batuzai
Legacy Member
persoonlijk groet ik bevoorbeeld altijd de persoon bij de bakker als ik eens brood moet halen , of achter de kassa en als er niet teveel volk is vraag ik hoe het gaat .. ik snap niet waarom mensen het daar moeilijk mee hebben ..
als ik een bejaarde tegenkom groet ik hun altijd ( uit respect )ook al ken ik hun niet , de personen die ik niet groet zijn mensen van mijn leeftijd die ik niet ken, enige antwoorde die ge kunt terugkrijgen hier in genk ( ken ik u , wie zijt ge , wa zijt ge vies aant kijken , wa zijt ge aant bluffen .. ) dus ja
als ik een bejaarde tegenkom groet ik hun altijd ( uit respect )ook al ken ik hun niet , de personen die ik niet groet zijn mensen van mijn leeftijd die ik niet ken, enige antwoorde die ge kunt terugkrijgen hier in genk ( ken ik u , wie zijt ge , wa zijt ge vies aant kijken , wa zijt ge aant bluffen .. ) dus ja

)
(verklaart mss waarom 60'ers en ouder dan dat wel eerder iedereen goedendag zeggen)
Hoe leuk het op reis soms kan zijn, altijd blij wanneer ik weer in m'n thuisland, in m'n thuisdorpje ben...
