Archief - De stilte op straat...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Thin Liz

Legacy Member
Idd, dit is geen nieuw 'fenomeen', zo ben ik ooit eens ei zo na in elkaar geslagen toen ik langer dan de wettelijke 2 seconden naar iemand keek. Dit was zowat 10 jaar geleden, ik had toen geluk dat er juist ne struisere maat toekwam of ik had 'prijs'. Echt niet normaal hier soms...

menlor

Legacy Member
Ik lees hier vooral da oudere mensen lachen en goeiendag zegge. Toch ni waar ik leef, hier heb ik al paar keer meegemaakt da oudere mensen van stoep veranderen voor mij. Geen idee waarom, ik bijt ni ze :p

en goeiendag zeggen tegen wildvreemden doe ik ook niet, alleen savonds of zo.

Arifiene

Legacy Member
menlor zei:
Ik lees hier vooral da oudere mensen lachen en goeiendag zegge. Toch ni waar ik leef, hier heb ik al paar keer meegemaakt da oudere mensen van stoep veranderen voor mij. Geen idee waarom, ik bijt ni ze :p

en goeiendag zeggen tegen wildvreemden doe ik ook niet, alleen savonds of zo.

ge ziet er wss gevaarlijk uit :p
mijn oma is al bang van een gast als em lang haar heeft en een zwart bandshirt draagt :p
oude mensen eh :D

Gamedude

Legacy Member
menlor zei:
Ik lees hier vooral da oudere mensen lachen en goeiendag zegge. Toch ni waar ik leef, hier heb ik al paar keer meegemaakt da oudere mensen van stoep veranderen voor mij. Geen idee waarom, ik bijt ni ze :p

en goeiendag zeggen tegen wildvreemden doe ik ook niet, alleen savonds of zo.
oh zalig, ge had naar de zelfde overkant moete lope en net voor haar luider dan normaal zegge: "GOEDENDAAAAAAG" en om het dan nog compleet te make een danske rond haar te make en dan te zegge: ik ben misschien zot, maar bijten doe ik nie.

grey-turtle

Legacy Member
In Vlaanderen leven we meestal in gemeenten waar me met minstens 1000 mensen wonen.
In het Duitsland of Frankrijk zijn er dorpen waar er nog geen 500 mensen wonen en waar iedereen iedereen kent en het dus normaal is dat ze elkaar goededag zeggen. Ze zijn dat gewoon en doen dat dan ook bij vreemdelingen.

Hmgrwngd

Legacy Member
Hellrabbit zei:
Doen ze niet, tis nogaltijd uw eigen leven ... net zoals het nogaltijd die andere mensen hun leven is en die nog altijd moeten doen waar ze zich goed bij voelen, zonder elkaar daarbij onnodig te storen natuurlijk

Iedereen zegt het altijd bij mij;
maar nu kan ik het ook eens zeggen: JE REINSTE ZEVER.

Een mens beïnvloedt een ander mens in de buurt; of je dat nu wil of niet.
Je imiteert een mens in je nabijheid, of je dat nu wil of niet.

Maar als je nooit iemand onnodig mag storen blijf je altijd geïsoleerd ... Maw iemand leren kennen, of beetje fun beleven mag voor mij altijd.
Ipv dat ge-ouwehoer van: "laat mensen toch zijn" . Fuck it ; ik wil fun beleven.

Ik snap niet waarom de mensen zo bang zijn om wat regeltjes te breken. (vooral die ongeschreven regels in de sociale omgang)

Maw hou uw politiek-correcte mening voor uzelf, want ze is niet op iedereen van toepassing. Ik wil vrij zijn, en ben echt niet slecht van hart; dus vind ik niet dat ik me overal moet inhouden gewoon maar omdat andere mensen dat zogezegd niet graag zou hebben. ;)

zarathustra

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Ipv dat ge-ouwehoer van: "laat mensen toch zijn" . Fuck it ; ik wil fun beleven.

Je hebt gelijk, het is het 'ik' dat primeert.

Net zoals jij je eigen 'fun' wil hebben en daarvoor evengoed anderen lastig wil vallen, heb ik dan het omgedraaide, ik wil met rust gelaten worden en zal de meeste mensen dan ook negeren ^^

We doen eigenlijk hetzelfde maar aan de andere kant :p

Arifiene

Legacy Member
zarathustra zei:
Je hebt gelijk, het is het 'ik' dat primeert.

Net zoals jij je eigen 'fun' wil hebben en daarvoor evengoed anderen lastig wil vallen, heb ik dan het omgedraaide, ik wil met rust gelaten worden en zal de meeste mensen dan ook negeren ^^

We doen eigenlijk hetzelfde maar aan de andere kant :p

kzou jullie twee graag es confronteren zaartje ;)

Hmgrwngd

Legacy Member
zarathustra zei:
Je hebt gelijk, het is het 'ik' dat primeert.
Altijd en overal é.
Je zit altijd in je eigen wereld. Die samenhangt met anderen natuurlijk, maar toch. Het ego é.
zarathustra zei:
Net zoals jij je eigen 'fun' wil hebben en daarvoor evengoed anderen lastig wil vallen, heb ik dan het omgedraaide, ik wil met rust gelaten worden en zal de meeste mensen dan ook negeren ^^
Aja, maar kijk; als ik echt zie dat iemand met rust gelaten wil worden, en als die persoon vriendelijk blijft, dan ga ik die persoon meteen met rust laten. Ik respecteer dat volledig.
Zelfs als die persoon boos zou worden zou ik het ook laten denkik; waarom een idiote discussie hebben als je 2meter verder misschien een leuker persoon tegenkomt?
zarathustra zei:
We doen eigenlijk hetzelfde maar aan de andere kant :p
Bwa, ik ben heel vaak ook in de absolute rusttoestand hoor; waar ik ook bijna niks kan zeggen. Als ik zit te mediteren in een park ofzo, moet je echt ook niet tegen mij beginnen praten. :p
Dan kan ik amper een zin zeggen omdat de nutteloosheid ervan op dat moment primeert. :D

Skizzy

Legacy Member
Mja, ik knik ook wel meestal, maar niet like in een stad, hier int dorp is dat wel anders :). Meeste mensen knikken wel terug, maar ik doe het ook niet lang naar iedereen, ge ziet wel wie dat wel zou apprecieren en wie niet :D.

Overlaatst nog iets grappeg meegemaakt:

Ik stap samen met men vriendin op nen vrijwel lege bus. En we lopen zo naar vanachter, en aan de gang zat zo nog ne man (kschat tegen de 25 aan) en door het heen en weer schudden van die bus loopt men vriendin zo met haar achterwerk tegen die kerel zijn hand. En ik kijk naar hem, en hij naar mij, en allebei zo spontaan ne glimlach :D. Was wel grappeg.

TheCrow7

Legacy Member
Skizzy zei:
door het heen en weer schudden van die bus loopt men vriendin zo met haar achterwerk tegen die kerel haar hand.

Het zoveelste bewijs van het grensverlegende werk op het gebied van geneeskunde hier in België. Een "gender-change" operatie op een bus, jawel !

Blanco

Legacy Member
Ik zeg altijd uitgebreid goeiendag (met gebaren en al) aan die gepensioneerden die stiekem vanachter hun overgordijnen naar buiten zitten te loeren.
Dan sta ik uitgebreid te zwaaien aan de overkant van't straat enzo :p

twoen

Legacy Member
Op den trein heb ik ook vaak goesting om luid te vragen :

"Bij wie kan ik gaan zitten die een klapken wil doen?"

Nog niet gedurft :)

Quilombo

Legacy Member
Spliffsnatcher zei:
3) Op straat moeten ze niet beginnen zagen tegen mij, ik zal men vrienden wel zelf zoeken.

ik snap nie goe waarom mensen altijd het oog hebben op een eventuele vriendschap. je kan toch ook gewoon iets zeggen zonder dat hij/zij een vriend hoeft te worden?

natuurlijk, op straat ga ik ook niet tegen weet-ik-veel wie beginnen praten, maar af en toe kan ik het wel appreciëren dat er ergens een spontane babbel ontstaat, zelfs al zie ik hem of haar nooit meer weer.

Sir. K

Legacy Member
Spliffsnatcher zei:
5) Het enige waarvoor ik moeite doe is een mooie vrouw. Zonde om kansen te verspelen, is trouwens ook een begrijpelijke reden. Direkt to the point ipv oeverloos beginnen te lullen over het weer. Maar dat is al 3 jaar niet meer aan mij besteed wegens vriendin die er niet mee zou kunnen lachen.


Waarom alleen mooie vrouwen en nie bv ne kerel of een "lelijker" meisje da er wel tof zou uitzien?
Echt raar hoeveel mensen enkel iemand zouden aanspreken denkend met hun fluit ipv hun verstand.
Tuurlijk praat ik ook nie met iedereen, en tuurlijk is het leuker om met een knap meiske te babbelen dan iemand die ge nie aantrekkelijk vindt. Ma so what...
tis nie omda ge met iemand staat te babbelen dat die echt uw vriend/vriendin moet worden of da ge der 5min later seks me gaat hebben of eender wat.

Firefoxbt

Legacy Member
boogje zei:
Beste TNG gamers,

daarjuist wandelde ik nog eens naar de beenhouwer en na dat gedaan te hebben viel me plots iets héél hard op, wat iedereen eigenlijk al lang wist. Ik zal het met voorbeelden illustreren :

- ik vertrek, wandel zoals elke normale mens op de stoep, en iemand uit de andere richting komt op me af. Wat doe ik? ik kijk hem even aan, kijk of ie naar mij kijkt ( if so--> gewoon eens knikken en glimlachen) zo nee, en dat is meestal zo, lopen we elkaar rakelings voorbij, alsof we alleen op de stoep waren.
- Ik kom aan in de beenhouwer. Er stond reeds volk, misschien 4 a 5 man. Wanneer ik binnen kom zie ik de mensen achter zich kijken naar mij, maar ze draaien zich terug om, precies of ik ging hen overvallen :eek: . Er word geen woord gerept, geen goeiendag, geen hallo, rien, niks.

-begrijpen jullie wat ik bedoel? Het is zo normaal geworden in deze maatschappij waar iedereen geisoleerd lijkt te zijn met vreemden, en behalve vrienden en familie aan spreken. nieuwe vrienden ontmoet je op een fuif/als je zat bent/ door middel van vrienden, maar op straat? ergens anders? nee, we spreken vreemd genoeg niemand meer aan, zeggen geen goeiendag meer...

wat vinden jullie er van én wat doen jullie wanneer er een tegenligger afkomt op straat? goeiedag zeggen, opzij gaan en doorwandelen of er niemand is? iets anders?

thanks for reading,

Boogje;)

het zal wel al gezegd zijn, maar in Wallonië is het bijna een verplichting om bonjour te zeggen, enfin toch op het landelijk gedeelte, niet in grote steden.

echt heel anders

Cazzz

Legacy Member
ik apprecieer altijd wel een klapke op de bus of de tram of de trein of .. maar ja :D wat ik dan wel vervelend vind is dat het dan wel meestal over hun onderwerp gaat, paar zinnetjes en daar blijft het dan bij(bij mij toch, ik heb toch al vaker ervaren dat je bij een wildvreemde heel snel bent uitgepraat). En dan zit je daar naast of over iemand waar je net hebt mee gepraat en wat moet je dan doen? Doen alsof je deze mens nooit hebt gezien ofzo :D Echt degoutante situaties..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan