Archief - De stilte op straat...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

batuzai

Legacy Member
persoonlijk groet ik bevoorbeeld altijd de persoon bij de bakker als ik eens brood moet halen , of achter de kassa en als er niet teveel volk is vraag ik hoe het gaat .. ik snap niet waarom mensen het daar moeilijk mee hebben ..

als ik een bejaarde tegenkom groet ik hun altijd ( uit respect )ook al ken ik hun niet , de personen die ik niet groet zijn mensen van mijn leeftijd die ik niet ken, enige antwoorde die ge kunt terugkrijgen hier in genk ( ken ik u , wie zijt ge , wa zijt ge vies aant kijken , wa zijt ge aant bluffen .. ) dus ja :lol:

DJ BUZZE retro

Legacy Member
Algemeen kan je wel stellen dat Belgen (en OK, mss Vlamingen iets meer dan Walen, maar ik breng niet genoeg tijd door in Wallonië om daarover te kunnen oordelen) véél asocialer zijn en in zichzelf gekeerd dan onze buurlanden.

Wij zijn inderdaad achterdochtig, worden liever met rust gelaten (er zijn zo van die sociale uitzonderingen, maar niet zo veel, dit topic staaft het ook wel :D)

Komt het ook niet doordat we minder onze ECHTE sociale vaardigheden oefenen door meer aan chat - en forum kak te doen? :p (verklaart mss waarom 60'ers en ouder dan dat wel eerder iedereen goedendag zeggen)

Ik moet grif toegeven dat ik ook eerder een asociale zak ben dan een vrolijke mus. Ik knik ook niemand aan die ik niet ken of zeg smakelijk tegen een etend iemand... ik word ook het liefst met rust gelaten ipv overdonderd te worden door een volslagen vreemde. En idd, wanneer je de verkeerde vriendelijk aanspreekt kan je nog ruzie krijgen ook...

De meesten appreciëren het ook als ze met rust gelaten worden... een vriendelijk woordje als het echt nodig is, en dan weer snel terug op je plaats... het zit hier ingeburgerd.

Wij , ALS VOLK, zijn niet bepaald vriendelijke mensen... afstandelijk, weinig broederlijk gevoel... samenhorigheid, NOPPES...

Daar verander je niet zomaar wat aan

Toch klaag ik niet hoor, Oost West Thuis Best ;) Hoe leuk het op reis soms kan zijn, altijd blij wanneer ik weer in m'n thuisland, in m'n thuisdorpje ben...

SIO

Legacy Member
als ik de hond uitlaat zeg ik ook goeiendag als ik mensen tegenkom, 90% zegt vriendelijk iets weer, de andere 10% zijn meestal oude mensen die zo lomp zijn om niks weer te zeggen, die negeer ik dan gewoon de volgende keren want zijn altijd dezelfde lomperikken

das zo een beetje gelijk in den auto: ge stopt om bv iemand te laten oversteken en 90% zal zen hand opsteken als dankgebaar, zoveel moeite kost da ni om te doen he..

televetforum

Legacy Member
batuzai zei:
als ik een bejaarde tegenkom groet ik hun altijd ( uit respect )ook al ken ik hun niet
lol
respect?
voorwat?
omdat ze zoveel jaar vroeger geboren zijn?

Daedie

Legacy Member
als iemand goeiedag zegt of knikt doe ik dat terug. Is het een meisje, een glimlachske erbij :p.

Gesprekken met wildvreemden heb ik ook liever niet. Zou trouwens niet weten wat ik moet vertellen.

Mr.Anderson

Legacy Member
Eens een goeiendag zeggen tegen een onbekende... ja.
Maar soms is het gewoon echt raar. Zoals overlaatst als ik bij den apotheker stond te wachten. Der stond naast mij een oude man. (der stonden kasten in de apotheker die leeg waren) en plots zei die man: Kheb nog een nieuwe boekenkast nodig voor min schone oude boeken. Da zou perfect zijn...
Maarja dan moetek al mijn boeken afwassen en opbergen. Ja jongeman, tzijn nochtans schone boeken oor!

Dan heb ik echt zoiets van: WTF DUDE ^^

Quilombo

Legacy Member
strijk :rofl:

anyway, aan de meeste mensen kan je wel zien of ze ne goeiendag zouden appreciëren of ni imo...

GMotha

Legacy Member
Ik begroet af en toe eens iemand, maar ik ga het niet bij iedereen doen. Ik zie het al voor me in a'pen: "hallo, goedemorgen, dag, hoi, ..." en ik ben nog geen meter ver. Iemand wildvreemd doodleuk benaderen om "gewoon even te praten"... creepy of wanhopig?
Anyhow, ik vind het jammer dat mensen nogal asociaal zijn, maar ik heb liever dat dan onbeschofte boeren (de gemiddelde bejaarde op't openbaar vervoer).

En dan nog de simpele logica die overal werkt: hoe meer mensen dicht opeen (steden enal), hoe asocialer.

Hmgrwngd

Legacy Member
Blanco zei:
hahaha, ze gaan denken dat er nieuwe dorpsidioot is geariveerd.

Ja, maar je moet goed indachtig houden da ik denk da de meerderheid van de mensen gek is, omdat ze soms zo saai en neerslachtig kunnen zijn. ;)

Wie is er de idioot ? Diegene die geniet van het leven en zich volledig uit , of diegene die met een denigrerende blik een vinger wijst naar hem en zegt: "wat een idioot" ?

Voor mij is dat antwoord echt heel simpel.

Kurobu

Legacy Member
Mr.Anderson zei:
Eens een goeiendag zeggen tegen een onbekende... ja.
Maar soms is het gewoon echt raar. Zoals overlaatst als ik bij den apotheker stond te wachten. Der stond naast mij een oude man. (der stonden kasten in de apotheker die leeg waren) en plots zei die man: Kheb nog een nieuwe boekenkast nodig voor min schone oude boeken. Da zou perfect zijn...
Maarja dan moetek al mijn boeken afwassen en opbergen. Ja jongeman, tzijn nochtans schone boeken oor!

Dan heb ik echt zoiets van: WTF DUDE ^^


en weten dat die oude man kan denken van, eigenlijk eens een jong iemand om tegen te babbelen dan al die oude madamen in het rusthuis.

of

eindelijk kan ik nog eens met iemand proberen te babbelen, al die eenzame dagen thuis.
get the point ? ;)

ik babbel tegen alles en iedereen, zelfs tegen een ziek hondje met een rood hoedje aan :p
als ik ergens sta te wachten ga ik babbelen, als ik rond wandel ga ik goeiedag zeggen.
maar ik ga wel nooit persoonlijk worden :p

overlaatst: staan in de frituur en kommen 3 meisjes binnen met posters voor fuif, ze vragen of ze die poster daar mogen ophangen en willen terug weg gaan.
maar ik hou ze tegen en leg die meiden uit dat ik in een zeer drukke straat woon en een vitriene heb aan mijn huis dus een " kijk " plaats voor vele mensen. en heb ik ook een afiche gevraagd en gekregen. en dan nog een leuke babbel gehad. en dit was zeer opwekkend na het werk.

ik en mij pa zeggen dit veel tegen elkaar en mijn vriendin ook.
kijk naar de mensen in hun auto zo boos kijken. nieks kunnen verdragen.
veel mensen mogen blij zijn dat ze niet met de fiets rijden, of hun kin draait tussen hun wielen.
net alsof je ze allekwaad van de wereld toewensen.

heef mij maar de spontane, vriendelijke lach. die er toch voor zorgt dat u leven en u dag wat beter is / wordt.
en je moed in vindt om verder te gaan.


edit : wat is die itrader functie ? :p

Hmgrwngd

Legacy Member
Kurobu zei:
en weten dat die oude man kan denken van, eigenlijk eens een jong iemand om tegen te babbelen dan al die oude madamen in het rusthuis.

of

eindelijk kan ik nog eens met iemand proberen te babbelen, al die eenzame dagen thuis.
get the point ? ;)

ik babbel tegen alles en iedereen, zelfs tegen een ziek hondje met een rood hoedje aan :p
als ik ergens sta te wachten ga ik babbelen, als ik rond wandel ga ik goeiedag zeggen.
maar ik ga wel nooit persoonlijk worden :p

overlaatst: staan in de frituur en kommen 3 meisjes binnen met posters voor fuif, ze vragen of ze die poster daar mogen ophangen en willen terug weg gaan.
maar ik hou ze tegen en leg die meiden uit dat ik in een zeer drukke straat woon en een vitriene heb aan mijn huis dus een " kijk " plaats voor vele mensen. en heb ik ook een afiche gevraagd en gekregen. en dan nog een leuke babbel gehad. en dit was zeer opwekkend na het werk.

ik en mij pa zeggen dit veel tegen elkaar en mijn vriendin ook.
kijk naar de mensen in hun auto zo boos kijken. nieks kunnen verdragen.
veel mensen mogen blij zijn dat ze niet met de fiets rijden, of hun kin draait tussen hun wielen.
net alsof je ze allekwaad van de wereld toewensen.

heef mij maar de spontane, vriendelijke lach. die er toch voor zorgt dat u leven en u dag wat beter is / wordt.
en je moed in vindt om verder te gaan.

Veel mensen vinden het raar als je spontaan lacht trouwens. :p

Maar dat mag je nooit aan je hart laten komen.

Hellrabbit

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Ja, maar je moet goed indachtig houden da ik denk da de meerderheid van de mensen gek is, omdat ze soms zo saai en neerslachtig kunnen zijn. ;)

Wie is er de idioot ? Diegene die geniet van het leven en zich volledig uit , of diegene die met een denigrerende blik een vinger wijst naar hem en zegt: "wat een idioot" ?

Voor mij is dat antwoord echt heel simpel.

Genieten van het leven kan volgens jou precies alleen als je extravagante dingen doet :/

al eens aan gedacht dat mensen dat niet nodig hebben om te genieten van hun leven?

Hmgrwngd

Legacy Member
Hellrabbit zei:
Genieten van het leven kan volgens jou precies alleen als je extravagante dingen doet :/
Jep, lachen en naar iedereen eens zwaaien, of met iedereen durven praten is in dit stukje van de wereld redelijk extravagant.
Hellrabbit zei:
al eens aan gedacht dat mensen dat niet nodig hebben om te genieten van hun leven?

Ooit al eens gedacht dat mensen met hun saaie manier van leven mij bijna dwingen om ook zo te leven? ;)

Wauw, naar huis gaan en supporteren voor club brugge .
Give me a fucking break. ;)

metaphore

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Jep, lachen en naar iedereen eens zwaaien, of met iedereen durven praten is in dit stukje van de wereld redelijk extravagant.


Ooit al eens gedacht dat mensen met hun saaie manier van leven mij bijna dwingen om ook zo te leven? ;)

Wauw, naar huis gaan en supporteren voor club brugge .
Give me a fucking break. ;)

Nu bent gij ineens degene die altijd contact wilt leggen ofwa? :wtf:
voor zover ik mij herinner hebt gij toch ook altijd problemen om contact te leggen met meisjes etc?

of heb ik ergens een paar maanden iets gemist?

Persoonlijk vind ik een babbeltje met iemand onbekend wel plezant als het klikt. Kheb zo eens op de bus staan wachten en terwijl met ene die ik niet kende beginnen babbelen. Dat was gezellig.
Soms heb ik ook gewoon geen zin om zo gezaag van anderen aan menne kop te hebben.

Kzou het toch niet moeten hebben dat als ik over straat loop heel den tijd aangesproken wordt.

ChfZ | Hanky

Legacy Member
Mr.Anderson zei:
Eens een goeiendag zeggen tegen een onbekende... ja.
Maar soms is het gewoon echt raar. Zoals overlaatst als ik bij den apotheker stond te wachten. Der stond naast mij een oude man. (der stonden kasten in de apotheker die leeg waren) en plots zei die man: Kheb nog een nieuwe boekenkast nodig voor min schone oude boeken. Da zou perfect zijn...
Maarja dan moetek al mijn boeken afwassen en opbergen. Ja jongeman, tzijn nochtans schone boeken oor!

Dan heb ik echt zoiets van: WTF DUDE ^^

:rofl:

Ook al 1000 x overkomen alsek in't stad aan't wachten ben op men bus :)

Is me momente wel is plezant :)

Spliffsnatcher

Legacy Member
1) Dat is geen ziekte van deze tijd, dat is altijd zo geweest.

2) Ik heb vrienden en familie genoeg en elke keer ik weg ga is er dan wel is iemand bij die je nog nooit gezien hebt.

3) Op straat moeten ze niet beginnen zagen tegen mij, ik zal men vrienden wel zelf zoeken.

4) Waarom leer je sneller mensen kennen op een specifiek feest of cafe , omdat je zoiezo al gemeenschappelijke interesses hebt of gemeenschappelijke kenissen hebt.

5) Het enige waarvoor ik moeite doe is een mooie vrouw. Zonde om kansen te verspelen, is trouwens ook een begrijpelijke reden. Direkt to the point ipv oeverloos beginnen te lullen over het weer. Maar dat is al 3 jaar niet meer aan mij besteed wegens vriendin die er niet mee zou kunnen lachen.

Mr.Anderson

Legacy Member
ChfZ | Hanky zei:
:rofl:

Ook al 1000 x overkomen alsek in't stad aan't wachten ben op men bus :)

Is me momente wel is plezant :)

Soms vindek het ook wel plezant en grappig...

Vorige week vrijdag zat ik op de bus richting home. Alleen ik en een ander meisje zaten op die bus. (nu denkt iedereen: ownage, die gaat zitten babbelen met da meiske zo helemaal alleen met ze'n 2tjes op de bus... MIS:p ) Plots stapt dat meisje af en zit ik daar nog alleen. Den buschauffeur begon zowat te babbelen tegen mij, hij vroeg eerst of ik al 18 was. Daarna verstond hij mij niet en deed het teken dat ik vanvoor moest komen zitten. Eens ik daar zat begon die chauffeur te vertellen over de verkiezingen, welke partij ik best zou nemen, welke niet, voor welke partij hij was en wat de standpunten van die partij waren. The funny thing is: politiek interesseert mij echt geen kloten. Dus die man zat eens te babbelen en ik dacht van: die vent is content dat hij em eens kan uiten si... maar eigenlijk ist totaal nutteloos want et interesseerde mij geen fles. :rofl:

Hellrabbit

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Jep, lachen en naar iedereen eens zwaaien, of met iedereen durven praten is in dit stukje van de wereld redelijk extravagant.

Ik had het over uw andere excessen, waaronder dat zeveren aan de toonbank van een beetje terug in dit topic
Ooit al eens gedacht dat mensen met hun saaie manier van leven mij bijna dwingen om ook zo te leven? ;)

Doen ze niet, tis nogaltijd uw eigen leven ... net zoals het nogaltijd die andere mensen hun leven is en die nog altijd moeten doen waar ze zich goed bij voelen, zonder elkaar daarbij onnodig te storen natuurlijk

HighWire

Legacy Member
Hebbek ook al gemerkt... Vind het jammer...

Ben overlaatst naar schotland geweest en daar is de sociale mentaliteit volledig anders als hier... (wss omdat ze op een eiland wonen mss? :D)

Als ik daar rondliep zullen ze gelijk hier ni ni direct ne goeiendag zeggen maar meestal wel ne knik ofzo :) En als ge daar dan toch tegen iemand goeiendag zegt beginnen ze ni te kakken van: wie zedde gij of wa ist probleem enzo... Maar als ge bvb op de bus wacht en ge verveelt u kunde zonder problemen nen babbel slaan me eender wie (zowel jeugd als ouder volk) tegenover als ge da hier doet bezien ze u soms alsof ge een stuk stront zijt da ze net hebben doorgespoeld...

Ik was daar voor een trouwfeest van een vriendin van me, nu buiten haar en haar familie kende ik daar niemand... Duurde 5 minuten en we stonden buiten met een paar toffe gasten (heb me echt zalig geamuseerd) een sigaret te roken en te zwanzen alsof we mekaar al jaren kende...

Op cafes ginder ook, kunt daar zonder problemen nen babbel slaan (en dan hebbek het over het ander geslacht) zonder vies bekeken te worden... Als ge da hier probeert in sommige kroegen krijgt ge ofwel: Ne viezen blik, uwen bek volgescheten of ambras me de vriend van 2 meter breed, 4 meter hoog en me een stemmeke alsof zen ballen in zen keel gesjot zijn...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan