Archief - De stilte op straat...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Quilombo

Legacy Member
w00tw00t zei:
bwa tegenwoordig weet je nietmeer wie je mag aanspreken en wie niet
in sommige gevallen eindig je met de zin: "Was u probleem" "Slaag hebbe ofzo?" en dan ist feesje.

'k vraag mij af of gij ooit wel goeiendag zegt tegen iemand want zoiets heb ik dus (zo goed als) nooit voor.

demon326

Legacy Member
Lunamaria zei:
Dat is bij mij ook zo maar dat komt grotendeels door mijn uiterlijk (bijna altijd in het zwart, altijd een bandshirt van 1 of andere zware metalband, combats, ongekamt lang haar, grote baard:D ).

Ik ben eigenlijk een vrij sociale kerel die nogal veel zevert tegen iedereen maar ik vind het steeds grappig als mensen me gewoon ontwijken of angst vertonen in hun blik. Op de trein bv met zo zitplaatsen van 4 gaan sommige mensen liever gaan zitten bij mensen waar nog 1 plaats vrij is dan bij mij waar nog 3 plaatsen vrij zijn. Maar ik bekijk het positief want zo kan ik me goed breed zetten.

De enige mensen die naast mij komen zitten doen dat uit noodzaak omdat het de enige zitplaats is die nog onbezet is ofwel andere mensen waar ook niemand durft naast te zitten zoals metalheads, mensen met grotere baard, skinheads, gothics, punkers, zwervers,...

ik heb dat ook.. ik maak zelfs plaats voor die mensen maar die komen gewoon niet naast mij zitten tot dat het de laatste plaats is:D

maja meer voordeel voormij dan voor hun want ik heb been ruimte:D

spidey

Legacy Member
boogje zei:
Beste TNG gamers,

daarjuist wandelde ik nog eens naar de beenhouwer en na dat gedaan te hebben viel me plots iets héél hard op, wat iedereen eigenlijk al lang wist. Ik zal het met voorbeelden illustreren :

- ik vertrek, wandel zoals elke normale mens op de stoep, en iemand uit de andere richting komt op me af. Wat doe ik? ik kijk hem even aan, kijk of ie naar mij kijkt ( if so--> gewoon eens knikken en glimlachen) zo nee, en dat is meestal zo, lopen we elkaar rakelings voorbij, alsof we alleen op de stoep waren.
- Ik kom aan in de beenhouwer. Er stond reeds volk, misschien 4 a 5 man. Wanneer ik binnen kom zie ik de mensen achter zich kijken naar mij, maar ze draaien zich terug om, precies of ik ging hen overvallen :eek: . Er word geen woord gerept, geen goeiendag, geen hallo, rien, niks.

-begrijpen jullie wat ik bedoel? Het is zo normaal geworden in deze maatschappij waar iedereen geisoleerd lijkt te zijn met vreemden, en behalve vrienden en familie aan spreken. nieuwe vrienden ontmoet je op een fuif/als je zat bent/ door middel van vrienden, maar op straat? ergens anders? nee, we spreken vreemd genoeg niemand meer aan, zeggen geen goeiendag meer...

wat vinden jullie er van én wat doen jullie wanneer er een tegenligger afkomt op straat? goeiedag zeggen, opzij gaan en doorwandelen of er niemand is? iets anders?

thanks for reading,

Boogje;)

komt is wa meer buite ? :p

svrij normaal dage mensen die ge helemaal ni kent, ni aanspreekt

enZiiime

Legacy Member
rofl ... dees is pas een topic, voor er toch maar 1tje te openen :p

Who the fuck cares dage tege ne vreemde die ge ni kent genne goeiedag zegt, of krijgt :/

boogje

Legacy Member
spidey zei:
komt is wa meer buite ? :p

svrij normaal dage mensen die ge helemaal ni kent, ni aanspreekt

ffs, willen mensen nu stoppen met " kom es wa meer buiten?!" ik kom elke dag buiten en zoveel keer, dus zaag er niet over. En nee ik vind het ongemakkelijk als ik steeds een persoon voorbijloop alsof ik hem niet ken, helemaal alleen op de straat, terwijl ie zonet naast mij liep.

BamBamsChica

Legacy Member
mja, hier in Antwerpen zou het gewoon al veel te lang duren... En hier zijn veel mensen waar ge absoluut niet vriendelijk wilt tegen zijn als meisje, dan beginnen die direct vanalles te denken. En ik word vrij dikwijls aangesproken door mensen (meestal allochtonen to be honest) en aangezien ik vriendelijk ben zeg ik dan iets terug, maar 2 vragen later zitten ze dan al aan "en hebt ge een vriend", dan gaat uw goesting om met de mensen te praten snel over..

Maar ik heb een half jaar in Barcelona gewoond, daar wordt wel meer goeiendag gezegd.. Niet tegen iedereen natuurlijk, maar in een winkel of in uw apartementsgebouw ofzo toch zeker wel. Ook in Nederland wordt er precies veel vaker goeiendag gezegd tegen mensen die ge niet kent..

WarBlade

Legacy Member
BamBamsChica zei:
mja, hier in Antwerpen zou het gewoon al veel te lang duren... En hier zijn veel mensen waar ge absoluut niet vriendelijk wilt tegen zijn als meisje, dan beginnen die direct vanalles te denken. En ik word vrij dikwijls aangesproken door mensen (meestal allochtonen to be honest) en aangezien ik vriendelijk ben zeg ik dan iets terug, maar 2 vragen later zitten ze dan al aan "en hebt ge een vriend", dan gaat uw goesting om met de mensen te praten snel over..

Maar ik heb een half jaar in Barcelona gewoond, daar wordt wel meer goeiendag gezegd.. Niet tegen iedereen natuurlijk, maar in een winkel of in uw apartementsgebouw ofzo toch zeker wel. Ook in Nederland wordt er precies veel vaker goeiendag gezegd tegen mensen die ge niet kent..

Ah ok... :) Enneuh, heb je al een vriend ? :unsure:

cowmans

Legacy Member
welkom in België

Tis hier inderdaad maar een bedroefde boel, de helft van de mensen die ge voorbij wandelt hebben een gezicht tot op de grond. Toen ik net terugkwam van vankantie uit Spanje heb ik me daar ook ff enorm geërgerd. In Spanje is het van "ola, ola, ola", maar hier ...
Maar er is nog hoop, kijk maar eens wat er gebeurt als jezelf initiatief neemt. Als ik in een goede bui ben , probeer ik al een wat overdreven vriendlijk te zijn. En verassend genoeg zie je dan plots een triestig gezicht weer wat opfleuren. Waar ik het dan ook enorm van op men zenuwen krijg is van mensen waar je dag tegen zegt en die dan geen kick geven, dan krijg ik het dus op men zenuwen en denk ik iets van "zure pruim" , als ik heel opgewekt ben steek ik dan ook vervolgens men middenvinger op.

SilentSpring

Legacy Member
ik zeg ook nooit iets hoor. Tenzij het iemand is da'k ken of die m'n ouders kennen. Mensen (meestal oudere) van in m'n straat zeggek wel goeiendag tegen. rest niet, ze zouden nogal raar kijken ook moeste inees iedereen begroeten peisk:p. In Oostenrijk moede maar es gaan wandelen, iedereen zegt daar goeiendag:)

Atrox

Legacy Member
128MB zei:
Idd, in de bus enzo is da ook nog iets.
Mensen zitten altijd ZO VER MOGELIJK van elkaar af.

Maar als ge in Brussel rondsjeest met den tram is dat omgedraait :p

Ik pak 3 bussen. Op de 2de bus zit het meestal met puberkes, de 3de bus is nr de campus. En das echt wel een verschil :p
In de bus nr de campus gaat iedereen gewoon langs mekaar zitte, terwijl in de andere bus ist alsof ze schri kvan u hebbe ... ofwel is da "cool" om te blijve rechtstaan? :D

Over dat van Walen die meer goeiendag zeggen: das idd waar, ze lette daar nogal op, allesinds meer dan hier.
Als ik nr mijn bomma ga (grootste deel v men familie is Waals) en daar zit 10 man, moet ik dus echt die 10 man afgaan en ne kus geve e, man man man :p

Ook zo een vriendin van ne vriend van een neef ofget, die kome ook gewoon een hand of een kus geven. Dan zit ge daar"wie was da?" :p

^^pathfinder^^

Legacy Member
boogje zei:
wat vinden jullie er van én wat doen jullie wanneer er een tegenligger afkomt op straat? goeiedag zeggen, opzij gaan en doorwandelen of er niemand is? iets anders?


Als het iemand is die ik redelijk ken dan stop ik ff en praat ik er mee, als het iemand is die ik wel ken maar niet zo goed, dan knik ik vriendelijk.

Als ik tegen iedereen hier die ik in Leuven tegenkom goeiedag moet zeggen :/

SilentSpring

Legacy Member
night ghost 128 zei:
@Den Freddie

Waar gaat gij mss op vakantie in oostenrijk?

Tirol, dorpje Lermoos in de winter, normaal in de zomer ook. (gaan er al 21jaar:p)
Al 3-4keer in de zomer naar de Vorarlberg geweest, meer bepaald, Mellau in't Bregenzerwald.

Als ge ginder in de bergen wandelt ist van Grüsgott al hier en al ginder. Alhoewel sommigen weigeren iets terug te zeggen...

ng

Legacy Member
Ha, ik zit in Abtenau in Salzburgerland. Zeer leuk dorpje, en idd vriendelijke mensen.
Toch de oudere, de nieuwe durven al eens weigeren.

Firefoxbt

Legacy Member
Cazzz zei:
toch raar, in antwerpen gaat iedereen naast elkaar zitten totdat elk plaatske benut is en dan pas gaan ze rechtstaan.. :D Vaak zie je wel van die associale mensen die langs de binnenkant van een bank gaan zitten zodat je er niet naast kunt gaan zitten.. Erger ik me wel vaker aan..

zeg je toch gewoon dan?

"Meneer/mevrouw, kan u even opschuiven?"

:unsure:

Hostage

Legacy Member
Ja merkt het wel eerder in een stad als in een dorp.We zijn te zwaar met ons eigen bezig.bv: Gisterenavond liep ik door de stad en ik krijg een tegenligger die ik even een knik geef uit vriendelijkheid.Die mens bekijkt mij precies met het gedacht :confused: Dan denk ik in mijn eigen 'tja,ik ben vriendelijk geweest'.Mensen zijn een vriendelijke groet precies niet gewend.(dan spreek ik over Hasselt)
Ne jonge gast moet ge niet groeten want gelijk eerder gezegd door iemand op dit forum van Genk krijg je het antwoord. :wtf: :confused: wat is zijn probleem?...

DGEN

Legacy Member
GenesisX zei:
Ksnap ook nie wrm er geen hete wijven naast mij komen zitten, kvoel mij dan zo alleen :sad: :p Nja. Of als de bus wa leeg begint te lopen, er een meisje naast je zit en die opeens alleen gaat gaan zitten. =(
teveel films gekeken? :p

Hmgrwngd

Legacy Member
Hostage zei:
Ja merkt het wel eerder in een stad als in een dorp.We zijn te zwaar met ons eigen bezig.bv: Gisterenavond liep ik door de stad en ik krijg een tegenligger die ik even een knik geef uit vriendelijkheid.Die mens bekijkt mij precies met het gedacht :confused: Dan denk ik in mijn eigen 'tja,ik ben vriendelijk geweest'.Mensen zijn een vriendelijke groet precies niet gewend.(dan spreek ik over Hasselt)
Ne jonge gast moet ge niet groeten want gelijk eerder gezegd door iemand op dit forum van Genk krijg je het antwoord. :wtf: :confused: wat is zijn probleem?...
Hah, lol, als ik zwaai naar voorbijkomende mensen heb ik ook op hun lippen kunnen lezen: "wien was da?" :D

En tis nie omda je wa slechte feedback krijgt daje moe stoppen met contact zoeken é. :)

sarnath

Legacy Member
verdraagzaamheid en respect zijn gewoonweg ver te zoeken tegenwoordig, denk dat dat het voorbije jaar al wel zeer duidelijk is geworden.

Hmgrwngd

Legacy Member
Linckxs zei:
verdraagzaamheid en respect zijn gewoonweg ver te zoeken tegenwoordig, denk dat dat het voorbije jaar al wel zeer duidelijk is geworden.


verdraagzaamheid en respect zijn holle woorden in een wereld waar ze niet bestaan. :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan