Archief - Border Collie's

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TippedTerox

Legacy Member
Royal Canin is natuurlijk ook een groot merk. Even uit het oog verloren :) Hondenshows zijn leuk om doen :) Als je ermee wil gaan showen, zou ik aanraden om er al mee te starten in de puppy class. Oefen thuis regelmatig en het lukt wel.

Drossie

Legacy Member
Ik ga nu zoeken voor Cavom brokken. Is eigenlijk een Nederlands merk, maar je vind het hier ook af en toe.
Het zijn geperste brokken ipv die chemische troep van pedigree die hij nu krijgt. Dan denk ik ook eraan om hem int weekend vers vlees van duck te geven.

-|GA|-Raven

Legacy Member
pedigree pal is niet echt goed, aangezien hier een middel inzit (stof) die de pup te snel doet groeien, waardoor ie sneller allerhande lichaams problemen krijgt ...

яεδ ρερρε

Legacy Member
ik geef de mijne regelmatig zo een mergpijpje van bij de slager

-|GA|-Raven

Legacy Member
daarbij zijn border Collies ook nog eens slechte eters ... dus best vanaf als ze puppy zijn op een vast tijdstip ete te geven, en proberen altijd op zelfde moment te geven ...

Beavis_69

Legacy Member
-|GA|-Raven zei:
daarbij zijn border Collies ook nog eens slechte eters ... dus best vanaf als ze puppy zijn op een vast tijdstip ete te geven, en proberen altijd op zelfde moment te geven ...
Goeiekope honden dus? :p

rbn-

Legacy Member
Beavis_69 zei:
Goeiekope honden dus? :p
Valt te zien. Sommige border collies eten maar 1 soort voedsel. Pech als het een duur is ;). Er zijn ook wel borders die alles eten bijna ze.

-|GA|-Raven

Legacy Member
TippedTerox zei:
Een hond heeft geen besef van tijd ;)

Klopt gedeeltleijk, heeft wel besef van gewoonte, bijvoorbeeld eten voor het wandelen of na het wandelen, eten nadat jezelf hebt gegeten, dat beseft ie wel ...

TippedTerox

Legacy Member
Jup klopt helemaal, maar dat is dus geen tijdsbesef. De hond linkt gewoon de ene actie aan de andere :) Zoals je zegt: ik eet na mijn baas! Baas staat op, ik mag mijn plasje doen (indien de hond binnen slaapt), ik hoor de leiband (wij gaan wandelen), ...

Die 2 hormonen zitten in Gils, met name glucosamine en chondroitine (ik hoop dat ik het juist schrijf :p)

TETTENMAN

Legacy Member
ik geef mijnen Beagle van bijna 6 maand Hill's zijn er wreed content van want ze is zeer kieskeurig want ze moest geen bento kronen hebben. Ze heeft goede stoelgang, glanzende huid en nog altijd genoeg energie!
Ik heb ook een vraagje: Hoe laat je het best je hond los rondlopen? Buiten volgt ze nog geregeld haar neus en volgt ze niet meer zo mooi dan... Maar dat is eigen aan de beagle natuurlijk, maar we kennen een beagle de los rondloopt bij het wandelen wel dat zou ik ook graag doen want dan kan ik haar eens laten gaan in een park want nu kan ze alleen crossen in de tuin

TippedTerox

Legacy Member
Mmm nog niet te laat, maar dat zal tijd en geduld vergen. Beagles zijn idd honden die er graag eens op uit trekken, dit moet je dus verhinderen door iets interessanters voor ze te hebben, vb. favoriet speeltje bovenhalen als je ziet dat ze nog maar aanstalten maken om er van door te gaan. Gewoon werken met een beloning als ze naar je toekomt, en zeker niet achter je hond aanrennen als deze wegloopt (ik weet het, dit is niet gemakkelijk bij je eigen hond). Het wandelen zonder leiband mooi naast je kan in principe zeker nog geen probleem vormen, ik heb het de mijne nog bijgebracht aan 8 jaar (lukt niet 100%, want na 4 jaar is zoiets al veel moeilijker aan te leren). Dit kan je positief doen, maar ik was gedurende een 4-tal maanden streng en CONSEQUENT, naast = naast en niet voor of achter. Ik heb wel geen jachthond, en die kunnen inderdaad nogal koppig zijn als ze iets geroken hebben. Heb vorig jaar een week of 7 met een Ierse setter getraind, geef mij maar liever een andere hond dan een jachthond om te trainen (lukt wel, maar duurt o zoveel langer dan vb. bij een herder). Die neus krijg je er nooit helemaal uit hoor, het zit gewoon in ze.

Als je gaat wandelen toon je dat je voedsel oid bij je hebt, als ze komt beloon je ze, als je ze roept en ze komt beloon je ze dubbel. Komt ze niet, ga dan de andere kant op of blijf gewoon staan (probeer eerst op een terrein waar je jezelf en je hond veilig waagt vb. in een bos, grote weide, ... De hond moet het gewoon interessant vinden als hij naar je toekomt. Zeker niet schreeuwen als hij al naar je toekomt, dan wordt hij in zijn taal "bestraft".

vyeate

Legacy Member
Collie zijn de laatste tijd weer helemaal in,evenals de mechelse herder,dus ik raad aan om ene met een stamboom te zoeken zodat ge nen goe gekweekte hebt,ik denk dat TippedTerox dat wel kan bevestigen,hij is hier de hondenkenner :p

edit:kzie nu pas dat dit een oude thread is,khad het nie gezien :sop:

Anyway,bordercollies zijn wel goeie honden kwa gehoorzaamheid heb ik willen merken op hondenschool :)

NapalmBenny.

Legacy Member
Stomme collie hier, beest is zo vet, dat em niet meer uit zijn eigen kan opstaan :D, weegt 66kg :D.(don't blaim me)

TippedTerox

Legacy Member
Kenner is veel gezegd, het boeit me gewoon enorm :p Deze zomer weer een kennel of 3 gaan bezoeken, uiteraard honden MET stamboom ;)

TippedTerox

Legacy Member
NapalmBenny. zei:
Stomme collie hier, beest is zo vet, dat em niet meer uit zijn eigen kan opstaan :D, weegt 66kg :D.(don't blaim me)
66 kg :crazy: , ge hebt collies die vroeg sterven van de stress, die van u dan zeker niet :p

vyeate

Legacy Member
TippedTerox zei:
Kenner is veel gezegd, het boeit me gewoon enorm :p Deze zomer weer een kennel of 3 gaan bezoeken, uiteraard honden MET stamboom ;)


Ik weet er gewoon redelijk veel van,omdat me vader er wel veel mee bezig is;sinds we onze beauceron hebben.

Kheb even thread geskimd,en over die zindelijkheid,degene met die stamboom was al van eerste dag zindelijk,door socialisatie enja,grote fokkers(kbedoel dan honden zonder stamboom,verschillende rassenkweek) doen dit meestal niet

ElBramo

Legacy Member
Ik heb border collietje, juust volwassen -> loops dus. Ze is echt hyperactief. Elk blaadje probeert ze te pakken.
Wat ook leuk is aan borders is dat ze schapen bijeendrijven. Maar niet alleen schapen. Iemand van op de hondenschool heeft een border collie die katten bijeendrijft. Kheb ook al verhalen gehoord dat ze kinderen op verjaardagsfeestjes bijeendrijven :D

Ze zijn extreem slim en laten zich moeilijk domineren, ze zijn zodanig slim dat ze als ze jong zijn niet goed luisteren.

En je moet er veel tijd insteken ;)

Sparky

Legacy Member
hoe lang kunt ge een hond alleen late?
als iedereen weg werke is/school gaat akn die dan alleen blijve op jonge leeftijd?

TETTENMAN

Legacy Member
Sparky zei:
hoe lang kunt ge een hond alleen late?
als iedereen weg werke is/school gaat akn die dan alleen blijve op jonge leeftijd?
mijnen hond (beagle) dien kan al een uurke of twee alleen zitten ik denk zelfs langer maar het probleem is wel da ze jankt het eerste kwartier we weg zijn ik denk dat dat ook niet anders bij jou zal zijn. maar ik zou haar niet en zeker (!!!) niet als ze nog jong is al voor langer dan 5 uren alleen laten
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan