Archief - De stilte op straat...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

phixiuZ

Legacy Member
EverlastingHate zei:
Precies lang geleden dat ge nog eens buiten zijt geweest :D

Dat noemen ze indivudualisering of zoiets :D

En idd negeren :p (snap je de ironie ;p)

Het positieve is :D, de multimedia houdt ons wel blij :D

Ik zou het niet beter kunnen verwoorden :D .

:unsure:

Hmgrwngd

Legacy Member
Blanco zei:
Ik krijg persoonlijk het schijt van die onzinnige gesprekken over het weer of wat doet gij nu, of ziede gij diene nog, enz...

Of in de winkels : "ze zen rapper opgedoan dagge ze koent verdienen he..."
Of aan den bankcontact : Loat der nog iet in veu ma he" of "as ge wint moeie blaven speilen he"
Of zo van "jahjah, (zucht)", dan weet ge dat ge beter vertrekt.

Je moet er een oefening van maken om de meest absurde onzin te leren verkopen.
Elk moment van de dag, tegen elke persoon.

Crazyness is like heaven -Jimi Hendrix . :p

Bijv: Bij de bakker:
Nie van : "mooi weer vandaag"
maar van : "ben laatst achtervolgd geweest door een zonnestraal. Gelukkig had ik een paraplu . Heb dan gevochten tot m'n moeke thuiskwam met m'n nieuwe vader . WA NE KLOOTZAK. En dan zeg je tegen de bakker de meest onzinnige dingen, en vraag je jezelf af wat er komt na de stilte die hierop volgt? "

Starrk

Legacy Member
spykon zei:
Ik zou het niet beter kunnen verwoorden :D .

:unsure:

:rofl:

sorry

Ik hoef dat echt niet hoor dat een volslagen vreemde plots tegen mij in de trein zegt:

'Brugge zeker? Tis wel erg gesteld e daar met de jongeren'

Of eender wat, i don't care :)

Bubba

Legacy Member
Vind het goed zoals het is. Ik heb echt geen nood aan conversaties met compleet vreemden.

128MB

Legacy Member
Als ik iemand tegemoet loop op de straat al is't ne complete stranger zeg ik nog goeiendag. Ma ge hebt echt mensen die u dik scheef aankijken als ge hallo zegt :s

ChfZ | Hanky

Legacy Member
Zelfde me den auto..

Ik weet uit ervaring van vroeger da't altijd leuk is als der nen auto voor u stop en da ge kunt oversteken. En dan steekte uit beleefdheid wel altijd ff u hand naar boven..


Nu rij'k zelf me den auto, dus 'k laat ook regelmatig iemand oversteken. Maar ge moet ni denke der ook maar iemand ff zen hand opsteekt, ff lacht, iets sneller overloopt, of zelfs maar naar mij kijkt eh..

Dus volgende keer stop'k gewoon al nimer en zeker ni als't regent! :evil:

FLT

Legacy Member
ChfZ | Hanky zei:
Zelfde me den auto..

Ik weet uit ervaring van vroeger da't altijd leuk is als der nen auto voor u stop en da ge kunt oversteken. En dan steekte uit beleefdheid wel altijd ff u hand naar boven..


Nu rij'k zelf me den auto, dus 'k laat ook regelmatig iemand oversteken. Maar ge moet ni denke der ook maar iemand ff zen hand opsteekt, ff lacht, iets sneller overloopt, of zelfs maar naar mij kijkt eh..

Dus volgende keer stop'k gewoon al nimer en zeker ni als't regent! :evil:

Vreemd, de meeste mensen die ik laat oversteken glimlachen zo eens of doen een teken. Maar wat ik niet afkan is als ik andere bestuurders voorlaat, van een parking bvb en die dan te arrogant zijn om keer under hand omhoog te steken. Dan beginnek te koken!
Onlangs zo voorgehad en ik begon te koken (jaja in de auto :p) en kzeg da zo tegen mn maat, die stapt uit *toktok* op de ruit. "Awel mevrouw zijde soms te arrogant om ne keer uw verwend handje omhoog te steken als we u voorlaten?!"
Da mens was nogal aant beven :p

TrickY.

Legacy Member
Ikzelf ga ook nooit een vreemde begroeten op straat, tenzij de ander het wel doet (meestal het geval bij oudere mensen), dan zeg ik uit beleefdheid ook eens vriendelijk een goeiedag.

GenesisX

Legacy Member
Ikzelf vind het wel tof als zo iemand es goeiedag zegt. Maar ik ben ook nogal ne verlegen gast, ik ga wel goeiedag zeggen, maar kijk dan direct ook weer weg. En ik heb het hier alleen over ouderen. Want met leeftijdsgenoten ben ik dat nog nooit tegengekomen. Altijd vies kijken, in eigen vriendengroep bezig zijn en anderen zo raar bekijken of gewoon niets.

Maar ik zit 's middags meestal in het park te eten. Op een bankje in het zonnetje ... alleen. En soms komt er dan eens zo'n oudere man naast mij zitten met z'n blik bier. Nja, zwerver of niet, als hij begint te praten zeg ik gewoon wat terug. Dan begint die bijvoorbeeld over zijn leven als bokser te vertellen en de vergelijking te maken met vroeger en nu. Dan is er toch een leuk gesprek ... wat je leuk kan noemen ... maar liever vriendelijk en open, dan vies en gesloten. :)

En in een stad is het ook nooit hetzelfde als in een dorp. In eerstgenoemde lopen er natuurlijk veel meer mensen, waardoor je bijvoorbeeld niet tegen elk iemand die je tegenkomt goeiedag gaat zeggen, want tegen dat je dan aan het eind van de straat komt heb je geen stem meer, om het zo maar te zeggen.

Mensen moeten gewoon meer open, verdraagzaam en vriendelijk zijn :). Vrienden maken is tegenwoordig echt wel moeilijker geworden hoor. Ge moet al naar een fuif, café, etcetera gaan om iemand te leren kennen ipv dat je vroeger gewoon op straat begon te babbelen.

Als je bijvoorbeeld kijkt naar een simpele gemeente zoals waar ik woon. Allemaal kliekjes en dan de ene versus de andere. Iedereen kijkt elkaar vies aan. Niemand zegt goeiedag, buiten enkele uitzonderingen, jammer genoeg.

I hate it :(

DekadeZ zei:
Ah das nu iets wat ik altijd doe :).

Als er een automobilist voor mij stopt dan loop ik snel over en trakteer ik die nog op een glimlach en een hand
Ik doe da ook soms ... maar meestal voel ik mij dan echt zo dom tov die bestuurder, terwijl het gewoon een teken van vriendelijkheid is. Maar meestal kan ik de bestuurder nie zien, misschien daarom. :p

En de stilte op straat ... die is er tegenwoordig echt wel opmerkelijk ze. Hier, in zo'n gemeente op de boerebuiten, loopt er echt NIEMAND op straat meer. En in een gemeente hier verderop alleen mensen die naar de bus moeten.

Starrk

Legacy Member
ChfZ | Hanky zei:
Zelfde me den auto..

Ik weet uit ervaring van vroeger da't altijd leuk is als der nen auto voor u stop en da ge kunt oversteken. En dan steekte uit beleefdheid wel altijd ff u hand naar boven..


Nu rij'k zelf me den auto, dus 'k laat ook regelmatig iemand oversteken. Maar ge moet ni denke der ook maar iemand ff zen hand opsteekt, ff lacht, iets sneller overloopt, of zelfs maar naar mij kijkt eh..

Dus volgende keer stop'k gewoon al nimer en zeker ni als't regent! :evil:

Ah das nu iets wat ik altijd doe :).

Als er een automobilist voor mij stopt dan loop ik snel over en trakteer ik die nog op een glimlach en een hand

Thales

Legacy Member
bwaja das overal azo ze
op unief zijn er ook klikjes, en als je je alleen naast zo'n klikje zet, voel je ook de spanning.

Hellrabbit

Legacy Member
dat is ook iets wa ek altijd wel doe ... maar das elementaire beleefdheid :)

dat hand opsteken als er nen auto stopt dus

Pred

Legacy Member
Gelukkig hebben we nog internet!

"Haaaa de manne sé, goeienavond alles goed met iedereen ja?"


zonder te blozen :lol:


ontopic: in frankrijk kunnen ze pas vriendelijk zijn, als ge in een restaurant zit en er iemand binnenkomt zegt die tegen iedereen "bonjour"
da zie ik hier nog niet echt gebeuren

Lensos

Legacy Member
Kent iemand hier deze situatie ook?:

Je wandelt over straat en je ziet wat verderop (ca. 50 meter) een bekend persoon, iemand waartegen je natuurlijk goedendag gaat zeggen. Die persoon die ziet jou ook, en denkt waarschijnlijk hetzelfde. Maar dan heb je nog 50 meter te wandelen, en wat doe je in die tussentijd? Die persoon blijven aankijken tot je dichtgenoeg bent om goedendag te zeggen? Al van ver goedendag roepen en dan blijven wandelen tot je hem passeert? Doen of je hem niet gezien hebt, om op het laatste nippertje spontaan uit de hoek te komen met een goedendag (niet het wapen :p)?

In mijn geval is het steeds het laatste, maar telkens geeft dat toch zo een ongemakkelijk gevoel. Hoe gaan jullie hier mee om?

MitCh

Legacy Member
Bij de meeste mensen in mijn straat zeg ik toch wel altijd ne goededag of lach ik wel eens, en krijg altijd wel ne lach, goededag terug.

GenesisX

Legacy Member
Pred zei:
ontopic: in frankrijk kunnen ze pas vriendelijk zijn, als ge in een restaurant zit en er iemand binnenkomt zegt die tegen iedereen "bonjour"
da zie ik hier nog niet echt gebeuren
In grote steden zul je dat bijvoorbeeld ook niet tegenkomen. En ook, zal wel een oudere persoon geweest zijn zeker? :)

Lensos zei:
Kent iemand hier deze situatie ook?:

Je wandelt over straat en je ziet wat verderop (ca. 50 meter) een bekend persoon, iemand waartegen je natuurlijk goedendag gaat zeggen. Die persoon die ziet jou ook, en denkt waarschijnlijk hetzelfde. Maar dan heb je nog 50 meter te wandelen, en wat doe je in die tussentijd? Die persoon blijven aankijken tot je dichtgenoeg bent om goedendag te zeggen? Al van ver goedendag roepen en dan blijven wandelen tot je hem passeert? Doen of je hem niet gezien hebt, om op het laatste nippertje spontaan uit de hoek te komen met een goedendag (niet het wapen :p)?

In mijn geval is het steeds het laatste, maar telkens geeft dat toch zo een ongemakkelijk gevoel. Hoe gaan jullie hier mee om?
Herkenbaar, ik zit dan zo altijd rond te kijken terwijl ik erop afstap :p Extreem ongemakkelijk wel.

televetforum

Legacy Member
Pred zei:
Gelukkig hebben we nog internet!

"Haaaa de manne sé, goeienavond alles goed met iedereen ja?"


zonder te blozen :lol:


ontopic: in frankrijk kunnen ze pas vriendelijk zijn, als ge in een restaurant zit en er iemand binnenkomt zegt die tegen iedereen "bonjour"
da zie ik hier nog niet echt gebeuren
neen
in frankrijk zeggen ze : sieurs dammes

Zeta Reticula

Legacy Member
Waarom zouden we op straat vreemden aanspreken? We hebben toch internetfora om dat te doen? En dat allemaal zonder door de regen te moeten!

Zeta Reticula

Legacy Member
Lensos zei:
Kent iemand hier deze situatie ook?:

Je wandelt over straat en je ziet wat verderop (ca. 50 meter) een bekend persoon, iemand waartegen je natuurlijk goedendag gaat zeggen. Die persoon die ziet jou ook, en denkt waarschijnlijk hetzelfde. Maar dan heb je nog 50 meter te wandelen, en wat doe je in die tussentijd? Die persoon blijven aankijken tot je dichtgenoeg bent om goedendag te zeggen? Al van ver goedendag roepen en dan blijven wandelen tot je hem passeert? Doen of je hem niet gezien hebt, om op het laatste nippertje spontaan uit de hoek te komen met een goedendag (niet het wapen :p)?

In mijn geval is het steeds het laatste, maar telkens geeft dat toch zo een ongemakkelijk gevoel. Hoe gaan jullie hier mee om?
Haha, ik begin dan altijd zo te lachen van op voorhand. Da's een van de weinig dingen waar ik me niet volstrekt apathisch kan bijhouden. Dus ik zwaai dan al van ver, wel als ik zeker ben dat de andere me ook in het vizier heeft.

Soms als ik iemand aan de andere kant van de straat zie lopen, roep ik wel eens megaluid: "Ej!". Dan kijkt die persoon mijn richting uit, alsook de andere 50 personen in die straat. Maar da's geen erg want mijn doel was die ene persoon zijn aandacht trekken, de rest kan mij niet schelen. Die andere vijftig personen ken ik toch niet. Het doel heiligt de middelen!

Uiteraard in een stad ga je niet tegen iedereen dag zeg die je tegenkomt. Ah neen, da's veel te veel werk. Op den buiten is het al een uitzondering dat je 2 mensen tegenkomt op weg naar den bakker, dan kunt ge daar gerust goedendag tegen zeggen hé.

Mensen aanspreken is leuk. (y)

Blanco

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Je moet er een oefening van maken om de meest absurde onzin te leren verkopen.
Elk moment van de dag, tegen elke persoon.

Crazyness is like heaven -Jimi Hendrix . :p

Bijv: Bij de bakker:
Nie van : "mooi weer vandaag"
maar van : "ben laatst achtervolgd geweest door een zonnestraal. Gelukkig had ik een paraplu . Heb dan gevochten tot m'n moeke thuiskwam met m'n nieuwe vader . WA NE KLOOTZAK. En dan zeg je tegen de bakker de meest onzinnige dingen, en vraag je jezelf af wat er komt na de stilte die hierop volgt? "

hahaha, ze gaan denken dat er nieuwe dorpsidioot is geariveerd. We hebben er hier al 2, den ene denkt dat hij Jesus himself is en den andere is ne professor die zich volledig gaga geblokt heeft. Die mensen zijn supersociaal en zien er altijd heel gelukkig uit.
Of van die oude bekenden die u gelijk zot rond de nek vliegen of zelf zitten te roepen van den overkant van't straat en dan uiteindelijk niks te vertellen hebben. Soms kennen ze u naam zelf niet meer, laat staan dat ik hem nog weet. :p
Of van die mensen die zitten te zagen over het weer. Het weer is nu één van die weinige dingen waar ge niks, rien, nada kunt aan veranderen, wat is dan het nut ervan om er over te zagen?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan