienen hun geld wel aan mij. Maar ik heb op computer ook cd's staan die ik niet origineel in m'n bezit heb. Maar het is ook wel opvallend dat zulke cd's ook op PC zelden gedraaid worden. Ze maken gewoon deel uit van m'n 'database'.
  • Software: Van tijd tot tijd. Ik tracht zo veel mogelijk programma's origineel te kopen maar ik heb hier ook fruityloops en 3D studio max op computer staan, en daar is niet voor betaald. Ik wou gewoon een keertje kennis maken met die programma's en zo lang ik ze niet intensief gebruik ga ik ook geen honderden euro's neerleggen voor zulke software.

Exorikos

Legacy Member
Ik download films en series (vooral harde schijven uitwisselen op kot... :p) en spelletjes om te testen en als ze goed zijn wel te kopen. Programma's zijn echt wel makkelijker om legaal te hebben, dus dat zijn ze hier dan ook. :)

Cervantes

Legacy Member
Alles gedownload... Zelfs mijne Windows XP/VISTA... Alles wat ge kunt inbeelden is gedownload, zelfs reeksen van Wittekerke heb ik eropstaan... Kben nu aant zoeken naar posters, die ze in de Free Record Shop kopen, zo grote posters, die 10euro kosten... :)

Cryp

Legacy Member
Wie download der nu geen warez
ik download der mee hopen kga daar ni om liegn
Kzit met 30gb datalimiet dus die meot toch geberuikt worden
enkel goeie Online games ga ik kopen

VinceFeet

Legacy Member
Cervantes zei:
Alles gedownload... Zelfs mijne Windows XP/VISTA... Alles wat ge kunt inbeelden is gedownload, zelfs reeksen van Wittekerke heb ik eropstaan... Kben nu aant zoeken naar posters, die ze in de Free Record Shop kopen, zo grote posters, die 10euro kosten... :)

Als ze nu het eten nog 'download-baar' maken hoef je helemaal niet meer buiten te komen! :niceone:

What the fuck ga jij doen met zo'n posters? Afprinten? Met Wat? En laten afprinten gaat iets meer kosten dan die €10 die ze in de FRS vragen peins ik. :p

Ali_

Legacy Member
VinceFeet zei:
  • Games: Zelden. Eerst en vooral omdat ik weinig game en als ik game gaat het om een potje CS (Half-Life 2 gewoon origineel gekocht) of ET, games die je gratis kan downen dus. Games voor op playstation koop ik gewoon in de winkel, niet dat ik er zo veel heb maar toch...
  • Muziek: Veel tot zéér veel. Nieuwe cd's, mixtapes,... Het passeert hier allemaal. Simpelweg omdat ik zo veel mogelijk op de hoogte tracht te blijven van wat er wordt uitgebracht in het Hip-Hop wereldje. Alles aankopen zou gewoon onbetaalbaar zijn en bovendien een waste of money in veel gevallen. Alles wat ik goed vind wordt na verloop van tijd wel aangekocht. Ik heb een dikke 800 cd's in m'n kast staan (één voor één origineel) dus ze verdienen hun geld wel aan mij. Maar ik heb op computer ook cd's staan die ik niet origineel in m'n bezit heb. Maar het is ook wel opvallend dat zulke cd's ook op PC zelden gedraaid worden. Ze maken gewoon deel uit van m'n 'database'.
  • Software: Van tijd tot tijd. Ik tracht zo veel mogelijk programma's origineel te kopen maar ik heb hier ook fruityloops en 3D studio max op computer staan, en daar is niet voor betaald. Ik wou gewoon een keertje kennis maken met die programma's en zo lang ik ze niet intensief gebruik ga ik ook geen honderden euro's neerleggen voor zulke software.

Volledig the same here :D (ook qua stijl enzo:p)

^MystiQ

Legacy Member
Ik download regelmatig liedjes, voor films ga ik naar lan party's :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan