Archief - De stilte op straat...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

th43ns

Legacy Member
Ik knik, samen met een glimlach, 8 van de 10x kijken de mensen weg maar soms krijg je toch een goedendag terug...
Het is ook wel grappig wanneer je langs oudere mensen fietst en ze dan ziet verschieten als je plots 'Goedemorgen' (maar zo ne ècht gemeende :-P) zegt. Dan vallen ze hier precies om van verbazing.

Het is wel zielig eigelek, dan zie je iemand afkomen vanop 200 meter. Tot je op het punt komt waarop je normaal goededag zegt of een teken doet, en dan kijken ze naar de andere kant :-). Vraag mij af wat die mensen denken; "Ik ga toch gene goeiedag zeggen zeker, ken hem ni eens."? En dat terwijl een goeiedag mij normaal lijkt als je iemand tegenkomt in plaats van opeens ergens anders heen te kijken.

Towlie

Legacy Member
Ik knik praktisch altijd op zo'n momenten
Of als ik iemand een broodje ofzo zie eten op een bankske ofzo zeg ik smakelijk.
Meestal vinden die mensen dat wel plezant en als iemand zoiets bij mij doet voelt dat wel goed.:)

WarBlade

Legacy Member
Parnakra zei:
Eigenlijk wel, ja, en ik ben er trots op dat ik niemand ervan zomaar op straat tegen het lijf ben gelopen.

Maakt het eigenlijk zelfs uit hoe je elkaar bent tegengekomen ? Ok, tot in bepaalde graad waarschijnlijk wel... Maar hetgene dat telt is dat er nu een vriendschap is, niet ?

DGEN

Legacy Member
rofl..paar keer gewoon goeiemorgen gezegd toen ik de overbevolkte metro instapte :p
iedereen 'uhuhuhu' :p

anders gewoon een knikje en ff halve smile..maar boeie hoe ze reagere :p

cool_boy_ke

Legacy Member
Dit is mij ook al vaak opgevallen. Oudere mensen zeggen wel vaak goedendag terug. Het probleem ligt volgens mij meer met die stoere snotapen van 12 jaar die u aan kijken alsof ze een mes in uw buik willen steken :s

Varry

Legacy Member
topicstarter:

Veel mensen zullen me flamen, maar dat is een typisch vlaams fenomeen. Ik ben afkomstig uit Frankrijk daar zegt iedereen goeiedag tegen elkaar (in steden minder weliswaar) in wallonië ook. Nederland idem dito....

|) ][ |V| ][

Legacy Member
Varry zei:
topicstarter:

Veel mensen zullen me flamen, maar dat is een typisch vlaams fenomeen. Ik ben afkomstig uit Frankrijk daar zegt iedereen goeiedag tegen elkaar (in steden minder weliswaar) in wallonië ook. Nederland idem dito....

Idd, kben al paar keer door Frankrijk gereden naar, en alsge daar een dag stopt om een dorpke of stad te gaan bezoeken zegt gewoon iedereen Bonjour zonder da ge ze ooit al eerder zag. Wel plezant op die manier :D

toru

Legacy Member
Heeft met de nieuwe generatie te maken denk ik, als ik op straat oudere mensen zie (+60) Lachen ze altijd vriendelijk en knikken ze, ook al ken ik ze niet, ik doe dit meestal automatisch omdat ik gewoon ne wreed vriendelijke jongen ben :p


Als ik naar ne gast die ik ni ken, glimlach en knik, dan begint die van "Wa is a probleem moek oep a bakkes slagen", Is dit naar een meisje, krijgek het zelfde antwoord, maar dan van haar vriend :p



De maatschappij van tegenwoordig, och zwijgt er toch over, der ga toch nix veranderen vrees ik :(

|) ][ |V| ][

Legacy Member
SimonL zei:
laatst negeerde men waalse buurvrouw me toen ik bonjour zei :x

zo slecht is m'n frans nu ook weer niet :unsure:

Mijn buurvrouw negeert gewoon heel de familie sederd een nonkel van me een A8 kocht :wtf:

|) ][ |V| ][

Legacy Member
toru zei:
Heeft met de nieuwe generatie te maken denk ik, als ik op straat oudere mensen zie (+60) Lachen ze altijd vriendelijk en knikken ze, ook al ken ik ze niet, ik doe dit meestal automatisch omdat ik gewoon ne wreed vriendelijke jongen ben :p

Naar mij kijken ze kwaad/afkeurend/bang, maar als ik dan goeiendag zeg/knik doenze het wel terug :p

hatetn

Legacy Member
Varry zei:
topicstarter:

Veel mensen zullen me flamen, maar dat is een typisch vlaams fenomeen. Ik ben afkomstig uit Frankrijk daar zegt iedereen goeiedag tegen elkaar (in steden minder weliswaar) in wallonië ook. Nederland idem dito....



idd is een feit
en in duitsland is het ook zo
zelfs de meeste gaan het opgewekt en op een gemeende manier doen
hier ist alsof ge iets verkeerd doet als ge vriendelijk probeert te zijn
en velen denken ook zo
als ge opt straat vriendelijk zijt hoeveel reageren er slecht een 10% mss en de rest gaat wel vriendelijk zijn
tis alsof de meeste bang zijn om vriendelijk te zijn tegen andere mensen als ze nie de eerste stap zetten
tis idd gelijk alsof Marsmillo het zegt

Block

Legacy Member
Bwaa, vooral volwassen vrouwen zeggen toch wel iets terug IMO, maar het valt mij soms toch ook hoe moeilijk het is om bijvoorbeeld op de bus een klapke te doen met iemand. Langs den andere kant als het al eens lukt is het wel tof.

evil aardappel

Legacy Member
Der valt toch niets te vertellen tegen ne vreemden, kga mij daar nie mee bezighouden zenne.

hatetn

Legacy Member
evil aardappel zei:
Der valt toch niets te vertellen tegen ne vreemden, kga mij daar nie mee bezighouden zenne.



ge zout verschieten
kzeg nie me allemaal maar er lopen er rond waar ge meer tegen te zeggen hebt dan ge zou denken

Feignasse

Legacy Member
televetforum zei:
en ik vind het goed zo
ik haat mensen die opeens tegen me beginnen praten alsof het me interesseert

Haha idd. Daarom op bus/trein altijd de mp3speler mee en/of doen alsof je slaapt. Geen last van die oversociale zeikerds :music:

"De ziekte van deze tijd", laat me niet lachen. De zegen van deze tijd zul je bedoelen.

Bolteh

Legacy Member
Bepaalde politieke partijen geven mensen waanbeelden van angst en achterdocht.. Ze durven niet meer tegen mensen spreken omdat een bepaalde groep mensen ooit heeft gezegd dat bepaalde individuelen direct naar een mes grijpen als ze aangesproken worden.. Dit alles leidt naar xenofobie, wat een angst is voor alles wat vreemd is, dus ook gewone Vlaamse mensen die je niet kent zijn "vreemd", met andere woorden, door de ingepompte xenofobie, wantrouwen wij zowat ieder mens en is er geen communicatie meer.

De vlaamse ingesteldheid is nu zo om zeep dat je al direct een nare blik terug krijgt als je vriendelijk knikt of goeiedag zegt tegen mensen..


Ik ben zelf een asociale eikel, maar ik zal altijd goeiedag zeggen of knikken als ik iemand tegen kom, eender wie, maakt niet uit.

Thales

Legacy Member
vroeger knikte ik wel eens, maar kreeg nooit iets terug dusja
sindsien ben ik de asociaalheid zelve. Mp3 op en nix of niemand kan me schelen. Als ze zelf wel iets zeggen, zla ik wel iets terug zeggen, maar anders moeten ze nix meer verwachten.
soms hebbek wel tgevoel dat sommige mensen zich beter wanen dan mij

Warlock

Legacy Member
hier woont ne ***** die altijd koetentak tegen mij zegt :D
uiteraard groet ik dan ook terug

zarathustra

Legacy Member
Trouwens, tegen iedereen een goeiedag zeggen of knikken. Ik zie u al bezig op eg. de meir in Antwerpen. Uw nek zal geruineerd zijn :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan