Bose
Legacy Member
TitaTovenaartje zei:ik knik naar alles en iedereen, als ze niet terug knikken, hun probleem
ik deed vriendelijk
², spijtig genoeg kijken de meeste mensen dan gewoon weg...
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
TitaTovenaartje zei:ik knik naar alles en iedereen, als ze niet terug knikken, hun probleem
ik deed vriendelijk
U hoort in Oostenrijk te wonen (daar zegt iedereen elkaar goeiedag, toerist of niet).boogje zei:Beste TNG gamers,
daarjuist wandelde ik nog eens naar de beenhouwer en na dat gedaan te hebben viel me plots iets héél hard op, wat iedereen eigenlijk al lang wist. Ik zal het met voorbeelden illustreren :
- ik vertrek, wandel zoals elke normale mens op de stoep, en iemand uit de andere richting komt op me af. Wat doe ik? ik kijk hem even aan, kijk of ie naar mij kijkt ( if so--> gewoon eens knikken en glimlachen) zo nee, en dat is meestal zo, lopen we elkaar rakelings voorbij, alsof we alleen op de stoep waren.
- Ik kom aan in de beenhouwer. Er stond reeds volk, misschien 4 a 5 man. Wanneer ik binnen kom zie ik de mensen achter zich kijken naar mij, maar ze draaien zich terug om, precies of ik ging hen overvallen. Er word geen woord gerept, geen goeiendag, geen hallo, rien, niks.
-begrijpen jullie wat ik bedoel? Het is zo normaal geworden in deze maatschappij waar iedereen geisoleerd lijkt te zijn met vreemden, en behalve vrienden en familie aan spreken. nieuwe vrienden ontmoet je op een fuif/als je zat bent/ door middel van vrienden, maar op straat? ergens anders? nee, we spreken vreemd genoeg niemand meer aan, zeggen geen goeiendag meer...
wat vinden jullie er van én wat doen jullie wanneer er een tegenligger afkomt op straat? goeiedag zeggen, opzij gaan en doorwandelen of er niemand is? iets anders?
thanks for reading,
Boogje![]()
hatetn zei:ge zout verschieten
kzeg nie me allemaal maar er lopen er rond waar ge meer tegen te zeggen hebt dan ge zou denken
.boogje zei:doe ik niet,k ikvind het enkel enorm zielig dat iedereen elkaar voorbij loopt op straat alsof ze elkaar haten op één of andere manier:ironic:
TitaTovenaartje zei:ik knik naar alles en iedereen, als ze niet terug knikken, hun probleem
ik deed vriendelijk

VinceFeet zei:Ik maak daar ook een punt van om steeds (op een bescheiden manier) goeiendag te zeggen. Meestal is dat gewoon een keer vriendelijk knikken/glimlachen en in 50% van de gevallen krijg je wel antwoord. In die 50 andere gevallen doen ze alsof ze het niet gezien hebben of kijken ze u zo aan van 'Ken ik u? IK DENK HET NIET HE!'. Ach ja, mij niet gelaten hoor.![]()
Vorige week had ik nog iets grappig voor op de bus. Ik ging naast een vreemde zitten omdat er geen vrije banken meer waren. Plots zegt die man héél beleefd 'Ja, excuseer maar vanachter is nog een plaats vrij' en inderdaad, gans vanachter in de bus (op de voorlaatste rij) was nog een zitbank vrij. Ben toch maar verhuisd om een scene te vermijden maar dat zegt wel iets over de mentaliteit. En ik douche 2x per dag dus dat kan het ook niet geweest zijn.![]()
.Gavin zei:een simpele goeiendag kan er wel af, en meestal krijgt ge er toch ene terug
verhalen moet ik ook niet horen![]()

SimonL zei:laatst negeerde men waalse buurvrouw me toen ik bonjour zei
zo slecht is m'n frans nu ook weer niet![]()


lol!2u55!4n zei:Toen ik net terug uit de States was, viel mij dat ook onmiddellijk op. En niet enkel de vriendelijkheid; ook de behulpzaamheid bij ongevallen e.d. is hier (bijna) onbestaande. Wij zijn veel onverschilliger --jammer genoeg. States <3.
Het went niettemin.

Warlock zei:hier woont ne ***** die altijd koetentak tegen mij zegt
uiteraard groet ik dan ook terug
evil aardappel zei:Bij leeftijdsgenoten is da wel iets anders natuurlijk, khaddet meer over den bakker en al.
hatetn zei:en iedereen die hier zit van ik hou van de stilte ze moeten mij stil laten ik moe da gezeik nie
tof wss van punt a naar punt b zonder enig menselijk contact