Archief - De stilte op straat...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bose

Legacy Member
TitaTovenaartje zei:
ik knik naar alles en iedereen, als ze niet terug knikken, hun probleem
ik deed vriendelijk

², spijtig genoeg kijken de meeste mensen dan gewoon weg...

Dakantochnie

Legacy Member
boogje zei:
Beste TNG gamers,

daarjuist wandelde ik nog eens naar de beenhouwer en na dat gedaan te hebben viel me plots iets héél hard op, wat iedereen eigenlijk al lang wist. Ik zal het met voorbeelden illustreren :

- ik vertrek, wandel zoals elke normale mens op de stoep, en iemand uit de andere richting komt op me af. Wat doe ik? ik kijk hem even aan, kijk of ie naar mij kijkt ( if so--> gewoon eens knikken en glimlachen) zo nee, en dat is meestal zo, lopen we elkaar rakelings voorbij, alsof we alleen op de stoep waren.
- Ik kom aan in de beenhouwer. Er stond reeds volk, misschien 4 a 5 man. Wanneer ik binnen kom zie ik de mensen achter zich kijken naar mij, maar ze draaien zich terug om, precies of ik ging hen overvallen :eek: . Er word geen woord gerept, geen goeiendag, geen hallo, rien, niks.

-begrijpen jullie wat ik bedoel? Het is zo normaal geworden in deze maatschappij waar iedereen geisoleerd lijkt te zijn met vreemden, en behalve vrienden en familie aan spreken. nieuwe vrienden ontmoet je op een fuif/als je zat bent/ door middel van vrienden, maar op straat? ergens anders? nee, we spreken vreemd genoeg niemand meer aan, zeggen geen goeiendag meer...

wat vinden jullie er van én wat doen jullie wanneer er een tegenligger afkomt op straat? goeiedag zeggen, opzij gaan en doorwandelen of er niemand is? iets anders?

thanks for reading,

Boogje;)
U hoort in Oostenrijk te wonen (daar zegt iedereen elkaar goeiedag, toerist of niet).

evil aardappel

Legacy Member
hatetn zei:
ge zout verschieten
kzeg nie me allemaal maar er lopen er rond waar ge meer tegen te zeggen hebt dan ge zou denken

Bij leeftijdsgenoten is da wel iets anders natuurlijk, khaddet meer over den bakker en al :p.

Hellrabbit

Legacy Member
boogje zei:
doe ik niet,k ikvind het enkel enorm zielig dat iedereen elkaar voorbij loopt op straat alsof ze elkaar haten op één of andere manier:ironic:

Ik zou het zeer zielig vinden moest iedereen op straat dingen tegen elkaar beginnen zeggen alsof ze elkaar echt kennen of geïnteresseerd zijn ofzo :ironic:

russian

Legacy Member
Toen ik net terug uit de States was, viel mij dat ook onmiddellijk op. En niet enkel de vriendelijkheid; ook de behulpzaamheid bij ongevallen e.d. is hier (bijna) onbestaande. Wij zijn veel onverschilliger --jammer genoeg. States <3.

Het went niettemin.

VinceFeet

Legacy Member
Ik maak daar ook een punt van om steeds (op een bescheiden manier) goeiendag te zeggen. Meestal is dat gewoon een keer vriendelijk knikken/glimlachen en in 50% van de gevallen krijg je wel antwoord. In die 50 andere gevallen doen ze alsof ze het niet gezien hebben of kijken ze u zo aan van 'Ken ik u? IK DENK HET NIET HE!'. Ach ja, mij niet gelaten hoor. :)

Vorige week had ik nog iets grappig voor op de bus. Ik ging naast een vreemde zitten omdat er geen vrije banken meer waren. Plots zegt die man héél beleefd 'Ja, excuseer maar vanachter is nog een plaats vrij' en inderdaad, gans vanachter in de bus (op de voorlaatste rij) was nog een zitbank vrij. Ben toch maar verhuisd om een scene te vermijden maar dat zegt wel iets over de mentaliteit. En ik douche 2x per dag dus dat kan het ook niet geweest zijn. :p

russian

Legacy Member
VinceFeet zei:
Ik maak daar ook een punt van om steeds (op een bescheiden manier) goeiendag te zeggen. Meestal is dat gewoon een keer vriendelijk knikken/glimlachen en in 50% van de gevallen krijg je wel antwoord. In die 50 andere gevallen doen ze alsof ze het niet gezien hebben of kijken ze u zo aan van 'Ken ik u? IK DENK HET NIET HE!'. Ach ja, mij niet gelaten hoor. :)

Vorige week had ik nog iets grappig voor op de bus. Ik ging naast een vreemde zitten omdat er geen vrije banken meer waren. Plots zegt die man héél beleefd 'Ja, excuseer maar vanachter is nog een plaats vrij' en inderdaad, gans vanachter in de bus (op de voorlaatste rij) was nog een zitbank vrij. Ben toch maar verhuisd om een scene te vermijden maar dat zegt wel iets over de mentaliteit. En ik douche 2x per dag dus dat kan het ook niet geweest zijn. :p

Het is wellicht omdat je de kans hebt verbrod dat er een jong poepje naast hem kwam zitten :P.

Thales

Legacy Member
damm wtf
ik zou gezegd hebben van ja rep dan maar je kont of je bent hem kwijt

Exxos

Legacy Member
Hier bij ons in het dorpke hebben we dat niet voor, iedereen kent wel iedereen...

Voor mijn werk echter kom ik elke dag in Gent, en daar valt het mij ook op. Ik ben dat gewoon van eens te knikken naar de mensen die ik moet passeren en waarmee er even oogcontact is. Maar dan zie je die blikken van "HUH?". Tjah, ik blijf het wel doen.

Wat me nog meer irriteert is: ik loop van A naar B op het voetpad, en zie uit richting B 2 mensen naast elkaar richting A wandelen. Denk je dat ze eventjes plaats maken? Nee hoor, blijven naast elkaar lopen, je moet maar zien dat je even plaats maakt. In het begin deed'k dat, nu loop ik er maar tegen aan, net genoeg om ze even van hun koers te doen wijken.

Als ge al zo lomp zijt, om niet even achter elkaar aan te lopen, zodat anderen ook door kunnen stappen... Soms krijgt ge dan de reaktie van: ei jong, zie es waar ge loopt. Dan draai'k me om en meestal antwoord'k van: zie eens naar jullie zelf hé zeg, ge loopt verdomme met 2 naast elkaar, het ganse voetpad innemend. En dat zijn niet altijd jonge mensen/gasten. Voor ouderen ga'k nog langs de kant, die mensen kunnen bvb niet al te goed te been zijn oid.

Dat komen wij hier niet tegen, zelfs niet in de steden hieromliggend.

Starrk

Legacy Member
SimonL zei:
laatst negeerde men waalse buurvrouw me toen ik bonjour zei :x

zo slecht is m'n frans nu ook weer niet :unsure:

Toch niet toevallig 'boshoer' gezegd?

En je bent zeker dat die buurvrouw van je geen nederlands verstaat he?

@De user met het busincident: Ik had net hetzelfde voor op de trein: De trein zat echt stampvol en ik had geen zin om in een van die tussencompartimenten 30 minuten te staan zweten, dus ben ik wat wagons afgewandeld tot ik een plaatsje zag, aan zo'n tafel van 4.
Zitten daar 2 oudjes en 1 echt...kakmadam noem ik dat. Ik zag haar al minachtend kijken toen ik ging zitten en plots ging ze weg! Gewoon in zo'n compartiment gaan staan...

Arifiene

Legacy Member
ik heb altijd 'het geluk' dat iédereen begint tegen me te zeveren aan de bushalte, op de trein, op de bus, als k ergens sta te wachten...
No offense, ma ik hebt liever als ze mij gerust laten, k ben toch altijd aant dromen :p

Hmgrwngd

Legacy Member
Ik dans, freak, doe het vredesteken , en speel met willekeurige voorbijgangers... :p

Ik heb het al tegen een maat gezegd; volgens mij ligt het probleem met de hedendaagse levensstijl in de relatie doelstelling/weg naar het doel.
vb: stel dat een doorgaanse mens zin heeft in een brood en daarvoor 500meter te voet zal lopen op straat naar de bakkerij; dan gaat ie bezigzijn met het doel: "brood kopen" ; en eventueel met andere dingen in z'n hoofd: taken, vriendinnen,etc.
Hetgeen iedereen vergeet dan: is dat de omgeving en de weg naar je doelbestemming eigenlijk ook belangrijk is.

Apathie is besmettelijk omdat mensen elkaar imiteren. Gaan er veel kleurige, happy doch brave personen rondlopen, dan zullen de meeste mensen dit positief opvatten.
Als er veel apathische, nors kijkende mensen rondlopen, dan zal de sfeer ook grimmiger worden.

En hetgeen ik hier zeg kan eigenlijk naar elke situatie uitgebreid.
vb²: Restaurant: Iedereen eet in z'n eigen mini-wereldje enzo.
Zelfs die locatie waar iedereen zou beweren dat de sfeer sociaal is (café's/discotheken) vind ik nog altijd hetzelfde patroon terug.

We praten met vrienden, we kijken effe naar de mooie meisjes, we drinken iets, roken iets, en gaan dan terug naar huis fietsen...
Uitzonderlijk kom je eens iemand tegen waar je diep en aangenaam contact mee hebt.

Het is nochtans echt makkelijk; als je maar de tijd neemt voor andere mensen.
Maarja, tijd é. :)

televetforum

Legacy Member
!2u55!4n zei:
Toen ik net terug uit de States was, viel mij dat ook onmiddellijk op. En niet enkel de vriendelijkheid; ook de behulpzaamheid bij ongevallen e.d. is hier (bijna) onbestaande. Wij zijn veel onverschilliger --jammer genoeg. States <3.

Het went niettemin.
lol
fuck the states
mijn ma heeft af en toe amerikanen in haar winkel
echt fucking overdreven, fake gedrag.

IK SPUUG OP DAT FAKE VRIENDELIJK GEDOE

tegen iedereen, Oooh I love you, Oh this is so wonderful, You're so great, ...
en dan kopen ze niets :sop:

Blanco

Legacy Member
Ik heb daar eerlijk gezegd geen behoefte aan, in mijn buurt zeg ik meestal ne goeiendag of knik ik eens, meer niet. Ik zou niet weten wat ik er moet tegen zeggen, ik heb liever dat ze mij gerust laten (tenzij ik hem/haar ken)
Ik hou trouwens van stilte.

Ik krijg persoonlijk het schijt van die onzinnige gesprekken over het weer of wat doet gij nu, of ziede gij diene nog, enz...

Of in de winkels : "ze zen rapper opgedoan dagge ze koent verdienen he..."
Of aan den bankcontact : Loat der nog iet in veu ma he" of "as ge wint moeie blaven speilen he"
Of zo van "jahjah, (zucht)", dan weet ge dat ge beter vertrekt.

TheCrow7

Legacy Member
Warlock zei:
hier woont ne ***** die altijd koetentak tegen mij zegt :D
uiteraard groet ik dan ook terug

Als ik het contrast in mijn straat zie tussen de goedlachse zingende afro-man en de zwijgzame blanke man die met hoofd tussen de schouders naar de grond loert, dan moet ik spontaan lachen. En vraag ik mij af wat ons zo verschillend maakt in dat opzicht.

Irtimid2001

Legacy Member
mja, ik merk dat ook wel, vooral op de trein is het erg, iedereen zit op elkaar geplakt en niemand zegt iets. Oogcontact maken op de trein is echt iets onmogelijk, als je perongeluk in iemand zijn ogen kijkt dan kijken mensen direct weg alsof dat je hun ogen elk moment kan uitsteken. Maja, i don't blame those people, dat is de maatschappij eh, ik ben daar ook schuldig aan, dat zijn zo van die onzichtbare regels waar iedereen hem aan houd, en als je die regels overtreed dan bekijken mensen u maar raar. 't is ook wel de fout van de verstedelijking van vlaanderen, daarmee bedoel ik, er zijn zoveel mensen die je tegenkomt naar het werk/school en het is onmogelijk om tegen iedereen goeiendag te zeggen. Toch probeer ik soms ook wel goeiendag te zeggen, alle eigelijk te knikken naar mensen, maar meestal is dat dan niet in Brussel ofzo omdat daar die mentaliteit van negeren gewoon te hard heerst.

hatetn

Legacy Member
evil aardappel zei:
Bij leeftijdsgenoten is da wel iets anders natuurlijk, khaddet meer over den bakker en al :p.



ik heb et al bij oude mensen tegengekomen ook ze
tis nu eenmaal zo dat velen meer hebben meegemaakt of te vertellen hebben dan da ge zou denken
en iedereen die hier zit van ik hou van de stilte ze moeten mij stil laten ik moe da gezeik nie
tof wss van punt a naar punt b zonder enig menselijk contact
dan zou ik liever hebben da we allemaal waren gelijk marrokanen en turken
als die elkaar tegenkomen ist altijd feest me die gasten
soms wel tot ergernis van andere mensen maar kom ge weet wa dak bedoel

zarathustra

Legacy Member
hatetn zei:
en iedereen die hier zit van ik hou van de stilte ze moeten mij stil laten ik moe da gezeik nie
tof wss van punt a naar punt b zonder enig menselijk contact

inderdaad dat is veel toffer dan moeten faken alsof het u iets kan schelen dat de tante van persoon x toevallig eergisteren een hond heeft gekocht ofzo >_<, al dat gezever altijd alsof het iemand werkelijk iets kan schelen hoe het met wildvreemde persoon x of y gaat.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan